Witam Kolegów,
proszę o pomoc w zdiagnozowaniu następującego problemu z moją Mazdą 323f 2.0 TiDi, 1999 r.:
Tydzien temu, po 3 dniowym bezruchu na słońcu, akumulator w mojej Maździe całkowicie padł. Po wyciągnięciu i podładowaniu kablami od kolegi, silnik odpalił, jednak po ok. 10 minutach jazdy, kontrolki zaczęły wariować, wskaźniki na desce raz opadały, po czym znów powracały do właściwego stanu. Pomyślałem, że problem leży w akumulatorze. Miałem go już 5 lat, więc miał prawo paść. Kupiłem nowy akumulator (74Ah). Auto odpaliło bez problemu, przez kilka dni było wszystko w porządku. Jednak 2-3 dni temu zauważyłem, że przy odpalaniu auto coraz dłużej kręci, aż dzisiaj po wyjściu z pracy, czekała mnie znowu niemiła niespodzianka – rozrusznik słabiutko kręcił, ale nie zdołał odpalić auta. Znowu odpaliłem auto przewodami, przy czym pierwsze cieńsze nie dały rady, musiałem użyć naprawdę porządnych (nie wiem czy to ma znaczenie). Wygląda więc, na to, że coś rozładowuje mi akumulator.
Mniej więcej w tym samym czasie, gdy padł mi stary akumulator zaczał w Mazdzie wydobywać się spod maski irytujący pisk, który ustaje po wejściu na ok. 1500 obrotów.
Macie jakieś pomysły, dlaczego po tygodniu padł nowy akumulator i czy piszczenie ma jakiś związek?
Piszczenie z silnika, rozładowany akumulator
Strona 1 z 1
piszczy pasek alternatora i nie ładuje aku jak trzeba tak mi sie zdaje
Pomijając już fakt, że założyłeś za mały pojemnościowo akumulator to z pewnością trzeba było wcześniej sprawdzić instalację (ładowanie i upłynnośc prądu w czasie postoju).Być może stary aku był jeszcze dobry a wystarczyło podciągnąć pasek lub wymienić regulator napięcia.Teraz nie pozostaje zrobić nic innego jak właśnie to sprawdzić. Pozdrawiam.
Dopisano 19 cze 2014 12:38:
Pomijając już fakt, że założyłeś za mały pojemnościowo akumulator to z pewnością trzeba było wcześniej sprawdzić instalację (ładowanie i upłynnośc prądu w czasie postoju).Być może stary aku był jeszcze dobry a wystarczyło podciągnąć pasek lub wymienić regulator napięcia.Teraz nie pozostaje zrobić nic innego jak właśnie to sprawdzić. Pozdrawiam.
Dopisano 19 cze 2014 12:38:
Pomijając już fakt, że założyłeś za mały pojemnościowo akumulator to z pewnością trzeba było wcześniej sprawdzić instalację (ładowanie i upłynnośc prądu w czasie postoju).Być może stary aku był jeszcze dobry a wystarczyło podciągnąć pasek lub wymienić regulator napięcia.Teraz nie pozostaje zrobić nic innego jak właśnie to sprawdzić. Pozdrawiam.
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
- Od: 23 maja 2009, 14:40
- Posty: 107
- Skąd: Zduńska Wola
- Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999
akumulator o pojemności 74Ah według mnie wystarczy instrukcja mówi o 64 Ah .
tak jak Art310 pisze zacznij od sprawdzenia prądu ładowania , wyeliminuj piszczenie pasków
(najlepiej załóż nowe bo te pewno są popalone jak są stare chyba że ostatnio wymieniane i nie długo piszczały ) jeśli ładowanie będziesz miał w porządku to winnym twojego problemu są słabo naciągnięte paski,jeśli ładowanie będzie słabe to winnym może być regulator który znajduje się w alternatorze .weź pod uwagę że coś ci może powodować rozładowywanie akumulatora jak wyżej napisane przyczyny nie rozwiążą twego problemu .
tak jak Art310 pisze zacznij od sprawdzenia prądu ładowania , wyeliminuj piszczenie pasków
(najlepiej załóż nowe bo te pewno są popalone jak są stare chyba że ostatnio wymieniane i nie długo piszczały ) jeśli ładowanie będziesz miał w porządku to winnym twojego problemu są słabo naciągnięte paski,jeśli ładowanie będzie słabe to winnym może być regulator który znajduje się w alternatorze .weź pod uwagę że coś ci może powodować rozładowywanie akumulatora jak wyżej napisane przyczyny nie rozwiążą twego problemu .
xedos1972
Setki już razy było pisane o przeliczaniu pojemności akumulatorów z 5 na 20 h więc proszę nie wprowadzać zamieszania i w Polsce posługiwać się naszymi normami a więc 95 ah to pojemność jaką przewidział producent auta.Mało tego,te akumulatory są inaczej zbudowane niż "europejczyki" o czym wielokrotnie pisałem. Nowi forumowicze jak i posiadacze japońskich samochodów będą mniej skołowani jeśli będziemy posługiwali się jedną normą..Wszyscy poważni producenci sprzedający u nas akumulatory podają w swoich katalogach w tych właśnie normach. Można założyć mniejszy .bo nikt tego nie zabroni ale to tak jak chodzić w sandałach zimą-niby można ale pewien dyskomfort jest:–). Pozdrawiam.
Dopisano 19 cze 2014 14:38:
Setki już razy było pisane o przeliczaniu pojemności akumulatorów z 5 na 20 h więc proszę nie wprowadzać zamieszania i w Polsce posługiwać się naszymi normami a więc 95 ah to pojemność jaką przewidział producent auta.Mało tego,te akumulatory są inaczej zbudowane niż "europejczyki" o czym wielokrotnie pisałem. Nowi forumowicze jak i posiadacze japońskich samochodów będą mniej skołowani jeśli będziemy posługiwali się jedną normą..Wszyscy poważni producenci sprzedający u nas akumulatory podają w swoich katalogach w tych właśnie normach. Można założyć mniejszy .bo nikt tego nie zabroni ale to tak jak chodzić w sandałach zimą-niby można ale pewien dyskomfort jest:–). Pozdrawiam.
Dopisano 19 cze 2014 14:38:
Setki już razy było pisane o przeliczaniu pojemności akumulatorów z 5 na 20 h więc proszę nie wprowadzać zamieszania i w Polsce posługiwać się naszymi normami a więc 95 ah to pojemność jaką przewidział producent auta.Mało tego,te akumulatory są inaczej zbudowane niż "europejczyki" o czym wielokrotnie pisałem. Nowi forumowicze jak i posiadacze japońskich samochodów będą mniej skołowani jeśli będziemy posługiwali się jedną normą..Wszyscy poważni producenci sprzedający u nas akumulatory podają w swoich katalogach w tych właśnie normach. Można założyć mniejszy .bo nikt tego nie zabroni ale to tak jak chodzić w sandałach zimą-niby można ale pewien dyskomfort jest:–). Pozdrawiam.
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
- Od: 23 maja 2009, 14:40
- Posty: 107
- Skąd: Zduńska Wola
- Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999
No właśnie pojemność akumulatora wydawała mi się nawet za wysoka, ale stary mialem taki sam i chodził 5 lat, instrukcja mówi o 64-70 ah. Sprawdze wasze po odpowiedzi i dam znać czy pomogło. Dzięki wielkie.
Dopisano 19 cze 2014, 14:45:
A tego to nie wiedziałem. Wprawdzie chłopak w sklepie pytał czy akumulator japoński czy europejski, w kontekście wymiarów, ale nie wiem wg której normy jest te 74aH.
Dopisano 19 cze 2014, 14:45:
Art310 napisał(a):
Setki już razy było pisane o przeliczaniu pojemności akumulatorów z 5 na 20 h więc proszę nie wprowadzać zamieszania i w Polsce posługiwać się naszymi normami a więc 95 ah to pojemność jaką przewidział producent auta.Mało tego,te akumulatory są inaczej zbudowane niż "europejczyki" o czym wielokrotnie pisałem. Nowi forumowicze jak i posiadacze japońskich samochodów będą mniej skołowani jeśli będziemy posługiwali się jedną normą..Wszyscy poważni producenci sprzedający u nas akumulatory podają w swoich katalogach w tych właśnie normach. Można założyć mniejszy .bo nikt tego nie zabroni ale to tak jak chodzić w sandałach zimą-niby można ale pewien dyskomfort jest:–). Pozdrawiam.
A tego to nie wiedziałem. Wprawdzie chłopak w sklepie pytał czy akumulator japoński czy europejski, w kontekście wymiarów, ale nie wiem wg której normy jest te 74aH.
-
Rzepek
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości