Czyszczenie przepustnicy

Postprzez matthies » 22 cze 2014, 17:46

trochę źle to zrobiłeś, Jak wszystko złożysz do kupy, to wtedy odłączasz aku i wciskasz hamulec na ok 20-30 sekund. To robi reset komputera. Spróbuj i daj znać czy pomogło.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez CLAU » 22 cze 2014, 18:54

Czyszczenie MAFa nie zawsze jest dobrym pomysłem jesli wcześniej nie szwankował. To bardzo delikatny czujnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Avio84 » 22 cze 2014, 20:26

Żeby mieć czyste sumienie zrobiłem wszystko jeszcze raz w prawidłowej kolejności. Odłączyłem klemę, nacisnąłem pedał hamulca i czekałem jeszcze ładnych parę minut przy otwartych drzwiach żeby wytrzepać cały prąd.
MAF z obawy na te delikatne elementy wewnątrz tylko prysnąłem w ten bursztynowy cypelek bo reszta w środku była czysta.

Po włączeniu znów to samo – check engine. Będzie trzeba podpiąć się pod komputer i sprawdzić co mu nie pasuje bo samochód jak jeździł tak jeździ nadal, nawet lepiej niż wcześniej.

Jeszcze są dwa objawy, które mnie martwią a nie występowały wcześniej. Pierwszy – hamując silnikiem wciąż chwilowe spalanie pokazuje między 1,2 a 1,6l a powinno być 0,0. Nie wiem czy to kwestia ułożenia się całego systemu od nowa czy jakiś błąd? Hamując silnikiem na piątce ze 120 do 80km/h pokazywało spalanie 0,0 a na niższych biegach już nie pokazywał takiego spalania. Drugi – komputer nie pokazuje ile jeszcze zostało kilometrów do przejechania na baku paliwa.

Bym wiedział, że tak będzie to bym tego nie ruszał wcale.
Początkujący
 
Od: 22 cze 2014, 16:23
Posty: 23
Auto: Mazda 6 GG 2.0 141KM + lpg 2002r

Postprzez matthies » 22 cze 2014, 20:31

te dwa problemy to olej, ułozy się jak przejedziesz kilkadziesiąt KM.
Podłącz pod kompa tak jak piszesz, zobacz jaki błąd, bo może faktycznie coś nowego się pojawiło.
Czy pedał tylko nacisnąłeś, cyz trzymałeś ten dłuższy czas? Ten reset się głównie robi, bowiem niektórym silnik zaczynał falować bo odłączaniu przepustnicy.


Przy okazji pytanie ode mnie. Czyściłem przepustnicę jakoś rok temu (może dłużej) i ostatnio zauważyłem, że na jałowym RPM spadaj mi poniżej 700. Brać się znowu za jej wyczyszczenie, czy to może coś innego?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez t34567 » 22 cze 2014, 20:44

U mnie na jałowym mam ok 650rpm, więc jeśli spada poniżej 700 to raczej jest ok. No chyba że falują.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez matthies » 22 cze 2014, 21:29

nie falują, po prostu byłem zawsze przekonany że 750 to jest jałowa prędkość obrotowa, ale skoro mówisz, że 650 i jest ok, to cofam pytanie ;)
Dzieki
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez CLAU » 23 cze 2014, 16:09

Ksiązkowo obroty powinny mieścić się między 600 a 700, idealnie jest 650 i jest to prawidłowa wartośc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez t34567 » 23 cze 2014, 16:56

Dokładnie na wolnych mam 650rpm, zwiększają się do 700 jak odpala sie sprężarka od klimy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 00:04
Posty: 324 (1/6)
Skąd: Stary Sącz
Auto: Mazda 6 Sedan 2.0 Pb 2006 147KM STAG 300 Premium/Hana/ACR01

Postprzez matthies » 23 cze 2014, 18:20

CLAU napisał(a):idealnie jest 650 i jest to prawidłowa wartośc

:*
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Avio84 » 24 cze 2014, 00:07

Podpiąłem samochód pod komputer. Check engine po przeczyszczeniu przepustnicy wyskakuje nadal. Komputer pokazuje błąd p0123. Parametr opisujący pozycję gazu pokazuje, że przy nie wciśniętym gazie nie jest na 100% zamknięty tylko na 99 z kawałkiem.
Czy przyczyną takiego stanu może być jakieś lewe powietrze dostające się gdzieś bokiem między uszczelką? Dokręciłem ją nie na chama tylko z wyczuciem, uszczelka dobra.
Początkujący
 
Od: 22 cze 2014, 16:23
Posty: 23
Auto: Mazda 6 GG 2.0 141KM + lpg 2002r

Postprzez mazda666 » 1 lip 2014, 14:02

po moich problemach z przyspieszaniem przyszedł czas na pozbycie się falujących obrotów

silnik potrafił zgasnąć, kiedy zrzucałem na bieg jałowy. chyba nie trzeba mówić, jak jest to niebezpieczne.


po wyczyszczeniu środkiem do usuwanie przypaleń (tylko to miałem pod ręką) silnik pracuje równo, po rozgrzaniu trzyma sztywno 650 obrotów na lpg i pb. po zabiegu odłączyłem aku na parę minut, a później -jako adaptacja – 20 minut na jałowym, na pb mazda postała i jest ok.

jestem totalnym laikiem w tematach motoryzacyjnych. Auto ma po prostu jechać. A mimo tego zabieg zajął mi tylko 45 minut.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2014, 19:52
Posty: 37 (1/0)
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147 KM r.'06 Benzyna + LPG Prins

Postprzez pingrox » 3 lip 2014, 09:00

Avio84 napisał(a):Podpiąłem samochód pod komputer. Check engine po przeczyszczeniu przepustnicy wyskakuje nadal. Komputer pokazuje błąd p0123. Parametr opisujący pozycję gazu pokazuje, że przy nie wciśniętym gazie nie jest na 100% zamknięty tylko na 99 z kawałkiem.
Czy przyczyną takiego stanu może być jakieś lewe powietrze dostające się gdzieś bokiem między uszczelką? Dokręciłem ją nie na chama tylko z wyczuciem, uszczelka dobra.


Skoro wywala Ci błąd czujnika otwarcia przepustnicy to czemu szukasz gdzie indziej? :)
-sprawdz czy nie urwales kabla/wtyczki od TPS
-wykrec przepustnice, miernik w łapę i zobacz czy dziala tak jak powinno, nie wiem jak jest w mazdzie ale może czegos za duzo wlałeś i zrobiłeś zwarcie (zwarte ścieżki) w czujniku TPS
Początkujący
 
Od: 17 cze 2014, 08:02
Posty: 9
Auto: Mazda 6 GG 2.0 LF @LPG

Postprzez Avio84 » 4 lip 2014, 07:54

Zrobiłem bardziej, że tak powiem debilną rzecz. Wtyczka przy przepustnicy nie była prawidłowo przypięta. Po zmontowaniu wszystkiego ta wtyczka gdzieś mi zawędrowała pod przepustnicę i nie zauważyłem, że nie jest wpięta bo nie widziałem kabli. Po zamontowaniu jak ręką odjął. Nie ma błędu silnika, pokazuje spalanie, pozostałą ilość kilometrów do przejechania itd. <glupek2>
Początkujący
 
Od: 22 cze 2014, 16:23
Posty: 23
Auto: Mazda 6 GG 2.0 141KM + lpg 2002r

Postprzez dobrzyn22 » 4 lip 2014, 20:20

zdarza się..najważniejsze że przyczyna odnaleziona i nie ma problemów <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Masyaf » 18 wrz 2014, 17:21

Witam wszystkich. Właśnie skończyłem czyścić przepustnicę, ponieważ miałem problem z falowaniem obrotów. Jeśli chodzi o adaptacje przepustnicy to nic takiego nie robiłem, z tym, że przed zdjęciem odłączyłem aku. Możliwe, że to przez to. W każdym razie poprawiło się i problem zniknął:) Zrobienie tego nie wymaga zbyt wiele umiejętności lecz trzeba poświęcić trochę czasu:)
Pozdrawiam.

Tak wyglądała przed i po czyszczeniu
Załączniki
Przepustnica 2.jpg
Przepustnica 2a.jpg
Masyaf
 

Postprzez swirek » 1 lis 2014, 17:46

Właśnie wyczyściłem przepustnicę i moje problemy wydaje się że minęły. Nie ma już opóźnienia na pedale gazu i w końcu dam radę wciskać pedał :P . Ale pojawił się jeden nowy problem. Otóż przywiesza mi obroty na 1500 RPM, po chwili spadają na około 700 RPM czyli tak jak być powinno . Wcześniej tak nie było. Pytanie czy po przejechaniu kilku kilometrów to się ustabilizuje, czy resetować komputer?
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 20:45
Posty: 687 (77/16)
Skąd: Białystok

Postprzez matthies » 4 lis 2014, 21:05

samo nic się nigdy nie zrobi, reset komputera wskazany tylko pamietaj PIN do radia
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Archeolog » 6 lis 2014, 01:29

Panowie, istnieje szansa na odświeżenie fotorelacji z czyszczenia przepustnicy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2013, 11:10
Posty: 35 (5/1)
Skąd: Łęczyca / Łódź
Auto: M6 GY, LF-DE 147 KM, 2007 r.

Postprzez dobrzyn22 » 6 lis 2014, 07:05

Ktoś by musiał podrzucić odpowiednie foty do mnie, albo zamieścić je na jakimś serwerze i mnie poinformować. Niestety tamte wygasły na zewnętrznym serwerze, a widzę że autor fotorelacji ostatnio się logował w 2012 roku...

Dopisano 6 listopada 2014, o 07:08:

Panowie – może ktoś z Was ma odpowiednie zdjęcia pasujące do fotorelacji z 1-ej strony? Niestety te z zewnętrznego serwera zdążyły wygasnąć – obecnie umieszczamy wszystkie zdjęcia na serwerze klubowym
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez cisiel1981 » 16 lis 2014, 18:49

Panowie mam pytanie czy i u Was po wyczyszczeniu przepustnicy pojawiły się świsty z jej okolic podczas dodawania gazu. Zaobserwowałem to po całym zabiegu. Przed czyszczeniem nic nie świstało teraz jak zwiększę obroty pojawia się świst. Pewnie zniknie jak przepustnica się zabrudzi ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 20:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6