Wymiana rozrządu w dieslu (MZR-CD)
Samochód dopiero rozebrany dzisiaj będę miał części więc mechanik spróbuje ją uratować.
Prawdopodobnie zawinił napinacz hydrauliczny.
Dodatkowo muszę kupić gdzieś osłonę paska rozrządu bo też ją rozwaliło oraz czujnik położenia bo całego ścięło.
Rozrząd był robiony w serwisie BOSCH.Prawdopodobnie jeszcze jest jakaś gwarancja ,ale nie mogę znaleźć książki.Mam nadzieję że wymiana kompletnego rozrządu wystarczy i Madzia odpali.Jak nie to mam prze jeba ne....
Pasek pękł podczas jazdy gdy wrzucałem może dopiero drugi bieg ok 2 tys obrotów.Nie było żadnego odgłosu/hałasu po prostu zgasła.
Prawdopodobnie zawinił napinacz hydrauliczny.
Dodatkowo muszę kupić gdzieś osłonę paska rozrządu bo też ją rozwaliło oraz czujnik położenia bo całego ścięło.
Rozrząd był robiony w serwisie BOSCH.Prawdopodobnie jeszcze jest jakaś gwarancja ,ale nie mogę znaleźć książki.Mam nadzieję że wymiana kompletnego rozrządu wystarczy i Madzia odpali.Jak nie to mam prze jeba ne....
Pasek pękł podczas jazdy gdy wrzucałem może dopiero drugi bieg ok 2 tys obrotów.Nie było żadnego odgłosu/hałasu po prostu zgasła.
Pasek wielorowkowy od osprzętu warto wymienić przy rozrządzie jak nie był wcześniej wymieniany. Rolka prowadząca i napinacza też się zużywa po takim czasie i dość tanie łożyska można wymienić.
Tylko dopilnuj żeby mechanik założył właściwe łożyska o czym poczytasz tu viewtopic.php?f=410&t=143977&start=140
Tylko dopilnuj żeby mechanik założył właściwe łożyska o czym poczytasz tu viewtopic.php?f=410&t=143977&start=140
Witam potrzebuje kupic kompletny zestaw rozrzadu
mozecie doradzic jaki zestaw wybrac niestety budzet
jest sredni i trzeba cos z tego kupic?http://allegro.pl/rozrzad-pompa-mazda-6-mpv-2-0-tdvi-ditd-japan-i4468721854.html
albo
http://allegro.pl/mazda-6-pompa-wody-2- ... 30031.html
i
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-mazda-6 ... 01791.html
albo zna ktos cos innego??

albo

i

albo zna ktos cos innego??
- Od: 30 lip 2014, 21:34
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 Kombi 2.0 CD 136km
2003 r
Witam, też przymierzam się do wymiany rozrządu i szukam części. Tutaj pojawia się moje pytanie czy dobrze rozumiem, że oryginalne części to następujące pozycje:
Pasek rozrządu – OE MAZDA (nr kat. RF7J-12-205)
Napinacz – NTN (nr kat. RF2A-12-770)
Rolka pierwsza -NTN (nr kat. RF5C-12-700)
Rolka druga – NTN (nr kat. RF5C-12-730)

Problem jest jednak z pompą wody – nie za bardzo potrafię znaleźć jaka część będzie tą oryginalną?
Pasek rozrządu – OE MAZDA (nr kat. RF7J-12-205)
Napinacz – NTN (nr kat. RF2A-12-770)
Rolka pierwsza -NTN (nr kat. RF5C-12-700)
Rolka druga – NTN (nr kat. RF5C-12-730)
Problem jest jednak z pompą wody – nie za bardzo potrafię znaleźć jaka część będzie tą oryginalną?
- Od: 3 wrz 2013, 13:59
- Posty: 110
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda 6 GY1, 2.0. MZR-CD 143 KM, 2007.
Wcześniej – Mazda 323F BJ, 2.0. DTID, 16V, 2003.
Kozub napisał(a):nie za bardzo potrafię znaleźć jaka część będzie tą oryginalną?
oryginalna w pudełku Mazdy
np.
http://www.mazparts.pl/oferta-specjalna ... 3-citd-dpf
p.s
pasek z powyższego zdjęcia to oryginał – wystarczy spojrzeć na oznaczenia na pasku
Witam.
Kupiłem właśnie Mazdę 6 2.0 MZR-CD 136KM z 2003r.
Na liczniku ma 140 tyś. a ostatni przegląd w ASO (niemcy) który mam w książce serwisowej robiony był pod koniec (październik) 2010 przy przebiegu 101 tyś. Wtedy był wymieniany rozrząd w ASO.
Książka jest na pewno oryginalna, ale nie wiem ile samochód przejechał przez 4 lata (40 tyś. trochę mało).
Mechanik zaglądał mi do rozrządu i włożony jest pasek CONTITECH.
Czy możliwe jest że w ASO Mazdy w Niemczech włożyli pasek CONTITECH , a nie oryginalny Mazdy ?
Dodam jeszcze że mam fakturę z tego ostatniego przeglądu z i przy pozycji ZAHNRIEMEN (pasek rozrządu) jest numer RF5C-12-205A9A i kosztował 69 Euro.
Jeśli w ASO nie montują takich pasków to pasek był jeszcze raz wymieniany, także przebieg mało wiarygodny ?
Kupiłem właśnie Mazdę 6 2.0 MZR-CD 136KM z 2003r.
Na liczniku ma 140 tyś. a ostatni przegląd w ASO (niemcy) który mam w książce serwisowej robiony był pod koniec (październik) 2010 przy przebiegu 101 tyś. Wtedy był wymieniany rozrząd w ASO.
Książka jest na pewno oryginalna, ale nie wiem ile samochód przejechał przez 4 lata (40 tyś. trochę mało).
Mechanik zaglądał mi do rozrządu i włożony jest pasek CONTITECH.
Czy możliwe jest że w ASO Mazdy w Niemczech włożyli pasek CONTITECH , a nie oryginalny Mazdy ?
Dodam jeszcze że mam fakturę z tego ostatniego przeglądu z i przy pozycji ZAHNRIEMEN (pasek rozrządu) jest numer RF5C-12-205A9A i kosztował 69 Euro.
Jeśli w ASO nie montują takich pasków to pasek był jeszcze raz wymieniany, także przebieg mało wiarygodny ?
- Od: 28 wrz 2014, 10:55
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 136KM 2003 r.
crockkaw napisał(a):Mechanik zaglądał mi do rozrządu i włożony jest pasek CONTITECH.
tak, czy siak – zainwestuj trochę i dla spokojności wymień kpl. rozrząd na nowy – koniecznie oryginalny
Dopisano 28 września 2014, o 12:04:
crockkaw napisał(a):nie wiem ile samochód przejechał przez 4 lata (40 tyś. trochę mało).
mało, ale jak najbardziej możliwe...tak samo jak możliwe, że auto ma 160 tys km więcej najechanych
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6