Świece zapłonowe. Gdzie się znajdują i jakie są najlepsze? pytania/porady
Witam wszystkich mam takie pytanie.
Mianowicie posiadam swoją M6 rocznik 2005 przed liftem 1.8benzyna 16v 120km.
Mam taki problem posiadam ją od pół roku i ciągle padają mi świece. Przez ten okres pół roku wymieniane były już 3 razy. W madzi posiadam LPG sekwęcje, za każdym razem montowane są orginalne platynki. Ostatnio nawet wymieniane były kable. Wiecie może jaka jest przyczyna tak szybkiego zużywania się??. Przez te pół roku przejechałem nią jakieś 10tys km.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedz.
Mianowicie posiadam swoją M6 rocznik 2005 przed liftem 1.8benzyna 16v 120km.
Mam taki problem posiadam ją od pół roku i ciągle padają mi świece. Przez ten okres pół roku wymieniane były już 3 razy. W madzi posiadam LPG sekwęcje, za każdym razem montowane są orginalne platynki. Ostatnio nawet wymieniane były kable. Wiecie może jaka jest przyczyna tak szybkiego zużywania się??. Przez te pół roku przejechałem nią jakieś 10tys km.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedz.
- Od: 3 gru 2013, 01:28
- Posty: 5
- Skąd: Okolice Radomia
- Auto: Mazda6 1.8l 16v 120km GG
L8-DE
a na jakiej podstawie stwierdziłes że padnięte sa świece
. To ciekawe, ale większośc gazowników (z mojego doświadczenia) przy pierwszych problemach zwala na: świece, kable, sonda. Fakt, czasami jest dobrze, szczególnie przy nieokreślonym ich przebiegu, w trakcie montazu LPG wymienić zestaw świec i kabli na nowy. Ale to wszystko, przynajmniej na ok 50kkm.
Jedynym racjonalnym wytłumaczeniem jest walnięty kabel WN. Wtedy dochodzi do zalania/zamoczenia świecy i faktyznie nadaje się ona na złom. Ale taki przypadek można/ powinno się zdiagnozować juz przy pierszej nieplanowanej wymianie świec. Wstarczy popatrzeć na świecę i izolator na końcówce kabla WN
Jedynym racjonalnym wytłumaczeniem jest walnięty kabel WN. Wtedy dochodzi do zalania/zamoczenia świecy i faktyznie nadaje się ona na złom. Ale taki przypadek można/ powinno się zdiagnozować juz przy pierszej nieplanowanej wymianie świec. Wstarczy popatrzeć na świecę i izolator na końcówce kabla WN
Czy używał ktoś świec NGK ILTR6A-13G ?
Z katalogu NGK wynika, że są identyczne (wymiary) jak ILTR5A-13G tylko, że dedykowane do LPG.
Mam M6 z końca 2005 roku 2.0 147KM + LPG – rozumiem że te świece będą tam pasowały (chodzi o długość gwintu = 25mm)?
Z katalogu NGK wynika, że są identyczne (wymiary) jak ILTR5A-13G tylko, że dedykowane do LPG.
Mam M6 z końca 2005 roku 2.0 147KM + LPG – rozumiem że te świece będą tam pasowały (chodzi o długość gwintu = 25mm)?
- Od: 22 lip 2010, 10:35
- Posty: 31
- Skąd: Poznań
- Auto: BYŁA: Mazda 626 GF 2.0 115KM 2000r.
JEST: Mazda 6 GG 2.0 147KM 2005r. AT LPG
Przed liftem w 2.0 był gwint 17.5 mm po lifcie 25 mm , przed liftem są NGK ITR6F13
http://www.mazdaspeed.pl/sklep/mazda3-b ... r6f13.html
http://www.mazdaspeed.pl/sklep/mazda3-b ... r6f13.html
Witam
Czytam i czytam ten temat i już sam nie wiem jakie kupić świece...
Moja mazda 6 jest z 2003 roku 2.0 diesel 136KM
Chce kupić świece NGK tylko nie jestem pewien jaki model będzie pasował do mojego samochodu.
Jeśli można prosić kogoś to bardzo prosze o podanie modelu.
Pozdrawiam
Czytam i czytam ten temat i już sam nie wiem jakie kupić świece...
Moja mazda 6 jest z 2003 roku 2.0 diesel 136KM
Chce kupić świece NGK tylko nie jestem pewien jaki model będzie pasował do mojego samochodu.
Jeśli można prosić kogoś to bardzo prosze o podanie modelu.
Pozdrawiam
- Od: 7 lip 2012, 19:58
- Posty: 7
- Auto: Mazda 6 2003
2.0 136 KM Diesel
SunyBoy napisał(a):Witam
Chce kupić świece NGK tylko nie jestem pewien jaki model będzie pasował do mojego samochodu.
brodaM6 napisał(a):A ty przypadkiem nie potrzebujesz żarowych .
Kolega próbuje ci powiedzieć że to nie ten dział
mazda 6 2.0 + LPG V GEN. ICOM GY 147km przebieg 119000km.
Wymieniłem ostatnio świece zapłonowe – mazdowskie – na NGK ILTR5A-13G.
Po przejechaniu 50km zapaliła się kontrolka check engine. Samochód na wolnych obrotach drży. Przy przyspieszaniu przerywa. Po podłączeniu pod komputer okazało się że są dwa błędy. Pierwszy dotyczy zbyt bogatej mieszanki paliwowej drugi sondy lambda. Po powrocie do starych świec – brak objawów – wszystko w porządku. Kontrolka zgasła. Mechanik stwierdził że w starych świecach odl. wynosi 1.2mm a niby powinno być 0.8mm. Tymczasem w polecanych do mazdy świecach NGK ILTR5A-13G odległość elektrod wynosi 1,3mm. Jakie świece w takim razie zamontować??
Wymieniłem ostatnio świece zapłonowe – mazdowskie – na NGK ILTR5A-13G.
Po przejechaniu 50km zapaliła się kontrolka check engine. Samochód na wolnych obrotach drży. Przy przyspieszaniu przerywa. Po podłączeniu pod komputer okazało się że są dwa błędy. Pierwszy dotyczy zbyt bogatej mieszanki paliwowej drugi sondy lambda. Po powrocie do starych świec – brak objawów – wszystko w porządku. Kontrolka zgasła. Mechanik stwierdził że w starych świecach odl. wynosi 1.2mm a niby powinno być 0.8mm. Tymczasem w polecanych do mazdy świecach NGK ILTR5A-13G odległość elektrod wynosi 1,3mm. Jakie świece w takim razie zamontować??
- Od: 6 cze 2014, 07:35
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6, station wagon, GY 2.0, 147km, 108kW, prod. 2006r + LPG V GEN. ICOM
Zmniejszyć przerwe na świecach do 0.9 i bedzie hulało
Tak większość ustawia do LPG (też tak mam). Oryginalnie świece mają większą przerwę.
Jak się to spisuje z V generacją? Ile pali?
Jak się to spisuje z V generacją? Ile pali?
Tylko jak tą przerwę zmniejszyć? Pukać młotkiem na oko? Szkoda uszkodzić (koszt 4 świec irydowych 186zł po rabacie
) Nie mam żadnego sprzętu do pomiaru szczeliny.
Co do V generacji: po przejechaniu 8 tyś. km na polskim gazie check engine – zbyt uboga mieszanka. Po regulacji dyszami śmiga dalej. Problemem jest znaleźć w Polsce fachowca od ICOM'a. Przynajmniej jeśli chodzi o mnie – woj. kujawsko – pomorskie. Wiec lepiej żeby się nie psuło. Podobno nie ma co ale zobaczymy co życie pokaże
Spalanie -nawet dziś liczyłem przy tankowaniu – 9,3l/100km przy jeździe powiedzmy trochę miasta trochę "trasy" (takiej pomiędzy miastami). Prawdę powiedziawszy spalanie spadło po regulacji dysz wcześniej miałem 10l.
Co do V generacji: po przejechaniu 8 tyś. km na polskim gazie check engine – zbyt uboga mieszanka. Po regulacji dyszami śmiga dalej. Problemem jest znaleźć w Polsce fachowca od ICOM'a. Przynajmniej jeśli chodzi o mnie – woj. kujawsko – pomorskie. Wiec lepiej żeby się nie psuło. Podobno nie ma co ale zobaczymy co życie pokaże
- Od: 6 cze 2014, 07:35
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6, station wagon, GY 2.0, 147km, 108kW, prod. 2006r + LPG V GEN. ICOM
Potrzebujesz szczelinomierz, kawałek rurki (tak żeby świeca weszła i zatrzymała się na "śrubie") i malutki młoteczek. No i z wyczuciem. Ja sobie tak ustawiłem i śmiga 
u mnie troche przerywa na gazie podczas przyspieszania i faluja obroty tak 2 do 3 razy zafaluje i chodzi wmiare równo ale samochud drga tak jakby były za niskie obroty
planuje zmniejszyć przerwe na swiecach myslicje ze pomoze???
przepustnice czysciłem i EGR też
a moze ma ktos zamiennik świecy do Mazdy z mniejszą przerwą powiedzmy 1,1mm.
planuje zmniejszyć przerwe na swiecach myslicje ze pomoze???
przepustnice czysciłem i EGR też
a moze ma ktos zamiennik świecy do Mazdy z mniejszą przerwą powiedzmy 1,1mm.
- Od: 3 cze 2014, 16:48
- Posty: 27
- Skąd: Dębica
- Auto: Mazda 6 2.0 16V 147km. będzyna + LPG
rok 2006
nadwozie GY czyli kąbi
A zobacz coś takiego , może w tym kierunku musisz szukać
http://www.iparts.pl/czesc/swieca-zaplonowa,mazda,atenza-gg-2002-06-2007-08,2-3-166km,72-4886-16686-100151-0-30-0242229739.html
mają właśnie 1,1
albo zobacz te 0,7
http://www.iparts.pl/czesc/swieca-zaplonowa,mazda,atenza-gg-2002-06-2007-08,2-3-166km,72-4886-16686-100151-0-30-0242245573.html
co prawda tam pisze że to do 2,3 litra ale kierunek szukania jest
http://www.iparts.pl/czesc/swieca-zaplonowa,mazda,atenza-gg-2002-06-2007-08,2-3-166km,72-4886-16686-100151-0-30-0242229739.html
mają właśnie 1,1
albo zobacz te 0,7
http://www.iparts.pl/czesc/swieca-zaplonowa,mazda,atenza-gg-2002-06-2007-08,2-3-166km,72-4886-16686-100151-0-30-0242245573.html
co prawda tam pisze że to do 2,3 litra ale kierunek szukania jest
Dzięki wielkie
szkoda ze to bosh straszne dziadostwo
nikomu nie polecam zakladać częsci tej firmy do mazdy
Dopisano 11 cze 2014, 15:09:
A takie coś
http://www.denso-am.pl/catalogue2.asp?CID=107483321
Electrode Gap (mm)_P 1.1mm – nieznam angielskiego ale chyba chodzi o odstęp elektrod
szkoda ze to bosh straszne dziadostwo
nikomu nie polecam zakladać częsci tej firmy do mazdy
Dopisano 11 cze 2014, 15:09:
A takie coś
http://www.denso-am.pl/catalogue2.asp?CID=107483321
Electrode Gap (mm)_P 1.1mm – nieznam angielskiego ale chyba chodzi o odstęp elektrod
- Od: 3 cze 2014, 16:48
- Posty: 27
- Skąd: Dębica
- Auto: Mazda 6 2.0 16V 147km. będzyna + LPG
rok 2006
nadwozie GY czyli kąbi
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6