Witam
Mam mały problem ze swoją 6-ką w nadwoziu GY z silnikiem RF5.
Nadwozie mam już tak wymęczone polskimi drogami (430tkm przebiegu z czego 300tkm w Polsce) i troszkę pokiereszowane zderzaki.
Kupiłem do innej mazdy anglika 6-tkę z silnikiem RF7 który powędrował razem ze skrzynią do 5-tki.
Nadwozie jest w dobrym stanie tylko że anglik. I chodzi mi po głowie by przełożyć z mojej 6-tki silnik i wnętrze do anglika bo wyjdzie taniej jak przekładać całe zawieszenie i walka z korozją (progi do wymiany, kalpa, przedni zderzak i cała do lakieru).
Czy technicznie jest to wykonalne?
Czy całe okablowanie z RF5 będę musiał przenieść czy z RF7 będzie można dostosować.
Układ wydechowy na pewno do przeniesienia bo brak DPF. Jak sterowanie silnika i osprzęt. Większość elementów jest jednakowa w 6-tkach przed i po FL.
I ostatnie pytanie czy skrzynia 6 biegowa będzie działać z RF5 czy trzeba będzie wsadzić 5 biegową ze starego auta.
Wiem że będzie troszkę dziwoląg stary silnik w nadwoziu po FL, ale autko pakowne idealne do ciężkiej pracy.
Pozdrawiam
Enriu
Zamiana silnika RF7Jna RF5J
Strona 1 z 1
Wiązka nadwozia może zostać stara. Wiązka silnika, PCM, kolbę stacyjki ( Imobilajzer ) i inne graty musisz przełożyć ale się da. Skrzynia biegów z polifta ( 6 biegów ) można dostosować do RF5C. Ktoś nawet wsadzał skrzynie 6biegów do budy i silnika RF5C. Trzeba było coś przerobić przy łożysku sprzęgła, ale się udało.
Dasz radę, skoro masz dawcę
Dasz radę, skoro masz dawcę
Rozumiem że immobilajzer jest zgrany z PCM, a idzie przerobić kluczyki by immo było na nowych kluczykach (scyzorykach) ?
- Od: 22 cze 2008, 22:16
- Posty: 32
- Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
- Auto: Mazda 6 (GY) 2.0 MZR CD '03 136KM
Mazda 6 (GY) 2.0 MZR CD '06 143KM
Mazda 5 (CR) 2.0 MZR CD '08 143KM
Mazda CX-9 `08
277KM + LPG
Piloty od scyzoryków zostają stare, centralki od zamka nie zmieniasz. Możesz się pokusić o zakup na początek jednego nowego "ślepego" grota do scyzoryka , dociąć pod stary klucz, i próbować zakodować imo w kluczu
Nie wiem czy transporter jest ten sam ale jest duża szansa powodzenia 
A powiedz mi jeszcze czy warto się bawić w przekładanie xnenonów czy kupić dwa halogenowe i sobie darować zabawę z instalacja.
- Od: 22 cze 2008, 22:16
- Posty: 32
- Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
- Auto: Mazda 6 (GY) 2.0 MZR CD '03 136KM
Mazda 6 (GY) 2.0 MZR CD '06 143KM
Mazda 5 (CR) 2.0 MZR CD '08 143KM
Mazda CX-9 `08
277KM + LPG
Z ksenonami jest tak, że jak się do nich przyzwyczaiłeś, to będzie ich brakować... Z tego co kojarzę, lampy halogenowe są przystosowane do montażu ksenonu ( jest gdzieś fotorelacja na forum nawet ). Sprawa polega na przestawieniu jakiejś przysłonki w reflektorze. Więc może wykorzystasz swoje stare lampy, ale wtedy jedna wiązka do przełożenia więcej.
enriu napisał(a):A powiedz mi jeszcze czy warto się bawić w przekładanie xnenonów
wątek jest o czym innym, więc proszę nie tworzyć OT...
zapraszam do istniejących wątków dot. lamp

Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6