Zmiana lepkości oleju

Postprzez Leoo » 13 kwi 2014, 22:34

Hubix napisał(a):Ilu Kowalskich bądź Nowaków kupując samochód niewiadomego pochodzenia lało płukanki ??

Niezależnie od ilości Kowalskich zawsze będę lał płukankę przy wymianie oleju. Robiłem to w benzynie a w dieslu tym bardziej.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Hubix » 13 kwi 2014, 23:26

Leoo napisał(a):
Hubix napisał(a):Ilu Kowalskich bądź Nowaków kupując samochód niewiadomego pochodzenia lało płukanki ??

Niezależnie od ilości Kowalskich zawsze będę lał płukankę przy wymianie oleju. Robiłem to w benzynie a w dieslu tym bardziej.


Ok wiadomo, chcesz to lej.

MOIM ZDANIEM oprócz lepszego samopoczucia płukanka nic nie daje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez maziadm » 15 maja 2014, 08:38

Leoo napisał(a):Niezależnie od ilości Kowalskich zawsze będę lał płukankę przy wymianie oleju. Robiłem to w benzynie a w dieslu tym bardziej.
<spoko>
Mam takie samo zdanie, tak samo robię i wszystkim zalecam. Jeszcze się nikt nie skarżył.

Przejście z gęstego minerała na rzadki syntetyk też jest OK. Tylko trzeba to robić z głową. Np. z 15W40 na 5W30 gdzie przechodzimy z minerała na "syntetyk" najważniejsze co się działo na tym 15W40, przyczyna jego zalania musiała być konkretna. Jakość samego oleju 15W40. Na 15W40 wytrąca się więcej depozytów, laków etc. Wiadomo mineralny ze względu na słabą bazę mniej jest odporny na spalanie.

Bardzo popularne jest ostatnimi czasy zalewanie leasingowanych aut minerałami od nowości i to takich marek jak np. Ford gdzie wymagania co do oleju są delikatnie mówiąc dziwne.
Ale z drugiej strony, chyba przeceniamy wartość, znaczenie samego oleju i popadamy w jakąś obsesję. Dobry silnik to na smalcu będzie się ślizgał, no na Kujawskim z pierwszego tłoczenia, w którym de facto jest więcej syntetyka niż w niektórych 5W30. Ale to temat na inną opowiastkę.

Ja np. upatrzyłem, dobrałem sobie po małych testach jeden typ oliwy i jestem zadowolony. Wcześniej miałem inny uznany za zacny i szeroko polecany, czy jest różnica? Jest i to spora. Ale moje wysoce subiektywne odczucia ni jak się mają z tym co się dzieje w silniku. O tym przekonam się jak go rozbiorę po przytarciu na 4 panewce :D
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez kikidvdi » 13 cze 2014, 10:52

Hej,
Przestudiowałem cały post – jakieś 3 miesiące temu kupiłem Mazde 6 – 2,0 diesel136 KM 2005 r. przed liftem (bez dpf). Od osoby prywatnej. 2 lata temu było sprowadzone z Włoch. Auto ma przebieg 186 tys. Raczej prawdziwy (VIN, naklejki serwisowe).
Olej był zmieniany co 10 tys km, ostatnie dwa razy wlewany został SHELL HELIX HX7 DIESEL 10W-40 http://www.shellhelix.pl/oleje/oleje-shell-helix/news,79,shell-helix-hx7-diesel-10w-40.html
Myślałem, że to półsyntetyk więc się wystraszyłem. Myśałem, że bedize problem z wymianą na 5W30 (stąd też znalazłem sięna tym forum). Okazało się jednak, że to syntetyk (nakierował mnie jakiś kolega z forum) z jakąś domieszką minerałów! Autem zrobiłem narazie 700km. Jestem zadowolony. Silnik pracuje ładnie, nie dymi, nie bierze oleju (do wymiany dwumas raczej). Sprawdziłem w instrukcji klasyfikacja dopuszcza ten olej. Chyba przy nim zostanę .... Chciałem jednak zapytać was jako specjalistów co sądzicie o tym oleju, jeździ ktoś na nim?
kikidvdi
 

Postprzez Sebal » 13 cze 2014, 19:24

kikidvdi napisał(a):SHELL HELIX HX7 DIESEL 10W-40
to jest olej półsyntetyczny, ale nie widze problemu żebyś na nim jeździł
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez kikidvdi » 18 cze 2014, 07:22

To dlaczego stronie shella pisze, że syntetyczny? Błąd? Marketing?
kikidvdi
 

Postprzez Sebal » 18 cze 2014, 23:03

A gdzie tam jest napisane, że to olej w pełni syntetyczny? Tam jest tylko napisane, że olej jest na bazie syntetycznej (w technologii syntetycznej). Oleje półsyntetyczne zawierają tak samo jak syntetyki bazy syntetyczne tylko w innych proporcjach. A żeby klienta nie kuło w oczy producenci nie piszą wprost o oleju, że jest półsyntetyczny tylko piszą że olej jest w technologii syntetycznej. No i nie kłamią bo jest, ale jest to mimo wszystko półsyntetyk. Ja kiedyś się naciąłem tak na olej ELFa hydrosyntetyk. Myślałem że taki super bo nie dość że hydro to jeszcze syntetyk, a tu zonk bo był to olej półsyntetyczny tylko producent go tak nazwał żeby wprost nie pisać że to półsyntetyk.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez sorand » 11 lip 2014, 13:50

witam.
A co się dzieje w przypadku odwrotnym?
Wymieniłem olej z 5w40 na 10w40?
Czy to może wpłynąć negatywnie na silnik?
Jeżdżąc na 5w40 dolewałem ok 4l na 15kkm, przy porządnym dociśnięciu gazu dymił.
Po wymianie zauważyłem, że tak jakby przestał dymić.
Mazda 2003r. – pojeździmy zobaczymy.
Honda Civic sedan 1994r. 1,5B – 8 lat 285 tys.km, prawie zero usterek! Jest coś lepszego?
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2012, 18:40
Posty: 42
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda6 2.0 CITD 2003r 121KM RF5C

Postprzez Sebal » 11 lip 2014, 22:18

sorand napisał(a):Jeżdżąc na 5w40 dolewałem ok 4l na 15kkm
Kolego tu zmiana oleju już nic nie pomoże na dłuższy czas tylko remont silnika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2007, 10:22
Posty: 643 (1/6)
Skąd: Lublin
Auto: było:
Mazda 6 2.0 diesel GY
Mazda CX-7 diesel ER
Mazda 2 1.3 86 KM DE
Mazda 6 2.2 180 KM GH
Mazda 6 2.2 175 KM AWD GJ
Mazda 3 2.0 150 KM AT BL
Jest:
Mazda CX 60 PHEV KH
Mazda 3 2.0 120 KM AT BM

Postprzez sorand » 12 lip 2014, 12:12

Sebal napisał(a):
sorand napisał(a):Jeżdżąc na 5w40 dolewałem ok 4l na 15kkm
Kolego tu zmiana oleju już nic nie pomoże na dłuższy czas tylko remont silnika


To wiem. Zaczynam od podkładek, smoka. Jak nie pomoże to potem turbina.

A napisałem tylko to co zauważyłem, że mniej zostawiam widocznego dymu.
Mazda 2003r. – pojeździmy zobaczymy.
Honda Civic sedan 1994r. 1,5B – 8 lat 285 tys.km, prawie zero usterek! Jest coś lepszego?
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2012, 18:40
Posty: 42
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda6 2.0 CITD 2003r 121KM RF5C

Postprzez barajas1 » 28 kwi 2016, 17:31

Zakupiona mazda 6,2003,88kw,257tys.diesel zalany castrolem magnatec 10W30 czy warto zmienić na zalecaną dexelie 5W30 <co?>
barajas1
 

Postprzez cisza17 » 28 kwi 2016, 20:50

Ja zmieniłem na dexelie 5W30 ale w benzynie 2,3. I mi trochę zaczął uciekać olej
Początkujący
 
Od: 11 gru 2015, 19:36
Posty: 12
Auto: Mazda 6 GG 2,3b 2002

Postprzez Hubix » 2 maja 2016, 23:24

barajas1 napisał(a):Zakupiona mazda 6,2003,88kw,257tys.diesel zalany castrolem magnatec 10W30 czy warto zmienić na zalecaną dexelie 5W30 <co?>


Warto. Mam tyle samo przejechane. Latam na 5W.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez YATES » 3 maja 2016, 16:44

Mam takie pytanie. Czy do mojej Mazdy 2,0 136KM właściwy będzie olej LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W-40 taki jak tutaj http://www.liquimoly.sklep.pl/pl/p/Synt ... h-5W-40/52 ? Chodzi mi o to czy normy tego oleju ACEAA3-98/B3-98 Issue 2/B4-98 ; API SM/CF ; BMW Longlife-98 ; MB-Freigabe 229.1 ;MB-Freigabe 229.3 ; Porsche ; VW 502.00 / 505.00 będą właściwe dla silnika diesla Mazdy bez DPF-a ?
Wiem, że producent Mazdy zaleca Dexelie 5W30 ale ja już od zakupu mam cały czas 5W40 , a przebieg 270 tys km więc wolę nie ryzykować i kontynuować 5W40. Mam możliwość zakupu tego oleju LIQUI MOLY z pewnego źródła, a wiem, że to bardzo dobre oleje w pełni syntetyczne. Kiedy po zakupie Mazdy wymieniłem olej na LIQUI MOLY Diesel Synthoil 5W-40 to silnik ładniej , ciszej zaczął pracować, a spalanie spadło o 0,8 litra/100km.
Teraz się zastanawiam czy lepszy dla mojego silnika będzie olej LIQUI MOLY Diesel Synthoil 5W-40 ze specyfikacją ACEA:B4-04; API CF czy lepszy LIQUI MOLY Synthoil High Tech 5W-40 ze specyfikacją ACEA:A3-98/B3-98 Issue 2/B4-98 ; API SM/CF ? Na tym drugim ostatnie 10 tys km zrobiłem i za miesiąc czas na wymianę.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2012, 22:20
Posty: 184 (1/1)
Auto: Mazda 6 Kombi rocznik 2003 silnik 2,0 MZR-CD 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6