problem z przyspieszaniem M6 2.0 benz+lpg [VIDEO]
witam,
niestety mam problem ze swoja mazda. czy na gazie czy benzynie niestety nie jest zbyt dynamiczna. chyba ze ja od niej za dużo oczekuje, dlatego proszę o obejrzenie filmu i opinie.
największy problem to prędkości od 100 km/h, tam już praktycznie nie czuje przyspieszenia. no i vmax chyba tez powinna być większa. prawie cały czas gaz w podłodze.
niestety mam problem ze swoja mazda. czy na gazie czy benzynie niestety nie jest zbyt dynamiczna. chyba ze ja od niej za dużo oczekuje, dlatego proszę o obejrzenie filmu i opinie.
największy problem to prędkości od 100 km/h, tam już praktycznie nie czuje przyspieszenia. no i vmax chyba tez powinna być większa. prawie cały czas gaz w podłodze.
Ostatnio edytowano 3 cze 2014, 14:06 przez mazda666, łącznie edytowano 1 raz
Ja mam ten sam silnik ale skrzynię AT.
Jak tylko wymienię olej w silniku to z ciekawości zrobię teścik przyspieszania i Vmax.
Tylko gdzie w okolicy Bydgoszczy takie coś można zrobić bezpiecznie ?
Jak tylko wymienię olej w silniku to z ciekawości zrobię teścik przyspieszania i Vmax.
Tylko gdzie w okolicy Bydgoszczy takie coś można zrobić bezpiecznie ?
największą bolączka jest przyspieszanie od 120 km/h, na 5 czy 6 biegu przyspieszenia praktycznie nie czuc, problem też z wyprzedzaniem bo redukuje, wyjeżdzam na prawy pas i mam obawy czy zdążę mimo dużej ilości miejsca.
kiedyś sporadycznie jeździłem mazda 2.0 141km r'04 sedan, mimo 5 biegów jechał spokojnie 200 i był bardziej dynamiczny mimo tego ze 4 osoby w samochodzie. na 4,5,6 biegu katastrofa z przyspieszaniem. chyba nie powinno być tak, że od 140 do 180 potrzebuje niemal minutę na rozpędzenie auta. no chyba ze ja za dużo od tego auta wymagam
VPM nie bardzo zrozumiałem co napisałeś. mam na 5 biegu przyspieszać od 3 tyś obrotów?
kiedyś sporadycznie jeździłem mazda 2.0 141km r'04 sedan, mimo 5 biegów jechał spokojnie 200 i był bardziej dynamiczny mimo tego ze 4 osoby w samochodzie. na 4,5,6 biegu katastrofa z przyspieszaniem. chyba nie powinno być tak, że od 140 do 180 potrzebuje niemal minutę na rozpędzenie auta. no chyba ze ja za dużo od tego auta wymagam
VPM nie bardzo zrozumiałem co napisałeś. mam na 5 biegu przyspieszać od 3 tyś obrotów?
chodzi o dokręcenie ponad 6 tysi, bowiem maksymalna moc jest chyba przy 5800 albo coś w okolicy. Jak się mocno rozpędzam, to 4 wrzucam dopiero powyżej 140, a ty chcesz męczyć auto na 5 czy 6 biegu przy 120... to nie diesel, trzeba zredukować żeby pierd******ć 
Spróbuj podokręcać do czerwonego w tych samych warunkach i zobacz cyz będzie różnica.
Nie zapominaj, że to auto wazy ok 1,4T. Druga sprawa, nie grzeją ci się hamulce? Głównie tylne, sprawdzałeś ich stan, czy nie są zapieczone na dohamowaniu?
Spróbuj podokręcać do czerwonego w tych samych warunkach i zobacz cyz będzie różnica.
Nie zapominaj, że to auto wazy ok 1,4T. Druga sprawa, nie grzeją ci się hamulce? Głównie tylne, sprawdzałeś ich stan, czy nie są zapieczone na dohamowaniu?
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
jadę w środę na komputer, zobaczymy co mi powie.
ponadto jest czasami problem z niskimi obrotami: jadę np. 60km/h, zbliżam się do krzyżówki, zrzucam na luz, obroty spadają do 700, 500 i czasami silnik gaśnie a czasami nie. jak nie zgaśnie to obroty tak nieregularnie potrafią sobie falować między 500 a 700. ponadto na 1. biegu bez gazu ledwo kula sie do przodu, podobnie wsteczny.
znajomy postanowił się przejechać, bo nie wierzył z tym przyspieszeniem. Potwierdził, że nie zbiera się tak jak powinno. Jego zdaniem to przepływomierz albo sonda, coś jakby zła mieszanka była.
pytałem o przepływomierz – 390 oem denso. pierwsza sonda – oem ponad 1700, ngk – 490. gdzieś można taniej dostać?
ponadto jest czasami problem z niskimi obrotami: jadę np. 60km/h, zbliżam się do krzyżówki, zrzucam na luz, obroty spadają do 700, 500 i czasami silnik gaśnie a czasami nie. jak nie zgaśnie to obroty tak nieregularnie potrafią sobie falować między 500 a 700. ponadto na 1. biegu bez gazu ledwo kula sie do przodu, podobnie wsteczny.
znajomy postanowił się przejechać, bo nie wierzył z tym przyspieszeniem. Potwierdził, że nie zbiera się tak jak powinno. Jego zdaniem to przepływomierz albo sonda, coś jakby zła mieszanka była.
pytałem o przepływomierz – 390 oem denso. pierwsza sonda – oem ponad 1700, ngk – 490. gdzieś można taniej dostać?
Oje, tak się zbiera M3 1.6 mojej kobitki z czterema grubymi facetami na pokładzie.
Przecież to auto od 140km/h już praktycznie nie przyspiesza. Vmax licznikowe 180km/h ? Ile ma zrobione na gazie? Sam zakładałes?
Falujące obroty, brak mocy.. wypalone gniazda zaworowe?
Sprawdz kompresję!
Przecież to auto od 140km/h już praktycznie nie przyspiesza. Vmax licznikowe 180km/h ? Ile ma zrobione na gazie? Sam zakładałes?
Falujące obroty, brak mocy.. wypalone gniazda zaworowe?
Sprawdz kompresję!
znawca nie jestem, ale to chyba nie kompresja, auto idzie 190, fabrycznie przewidziane zdaje się 204 no ale brak dynamiki. odpala na dotyk, nic nie stuka i nie puka, dobrze brzmi.
co do falujących obrotów i gasnącego silnika na dojazdach – jadąc do pracy nie zdarzyło mi się to ani razu, obroty trzymały się ok 800-1000. jednak im dłużej jechałem tym obroty na postojach spadały, czyli można powiedzieć, że im cieplejszy silnik tym gorzej.
gaz fabryczny prins zrobione na nim 130 tyś. obecnie jeżdżę tylko na benzynie
co do przyspieszenia to jutro podłączą mi pod komputer i zobaczymy co jest nie tak. kilka osób z którymi jechałem twierdzą że przepływomierz, sonda albo przepustnica brudna. Chcę przepustnicę dzisiaj przed wizytą u mechanika wyczyścić. Dobrym pomysłem jest benzyna ekstrakcyjna i pędzelek?
co do falujących obrotów i gasnącego silnika na dojazdach – jadąc do pracy nie zdarzyło mi się to ani razu, obroty trzymały się ok 800-1000. jednak im dłużej jechałem tym obroty na postojach spadały, czyli można powiedzieć, że im cieplejszy silnik tym gorzej.
gaz fabryczny prins zrobione na nim 130 tyś. obecnie jeżdżę tylko na benzynie
co do przyspieszenia to jutro podłączą mi pod komputer i zobaczymy co jest nie tak. kilka osób z którymi jechałem twierdzą że przepływomierz, sonda albo przepustnica brudna. Chcę przepustnicę dzisiaj przed wizytą u mechanika wyczyścić. Dobrym pomysłem jest benzyna ekstrakcyjna i pędzelek?
tutaj masz polecane sprawy odnośnie przepustnicy
viewtopic.php?f=411&t=105757
benza raczej średnio sobie radzi z tym nagarem, dlatego dedykowane środki do czyszczenia przepustnicy lub gaźników są do tego idealne. Wtedy i pędzelek potrafi być zbyteczny.
Kompresja nie dam sobie nic uciąć bowiem nie jestem pewien, ale chyba 14 ? Tutaj niech ktoś jeszcze potwierdzi.
Hamulce mogą mieć taki związek, że jeżeli się zapiekły w pozycji hamującej (a w M6 bardzo lubią się zapiekać), to normalne że się gorzej rozpędza i spalanie lekko wzrasta. Ja zaczął bym właśnie od tego i w/w przepustnicy.
Co do komputera, nie masz żadnego znajomego co ma OBDII i smartfona? Sprawdzić błędy można niemal za darmo, no chyba że to i tak jacyś koledzy ci sprawdzą po kosztach to luzik.
Po prostu szukam żeby wyszło jak najtaniej
viewtopic.php?f=411&t=105757
benza raczej średnio sobie radzi z tym nagarem, dlatego dedykowane środki do czyszczenia przepustnicy lub gaźników są do tego idealne. Wtedy i pędzelek potrafi być zbyteczny.
Kompresja nie dam sobie nic uciąć bowiem nie jestem pewien, ale chyba 14 ? Tutaj niech ktoś jeszcze potwierdzi.
Hamulce mogą mieć taki związek, że jeżeli się zapiekły w pozycji hamującej (a w M6 bardzo lubią się zapiekać), to normalne że się gorzej rozpędza i spalanie lekko wzrasta. Ja zaczął bym właśnie od tego i w/w przepustnicy.
Co do komputera, nie masz żadnego znajomego co ma OBDII i smartfona? Sprawdzić błędy można niemal za darmo, no chyba że to i tak jacyś koledzy ci sprawdzą po kosztach to luzik.
Po prostu szukam żeby wyszło jak najtaniej
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
opinie o programach na smartfona itp. słyszałem różne, dlatego wolę komputer 50 zł (więc cena normalna), a poza tym auto niedawno sprowadzone więc i tak muszę się do warsztatu przejechać. A znalazłem polecanego w mieście speca od japończyków, zobaczymy czy opinia o nim jest prawdziwa.
cofam pytanie o wymianę części
cofam pytanie o wymianę części
Ostatnio edytowano 3 cze 2014, 14:05 przez mazda666, łącznie edytowano 1 raz
dzizas... to możesz i z laptopem podejśc , ale już nie drążę tematu, zrobisz jak uważasz.
to nie są pytania dotyczące tematu, regulamin mówi: jeden temat = jeden problem
mazda666 napisał(a):No właśnie, co warte wymiany przy sprowadzonym aucie? do tej pory jeździłem kilkoma, ale ten jest pierwszy "na mój rachunek"wymieniłem tylko filtr powietrza, olej w książce wpisany, że wymieniany w lutym, jest czysty, tarcze nowe.
to nie są pytania dotyczące tematu, regulamin mówi: jeden temat = jeden problem
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6