Mazda 626 GE szarpie, dławi się po rozgrzaniu

Postprzez mannyman » 19 wrz 2013, 08:59

Witam.
Mam problem tak jak w temacie. Po przejechaniu gdzieś 2 km ( wskaźnik temperatury silnika wskazuje pełne nagrzanie) samochód zaczyna się dławić, brakuje mu mocy, jak go za sprzęgle to nawet potrafi zgasnąć silnik. Madzia jest zgazowana, jednak problem pojawia się zarówno na gazie jak i na benzynie. Dodam, że nie spawałem tłumika tak jak kolega z forum, który dodał post z podobnymi objawami auta. Wymieniłem jeszcze świece bo myślałem, że to one, ale nic nie pomogło.
Początkujący
 
Od: 18 cze 2009, 20:41
Posty: 12
Auto: Mazda 626 GW 2.0 Diesel

Postprzez roccomistrz » 20 wrz 2013, 02:25

wymrugaj błędy.
brak wody, kable, kopułka?
przepływke i sonde bym wykluczył skoro na gazie to samo, aczkolwiek...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez mannyman » 20 wrz 2013, 16:34

No właśnie mój mechanik przeczyścił niby kopułkę i przewody i przestał, czyli czeka mnie w najbliższym czasie wymiana kopułki i przewodów ... :(
Dziękuję za odpowiedź roccomistrzu
Początkujący
 
Od: 18 cze 2009, 20:41
Posty: 12
Auto: Mazda 626 GW 2.0 Diesel

Postprzez noxes » 20 wrz 2013, 23:19

Jak msz sekwencję to będziesz miał podobne objawy na gazie. Sprawdź czujnik temp silnika i cewke.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Spider33 » 2 cze 2014, 21:48

Podepnę się pod temat. Mam problem z probe 2.0 silnik FS. Mimo wielu prób auto skutecznie broni sie przed naprawą... Podczas dodawania gazu samochodem szarpie i przestaje reagować na pedał gazu. Czasem przejadę kilkaset metrów i wszystko jest ok a innym razem ruszyć nie mogę. Jak straci moc to wciskając gaz do podłogi samochód nie reaguje w ogóle. Świece i lambda okopcone czyli zła mieszanka. Zatykając dolot przed przepływką nic nie świszczy i auto gaśnie czyli wszystko szczelne. Komp błędów żadnych nie pokazuje. Auto odpala bez problemu, wolne obroty w ok. Części podmieniałem z auta które było w 100 % sprawne lub kupowałem nowe. W tym momencie wymienione zostało: cewka, palec, moduł, kopułka, kable, świece, zrobiłem moduł zewnetrzny, czujnik temp wody, przepływka, przepustnica z krokowcem, sonda lambda, filtr powietrza, filtr paliwa, cały dolot, wtryski, komputer. Auto miało zamontowany zwykły gaz ale od razu po zakupie go odłączyłem. Ma ktoś jakieś rady co jeszce mogę sprawdzić? Już tracę cierpliwość :|
Początkujący
 
Od: 2 cze 2014, 21:14
Posty: 5
Auto: Ford probe II 2.0 1994

Postprzez noxes » 2 cze 2014, 22:38

TPS i pompka do sprawdzenia.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Spider33 » 2 cze 2014, 22:53

Przepustnicę wymieniałem i nie było jakiejkolwiek zmiany. Wymiana pompy to kilka godzin męczarni i myślałem że tego uniknę... Co jeszcze mogę przy okazji sprawdzić?
Początkujący
 
Od: 2 cze 2014, 21:14
Posty: 5
Auto: Ford probe II 2.0 1994

Postprzez noxes » 3 cze 2014, 08:47

Regulator ciśnienia paliwa i czujnik temp.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Spider33 » 18 lut 2015, 20:24

Opiszę jak to się u mnie skończyło. Po wymianie praktycznie wszystkiego co mogło powodować szarpanie została tylko pompa paliwa i to ona okazała się źródłem problemu. Niepotrzebnie słuchałem "szpecy mechaników" którzy mówili że to nie wina pompy tylko elektryki. "Paaanie jak pompa padnie to auta nie odpalisz" Moja podawała paliwo w mieszance 50 na 50 z powietrzem i to był powód problemów. Dzięki za pomoc <oczko>
Początkujący
 
Od: 2 cze 2014, 21:14
Posty: 5
Auto: Ford probe II 2.0 1994

Postprzez scorpion201 » 23 kwi 2015, 13:56

Witam podepnę się po temat.
Mój problem wygląda następująco silnik po rozgrzaniu zaczyna zaczyna szarpać, czuć jak by lekkie drgania i słychać dudnienie przy dodawaniu gaz, silnik na wolnych obrotach pracuje ok tak samo na zimnym nie ma tych objawów co rozgrzaniu, problem ten występuje na benzynie jak i ba LPG.
Kopułkę i palec sprawdziłem był szary nalot wiec wyczyściłem, odczułem lekka poprawę ale to nadal nie jest to. kopułkę, palec i świece były wymieniane ok 15kk-20kk km temu( moje przebiegi nie są duże ok 5kk-6kk km rocznie) przypuszczam ze to mogą być przewody WN, ale nie zauważyłem żadnych uszkodzeń mechanicznych, sprawdziłem tez czy nie iskrzą w ciemnym garażu. Teraz czekam aż silnik ostygnie i zajrzę do świec w jakim są stanie. proszę o jakieś sugestie co to może być.
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2013, 12:51
Posty: 10
Auto: Mazda 626 GE silnik FP 1996 rok

Postprzez mark.87 » 23 kwi 2015, 15:57

Ja powiem ze najlepsza metoda na sprawdzenie przewodow to ciemny garaz,odpalone auto i spryskanie woda przewodow wtedy beda iskrzyc, inaczej niema szans zeby iskrzyly,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez scorpion201 » 23 kwi 2015, 19:22

Przewody jeszcze raz sprawdzone i nawet jedna iskierka nie przeskoczyła, świece wydaja się tez być w pozadku (tylko jednej nie mogłem wykręcić na 3 cylindrze a na siłe nic nie chce robić ) i coraz bardziej myślę ze to chyba kopułka i palec rozdzielacza, tylko czy tak szybko by skończył swój żywot.
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2013, 12:51
Posty: 10
Auto: Mazda 626 GE silnik FP 1996 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6