
Ponadto mam małą prośbę do użytkowników forum o pomoc, poniżej zawartość postu z innego tematu (wiem, że to nieodpowiednie miejsce, niestety jednak mam wrażenie, że do wątku "Opinie" rzadko kiedy ktoś zagląda, a rzecz w tym w miarę szybko potrzebuję wyjaśnienia).
W najbliższym czasie planuję zmienić samochód i wybór prawdopodobnie padnie na Mazdę. Zdecydowałem się na tą markę ponieważ cieszy się ona bardzo dobrą opinią wśród użytkowników oraz m. in. dlatego, że zawsze marzyłem o niezawodnym japońskim samochodzie. Po za tym bardzo podobają mi się te autka wizualnie. Jednak stoją przede mną pewne dylematy i potrzebuję pomocy, stąd też postanowiłem kolegom zadań kilka pytań. Na chwilę obecną zastanawiam się nad zakupieniem modelu 323F BJ, wersja po liftingu (rocznik co najmniej 2000). Jak do tej pory zdążyłem się sporo naczytać tutaj na forum na temat tego modelu i mniej więcej wiem z czym się trzeba liczyć kupując ten pojazd. Aczkolwiek mam kilka wątpliwości co do wyboru samej jednostki napędowej. Na pewno mam zamiar zakupić Madzię wyposażoną w silnik benzynowy ( prawdopodobnie 1.6 16V ZM lub 2.0 16V FS), jednak nie mogę się doszukać informacji która jednostka jest bardziej opłacalna i ekonomiczna jeśli chodzi o pełną eksploatację pojazdu, gdyż jak zauważyłem najczęściej mówi się tylko o spalaniu paliwa. Jak wygląda sprawa jeśli chodzi o różnice kosztów związanych z wymianą części eksploatacyjnych (rozrząd, olej, hamulce, filtry, sprzęgło, kable, świece itp.), osprzętu, ubezpieczenie OC. Wiem z opinii internautów, że silnik 2.0 jest dosyć ospały biorąc pod uwagę jego pojemność, niemniej jednak warto mieć większy zapas mocy pod stopą, przydatny chociażby przy wyprzedzaniu (ogólnie rzecz biorąc na wyścigu nie mam zamiaru się wybierać, tak więc osiągi nie są moim głównym kryterium
Model 323F zdecydowanie mi się podoba (szczególnie wersja sportive, po prostu piękności
Proszę o pomoc w rozwianiu wątpliwości.
Pozdrawiam serdecznie
Marcin z Wałbrzycha