Mam problem, po zakupie miałem ztyrane w ten sposób opony i kupiłem nowe. Przez poprzedni sezon z tyłu jeździły przez ok 10kkm nowe kumho ku31 spt, na ten sezon przerzuciłem przód na tył i zaczęło się wycie, na początku delikatnie, myślałem, że się dotrą i będzie ok, ale się tylko pogłębiło, szczególnie lewa strona (na ucho), macanie też stwierdza ząbki na wewnętrznej części bieżnika. Zamienienie opony lewa-prawa raczej odpada ze względu na kierunkowość.
Tył tak bardzo robi ząbki w bjotce? czy coś jest nie tak? Tył chyba jeszcze jeździ na tym co wyszło z fabryki, ale luzów nie ma, amory też są jeszcze ok – przelatane 200kkm
Przód też może mieć tendencje do ząbkowania? Nie wiem czy górne mocowania amorów będą miały na to wpływ, jak nadają się do wymiany.
Opon na ząbkowanie raczej nie zareklamuje.
Jakieś pomysły na przyczyny i odząbkowanie opon?
ząbkowanie opon
Strona 1 z 1
poczytaj choćby tutaj : http://auto-gum.com.pl/uslugi/104.html
jak widać przyczyn może być sporo , a dobry gumiarz powinien powiedzieć co jest grane jak opiszesz objawy .
jak widać przyczyn może być sporo , a dobry gumiarz powinien powiedzieć co jest grane jak opiszesz objawy .
xedos1972
pojedz gdzie kolwiek na geometrie i sprawdź zawieszenie tylne, wielowahacz potrafi ząbkować jak jest wyeksploatowany.
U mnie ząbkuje zewnętrzne ranty z tyłu, niedawno to zauważyłem, chociaż już w zimę słyszałem głośniej bieżnika na równym asfalcie (tak jak by było za mało powietrza i odkształcanie się opony słychać). Po zmianie na letnie jest jeszcze głośniej (grubsza kostka na rantach). Prawdopodobnie winne są wahacze wzdłużne bo jest luz na przednich końcówkach. Mam już kupione ale nie mam czasu wymienić, mam nadzieję ogarnąć to jak najszybciej, bo szkoda opon.
Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD
- Od: 16 lip 2012, 14:44
- Posty: 52
- Skąd: Poznań (Rataje)
- Auto: Mazda 323F BJ 2001 2.0 DiTD
A kto z szanownych forumowiczów bawi się w "rotowanie" opon? A w instrukcji wyraźnie napisane żeby co jakiś (nie pamiętam jaki) czas zamienić miejscami każdą z opon.
Z życia wzięte: auto – skoda superb II 2011, przebieg (od nowości) 80 tys km,opony pirelli P7,tylna oś wyząbkowana aż do bulu,a zawieszenie tam było naprawdę w porządku...
Z życia wzięte: auto – skoda superb II 2011, przebieg (od nowości) 80 tys km,opony pirelli P7,tylna oś wyząbkowana aż do bulu,a zawieszenie tam było naprawdę w porządku...
-
rav 75
Ja teraz po sezonie zamieniłem przód/tył, i tylko tyle mogę zrobić bo wszystkie 4 gumy są kierunkowe.
Może w tygodniu podjadę na SKP i zobaczę jak wyglądają luzy z tyłu, bo wydaje mi się, że jeszcze wzdłużny wahacz może u mnie robić zamieszanie, szkoda że ciężko do niego dostać same tuleje.
edit...
byłem na SKP, z tyłu jedyny luz jaki widać (reszta siedzi sztywno) jest na przednim mocowaniu wahacza wzdłużnego, kwestia tego czy jest w normie czy już pora wymienić, zbieżność -0,2.
Może w tygodniu podjadę na SKP i zobaczę jak wyglądają luzy z tyłu, bo wydaje mi się, że jeszcze wzdłużny wahacz może u mnie robić zamieszanie, szkoda że ciężko do niego dostać same tuleje.
edit...
byłem na SKP, z tyłu jedyny luz jaki widać (reszta siedzi sztywno) jest na przednim mocowaniu wahacza wzdłużnego, kwestia tego czy jest w normie czy już pora wymienić, zbieżność -0,2.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości