Nie działa klimatyzacja
Witajcie podepnę się pod temat. Przestała mi działać klima na R12. Byłem u gościa od Klimy który nabił mi ją, ale sprężarka się nie załącza. Nie ma napięcia na kablu który idzie od przekaźnika do czujnika ciśnienia, a stamtąd na sprężarkę. Przy ręcznym popchnięciu cewki palcem prąd się pojawia ale tylko do czujnika. Po zwarciu czujnika drucikiem i popchnięciu cewki sprężarka startuje. Wygląda na to że czujnik ciśnienia jest do wymiany, ale przekaźnik dalej nie przełącza napięcia. (sprawdziłem cewkę pod aku i działa). Co jeszcze może być zepsute? Włącznik A/C podświetla się i wentylator lewy startuje. Gdzie jest czujnik temperatury i jak go sprawdzić ? Gdzie znajduje się bezpiecznik od klimy? W którym miejscu na poniższym rysunku powinno pojawić się napięcie?
- Od: 12 mar 2008, 21:34
- Posty: 73
- Skąd: Poznań
- Auto: mazda 626 2.0 16v GE
Byłeś na Hallera?
Sprawdziłeś szczelność układu próżnią i azotem?
Ja tam byłem(dawno temu) i więcej nie pojadę.Nie wierzę,że teraz masz w układzie R12. Myślę,że układ masz napełniony r134, ale pewności nie ma żadnej – równie dobrze może być nawet propan-butan..
Dlatego ja uzupełniłem układ czynnikiem z pewnego źródła i do tego jak najbardziej legalnym (r 413a)
Do wymiany czujnika i tak musisz zrzucić czynnik z układu.
Nie jestem pewien czy to sprawa czujnika, zastanowiłbym się dlaczego musisz popychać sprzęgło i napięcie pojawia się pomimo,że nie wychodzi z przekaźnika...
Skupiłbym się na początku na przekaźniku...
Sprawdź najpierw, czy przekaźnik właściwie się zachowuje – nie widzę powodu dla którego na którymkolwiek z pinów przekaźnika miałoby pojawiać się napięcie 4,75V(zrozumiałbym 14,75V pod warunkiem,że na innych pinach byłoby to samo napięcie).
U mnie skorodował przewód w przekaźniku i popełniłem błąd myśląc,że czynnik się ulotnił(dlatego byłem uzupełnić na Hallera narażając się na niepotrzebne koszty).
Jeśli dobrze pamiętam, to po włączeniu klimatyzacji na kokpicie napięcie powinno pojawić się na cewce przekaźnika, przekaźnik powinien "kliknąć" i podać napięcie na czujnik i dalej po czujniku ciśnienia pojawić się na cewce sprzęgła..
Jeszcze jedno – jakie masz ciśnienie w układzie? skoro masz czynnik, to powinieneś mieć jakieś ciśnienie, które musi zadziałać na czujnik ciśnienia. To warunek konieczny...
Podjedź do kogoś, kto jest w stanie na wyłączonym układzie sprawdzić ciśnienie.
Sprawdź przekaźnik i dopiero później szukaj innych przyczyn.
Sprawdziłeś szczelność układu próżnią i azotem?
Ja tam byłem(dawno temu) i więcej nie pojadę.Nie wierzę,że teraz masz w układzie R12. Myślę,że układ masz napełniony r134, ale pewności nie ma żadnej – równie dobrze może być nawet propan-butan..
Dlatego ja uzupełniłem układ czynnikiem z pewnego źródła i do tego jak najbardziej legalnym (r 413a)
Do wymiany czujnika i tak musisz zrzucić czynnik z układu.
Nie jestem pewien czy to sprawa czujnika, zastanowiłbym się dlaczego musisz popychać sprzęgło i napięcie pojawia się pomimo,że nie wychodzi z przekaźnika...
Skupiłbym się na początku na przekaźniku...
Sprawdź najpierw, czy przekaźnik właściwie się zachowuje – nie widzę powodu dla którego na którymkolwiek z pinów przekaźnika miałoby pojawiać się napięcie 4,75V(zrozumiałbym 14,75V pod warunkiem,że na innych pinach byłoby to samo napięcie).
U mnie skorodował przewód w przekaźniku i popełniłem błąd myśląc,że czynnik się ulotnił(dlatego byłem uzupełnić na Hallera narażając się na niepotrzebne koszty).
Jeśli dobrze pamiętam, to po włączeniu klimatyzacji na kokpicie napięcie powinno pojawić się na cewce przekaźnika, przekaźnik powinien "kliknąć" i podać napięcie na czujnik i dalej po czujniku ciśnienia pojawić się na cewce sprzęgła..
Jeszcze jedno – jakie masz ciśnienie w układzie? skoro masz czynnik, to powinieneś mieć jakieś ciśnienie, które musi zadziałać na czujnik ciśnienia. To warunek konieczny...
Podjedź do kogoś, kto jest w stanie na wyłączonym układzie sprawdzić ciśnienie.
Sprawdź przekaźnik i dopiero później szukaj innych przyczyn.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Właśnie chodzi o to że po włączeniu przycisku klimatyzacji na kokpicie prąd nie idzie do cewki (nie klika.) Nabijałem w innym miejscu. Układ jest szczelny i napełniony. Gość mówił że było mniej niż połowa (ostatnio byłem 6 lat temu na nabiciu). Przekaźnik podłączyłem na krótko do akumulatora i klika. Więc chyba nie dochodzi prąd do cewki. Czy idzie jakoś wyeliminować czujnik temperatury klimatyzacji znajdujący się pod schowkiem? Napięcie mierzyłem bez przekaźnika (samą kostkę). Czy ktoś z kolegów mógłby sprawdzić miernikiem jakie jest napięcie w kostce od przekaźnika w takiej kolejności jaka jest na rysunku dwa posty wyżej? Czy po załączeniu przycisku na pulpicie pojawia się napięcie na kostce w porcie 2 lub 4?
- Od: 12 mar 2008, 21:34
- Posty: 73
- Skąd: Poznań
- Auto: mazda 626 2.0 16v GE
Czy ktoś z kolegów mógłby sprawdzić miernikiem jakie jest napięcie w kostce od przekaźnika w takiej kolejności jaka jest na rysunku dwa posty wyżej?
Ja Ci tego nie sprawdzę, ponieważ mam inny przekaźnik, musiałem wymienić na jakiś, który miałem pod ręką,gdzieś w temacie jest o tym wzmianka, i musiałem chyba poprzekładać kabelki,żeby zadziałało.
Jeszcze tak mi się nasunęło..
Klimatyzacja działa tylko i wyłącznie w czasie pracy wentylatora nawiewu kabiny.
Czy w czasie sprawdzania masz włączony nawiew?
co do napięć, to dam sobie paznokcie poobgryzać,że na wszystkich potrzebnych "portach" przekaźnika pojawia się napięcie 12V.
U mnie tak jest, mam manualną klimatyzację, może Ty masz "mądrzejszą" u siebie- ale wątpię w to, bo skoro masz na R12, to będzie wersja zbliżona do mojej.
Jeśli po podaniu bezpośrednio napięcia na cewkę przekaźnika klimatyzacja się uruchamia, to sprawdź dokładnie przewody które idą na cewkę od klawisza w kokpicie do samego przekaźnika oraz przewód masowy od przekaźnika. Obstawiam,że utleniło Ci końcówki, na co wskazywałoby to dziwne napięcie (4,75V); może kwestia słabego styku od bezpiecznika?
Jeśli na sztywno chodzi i chłodzi, to problem leży przed przekaźnikiem.
Mógłbyś podać mi namiar na fachowca od r12? Na ile wycenił swoją pracę i jakim czynnikiem nabijał układ?
Jeśli nie chcesz tu w temacie, to napisz mi na pw.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Nawiew ustawiony na 2 biegu. Co do bezpiecznika to gdzie on jest i jakie ma oznaczenie? Munnek jakiego koloru jest przewód masowy u ciebie.
- Od: 12 mar 2008, 21:34
- Posty: 73
- Skąd: Poznań
- Auto: mazda 626 2.0 16v GE
Co do bezpiecznika to gdzie on jest i jakie ma oznaczenie? Munnek jakiego koloru jest przewód masowy u ciebie.
Nie wiem..
Bezpiecznik powinien być opisany w instrukcji obsługi.
Kolor przewodu... nie pamiętam i teraz nie sprawdzę, zresztą wystarczy miernikiem sprawdzić "przejście do masy" i w zasadzie chyba najpewniej...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Witam ponownie. Klima działa
. Problem podobny do użytkownika hubizx Okazało się że w kompie 3 ścieżki nie miały przejścia (urwane, przepalone chyba ze starości). Licząc od prawej strony 1 górna, 2 dolna, oraz 5 dolna (mniejsze gniazdo), dorobiłem ścieżki z kabelków. Co do czujnika ciśnienia to się chyba zawiesił. Wystarczyło rozruszać dwa styki (lewo, prawo góra, dół) i czujnik się zwiera. Leci przyjemny chłodek
Pozdrawiam wszystkich.

![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 12 mar 2008, 21:34
- Posty: 73
- Skąd: Poznań
- Auto: mazda 626 2.0 16v GE
co to za komp?
chodzi o kompa głównego-mazdowego?
chodzi o kompa głównego-mazdowego?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Komp był przymocowany w środkowej części konsoli pod panelem nawiewnym (ten główny).
- Od: 12 mar 2008, 21:34
- Posty: 73
- Skąd: Poznań
- Auto: mazda 626 2.0 16v GE
To może i ja się podepnę pod temat, po przekładce silnika w końcu przyszedł czas na nabicie klimatyzacji, jako, że układ był absolutnie pusty, nie było mowy o wcześniejszym jej włączeniu... Po sprawdzeniu szczelności, zmianie osuszacza i nabiciu nadchodzi chwila prawdy, naciskam guzik A/C... i absolutnie nic się nie dzieje. Przekaźniki w Fuse BOX pozmieniane, przekaźniki przy zbiorniczku płynu wspomagania też – brak efektu... Bezpieczniki sprawne, panel nawiewów z amerykańskiej wersji ze SWINGiem, jeśli to ma jakieś znaczenie, jak i cała wiązka wnętrza. Dodam tylko, że sprężarka spięta na krótko z akumulatorem chodzi, rurki robią się cholernie zimne, a z nawiewów przyjemny chłód... zwieranie czujnika załącza tylko wentylatory. Jakieś pomysły co jeszcze może być nie tak?
- Od: 14 lut 2010, 22:32
- Posty: 2995 (13/28)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.
była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL
Nie wiem jak to jest w GE ale w np 323F są dodatkowe przekaźniki przy podszybiu właśnie od klimy. W którymś miejscu nie załącza się przekaźnik albo go po prostu nie ma. Weź SerwiceManual z wersji USA i przeglądaj wszystko po kolei aż dojdziesz co i jak.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Właśnie z manualem lecieliśmy, prądy na przekaźnikach są, po otworzeniu przekaźnika w fuse boxie i zwarciu go, sprężarka zaczyna pracować, ewidentnie nie dochodzi sygnał do skrzynki 

- Od: 14 lut 2010, 22:32
- Posty: 2995 (13/28)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.
była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL
W sumie sam odpowiedziałeś sobie na pyt
Czyli nie masz połączenia kabina –> przekaźnik. Schematy el. i prześwietlać przewody. A dokładniej odnajdź ten który odpowiada za podawanie impulsu na przekaźnik, prześwietl go i będzie wiadomo czy nie jest przerwany.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
sprawdzone wg schematu z czujnika ciśnienia przy osuszaczu 2 piny są dobrze
3ci pin zielony z czarnym paskiem się kończy przy kostce koło bezpieczników więc trzeba wprowadzić do wnętrza i wpiąć w kompa
4ty pin biały z czerwonym paskiem wchodzi do komputera tylko w inną kostkę i inny pin w kompie
musimy zobaczyć jak jest w wiązce mx-6 Arrival ewentualnie potrzebujemy rozpiskę pinów kostek kompa KL bo wg manuala który mam to jest ale rozpiska kompa automatu
3ci pin zielony z czarnym paskiem się kończy przy kostce koło bezpieczników więc trzeba wprowadzić do wnętrza i wpiąć w kompa
4ty pin biały z czerwonym paskiem wchodzi do komputera tylko w inną kostkę i inny pin w kompie
musimy zobaczyć jak jest w wiązce mx-6 Arrival ewentualnie potrzebujemy rozpiskę pinów kostek kompa KL bo wg manuala który mam to jest ale rozpiska kompa automatu
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Znaczy jak automatu
Jeżeli chodzi o samą skrzynię to nic wspólnego nie będzie miała z A/C, chyba że chodzi Ci o klimatronika a macie manuala w aucie, to działać nie będzie bez przeróbek.
Jakieś schematy el do GE mam więc może coś pomogę jeżeli coś.
Jakieś schematy el do GE mam więc może coś pomogę jeżeli coś.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Majkiemu chodziło o kompa, mamy schematy automatu, a ja mam manual, automat ma 4 kostki, u mnie są 3 kostki kompy KL01 . KLC8 jak sie nie myle...
- Od: 14 lut 2010, 22:32
- Posty: 2995 (13/28)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.
była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL
Hymm zgłupiałem trochę
Pewnie masz wiązkę z Cronosa tak, to i trza było kłaść kompa z niego i po problemie. Wszystko powinno działać jak należy. Dojdziecie, jeżeli majki już wie o co ho to kwestia chwili i będziesz miał zimno.

Pewnie masz wiązkę z Cronosa tak, to i trza było kłaść kompa z niego i po problemie. Wszystko powinno działać jak należy. Dojdziecie, jeżeli majki już wie o co ho to kwestia chwili i będziesz miał zimno.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
w manualu jest taka rozpiska kostek czyli jak w automacie
a potrzebujemy rozpiski KL MTX
nazwę pdf masz w nagłówku
PS tylko w cronosie był KL z automatem więc odpada wkładanie wiązki i kompa automatu
a potrzebujemy rozpiski KL MTX
nazwę pdf masz w nagłówku
PS tylko w cronosie był KL z automatem więc odpada wkładanie wiązki i kompa automatu
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Bo generalnie wiązka silnikowa i komp jest z manuala (MX-6)
natomiast wiązka wnętrza jest z cronosa 
- Od: 14 lut 2010, 22:32
- Posty: 2995 (13/28)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.
była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL
Hymmm. Nie wiem co było zmienione/inne w wiązce z Cronasa a GE na EU, lecz generalnie przy przekładce Xedosa 6/9 z AT na MT nie zmienia się żadnych przyrządów typu ECU silnika, klimy itpm jedyny warunek to lewar na pozycję P/N i przekładać np skrzynię więc mogliście tak zrobić i też by to działało.
Hymm...Nie mogę znaleźć schematów do GE a miałem gdzieś chyba z 4...zaginęły. Jak znajdę to postaram się zobaczyć co i jak, może...może coś podpowiem.
Hymm...Nie mogę znaleźć schematów do GE a miałem gdzieś chyba z 4...zaginęły. Jak znajdę to postaram się zobaczyć co i jak, może...może coś podpowiem.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6