Szarpniecie i brak mocy

Postprzez bikus » 12 cze 2014, 13:30

sluchaj.... sprawdz czy nie masz przedmuchów w dolocie i przy uszczelkach kolektorów.
co masz na mysli że zaworek wolnych obrotów- w mazdzie nie ma krokowego! – i przepustnica najlepsze ma za sobą? przecież to jest prawie niezniszczalne :P chyba że gaz strzelił.

te obroty to objaw albo zacinającej się przepustnicy albo zaworka... albo lewego powietrza...

Napisz jeszcze skąd jesteś? odstaw samochód do jakiegoś dobrego mechanika, najlepiej takiego co specjalizuje się w mazdach... musi namierzyć co jest nie tak ;)
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez risen28 » 12 cze 2014, 15:49

Kujawsko Pomorskie-Inowrocław. Chodzilo oczywiscie o ten zaworek :| . Nic nie pozostaje jak w weekend rozebrac przepustnice i przeczyscic. Co do uszczelek to pewnie masz racje. Nie moge wybadac czy wydechowy czy dolotowy, Chyba ze gdzies dalej na wydechu przedmuch ma i taki dziwny dzwiek. A zrodla lewego powietrza nie udalo mi sie znalesc <nie> kopulka i palec zamuwiony. Zobacze czy wymiana cos pomogla
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2014, 19:24
Posty: 39
Auto: mazda 323f bj. 1.3 benzyna 1999

Postprzez risen28 » 19 cze 2014, 20:09

Narazie wymieniona kopulka i palec. Powiem ze jak narazie jest lepiej szarpniecie prewie nie wczuwalne(ale jest) Przy ruszaniu tez wystepuje lecztakze slabiej. Nie powiem ze nie pomoglo ale trzeba szukac dalej. Przedmuch gdziej na kolektorze wydechowym lub dalej jest( dobrze slyszalny) W przyszlym tyg bedzie na kanale. Chyba zerkne jeszcze na cewki( znaczy mechanik bo nie zna sie na tym)
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2014, 19:24
Posty: 39
Auto: mazda 323f bj. 1.3 benzyna 1999

Postprzez risen28 » 24 cze 2014, 16:41

Witam. Bylem na kanale i znalazlem przedmuch, pekniety kolektor wydechowy <glupek2> zastanawia mnie czy sonda moze glupiec w takim przypadku. pekniecia znajduje przed sada.... czy jest mozliwisc ze to wwlasnie jest przyczyna <co?>

Dopisano 24 cze 2014, 19:57:

Bardzo prosze o mozliwie szybka odp
<płacze>
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2014, 19:24
Posty: 39
Auto: mazda 323f bj. 1.3 benzyna 1999

Postprzez bikus » 26 cze 2014, 21:20

słuchaj, czy ma... wszystko może mieć, przyczyn może być wiele... kolektory te ori są mega tanie... nie wiem jak do 1.3 ale do FS'a czyli 2.0 kolektor kosztuje 50-70zl na allegro ;) kup i wymień, a kolektor dolotowy cały? dolot cały?
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez risen28 » 28 cze 2014, 10:13

dolotowy caly, dolot uszczelniony. Jezeli chodzi o kolektor wydechowy to juz pospawany jest ze staliwa wiec nie bylo problemu. Byl pekniety w miejscu gdzie laczy sie z rura wydechowa. Do okola tylko na 1 cm sie trzymal. Powod prawdopodobnie przez pekniety wspornik ktory trzyma rure. Jezeli chodzi o dostepnosc do 1.3 to jakies nieporozumienie nigdzie nie ma. Znalazlem 4 sztuki ale po lifcie i sa juz inne. Dlatego zostalo tylko spawanie. Napewno spawanie pomoglo... auto lepiej sie zbiera szarpniecie jak narazie niewyczuwallne ale zobaczymy jak sie przejedzie wiekszy dystans. Przy okazji sprawdzony katalizator i jest ok. Mechanik stwierdzil ze brak podswietlenia kotrolek. Zmaczy zostal pszeszczepiny licznik z innej bj z powodu braku obrotomierza w orginalnym. Chodzi o to ze po pszekreceniu kluczyka zapalja sie tylko
kontrolka chba od oleju,abs,akumulator,air bag i ikona kluczyka i nic wiecej. Zadnego engine itp :|
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2014, 19:24
Posty: 39
Auto: mazda 323f bj. 1.3 benzyna 1999

Postprzez xedos1972 » 28 cze 2014, 22:59

kontrolki Check nie masz a te które wymieniłeś to powinny się palić i nic więcej .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez risen28 » 29 cze 2014, 11:23

aha. Dzieki
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2014, 19:24
Posty: 39
Auto: mazda 323f bj. 1.3 benzyna 1999

Postprzez risen28 » 6 lip 2014, 20:47

sluchajcie. Kolejna sprawa ktora moze kogos naprowadzi, Po wekeend`zie zauwazylem ze podczas gwaltownego dodania gazu na jalowym silnik jakby przerywal, zaraz od nioskich obrotow na obrotomierzu ciezko to auwazyc ale dokladnie sluchac, Robi sie jakby dziura, ciezko to opisac( wcisniecie gazu, zawieszka i wystrzal na obroty) Zastanawia mnie ta cewka. Czy warto wymienic iczy jezeli jest uszkodzona to objaw moze wystepowac tylko i wylacznie w tym samym zakresie obrotow+ rozgrzany silnik
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2014, 19:24
Posty: 39
Auto: mazda 323f bj. 1.3 benzyna 1999

Postprzez bikus » 6 lip 2014, 20:59

to jeszcze cewki nie wymieniłeś? ehh
wymieniaj, przerywanie na ciepłym to często problem z zapłonem czyli cewka, kable, swiece..
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez risen28 » 7 lip 2014, 09:09

Od niedawna uswiadomilem sobie ze jakies pol rou jezdzilem wczesniej na uszkodzonym klablu ww. Moze wtedy cewka dostala sztycha <glupek2> Dam rade zrobic to sam? moze jakas wskazowka,
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2014, 19:24
Posty: 39
Auto: mazda 323f bj. 1.3 benzyna 1999

Postprzez risen28 » 15 lip 2014, 23:05

Ta za cewke wolaja 500zl(zamiennik) jakies nieporozumienie.
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2014, 19:24
Posty: 39
Auto: mazda 323f bj. 1.3 benzyna 1999

Postprzez risen28 » 18 lip 2014, 18:41

Szperam i szperam w necie i nie wiem czy zdecydowac sie na cewke uzywana(oryginal) czy tani zamiennik.
Jak juz wczesniej pisalem lepszej jakosci zamiennik to koszt 500 zl. Wiec nie usmiecha mi sie w ciemno wydac taka kase co moze nie rozwiazac mojego problemu z autem. Co radzicie zrobic w tym przypadku. Dodam ze w cenie podrobki dostane caly aparat zaplonowy uzywany(oryginalny)
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2014, 19:24
Posty: 39
Auto: mazda 323f bj. 1.3 benzyna 1999

Postprzez bikus » 24 lip 2014, 11:13

jakie 500? NGK można kupić za 350zł
ja kupiłem tą i działa jak ta lala
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-fajka ... 78593.html
Sklep też zaufany od lat.
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez risen28 » 25 lip 2014, 21:46

Ta ja mam jedna cewke :P najtaniej to 100 zl(twz shit) idac dalej to np bosh to juz 480 zl. czekam za aparatem zaplonowym uzywanym. Zobaczymy czy cos to zmieni. Obecnie to mam wku..... jak mamjechac maja madzia, szarpie teraz juz nawet na zimnym jak jakis zajac. Po rozgrzaniu to mul i szarpie troszke slabiej ale tylko jazda po miescie wchodzi w gre bo po za mestem to strach kombajn wyprzedzic
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2014, 19:24
Posty: 39
Auto: mazda 323f bj. 1.3 benzyna 1999

Postprzez bikus » 28 lip 2014, 13:52

aaaa zapomniałem że to 1.3 :P sorry, mój błąd.
to kup nawet taka za 100zł i sprawdź czy pomoże, albo poszukaj kogoś kto ma taki sam silnik i podmień na chwilę
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Postprzez risen28 » 28 lip 2014, 15:26

Jak ktos by sie znalazl zaraz bym tak zrobil <spoko> ale malo popularny jest tan silnik.
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2014, 19:24
Posty: 39
Auto: mazda 323f bj. 1.3 benzyna 1999

Postprzez tomsimondj » 28 lip 2014, 23:40

popatrz tez na części do demio, tam też było 1.3 (nie wiem na 100% czy to dokładnie ten sam silnik, ale jest prawdopodobne że tak)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 19:03
Posty: 822 (5/10)
Skąd: Łódź
Auto: 508SW 2.0hdi + Mazda 3 BL
były:
Laguna 2.0dci GT
Subaru Legacy BL 2.5 07
Mazda 6 GG 2.3 06
Mazda 6 GG 2.0+lpg
Mazda 323f BJ 1.6+LPG

Postprzez rav 75 » 29 lip 2014, 06:04

W Demio były silniki Forda, w BJ silnik B3.
rav 75
 

Postprzez xedos1972 » 29 lip 2014, 08:55

generacja Demio 1996-2002 miała silniki B3 i B5
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323