Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez misiek89 » 22 cze 2014, 10:16

Wszystko zależy od ciebie jak chcesz parę lat pośmigać samochodem to wyłożyć te 1,5-2 tysie na zrobienie tego nie jest wielką kwotą. Jak pobiera już 1l na 3 tys trzeba już myśleć o wymianie zapewne tylko pierścieni i uszczelniaczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez patrzan » 22 cze 2014, 19:10

CLAU napisał(a):W obu przypadkach to nie jest powód do zachwytu tylko powód do remontu.


W trzecim przypadku przepłukałem minerałem dwa razy spuszczając go co 50km, łącznie ze zmianą filtra. zalałem go maxline i po przejechaniu 900km stan trzyma, także obyło się bez remontu, a tylko zainwestowaniem czterech setek.Można jeszcze dodać ceramizer, ja sobie to podarowałem bo mi stan trzyma i na razie nie widzę potrzeby wstrzykiwania tego specyfiku.Także proponowałbym taki zabieg na początek, a jeżeli to nie pomoże to wtedy myśleć o remoncie.
Początkujący
 
Od: 23 mar 2014, 22:28
Posty: 22
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6 1.8 GY 2003
Mazda 6 GH 2.2 Diesel Turbo 185 KM R2 2009

Postprzez wyrafinowany » 22 cze 2014, 23:35

CLAU napisał(a):Kup nowy silnik albo zrób remont i tyle. Kup katalizator i wspawaj.

Oczywiście, mogę to zrobić.
Obawiam się tylko, że auto z rzeczywistym przebiegiem ~350 kkm zacznie mi się za chwilę sypać i nie jestem pewien, czy warto w nie inwestować.
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2012, 21:30
Posty: 38 (0/1)
Auto: Były:
Mazda 323F Pb 1.5 1998 r.
Mazda 6 Pb 1.8 2005 r.
Mitsubishi Lancer Pb 1.6 2006 r.
Mazda 6 Pb+LPG 2.0 147KM 2007 r.

Postprzez flywin » 23 cze 2014, 13:02

wszystko uzależnione jest w jakim stanie są podzespoły silnika
ale ja bym robił remont bo wiesz czym jeździsz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez CLAU » 23 cze 2014, 16:11

Jeżeli zawiecha i buda jest ok, i tylko silnik do wymiany to nie ma co się zastanawiać. jeżeli jednak oprócz silnika jezdziśz zdezelowanym sztruclem, a zamiast gumy w tulejach już musiałeś psikać piankę do okien to wtedy rzeczywiście zmiana samochodu jest polecana.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez travis » 24 cze 2014, 22:31

Kto poleci dobrego i rzetelnego fachowca z woj. lubuskiego (ewentualnie ościennych), który przyjrzy się dokładnie mojemu silnikowi i szczerze wyrazi opinie, doradzi oraz dobrze wyremontuje a przy tym mnie nie oskubie?
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 18:51
Posty: 25
Auto: Mazda 6 FL Pb 2.0 147KM kombi

Postprzez matthies » 25 cze 2014, 00:04

chciałem zameldować, że nie mam pojęcia czy zmiana PCV u mnie coś pomogła. Na pewno istotny jest sposób jazdy. Od wymiany jeździłem raczej bardzo spokojnie i na bagnecie nic się nie działo. W zeszłym tygodniu przegoniłem auto na prawde na granicy przyczepności na dystansie 500 km i na bagnecie momentalnie spadło o połowe między min/max.... nie wiem co dalej robić, pozostaje chyba jeździć jak emeryt :P
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez dobrzyn22 » 25 cze 2014, 06:13

travis napisał(a):Kto poleci dobrego i rzetelnego fachowca z woj.

poszukaj w wątku o polecanych sprzedawcach i serwisach, albo zapytaj w dziale regionalnym
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5233 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez siemek55 » 25 cze 2014, 08:52

nie od dziś wiadomo, że jak pałujesz to olej zaczyna schodzić. I dotyczy to nie tylko mazd. Generalnie, jeżeli nie bierze więcej niż 300ml/1000k to mam ten problem w d...Jeżeli jadę spokojnie z rodziną, to zużycie oleju na bagnecie jest dla mnie niezauważalne. Jeżeli jadę do pracy b.dynamicznie, przy częstych redukcjach do trójki o kręcenie pod 6krpow, zaraz olej zaczyna schodzić. Auto nie dymi, nie czuć za mną oleju (prosiłem kolegów jadących za mną aby zwrócili na to uwagę). Uważam że ten silnik tak ma i nie zamierzam z tym nic robić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1315 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez CLAU » 25 cze 2014, 09:36

To, że silnik jest w stanie wciągnąć litr na 10tyś lub więcej przy ostrym pałowaniu to akurat norma. Jak kupisz Audi za 200k to też tak będzie w TFSI.

Gorzej jak bierze 1L/1000km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez brodaM6 » 25 cze 2014, 09:46

Tak jak sie czyta na forum to silniki mazdowskie piją jak zapier.dalasz i nie tylko w 6 i 2,3L.
Ja zrobiłem 2000 tys od ostatniej dolewki, jeździłem prawie spokojnie i wypił może cos około 100ml.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez CLAU » 25 cze 2014, 10:15

To zmień na 5w50 i sprawdź czy ubywa tyle samo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Wojtek » 25 cze 2014, 10:35

koledzy, nie kazda Mazda pije... Moje nie pily :P
Pomijam fakt dynamicznej, ostrej jazdy, gdzie silnik musi wziasc swoje...

Tapatalk
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez bary75 » 25 cze 2014, 10:36

Ja od remontu silnika zrobiłem już 5 tys. km. W między czasie ostra jazda po autostradzie w Niemczech i w Polsce. Zużycie oleju "0" (zerowe).
Silnik zalany olejem Liqui Moly 10w40.
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 20:25
Posty: 90
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG

Postprzez brodaM6 » 25 cze 2014, 11:06

CLAU napisał(a):To zmień na 5w50 i sprawdź czy ubywa tyle samo.

teraz pomykam na 5w40 ,masz jakąś teorie
bary75 napisał(a): W między czasie ostra jazda po autostradzie w Niemczech i w Polsce.

bez urazy ale tym czołgiem z silnikiem od kosiarki da sie ostro jezdzic.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez bary75 » 25 cze 2014, 11:19

brodaM6 napisał(a):bez urazy ale tym czołgiem z silnikiem od kosiarki da sie ostro jezdzic.


Czy da się jeździć ostro? Tak, ale chyba tylko na autostradzie. Niestety na naszych polskich drogach to raczej nie ma co mysleć o dynamicznej jeździe – ten silnik po prostu nie ma mocy przyspieszenia.

A jeżeli chodzi o autostrade w Niemczech, to "leciałem" 160-170 km/h. Trochę było strachu, bo kierownicę trzeba mocno trzymać, ale Madzia szła i poszłaby chyba jeszcze gdyby nie moje spięte pośladki :)
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 20:25
Posty: 90
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG

Postprzez siemek55 » 25 cze 2014, 11:25

160 na autostradzie przy równej jeździe to nie pałowanie. Spróbuj tak pojechać po drogach krajowych zaczynając od powiedzmy od 70km/h i zapiętej trójki. Zobaczymy czy ci nie weźmie oleju. Zrób tym stylem powiedzmy 500km i porównaj wyniki wskazań na bagnecie. Jest tak jak napisał CLAU, każdy silnik bierze olej jeżeli się go pałuje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1315 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez bary75 » 25 cze 2014, 11:35

Jak się cofniesz kilka stron wstecz, to wówczas zobaczysz ile mój potrafił brać oleju – oczywiście przed remontem. Teraz – tak jak pisałem – nie bierze nic.

A co do "pałowania" ( w definicji kolegi) to rzeczywiście ja swojego nie "pałuje" :)
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 20:25
Posty: 90
Skąd: Lębork
Auto: Mazda 5 1,8; 116 KM, LPG

Postprzez marcin255 » 25 cze 2014, 12:22

Przy ostrej jeździe bierze olej 5w30 FE ( HTHS 2.9 ) zastanawiam sie czy będzie mniej brała po zalaniu
0W40 z HTHS 3.75 ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez CLAU » 25 cze 2014, 14:03

brodaM6 napisał(a):
CLAU napisał(a):To zmień na 5w50 i sprawdź czy ubywa tyle samo.

teraz pomykam na 5w40 ,masz jakąś teorie


Niektórym nie ubywa oleju na Motulu 5W50 w porównaniu do popularnych Valvo, Mobil lub Millers 5w30.
Być może olej o wysokich właściwościach, stworzony do wysokiej sprawności w dużych temperaturach dłużej się utrzymuje niż "słabsze" oleje.

Ja u siebie na przekór zmienię z Dexelii 5w30 na 5w40 Liqui Moly i zobaczymy czy jest jakaś różnica w ubywaniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6