Akumulator-dobór/parametry/problemy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez darobat91 » 27 maja 2014, 17:40

Wyżej też napisałem że nie chcę schodzić poniżej 70 Ah.
To jest temat pt. ,,Akumulator-dobór/parametry/problemy,, więc jest w 100% odpowiedni to podzielenia się opiniami co dobre a co złe. Co ktoś poleca a co nie.

Chciałbym coś o pojemności 70 Ah lub więcej. I żeby pasowało do mojej mazdy ;)
Z góry dziękuje za podpowiedzi.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 maja 2013, 15:24
Posty: 16
Auto: Mazda 6, 2.0 Benzyna – 141 KM – Sedan – 2003 r.

Postprzez dobrzyn22 » 27 maja 2014, 17:55

darobat91 napisał(a):Wyżej też napisałem że nie chcę schodzić poniżej 70 Ah.

bo niby czemu, bo masz taki kaprys ?? <oczy>

masz jak na dłoni napisane ze 2 strony wcześniej, jakie aku pasują do Twojego silnika (włącznie ze skanem z manuala), a Ty dalej swoje.... <oczy>

darobat91 napisał(a):Chciałbym coś o pojemności 70 Ah lub więcej

nie masz chłopie diesla i się nie pakuj w większe pojemności bo nie ma to abs. żadnego sensu

Idealny do Twojego silnika jest aku o poj. ok. 60 Ah
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez darobat91 » 27 maja 2014, 18:02

Nawet pod kątem montażu tego Car Audio ?

Niemiec włożył 70 Ah i cos go do tego skłoniło.
I nie chodzi o kwestie mojego kaprysu. Wolałbym uniknąc sytuacji że po godzinie z włączonym car audio aku padnie i mnie unieruchomi.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 maja 2013, 15:24
Posty: 16
Auto: Mazda 6, 2.0 Benzyna – 141 KM – Sedan – 2003 r.

Postprzez dobrzyn22 » 27 maja 2014, 18:19

dokładane car audio to osobna kwestia...tu dużo zależy od mocy sprzętu, ilości wzmacniaczy itd...moim zdaniem w takim przypadku prędzej dostaniesz dobrą odpowiedź w dziale Car Audio... i zapewne w tym przypadku przydało by się podłączenie jakiegoś kondensatora ...ale to już OT/nie ten dział
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez CLAU » 27 maja 2014, 18:54

Chlopie, ty chcesz aku do auta czy aby stac i grac remize ? jak chcesz zroic car audio to zainwestu jw drugi aku, bo 70Ah a 56Ah to ci roznicy nie zrobi przy tym twoim festiwalu z bagaznika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez darobat91 » 27 maja 2014, 19:42

Dobrze. Dziękuje za hejty wszystko juz wiem. Wg was lepiej kupic aku o mniejszej pojemności i przyjąłem to do wiadonosci.
Zapytam w innym dziale ale na tą chwilę chyba kupię Varte E23 :) 70 Ah :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 maja 2013, 15:24
Posty: 16
Auto: Mazda 6, 2.0 Benzyna – 141 KM – Sedan – 2003 r.

Postprzez dobrzyn22 » 27 maja 2014, 20:29

darobat91 napisał(a):Dziękuje za hejty wszystko juz wiem

chyba coś mylisz z chęcią prawdziwej pomocy :>

darobat91 napisał(a):Wg was lepiej kupic aku o mniejszej pojemności i przyjąłem to do wiadonosci.

mniejszej niż masz obecnie <ok>

darobat91 napisał(a):Zapytam w innym dziale ale na tą chwilę chyba kupię Varte E23 :) 70 Ah :D

<spoko> niech to będzie dział CA – chłopaki dobrze doradzą
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez rymko » 27 maja 2014, 20:37

A ja radzę kup Forda Silver Calcium – akumulator srebrowo wapniowy 590A/60Ah – 355 pln i śpij spokojnie <spoko> A za zasilanie audio musisz się zabrać tak jak ci radzi Clau i dobrzyn22
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez Janusz626 » 28 maja 2014, 07:45

Jeździsz mało, strasznie mało, a bateria jest po to by tylko rozrusznik zasilić to wsadzaj 60Ah lub mniej. Ale pamięć ze w mrozy prądu jest mniej i okazać się może ze nam braknie na ciężki rozruch.
Jeździsz dużo lub sporo więcej niż mało, a bateria jest do audio i nie tylko, wsadzaj więcej niż 60Ah czy nawet więcej niż 65Ah. A w mrozach naładowany akumulator będzie zbawieniem.
Przy jeździe normalnej akumulator o większej pojemności i tak się doładuje i tak, pod warunkiem że będzie mieć na to możliwość.
Alternator nie jest tylko urządzeniem ladujacym baterie, on po naładowaniu baterii zasila elektryke auta a naladowana bateria jest już tylko podtrzymywana.
Mając potężne audio i używać na postoju bez ladowania nie ma sensu, nie pomoże nawet duży akumulator, chyba że to audio będzie wspomagane alternatorem jednocześnie.
Nie jest tak ze bateria o większej pojemności zawsze będzie niedoładowana, to absolutna bzdura.
Daj mu szansę ładowania a pożyje więcej niż mniejszy a dokladnie jezdzij autem to nie będzie najmniejszego problemu z większą baterią. Wziąć pod uwagę jeszcze parametry podane przez producenta, który zaniza do 10% parametry akumulatora.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez darobat91 » 28 maja 2014, 11:07

O taką odpowiedź mi chodziło. W miesiącu robię około 700-1000 KM
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 maja 2013, 15:24
Posty: 16
Auto: Mazda 6, 2.0 Benzyna – 141 KM – Sedan – 2003 r.

Postprzez Janusz626 » 28 maja 2014, 13:48

;)

A na sprawdzenie pisanych wcześniej bredni zrobić sobie test z życia wzięty.
Na kompletnie rozladowanym akumulatorze, cała noc lub dwie noce dla pewnosci na światłach itd, uruchomić auto na kable lub na popych bez roznicy.
Mamy zero w baterii, przejechać 50km, wrócić do garażu i podpiac pod procesorowy prostownik np namiastka jak Bosch C3 który ładuje baterie do maksymalnej pojemności którą dany pacjent posiada... i sobie zobaczyć jak długo lub czy wogóle procesor pozwoli na ładowanie ze względu na niedoladowanie pacjenta.
Gwarantuje że nie będzie ładować bo bateria 70-90Ah będzie naładowania na odcinku do 50km do pełna!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez kubsztyk » 28 maja 2014, 14:52

Pełne rozładowanie szkodzi akumulatorowi, więc nie wiem czy to dobry pomysł. Ponadto, w momencie pełnego rozładowania akumulatora, alternator jest wysilony, bo musi naładować aku i zasilić odbiorniki prądu.

Sent from my Lumia 920 using Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Janusz626 » 28 maja 2014, 14:57

Nikomu nie rozładowal się akumulator, albo wszyscy kupują nowy...
Alternator w takiej sytuacji to jak pupa do sr.nia.:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez dobrzyn22 » 28 maja 2014, 16:24

Janusz626 napisał(a): uruchomić auto na kable lub na popych bez roznicy.

nalezy przy okazji zaznaczyć, że odpalanie na popych dot. tylko kolegi, który ma benzyniaka...bo zaraz jakiś dieslowiec będzie robił próby i będzie lipa ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Janusz626 » 28 maja 2014, 17:45

... no tak, nie napisałem kto powinien na popych odpalać a kto na kable...

Może jeszcze trzeba napisać jak się uruchamia silnik na kable żeby ktoś wyskokowy nie wystrzelił.... panowie myślenie się włącza a nie włancza :P
...a kreatywność myślenia nie boli....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez dobrzyn22 » 28 maja 2014, 18:52

nie ironizuj proszę zanadto, bo naprawdę byś się zdziwił, jakie tu pytania czasem na forum padają :>

niestety zdarzają się użytkownicy aut, którzy...wsiadają i jadą, nie mając nawet podstawowej wiedzy na temat działania auta, stąd tego typu sprecyzowania są wskazane na ogólnodostępnym forum

no nic – koniec OT ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez rymko » 29 maja 2014, 10:43

Post przez Janusz626 » 28 maja 2014 wczoraj 13:48
;)

A na sprawdzenie pisanych wcześniej bredni zrobić sobie test z życia wzięty.
Na kompletnie rozladowanym akumulatorze, cała noc lub dwie noce dla pewnosci na światłach itd, uruchomić auto na kable lub na popych bez roznicy.
Mamy zero w baterii, przejechać 50km, wrócić do garażu i podpiac pod procesorowy prostownik np namiastka jak Bosch C3 który ładuje baterie do maksymalnej pojemności którą dany pacjent posiada... i sobie zobaczyć jak długo lub czy wogóle procesor pozwoli na ładowanie ze względu na niedoladowanie pacjenta.
Gwarantuje że nie będzie ładować bo bateria 70-90Ah będzie naładowania na odcinku do 50km do pełna!


Jesteś pewny tego co napisałeś czy tylko tak sądzisz ?
Konkretnie o jakich bredniach piszesz ?
Test z życia wzięty.
Zostawiłem wewnętrzne oświetlenie w M6 i rozładowałem 2 letni akumulator wapniowy 60Ah do ok. 6V.
Podłączyłem pod CTEK MXS 5.0 i włączyłem funkcję Recond – 5.0 A/15.8V. Ładowanie akumulatora trwało
ok. 16H do pełnego naładowania.
Jakim napięciem i prądem wg. ciebie ładuje alternator, że w ciągu 0.5h – na tyle czasu oceniłem przejazd 50 km, jest w stanie naładować 32 razy szybciej akumulator o większej pojemności ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez dobrzyn22 » 29 maja 2014, 11:19

rymko napisał(a):Jakim napięciem i prądem wg. ciebie ładuje alternator

z tego co kojarzę, to ok. 14,4V / 90A



na podstawie mojej wiedzy oraz przeczytanych wielu artykułów w sieci, można podsumować zebrane informacje:


– akumulator o większej pojemności – TAK, ale w granicach zdrowego rozsądku (poj. ok. 10% większa niż max zalecany przez producenta)
– żeby mieć pewność, że akumulator o większej pojemności będzie odpowiednio doładowywany, trzeba robić odcinki pomiędzy odpaleniami co najmniej kilkadziesiąt km / lub:
– wyposażyć auto w mocniejszy alternator / lub:
– przygotować się na okresowe doładowywanie baterii prostownikiem

cytat ze strony "motofakty.pl":

"Należy pamiętać, że silniejszy akumulator, przy ujemnym bilansie energetycznym w pojeździe, nie będzie najlepszym wyjściem. Bilans energetyczny to przecież suma wielu czynników, wśród których są między innymi jazda na krótkich odcinkach, parkowania pod chmurką, ilość odbiorników prądu, wyposażenie auta w system elektrycznej obsługi szyb, lusterek i szyberdachu, podgrzewanie foteli wspomaganie kierownicy, system audio."
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez szeregus » 27 sie 2014, 08:49

Witajcie,
Szybkie pytanko do obytych w temacie:
W swoim dieselku mam umierającego Bannera 100ah 720A, mniej wiecej pakuje sie w auto coś podobnego na czym sie jeździło, ale chodzi mi po głowie czy by nie wpakować 95ah/830A.

Za wszelkie podpowiedzi potwornie będę wdzięczny <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2012, 22:51
Posty: 31
Skąd: (świętokrzyskie)
Auto: MAZDA 6 GG 2.0 CiTD 2003

Postprzez dobrzyn22 » 27 sie 2014, 08:56

szeregus napisał(a):chodzi mi po głowie czy by nie wpakować 95ah/830A.

będzie dobry <spoko>
tylko szukaj do japońca, żeby pasował ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6