Zwiększenie mocy – Mazda3 BK Z6 1.6
1, 2
Witam wszystkich. Ostatnio z moją Mazdą 3 trochę jeździłem po kraju, :p. i zauważyłem, że przydałoby się jej jednak trochę więcej mocy. To jest silnik 1.6, więc zdaję sobie sprawę, że nie zrobię z niej potwora o mocy 200 KM, ale chodzi o lekkie poprawienie dynamiki jazdy (bez sprzedawania samochodu i kupowania wersji z silnikiem 2.0). Słyszałem o 2 'sposobach' na to, ale nie wiem czy one dają jakiekolwiek efekty. Sposoby owe to wymiana układu wydechowego (chyba na firmę Sebring lub coś takiego) i zmianę dolotu powietrza (firma Simota). Czy to faktycznie coś by poprawiło i czy to byłoby opłacalne. Z góry dziękuję za jakiekolwiek info.
Ostatnio edytowano 6 sie 2014, 02:25 przez Rafał_, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawienie tytułu.
Powód: Poprawienie tytułu.
- Od: 19 lis 2011, 00:13
- Posty: 19
- Auto: Mazda 3 1.6 2004
Sebring sobie tylko pierdzi , simota w 2.0 daje 2-4 KM tu może 2 KM
kompletny wydech 2 tys. dolot simota 1.5 k i może z 7-10 KM
kompletny wydech 2 tys. dolot simota 1.5 k i może z 7-10 KM
OK, dzięki za tak szybką odpowiedź. Tylko o firmie Sebring słyszałem jeśli chodzi o wydech. Jeżeli jest coś lepszego do M3 1.6 to jak najbardziej może być coś lepszego (tylko musiałbym wiedzieć co
). Teraz jeszcze pytania dodatkowe, jeżeli mogę :p. Czy taka wymiana wiąże się ze zmianami w dowodzie rejestracyjnym samochodu? Czy potrzebny mi jest do tego dobry mechanik, czy po prostu jakiś tam p. Józiu będzie mi to w stanie zrobić? No i jeżeli nie p. Józiu to gdzie takich zmian można dokonać? I ostatnie pytanie: czy to są jedyne dwa sposoby, żeby podnieś moc w M3?
- Od: 19 lis 2011, 00:13
- Posty: 19
- Auto: Mazda 3 1.6 2004
Wydech kompletny 2 k na zamówienie robiony , dolot na allegro nic w dowodzie nie zmieniasz , wydech mogę dać namiary we Wrocku , co innego , porting głowicy , razem jakieś 5-15 Km i 8-20 Nm
OK, jak możesz dać namiary to chętnie zapiszę gdzieś. Do Wrocławia mam kawałek, ale wakacje się zbliżają to może bym się wybrał. Ostatnie 2 pytania
. Co to jest porting głowicy :p? I czy te zmiany są bezpieczne, w sensie czy to nie spowoduje większego zużycia silnika?
- Od: 19 lis 2011, 00:13
- Posty: 19
- Auto: Mazda 3 1.6 2004
jest też cóś co nazywa się "tuning GT lub GTX silnika" – nie znam szczegółowego zakresu portingu (być może niektóre rzeczy się pokrywają). Więcej informacji: http://www.chojnacki.com.pl/wersja-gt
- Od: 1 maja 2011, 23:19
- Posty: 138
- Skąd: W-wa
- Auto: Mazda 3 BK Z6 hb '07
Ja się podzielę tym czego ja się dowiedziałem
Skoro wysłał Pan zapytanie właśnie do nas to oznacza, że jest Pan zaiteresowany profesjonalną opcją tuningu samochodu Mazda z silnikiem benzynowym 1.6
Przesyłamy do rozważenia dwie opcje, gdyż w przypadku tego samochodu obydwie są możliwe.
W samochodach benzynowych bez turbo, gdyż do takich należy Pana samochód aby uzyskać odpowiedni poziom pracy silnika i przyrostu należy wykonać opcję Super VIP wraz ze strojeniem pod konkretną oktanowość paliwa. Aby uzyskać jeszcze większy przyrost mocy i momentu to wraz z poprawieniem dolotu powietrza.
Opcja Stage 1 obejmuje indywidualne strojenie danego egzemplarza pod konkretną oktanowość paliwa dając poprawę parametrów na poziomie ok. 8-10% od tych rzeczywistych jakie samochód aktualnie posiada. Zalecane paliwo min. 98 oktan.
Ponadto robiąc ewolucję tuningu w postaci Stage 2 (wraz ze mianami w dolocie powietrza) uzyskujemy znaczącą poprawę ilości dostarczanego powietrza do silnika wręcz „doładowania silnika” chłodniejszym powietrzem wykorzystując prędkość powietrza, a wykonana izolacja termiczna pozwala na znaczące zmniejszenie strat mocy jakie wynikają z przegrzewania się powietrza. W tym przypadku przyrosty oscylują często w poziomie ok. 15%.
Skoro wysłał Pan zapytanie właśnie do nas to oznacza, że jest Pan zaiteresowany profesjonalną opcją tuningu samochodu Mazda z silnikiem benzynowym 1.6
Przesyłamy do rozważenia dwie opcje, gdyż w przypadku tego samochodu obydwie są możliwe.
W samochodach benzynowych bez turbo, gdyż do takich należy Pana samochód aby uzyskać odpowiedni poziom pracy silnika i przyrostu należy wykonać opcję Super VIP wraz ze strojeniem pod konkretną oktanowość paliwa. Aby uzyskać jeszcze większy przyrost mocy i momentu to wraz z poprawieniem dolotu powietrza.
Opcja Stage 1 obejmuje indywidualne strojenie danego egzemplarza pod konkretną oktanowość paliwa dając poprawę parametrów na poziomie ok. 8-10% od tych rzeczywistych jakie samochód aktualnie posiada. Zalecane paliwo min. 98 oktan.
Ponadto robiąc ewolucję tuningu w postaci Stage 2 (wraz ze mianami w dolocie powietrza) uzyskujemy znaczącą poprawę ilości dostarczanego powietrza do silnika wręcz „doładowania silnika” chłodniejszym powietrzem wykorzystując prędkość powietrza, a wykonana izolacja termiczna pozwala na znaczące zmniejszenie strat mocy jakie wynikają z przegrzewania się powietrza. W tym przypadku przyrosty oscylują często w poziomie ok. 15%.
- Od: 27 cze 2014, 15:19
- Posty: 4
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323 F 2,0 Ditd 2002
Hej, zastanawiam się na zwiększeniem mocy w swojej Mazdzie 1.6 105KM to trochę mało wiec mam pytananie/prośbę czy moglibyście napisać krótkie podsumowanie swoich modyfikacji, ile wydaliście i jakie były tego efekty?
rodzaj tuningu – cena – ile KM wiecej – ile więcej pali.
Pozdrawiam
rodzaj tuningu – cena – ile KM wiecej – ile więcej pali.
Pozdrawiam
- Od: 8 gru 2015, 09:19
- Posty: 2
- Auto: mazda 3 bk 2008 1.6 lpg
Ja uważam, że do tego silnika nie ma co ładować kasy bo i efekty marne będą sam mam z6 i zmieniłem tylko filtr na simota no i rure dolotu mam zamiar poprowadzić na przedni wlot i owinąć bandażem izolacyjnym to jest najtańsza opcja. Jak chcesz koniecznie pakować kasę to myślę że dobrą opcją jest wykonanie customowego układu wydechowego/dolotowego firma np racing weld https://m.facebook.com/racingweldcustom/ albo inochi https://m.facebook.com/inochimotorsport/ ja nic więcej bym w nim nie robil... turbo kit to min 25k. Co jest absurdem bo masz po tym zabiegu 150 max 160 hp. Juz lepiej zrobic swapa na LF np co ew. w przyszlości uczynię.. A i widze ze jezdzisz na lpg czyli strojenie kompa tez nie ma sensu bo na 98 sie nie przesiadziesz co do wsrostu mocy to nie wiem ale nie spodziewam sie wiele na zlocie sobie sprawdze jak bede mial tyle co fabryka dala to bede happy.
- Od: 31 paź 2013, 13:00
- Posty: 424 (6/2)
- Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Machine Grey
tu byl fajny temat z wykresami ale poznikaly.
viewtopic.php?f=49&t=41083
ogolnie najwieksze efekty daje:
1 obrobka glowicy (powiekszanie kanalow ssacych w glowicy, usuwanie pozostalosci po odlewach, szlifowanie zaworow na 3 katy, podcinanie prowadnic, planowanie ostre by zwiekszyc kompresje, czasami okazuje sie ze mozna zastosowac ciut wieksze zawory) koszt kolo 2500zl
2 walki sporotowe (beda slabsze wolne obroty i wysoki moment obrotowy bedzie w wyzszych partiach obrotow kolo 2tys zk
3. kolektor 4-1 lub 4-2-1 zwikesza moment praktycznie w calym zakresie kolo 2tys zl
4. no i na koniec wystroic to trzeba czyli tez kupka siana od bociana.
calosciowo do osiagniecia nie wiecej niz 140KM za okolo 8-10tys zl, nie mowiac o bolaczkach takiego setupu czyli zla emisja spalin (moze nie przejsc przegladu), nie rowne wolne obroty, moze sie grzac i moze byc potrzebna przerobka ukladu olejowego i wodnego (dodatkowe chlodnice lub grubsze), ogolna nierowna praca motoru w niektorych zakresach pracy, zwiekszone spalanie, niski moment w nizszych zakresach obrotowych silnika, krotsza zywotnosc silnika, potrzebne czestrze wymiany oleju.
totalnie nieoplacalne (lepiej sprzedac auto i kupic wersje 2,0 , 2,3 lub mpsa .
viewtopic.php?f=49&t=41083
ogolnie najwieksze efekty daje:
1 obrobka glowicy (powiekszanie kanalow ssacych w glowicy, usuwanie pozostalosci po odlewach, szlifowanie zaworow na 3 katy, podcinanie prowadnic, planowanie ostre by zwiekszyc kompresje, czasami okazuje sie ze mozna zastosowac ciut wieksze zawory) koszt kolo 2500zl
2 walki sporotowe (beda slabsze wolne obroty i wysoki moment obrotowy bedzie w wyzszych partiach obrotow kolo 2tys zk
3. kolektor 4-1 lub 4-2-1 zwikesza moment praktycznie w calym zakresie kolo 2tys zl
4. no i na koniec wystroic to trzeba czyli tez kupka siana od bociana.
calosciowo do osiagniecia nie wiecej niz 140KM za okolo 8-10tys zl, nie mowiac o bolaczkach takiego setupu czyli zla emisja spalin (moze nie przejsc przegladu), nie rowne wolne obroty, moze sie grzac i moze byc potrzebna przerobka ukladu olejowego i wodnego (dodatkowe chlodnice lub grubsze), ogolna nierowna praca motoru w niektorych zakresach pracy, zwiekszone spalanie, niski moment w nizszych zakresach obrotowych silnika, krotsza zywotnosc silnika, potrzebne czestrze wymiany oleju.
totalnie nieoplacalne (lepiej sprzedac auto i kupic wersje 2,0 , 2,3 lub mpsa .
Ostatnio edytowano 19 sie 2016, 10:26 przez piwo, łącznie edytowano 1 raz
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Dokładnie. Najtańszą opcją jest kupienie 3MPS i wtedy masz sporo koników. Plus wszystko to co ma MPS typu lepsze heble itd itd
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
nie mowiac o lepszym wyposazeniu wnetrza, heblach mocniejszych, lepszym zawieszeniu, fajniejszym wygladzie.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
dla zainteresowanych koszt podzespołów do zrobienia softa w 3ce bk z6 1.6 pb to 7 tys plus pewnie 2gie tyle za robotę strojenie itp
moc jaką można uzyskać to +/– 200 hp max czyli 2 razy więcej niż pierwotnie ale czy to ma sens
jak sprzedając obecne auto dokładając +/– 10 tys można mieć mpsa.
FB/Turbodziura
a jeżeli nie turbo to np:
"Dobry wieczór
Najskuteczniejszą formą tuningu benzynowego silnika bez turbo jest tuning mechaniczny. Zachowując co najmniej trwałość seryjnej jednostki, zwiększając kulturę pracy silnika, nieznacznie zmniejszając zużycie paliwa, można uzyskać przyrost mocy i momentu w praktycznie całym zakresie obrotów w okolicy 14%. Taką modyfikację silników wykonujemy od 40 lat i nazywamy ją wersją GT silnika. Więcej informacji jest na mej stronie www. Koszt pod klucz nie przekracza 4 tys. zł. A o tym co ma sens, co nie ma sensu w tuningu silnika, także napisałem na mej www.
Pozdrawiam
Jacek Chojnacki" http://www.chojnacki.com.pl
Czyli max 15/20 hp za 4 tys. to raczej też nie ma sensu.. reasumując silnika z6 się nie tuninguje.. Najrozsądniejszą opcją jak ktoś jest przywiązany do swojego auta (jak ja raczej prędko się ze swoją mazdą nie pożegnam) to tylko swap np na 2.0 myślę że stosunek koszt/przyrost mocy-zadowolenie jest największy
FB/Turbodziura
a jeżeli nie turbo to np:
"Dobry wieczór
Najskuteczniejszą formą tuningu benzynowego silnika bez turbo jest tuning mechaniczny. Zachowując co najmniej trwałość seryjnej jednostki, zwiększając kulturę pracy silnika, nieznacznie zmniejszając zużycie paliwa, można uzyskać przyrost mocy i momentu w praktycznie całym zakresie obrotów w okolicy 14%. Taką modyfikację silników wykonujemy od 40 lat i nazywamy ją wersją GT silnika. Więcej informacji jest na mej stronie www. Koszt pod klucz nie przekracza 4 tys. zł. A o tym co ma sens, co nie ma sensu w tuningu silnika, także napisałem na mej www.
Pozdrawiam
Jacek Chojnacki" http://www.chojnacki.com.pl
Czyli max 15/20 hp za 4 tys. to raczej też nie ma sensu.. reasumując silnika z6 się nie tuninguje.. Najrozsądniejszą opcją jak ktoś jest przywiązany do swojego auta (jak ja raczej prędko się ze swoją mazdą nie pożegnam) to tylko swap np na 2.0 myślę że stosunek koszt/przyrost mocy-zadowolenie jest największy
- Od: 31 paź 2013, 13:00
- Posty: 424 (6/2)
- Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Machine Grey
Dzięki za odpowiedzi! Dopiero teraz wróciłem do tematu bo mi przyszedł ELM327.
Nie chce pakować kasy w tuning/zgadzam się z tym, że lepiej zrobić swapa lub kupić mocniejszą wersje:)
ale na razie to nie wchodzi w grę dlatego myślałem o filtrze stożkowym i modyfikacją wlotu powietrza.
@gracjan87 napisałeś, że wymieniłeś filtr na stożkowy i chciałeś zmodyfikować wlot powietrza. Zmieżyłeś w jakiś sposób tego efekty? ile koni więcej czy czuć chociaż lekką zmiane pod nogą?
jeszcze pytanie czy filtr stożkowy i modyfikacja wlotu powietrza nie wpłynie negatywnie na LPG?
Nie chce pakować kasy w tuning/zgadzam się z tym, że lepiej zrobić swapa lub kupić mocniejszą wersje:)
ale na razie to nie wchodzi w grę dlatego myślałem o filtrze stożkowym i modyfikacją wlotu powietrza.
@gracjan87 napisałeś, że wymieniłeś filtr na stożkowy i chciałeś zmodyfikować wlot powietrza. Zmieżyłeś w jakiś sposób tego efekty? ile koni więcej czy czuć chociaż lekką zmiane pod nogą?
jeszcze pytanie czy filtr stożkowy i modyfikacja wlotu powietrza nie wpłynie negatywnie na LPG?
- Od: 8 gru 2015, 09:19
- Posty: 2
- Auto: mazda 3 bk 2008 1.6 lpg
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje