Jakie sprzęgło do Mazdy 5 1,8 PB

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez bary75 » 19 kwi 2014, 09:05

Witam.
Koledzy, niestety muszę wymienić pierścienie na tłokach i gumki zaworowe, bo auto chleje przeogromne ilości oleju silnikowego. Przy okazji tego zabiegu chcę wymienić sprzęgło, ponieważ pedał sprzęgła chodzi bardzo ciężko – żona ma problemy z jego wciśnięciem (wkurza mnie nawet ruszanie, jakoś nie mogę się przyzwyczaić). Znajomy mechanik powiedział, że to może być zużyty (twardy) docisk. I teraz moje pytanie: czy można to zregenerować, i ewentualnie gdybym zdecydował się na nowe sprzęgło, to jakiego szukać. Kiedyś obiło mi się o uszy/oczy, że może pasować od Forda. Poradzicie coś w tym temacie ?
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 20:25
Posty: 90
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG

Postprzez Paweł » 19 kwi 2014, 09:20

Jest dostępny fabryczny zestaw serwisowy kompletnego sprzęgła do silników L8 i LF w cenie 670 złotych. Nie wiem, czy jest tutaj sens cokolwiek regenerować.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez bary75 » 19 kwi 2014, 09:40

Kiedys regenerowałem sprzęgło + docisk do Passata 1,9 TDI 130KM – cena 180zł. Jeździłem na nim ponad rok i było OK.
Ale tutaj jest troszkę inna sprawa, ponieważ w mojej Maździe sprzęgło chodzi bardzo ciężko i to mnie zastanawia czy da się to zregenerować.
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 20:25
Posty: 90
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG

Postprzez Paweł » 19 kwi 2014, 09:48

Podejrzewam, że podałeś cenę za regenerację samej tarczy, bez docisku. Sprzęgło może ciężko chodzić z powodu kończącej się (cienkiej) właśnie tarczy, brudu i braku smarowania na wałku, ale także samego docisku. Ten ostatni nie jest wieczny, dlatego zwykle wymienia się cały komplet. Powtórzę, że nie wiem, czy w normalnych warunkach jest sens regenerować te części.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez bary75 » 19 kwi 2014, 09:58

Nie, nie. Cena była za nowe okładziny na tarczy + wyrównanie docisku – jakiś szlif (bo jak się okazało był nierówny). Zastanawiam się. widzę, że kolega ma sklep. Mam pytanko.
Podaj mi ceny części, które będę potrzebował przy rozbieraniu silnika – bierze olej.
Wiem, że potrzebuję uszczelki gumowe zaworów, pierścienie, uszczelka pod głowicą, klej do miski olejowej.
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 20:25
Posty: 90
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG

Postprzez Paweł » 19 kwi 2014, 10:11

Tyle, że w docisku zużywa się nie tylko tarcza dociskowa, ale także słoneczko. Od łożyska wyciskowego ścierają się jego "wąsy", co można oczywiście ocenić na oko, ale traci ono również sprężystość i coraz słabiej dociska tarczę. Dlatego imho warto zakładać nowy docisk.

Oczywiście nie mam nic przeciwko regeneracji, ale doprowadzenie tarczy i docisku do stanu "fabrycznego" po doliczeniu kosztów łożyska, będzie kosztowało niewiele mniej niż komplet nowych części, a trzeba uwzględnić, że do tego zabiegu sprzęgło trzeba zdjąć, zawieźć, odebrać... a samochód cały czas czeka na podnośniku.

P.S. Przypominam i proszę, żeby nie łączyć różnych problemów w jednym wątku. W sprawie części silnikowych napisz proszę na adres klubowego sklepu: sklep@mazdaspeed.pl lub http://www.mazdaspeed.pl/sklep/kontakt
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Yard » 19 kwi 2014, 17:11

Proszę pisać w odpowiednich działach. Zgodnie z podziałem forum.
Polecam lekturę wątku Nowy podział forum – proszę o zapoznanie się z komunikatem
Moderator
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez bary75 » 8 cze 2014, 19:10

Witam ponownie.
Czy do mojej Mazdy 5 1,8 to sprzęgło będzie OK, tzn. chodzi mi o firmę EXEDY (niestety nigdy nie miałem z nią do czynienia):
http://www.sprzegla24.pl/pl/p/Sprzeglo- ... S2114/7532

Jest ono tańsze o około 200 zł od np. LUK'a
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 20:25
Posty: 90
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG

Postprzez bary75 » 25 cze 2014, 10:32

Witam ponownie.
Wczoraj założyłem nowe sprzęgło LUK'a – tarcza + docisk + wysprzęglik. Koszt sprzęgła 650zł.
Teraz po wymianie nie czuć w ogóle pedału sprzęgła. Elegancko wchodzą biegi. Podczas redukcji, przy puszczaniu pedału sprzęgła, nie szarpie tak jak na starym sprzęgle. Mam nadzieję, że już więcej wydatków z tym autem nie będzie.
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 20:25
Posty: 90
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG

Postprzez arturg_ar » 25 cze 2014, 11:51

To gratuluje! nie ma to jak sprawna fura... do tego MAZDA :)
mam pytanie, czy robiłeś szanowny kolego pierścienie? Pytam bo mam podobna sytuacje w 2.0 benzin i na pytanie Sąsiadów ile pali moje auto czasem chce sie zapytać: Oleju czy Benzyny? :| takie życie kurde
jeśli robiłeś silnik podziel sie kosztami i spostrzeżeniami z reperaturki
Dziekuje :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lip 2013, 09:17
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Auto: Madzia 5, 2.0 Pb, 2006r.

Postprzez bary75 » 25 cze 2014, 11:56

Aby nie powielać wypowiedzi odsyłam Cię do postu, w którym wszystko opisałem:
viewtopic.php?f=411&t=43104&p=2862370#p2862370
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 20:25
Posty: 90
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy