Problemy z reflektorami ksenonowymi (xenon)
Oryginalne są Philips'a....
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):Miałem podróby (ale niby philips'a) które zachowywały się podobnie – po 2 miesiącach dostałem na gwarancji nowe ale tym razem oryginalnie oryginalne.
Hahahahahahahahaha
A ja myślałem, że miałem oryginalnie oryginalne – dwa dni temu rozbierałem obie lampy i naprawiałem +przeróbka na inne palniki. Okazuje się, że oba palniki miałem podróby. Bardzo dobre podróby, ale podróby. Jeden rozwalił mi i starter, i przetwornicę.
Dokładniejszy opis w wątku:
viewtopic.php?f=409&t=44466&p=2766257#p2766257
PS. mam teraz wyczyszczone lampy, palniki oryginały D1S (nie D2S!) i jestem strasznie zadowolony – WIDZĘ ŚWIAT W NOCY.......
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Sprawdziłem oryginały w ASO. D2S Osram, Made in Germany o nr kat. Mazdt 9970-XE-D2S.
Cena wielu może zniechęcać ( 420 zł sztuka ), ale jak się potargować, można je kupić poniżej 300 zł za sztukę
Cena wielu może zniechęcać ( 420 zł sztuka ), ale jak się potargować, można je kupić poniżej 300 zł za sztukę
Witajcie,
Mam problem ze światłami. Otóż posiadam oryginalne ksenony i po odpaleniu silnika i włączeniu świateł zazwyczaj (95%) zapalają się tylko światła postojowe. Aby zapaliły się światła mijania muszę kilkanaście (czasami nawet i kilkadziesiąt) razy włączyć/wyłączyć światła. Przy czym pierwszy zapala się z reguły ksenon prawy, natomiast z lewym jest gorzej. Czasami po dłuższej serii włączania i wyłączania się zapali, czasami nie i jadę z jednym okiem. Co ciekawe po jakimś czasie jazdy ( reguły min. kilkanaście minut) i ponownym kręceniu włącznikiem udaje się zapalić drugi ksenon
Co ciekawe – gdy ksenon już odpali to odpala ładnie za pierwszym razem! Do momentu jak samochód nie postoi min. kilka godzin.
Sprawdzałem bezpieczniki – ok, przekaźniki – ok. Elektryk sprawdził że w chwili gdy lampa się nie pali napięcie do przetwornicy dochodzi.
Moje wskazanie – przetwornica lub w samej lampie cewka(?), zapłonnik(?).
Czy to rzeczywiście przetwornica pada? Cy nie jest tak że jak przetwornica raz padnie to już lampa nie zapali?
I czy wie ktoś czy przetwornice w obu lampach są identyczne? Myślę tutaj o zamianie przetwornic w chwili gdy będzie palił tylko jeden ksenon.
Mam problem ze światłami. Otóż posiadam oryginalne ksenony i po odpaleniu silnika i włączeniu świateł zazwyczaj (95%) zapalają się tylko światła postojowe. Aby zapaliły się światła mijania muszę kilkanaście (czasami nawet i kilkadziesiąt) razy włączyć/wyłączyć światła. Przy czym pierwszy zapala się z reguły ksenon prawy, natomiast z lewym jest gorzej. Czasami po dłuższej serii włączania i wyłączania się zapali, czasami nie i jadę z jednym okiem. Co ciekawe po jakimś czasie jazdy ( reguły min. kilkanaście minut) i ponownym kręceniu włącznikiem udaje się zapalić drugi ksenon
Sprawdzałem bezpieczniki – ok, przekaźniki – ok. Elektryk sprawdził że w chwili gdy lampa się nie pali napięcie do przetwornicy dochodzi.
Moje wskazanie – przetwornica lub w samej lampie cewka(?), zapłonnik(?).
Czy to rzeczywiście przetwornica pada? Cy nie jest tak że jak przetwornica raz padnie to już lampa nie zapali?
I czy wie ktoś czy przetwornice w obu lampach są identyczne? Myślę tutaj o zamianie przetwornic w chwili gdy będzie palił tylko jeden ksenon.
- Od: 21 kwi 2013, 18:35
- Posty: 4
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 6 GG 2.3+LPG,
166KM 2003
To co opisujesz to w 98% przypadków kwestia startera, zakładając, że masz oryginalne żarniki.
Co do reszty – nie będę się rozpisywał za wiele
viewtopic.php?f=409&t=44466&start=160 od połowy strony mniej więcej...
Co do reszty – nie będę się rozpisywał za wiele
viewtopic.php?f=409&t=44466&start=160 od połowy strony mniej więcej...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
U mnie xenony tez zaczynają świrować, palniki wymienione w czerwcu 2012r.
Od 2-3 dni objaw taki, że włączają się normalnie a po pewnym czasie , zwłaszcza na wybojach wyłącza się jedna lub druga lampa. Wystarczy włączyć i włączyć i jest ok
W pierwszej kolejności chyba przeczyszczę te masy pod filtrem powietrza, później niestety zrzucanie zderzaka i sprawdzenie przetwornic :/
Na razie chyba pojeżdżę na postojówkach (1W) żeby nie męczyć starterów
Od 2-3 dni objaw taki, że włączają się normalnie a po pewnym czasie , zwłaszcza na wybojach wyłącza się jedna lub druga lampa. Wystarczy włączyć i włączyć i jest ok
W pierwszej kolejności chyba przeczyszczę te masy pod filtrem powietrza, później niestety zrzucanie zderzaka i sprawdzenie przetwornic :/
Na razie chyba pojeżdżę na postojówkach (1W) żeby nie męczyć starterów
- Od: 29 wrz 2006, 14:11
- Posty: 1329 (20/14)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004
A co Wy na zastąpienie oryginalnej mazdowskiej przetwornicy i zapłonnika przez taki zestaw z allegro? Myślę właśnie o zastosowaniu tylko przetwornicy i zapłonnika z tego zestawu do oryginalnej lampy xenonowej z oryginalnym palnikiem.
Zwykła przetwornica odpowiada za poziomowanie i wymianę informacji między sobą. Można wstawić drugą przetwornicę do samego xenonu (np. hella), ale wtedy trzeba w lampie rozłączyć cały oryginalny układ odpalania żarnika. Inaczej oryginalna przetwornica również będzie startowała dając 1200V albo 27kV co może (bez podłączonego palnika) skutkować przepięciami i spaleniem całej instalacji elektronicznej w całym samochodzie... 
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Witam
Również mam problem z ksenonami...
Dziś podczas jazdy zgasły mi obie lampy. Wyłączyłem i włączyłem i wciąż nie świciły, dopiero za 4 razem obie się zapaliły. Później samochód stał na parkingu i podczas włączania ich również się nie zaświeciły, dopiero za 4 razem.
Czy może ktoś wie co to może być?
Bardzo prosze o rade, pozdrawiam.
Również mam problem z ksenonami...
Dziś podczas jazdy zgasły mi obie lampy. Wyłączyłem i włączyłem i wciąż nie świciły, dopiero za 4 razem obie się zapaliły. Później samochód stał na parkingu i podczas włączania ich również się nie zaświeciły, dopiero za 4 razem.
Czy może ktoś wie co to może być?
Bardzo prosze o rade, pozdrawiam.
- Od: 7 lip 2012, 19:58
- Posty: 7
- Auto: Mazda 6 2003
2.0 136 KM Diesel
U mnie po wymianie podejrzanego żarnika na stary oryginalny objaw ustąpił, dodatkowo widać że światła lepiej świecą. Więc chyba dodatkowo mocniej przetwornicę obciążał . Więc te niby "oryginalne" z alledrogo to o kant d.. rozbić.
Sunny przedzwoń do http://www.xenon-serwis.pl/ i porozmawiaj . Gość w porządku.
Sunny przedzwoń do http://www.xenon-serwis.pl/ i porozmawiaj . Gość w porządku.
- Od: 29 wrz 2006, 14:11
- Posty: 1329 (20/14)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004
xANDy napisał(a):To co opisujesz to w 98% przypadków kwestia startera, zakładając, że masz oryginalne żarniki.
Nie mam oryginalnych żarników.
Jeden działał tak jak wyżej opisałem a drugi w ogóle. Okazało się że był przepalony więc kupiłem pierwszy lepszy (za ok. 35-40zł) i efekt taki sam. Zastanawiam się czy warto kupować oryginalne (koszt 250-300zł szt.)? Czy to coś może zmienić czy przyczyny szukać gdzie indziej?
- Od: 21 kwi 2013, 18:35
- Posty: 4
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 6 GG 2.3+LPG,
166KM 2003
Mam problem z xenonami, a mianowicie od razu po kupieniu auta, po trasie zaczął gasnąć prawy żarnik, ale wyłączyło sie i zapaliło światła i było dobrze aż do pewnego momentu gdy ten żarnik nie chciał się włączyć już w ogóle, jakoś nie mogłem się zebrać do tego aby tam zajrzeć i jeździłem tak z jednym okiem tylko
Za kilka dni drugi zaczął gasnąc po drodze, wiec zająłem sie tym i wyjąłem obie przetwornice, spróbowałem z metodą znana z serwisu "Xenon-Serwis" a dokładniej wymieniłem tranzystorek, w prawej przetwornicy, a w lewej nic nie było przepalonego, wiec nie ruszałem. Złożyłem wszystko i oba żarniki przestały gasnąć, byłem strasznie zadowolony, jeździłem z miesiąc, aż do dzisiaj kiedy zrobiło sie to samo, (jeden prawy xenon sie nie pali w ogóle) a lewy gasnie podczas drogi. Kupiłem drugą przetwornice, nie pomogło (była od volkswagena, ale taka sama identyczna) i xenon nie odpala wciąż. Nie mam pojecia co robić dalej, przekładałem żarniki na obie strony i na lewej świecą a na prawej nie. Mam już dosyć tych mazdowskich srenonów, obieździłem wszystkie serwisy w miescie. Była by opcja założyć w miejsce orginalnych reflektorów xenonowych, chińskie xenony HID pod D2S ? Jak jest z tymi wtyczkami, czy to bedzie pasować ? Czy jednak trzeba zmieniać całe reflektory na wersje bez xenonów i czy też bedą pasowały wtyczki ? Prosze o odpowiedz bo nie mam siły na to g****..

- Od: 8 lip 2009, 23:37
- Posty: 85
- Skąd: Siedlce
- Auto: Mazda 6 2.0 TD (136KM) 2003r.
Mazda Xedos 9 2.5v6 2001r. A/T
Mógłby mi ktoś poradzić, czy dało by rade po prostu wsadzić całą lampę halogenową do wersji xenonowej, czy wtyczki będą pasować i czy to bedzie działać ? Albo jak to jest z tymi zestawami HID do oryginalnych xenonów ?

- Od: 8 lip 2009, 23:37
- Posty: 85
- Skąd: Siedlce
- Auto: Mazda 6 2.0 TD (136KM) 2003r.
Mazda Xedos 9 2.5v6 2001r. A/T
Mam problem z moją 6 (2.0 Diselek, 136km), w dniu wczorajszym podczas powrotu z pracy odpaliłem jak to zwykle samochód.
Włączyłem światła i zobaczyłem jak lewy Xenon dziwnie mruga, w pewnym momencie zgasł
Wyłączyłem i załączyłem znowu światła lecz lewy żarnik juz nie wystartował.
Wróciłem do domu i zaczołem kombinować. Zdjąłem koło, odkręciłem nadkole, wymieniłem żarnik na nowy. Dalej cisza ;( nie świeci
Sprawdziłem miernikiem na odpalonych światłach i okazało sie że nie ma ZERA,a plus normalnie wysyła prąd.
Podciągnołem lewe zero i na kablu już było wszystko ok. Założyłem żarnik i dalej nie pali.
Juz bezradny udałem sie do specjalisty z dziedziny Xenonow
MAM adres jak by ktos potrzebował (śląsk).
Wyjął lampe, wyciągnął przetwornice i ją sprawdził – okazało sie że jest spalona
założył sprawna
działa , lecz po 5 min żarnik zaczoł ponownie mrugać i zgasł :/
Rozklejono lampe i sprawdzono cewke ;] <sprawna>
złożono ponownie lecz efekt ciągle ten sam. świeci 5 min , mruga i gaśnie :/
Wymieniono mi żarnik na nowy (BOSCH) i działa do tej pory ;]
Koszt całej zabawy 4h zabawy 500zł. (robocizna + żarnik + przetwornica)
Jak by ktoś potrzebował namiary to kontakt do mnie 516054947.
Włączyłem światła i zobaczyłem jak lewy Xenon dziwnie mruga, w pewnym momencie zgasł
Wyłączyłem i załączyłem znowu światła lecz lewy żarnik juz nie wystartował.
Wróciłem do domu i zaczołem kombinować. Zdjąłem koło, odkręciłem nadkole, wymieniłem żarnik na nowy. Dalej cisza ;( nie świeci
Sprawdziłem miernikiem na odpalonych światłach i okazało sie że nie ma ZERA,a plus normalnie wysyła prąd.
Podciągnołem lewe zero i na kablu już było wszystko ok. Założyłem żarnik i dalej nie pali.
Juz bezradny udałem sie do specjalisty z dziedziny Xenonow
Wyjął lampe, wyciągnął przetwornice i ją sprawdził – okazało sie że jest spalona
założył sprawna
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Rozklejono lampe i sprawdzono cewke ;] <sprawna>
złożono ponownie lecz efekt ciągle ten sam. świeci 5 min , mruga i gaśnie :/
Wymieniono mi żarnik na nowy (BOSCH) i działa do tej pory ;]
Koszt całej zabawy 4h zabawy 500zł. (robocizna + żarnik + przetwornica)
Jak by ktoś potrzebował namiary to kontakt do mnie 516054947.
-
rogacz132
Wymieniłem 3 razy przetwornice aż w końcu sukces (trzecia przetwornica odpaliła) + do tego nowy żarnik osram i w koncu pełen sukces. wszystko ładnie chodzi, a miałem ochotę wywalić te swiatła 


- Od: 8 lip 2009, 23:37
- Posty: 85
- Skąd: Siedlce
- Auto: Mazda 6 2.0 TD (136KM) 2003r.
Mazda Xedos 9 2.5v6 2001r. A/T
Krok po kroku potwierdzamy starą prawdę o xenonach – jak całość oryginałów to problemów generalnie nie ma. Jak coś "chrupnie" i wstawiony zamiennik – nie można dojść do ładu i składu. Bardzo dobre podróby żarników działają rok, półtora czasem i trzeba kupić nowy. Słabszy palnik podróbka rozwala i przetwornicę, i starter niestety.
Dlatego cieszę się z nadchodzącej możliwości przeróbki na D1S albo na D2S z nowszym starterem (na palniku). Od pół roku testuję pierwszy rodzaj i jestem bardzo zadowolony.
PS. W mondziaku był czas, że montowano taki sam zestaw co w M6 – przetwornica-starter-palnik i ford opracował i przez pewien czas montował zamiennik – gotowa wtyczka i starter na palnik zamiast starego startera. Tylko, że M6 jest problem z miejscem za palnikiem właśnie...
Dlatego cieszę się z nadchodzącej możliwości przeróbki na D1S albo na D2S z nowszym starterem (na palniku). Od pół roku testuję pierwszy rodzaj i jestem bardzo zadowolony.
PS. W mondziaku był czas, że montowano taki sam zestaw co w M6 – przetwornica-starter-palnik i ford opracował i przez pewien czas montował zamiennik – gotowa wtyczka i starter na palnik zamiast starego startera. Tylko, że M6 jest problem z miejscem za palnikiem właśnie...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Odbłyśnik czyli lustro (zwane też kielichem) jest takie samo w kilkunastu modelach samochodów. Z głowy Ci nie powiem, które mają dokładnie ten sam (czasem jest inny moduł mocowania, który można przekręcić). Zadzwoń do powyżej polecanego warsztatu (dzwoń do skutku) to się dowiesz, a może i ma pod ręką od razu. Na pewno dostałbyś w rewelacyjnym stanie (innych ten gościu nie ma).
Poza tym udało się zmusić normalne przetwornice z MAZDY 6 do współpracy ze starterem innego typu niż oryginał i oryginalne podróbki
Można już trwale pożegnać się (bez zbytniej przeróbki samej lampy wewnątrz) z problematycznym starterem – pod standardowe D2S. Próby wyszły pozytywnie i po odpowiednich testach można powiedzieć – da się ominąć oficjalny starter AL!
Namiary np. tu:
Poza tym udało się zmusić normalne przetwornice z MAZDY 6 do współpracy ze starterem innego typu niż oryginał i oryginalne podróbki
Namiary np. tu:
Sabat napisał(a):Sunny przedzwoń do http://www.xenon-serwis.pl/ i porozmawiaj . Gość w porządku.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
dzięki, na pewno sprawdzę po weekendzie, bo przez weekend celnikp ma sprawdzić czy jemu nie został odbłyśnik
brałem od niego wkłady więc może i odbłyśnik też mu został.
Prawy i Lewy są identyczne, czy jest różnica?
Prawy i Lewy są identyczne, czy jest różnica?
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
matthies napisał(a):Prawy i Lewy są identyczne
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6