Mazda 3 1.6 (Y6) błąd P0069

Postprzez szymonrc » 21 cze 2014, 13:42

Witam,
dzisiaj żona mnie poinformowała, że w aucie zaświeciła się kontrolka silnika – podłączyłem kompa, a tam błąd P0069. Auto jeździ normalnie, nie kopci, normalnie przyspiesza. Wykasowałem błędy, zrobiłem parę szybszych kółek po okolicy – ponownie komp i błąd znowu się pojawił (tym razem bez kontrolki na desce). Gdzie szukać przyczyny problemu – w sieci nie mogę namierzyć nic konkretnego. Wszystko wskazuje na czujnik MAP – w załączniku skany z błędów i pomiarów bieżących. Wiem, że są tu fachowcy potrafiący szybko pomóc, więc na Was liczę.
Obrazek
Obrazek
Początkujący
 
Od: 24 lis 2012, 19:53
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK, 2005, 1,6 disel (Y6)

Postprzez akostarek » 21 cze 2014, 13:56

problem może być spowodowany przez czujnik ciśnienia w dolocie lub czujnik ciśnienia atmosferycznego.
@ https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 02400.html

to drugie raczej mało prawdopodobne (chyba jest zintegrowany z kompem).
Ciśnienie w dolocie przy dobrym bucie powinno przekraczać 220 kpa. Przy wyłączonym silniku powinno być ~ atmosferycznego (97-99 kpa), jeśli tak nie jest to komp wywala ten błąd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez szymonrc » 22 cze 2014, 10:14

Wnioskuję, że te wskazania MAP z zaprezentowanego wykresu są nieco na niskie? Te dwa widoczne przygazowania były prawie do odcięcia aczkolwiek na postoju. W przeszłości miałem problemy ze sterowaniem turbo (spadał wężyk od podciśnienia sterującego kątem łopatek), ale wówczas kontrolka na desce nie świeciła, a w rejestrze zapisywał się inny błąd. Czy ten błąd P0069 może wskazywać na zaczynające się problemy z turbiną? Tak jak pisałem – jak na razie auto jeździ i przyspiesza dobrze.
Początkujący
 
Od: 24 lis 2012, 19:53
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BK, 2005, 1,6 disel (Y6)

Postprzez akostarek » 22 cze 2014, 10:31

Na postoju komputer nie wysteruje turbo na maxa. Może problem jest losowy, jakiś przewód się przetarł i przy większej dziurze nawala, trudno powiedzieć.
Z tego co piszą w manualu to ten błąd wynika z braku korelacji pomiędzy wskazaniami MAP i czujnika w komputerze, czyli w zasadzie jeszcze przed odpaleniem silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323