Czyszczenie przepustnicy
Żeby mieć czyste sumienie zrobiłem wszystko jeszcze raz w prawidłowej kolejności. Odłączyłem klemę, nacisnąłem pedał hamulca i czekałem jeszcze ładnych parę minut przy otwartych drzwiach żeby wytrzepać cały prąd.
MAF z obawy na te delikatne elementy wewnątrz tylko prysnąłem w ten bursztynowy cypelek bo reszta w środku była czysta.
Po włączeniu znów to samo – check engine. Będzie trzeba podpiąć się pod komputer i sprawdzić co mu nie pasuje bo samochód jak jeździł tak jeździ nadal, nawet lepiej niż wcześniej.
Jeszcze są dwa objawy, które mnie martwią a nie występowały wcześniej. Pierwszy – hamując silnikiem wciąż chwilowe spalanie pokazuje między 1,2 a 1,6l a powinno być 0,0. Nie wiem czy to kwestia ułożenia się całego systemu od nowa czy jakiś błąd? Hamując silnikiem na piątce ze 120 do 80km/h pokazywało spalanie 0,0 a na niższych biegach już nie pokazywał takiego spalania. Drugi – komputer nie pokazuje ile jeszcze zostało kilometrów do przejechania na baku paliwa.
Bym wiedział, że tak będzie to bym tego nie ruszał wcale.
MAF z obawy na te delikatne elementy wewnątrz tylko prysnąłem w ten bursztynowy cypelek bo reszta w środku była czysta.
Po włączeniu znów to samo – check engine. Będzie trzeba podpiąć się pod komputer i sprawdzić co mu nie pasuje bo samochód jak jeździł tak jeździ nadal, nawet lepiej niż wcześniej.
Jeszcze są dwa objawy, które mnie martwią a nie występowały wcześniej. Pierwszy – hamując silnikiem wciąż chwilowe spalanie pokazuje między 1,2 a 1,6l a powinno być 0,0. Nie wiem czy to kwestia ułożenia się całego systemu od nowa czy jakiś błąd? Hamując silnikiem na piątce ze 120 do 80km/h pokazywało spalanie 0,0 a na niższych biegach już nie pokazywał takiego spalania. Drugi – komputer nie pokazuje ile jeszcze zostało kilometrów do przejechania na baku paliwa.
Bym wiedział, że tak będzie to bym tego nie ruszał wcale.
- Od: 22 cze 2014, 16:23
- Posty: 23
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 141KM + lpg 2002r
te dwa problemy to olej, ułozy się jak przejedziesz kilkadziesiąt KM.
Podłącz pod kompa tak jak piszesz, zobacz jaki błąd, bo może faktycznie coś nowego się pojawiło.
Czy pedał tylko nacisnąłeś, cyz trzymałeś ten dłuższy czas? Ten reset się głównie robi, bowiem niektórym silnik zaczynał falować bo odłączaniu przepustnicy.
Przy okazji pytanie ode mnie. Czyściłem przepustnicę jakoś rok temu (może dłużej) i ostatnio zauważyłem, że na jałowym RPM spadaj mi poniżej 700. Brać się znowu za jej wyczyszczenie, czy to może coś innego?
Podłącz pod kompa tak jak piszesz, zobacz jaki błąd, bo może faktycznie coś nowego się pojawiło.
Czy pedał tylko nacisnąłeś, cyz trzymałeś ten dłuższy czas? Ten reset się głównie robi, bowiem niektórym silnik zaczynał falować bo odłączaniu przepustnicy.
Przy okazji pytanie ode mnie. Czyściłem przepustnicę jakoś rok temu (może dłużej) i ostatnio zauważyłem, że na jałowym RPM spadaj mi poniżej 700. Brać się znowu za jej wyczyszczenie, czy to może coś innego?
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
U mnie na jałowym mam ok 650rpm, więc jeśli spada poniżej 700 to raczej jest ok. No chyba że falują.
Dokładnie na wolnych mam 650rpm, zwiększają się do 700 jak odpala sie sprężarka od klimy.
Podpiąłem samochód pod komputer. Check engine po przeczyszczeniu przepustnicy wyskakuje nadal. Komputer pokazuje błąd p0123. Parametr opisujący pozycję gazu pokazuje, że przy nie wciśniętym gazie nie jest na 100% zamknięty tylko na 99 z kawałkiem.
Czy przyczyną takiego stanu może być jakieś lewe powietrze dostające się gdzieś bokiem między uszczelką? Dokręciłem ją nie na chama tylko z wyczuciem, uszczelka dobra.
Czy przyczyną takiego stanu może być jakieś lewe powietrze dostające się gdzieś bokiem między uszczelką? Dokręciłem ją nie na chama tylko z wyczuciem, uszczelka dobra.
- Od: 22 cze 2014, 16:23
- Posty: 23
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 141KM + lpg 2002r
po moich problemach z przyspieszaniem przyszedł czas na pozbycie się falujących obrotów
silnik potrafił zgasnąć, kiedy zrzucałem na bieg jałowy. chyba nie trzeba mówić, jak jest to niebezpieczne.
po wyczyszczeniu środkiem do usuwanie przypaleń (tylko to miałem pod ręką) silnik pracuje równo, po rozgrzaniu trzyma sztywno 650 obrotów na lpg i pb. po zabiegu odłączyłem aku na parę minut, a później -jako adaptacja – 20 minut na jałowym, na pb mazda postała i jest ok.
jestem totalnym laikiem w tematach motoryzacyjnych. Auto ma po prostu jechać. A mimo tego zabieg zajął mi tylko 45 minut.
silnik potrafił zgasnąć, kiedy zrzucałem na bieg jałowy. chyba nie trzeba mówić, jak jest to niebezpieczne.
po wyczyszczeniu środkiem do usuwanie przypaleń (tylko to miałem pod ręką) silnik pracuje równo, po rozgrzaniu trzyma sztywno 650 obrotów na lpg i pb. po zabiegu odłączyłem aku na parę minut, a później -jako adaptacja – 20 minut na jałowym, na pb mazda postała i jest ok.
jestem totalnym laikiem w tematach motoryzacyjnych. Auto ma po prostu jechać. A mimo tego zabieg zajął mi tylko 45 minut.
Avio84 napisał(a):Podpiąłem samochód pod komputer. Check engine po przeczyszczeniu przepustnicy wyskakuje nadal. Komputer pokazuje błąd p0123. Parametr opisujący pozycję gazu pokazuje, że przy nie wciśniętym gazie nie jest na 100% zamknięty tylko na 99 z kawałkiem.
Czy przyczyną takiego stanu może być jakieś lewe powietrze dostające się gdzieś bokiem między uszczelką? Dokręciłem ją nie na chama tylko z wyczuciem, uszczelka dobra.
Skoro wywala Ci błąd czujnika otwarcia przepustnicy to czemu szukasz gdzie indziej?
-sprawdz czy nie urwales kabla/wtyczki od TPS
-wykrec przepustnice, miernik w łapę i zobacz czy dziala tak jak powinno, nie wiem jak jest w mazdzie ale może czegos za duzo wlałeś i zrobiłeś zwarcie (zwarte ścieżki) w czujniku TPS
- Od: 17 cze 2014, 08:02
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 LF @LPG
Zrobiłem bardziej, że tak powiem debilną rzecz. Wtyczka przy przepustnicy nie była prawidłowo przypięta. Po zmontowaniu wszystkiego ta wtyczka gdzieś mi zawędrowała pod przepustnicę i nie zauważyłem, że nie jest wpięta bo nie widziałem kabli. Po zamontowaniu jak ręką odjął. Nie ma błędu silnika, pokazuje spalanie, pozostałą ilość kilometrów do przejechania itd. 

- Od: 22 cze 2014, 16:23
- Posty: 23
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 141KM + lpg 2002r
Witam wszystkich. Właśnie skończyłem czyścić przepustnicę, ponieważ miałem problem z falowaniem obrotów. Jeśli chodzi o adaptacje przepustnicy to nic takiego nie robiłem, z tym, że przed zdjęciem odłączyłem aku. Możliwe, że to przez to. W każdym razie poprawiło się i problem zniknął:) Zrobienie tego nie wymaga zbyt wiele umiejętności lecz trzeba poświęcić trochę czasu:)
Pozdrawiam.
Tak wyglądała przed i po czyszczeniu
Pozdrawiam.
Tak wyglądała przed i po czyszczeniu
-
Masyaf
Właśnie wyczyściłem przepustnicę i moje problemy wydaje się że minęły. Nie ma już opóźnienia na pedale gazu i w końcu dam radę wciskać pedał
. Ale pojawił się jeden nowy problem. Otóż przywiesza mi obroty na 1500 RPM, po chwili spadają na około 700 RPM czyli tak jak być powinno . Wcześniej tak nie było. Pytanie czy po przejechaniu kilku kilometrów to się ustabilizuje, czy resetować komputer?
Ktoś by musiał podrzucić odpowiednie foty do mnie, albo zamieścić je na jakimś serwerze i mnie poinformować. Niestety tamte wygasły na zewnętrznym serwerze, a widzę że autor fotorelacji ostatnio się logował w 2012 roku...
Dopisano 6 listopada 2014, o 07:08:
Panowie – może ktoś z Was ma odpowiednie zdjęcia pasujące do fotorelacji z 1-ej strony? Niestety te z zewnętrznego serwera zdążyły wygasnąć – obecnie umieszczamy wszystkie zdjęcia na serwerze klubowym
Dopisano 6 listopada 2014, o 07:08:
Panowie – może ktoś z Was ma odpowiednie zdjęcia pasujące do fotorelacji z 1-ej strony? Niestety te z zewnętrznego serwera zdążyły wygasnąć – obecnie umieszczamy wszystkie zdjęcia na serwerze klubowym
Panowie mam pytanie czy i u Was po wyczyszczeniu przepustnicy pojawiły się świsty z jej okolic podczas dodawania gazu. Zaobserwowałem to po całym zabiegu. Przed czyszczeniem nic nie świstało teraz jak zwiększę obroty pojawia się świst. Pewnie zniknie jak przepustnica się zabrudzi ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6