Uturbianie B6D projekt soft turbo
1, 2
Witam
Chcę delikatnie dodmuchać swoje MX-3,na forum znalazłem informację że do seryjnych wtrysków i 0,5bar stosuje się FMU 12:1, Ja mam wtryski z mazdy 323F 1,8 DOHC 129KM.
Jakiej wydajności są takie wtryski i jakie FMU do nich zakupić?
Czy lepiej zostawić seryjne B6D i kupić FMU 12:1 ?
Jakiej wydajność są seryjne wtryski B6D ?
Układ będzie pędzony pompą walbro 255.
I nie,nie będzie świnki ani EMU,projekt ultra nisko budżetowy z tego co leży na podłodze w warsztacie,jak nie FMU to gwizdka nie będzie także wszelkie rozmowy na temat korzyści strojenia itp są nie n/a miejscu.
turbo td04-11g
Pozdrawiam
Kama3
Chcę delikatnie dodmuchać swoje MX-3,na forum znalazłem informację że do seryjnych wtrysków i 0,5bar stosuje się FMU 12:1, Ja mam wtryski z mazdy 323F 1,8 DOHC 129KM.
Jakiej wydajności są takie wtryski i jakie FMU do nich zakupić?
Czy lepiej zostawić seryjne B6D i kupić FMU 12:1 ?
Jakiej wydajność są seryjne wtryski B6D ?
Układ będzie pędzony pompą walbro 255.
I nie,nie będzie świnki ani EMU,projekt ultra nisko budżetowy z tego co leży na podłodze w warsztacie,jak nie FMU to gwizdka nie będzie także wszelkie rozmowy na temat korzyści strojenia itp są nie n/a miejscu.
turbo td04-11g
Pozdrawiam
Kama3
Ostatnio edytowano 28 maja 2014, 09:40 przez Kama3, łącznie edytowano 1 raz
Jak chcesz FMU to powinny zostać wtryski seryjne. Wydajności Ci nie podam bo nie pamiętam.
BTW będę miał po weekendzie na sprzedaż FMU więc jak coś pisz PW.
BTW będę miał po weekendzie na sprzedaż FMU więc jak coś pisz PW.
Wtryski z BPeka to 254cc, ile mają te z B6D nie mam pojęcia.
Nie przelewa Ci na wtryskach z BPeka?
Ile kosztuje FMU? Pytam z czystej ciekawości i lenistwa (nie chce mi się szukać hehe)
Nie przelewa Ci na wtryskach z BPeka?
Ile kosztuje FMU? Pytam z czystej ciekawości i lenistwa (nie chce mi się szukać hehe)

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Nie przelewa bo jeszcze nie poskładałem wszystkiego,ale będą seryjne wtryski i FMU od P_H_M
Używany DET2 chodzi w podobnych pieniądzach jak FMU,ale nie mam zamiaru rozwijać tego projektu ponad 0,5bar,auto ma obskoczyć jeszcze jakieś 10 imprez w tym roku,także aby nie było za ubogo i będę zadowolony.
Używany DET2 chodzi w podobnych pieniądzach jak FMU,ale nie mam zamiaru rozwijać tego projektu ponad 0,5bar,auto ma obskoczyć jeszcze jakieś 10 imprez w tym roku,także aby nie było za ubogo i będę zadowolony.
tzn chcesz na doładowaniu na zapłonach z wolnossaka latać?
GT4 LPG – Warszawa 695 13 25 28
http://www.gt4.istore.pl
http://www.gt4.istore.pl
a o spalaniu stukowym słyszałeś?
GT4 LPG – Warszawa 695 13 25 28
http://www.gt4.istore.pl
http://www.gt4.istore.pl
Nie on pierwszy będzie jeździł na FMU 
Ze stukowym to jest różnie, u jednych bez ruszania zapłonu nic nie ma, a u innych stuka (oczywiście do pewnego doładowania). Wszystko zależy jak wszystko będzie rozwiązane i jaka będzie temperatura powietrza.
Cofanie zapłonu na aparacie oczywiście, że coś da ale w tym momencie cofasz zapłon w całym zakresie, czyli w podciśnieniach również (co może się negatywnie przełożyć na osiągi).
Jeżeli DET2 jest w podobnej cenie to ja bym jednak poszedł w świniaka, no ale każdy robi jak chce.
Ze stukowym to jest różnie, u jednych bez ruszania zapłonu nic nie ma, a u innych stuka (oczywiście do pewnego doładowania). Wszystko zależy jak wszystko będzie rozwiązane i jaka będzie temperatura powietrza.
Cofanie zapłonu na aparacie oczywiście, że coś da ale w tym momencie cofasz zapłon w całym zakresie, czyli w podciśnieniach również (co może się negatywnie przełożyć na osiągi).
Jeżeli DET2 jest w podobnej cenie to ja bym jednak poszedł w świniaka, no ale każdy robi jak chce.

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
tekkenfan napisał(a):Nie on pierwszy będzie jeździł na FMU
Ze stukowym to jest różnie, u jednych bez ruszania zapłonu nic nie ma, a u innych stuka (oczywiście do pewnego doładowania). Wszystko zależy jak wszystko będzie rozwiązane i jaka będzie temperatura powietrza.
Cofanie zapłonu na aparacie oczywiście, że coś da ale w tym momencie cofasz zapłon w całym zakresie, czyli w podciśnieniach również (co może się negatywnie przełożyć na osiągi).
Jeżeli DET2 jest w podobnej cenie to ja bym jednak poszedł w świniaka, no ale każdy robi jak chce.
Nie planuję zwiększać doładowania ponad 0,5bar ,auto ma do objechania 10 imprez sportowych,jak FMU mocno przeleje to aby tylko dał radę przepalić to paliwo i jestem zadowolony,nie chcę inwestować bo motoryzacyjnie mam w co inwestować a tu jak padnie silnik to założę po prostu większy wolnossący,potrzebuję bezawaryjnych 150-160KM żeby nie odstawać mocowo od czołówki.
DET daje większe możliwości więc dlaczego ograniczać się do 0,5 a za tym idą wydatki,sprzęgło,skrzynia,półosie,sliki, a na to budżetu brak.
zapłony wraz z obrotami powinny być coraz mocniej wycofywane. Z ostatnich doświadczeń, nawet doładowanie na poziomie 0,1 bara powoduje stukanie bez wycofania zapłonu. No chyba, że silnik jest z gatunku o niskim stopniu sprężania, ale raczej teraz trudno o wolnossaka na poziomie 9-9,5. Oczywiście, że lepsza benzyna potrzebę opóźniania zapłonu obniża, ale nie eliminuje. A jak słyszysz stukanie uszami to już jest mocno za późno. 
GT4 LPG – Warszawa 695 13 25 28
http://www.gt4.istore.pl
http://www.gt4.istore.pl
Bez sensu uogólniasz. Temat dotyczy konkretnego silnika i tego się trzymajmy. Jak się nie mylę to B6D ma CR 9-9,5:1, więc pisanie o obecnych silnikach mija się z celem.
Co do DETa to fakt, że ma większe możliwości ale nikt Ci nie każe z nich korzystać.
Jak byś zrobił 2 takie same silniki: jeden na FMU drugi na DET2 to stawiam kratę browarów że ten na DET2 pozwoli na większą moc/lepszy jej przebieg przy tym samym doładowaniu i tylko o to mi chodzi.
Np. zapłon w FMU cofasz w całym zakresie jednakowo, DET2 pozwala na zostawienie fabrycznych nastaw i cofnięcie tylko przy booscie.
Podobnie ze sterowanie doładowaniem FMU tylko MBC (co może wiązać się z niestabilnym doładowaniem i peakami), w DET możesz zamontować proste EBC np. z N75 i już masz lepszą kontrolę.
Podobnie z paliwem.
Jeżeli w podobnych pieniądzach możesz mieć FMU i DET2 to po co kupować to co jest gorsze?
Co do DETa to fakt, że ma większe możliwości ale nikt Ci nie każe z nich korzystać.
Jak byś zrobił 2 takie same silniki: jeden na FMU drugi na DET2 to stawiam kratę browarów że ten na DET2 pozwoli na większą moc/lepszy jej przebieg przy tym samym doładowaniu i tylko o to mi chodzi.
Np. zapłon w FMU cofasz w całym zakresie jednakowo, DET2 pozwala na zostawienie fabrycznych nastaw i cofnięcie tylko przy booscie.
Podobnie ze sterowanie doładowaniem FMU tylko MBC (co może wiązać się z niestabilnym doładowaniem i peakami), w DET możesz zamontować proste EBC np. z N75 i już masz lepszą kontrolę.
Podobnie z paliwem.
Jeżeli w podobnych pieniądzach możesz mieć FMU i DET2 to po co kupować to co jest gorsze?

- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
Kama3 napisał(a):Nie przelewa bo jeszcze nie poskładałem wszystkiego,ale będą seryjne wtryski i FMU od P_H_M
Używany DET2 chodzi w podobnych pieniądzach jak FMU,ale nie mam zamiaru rozwijać tego projektu ponad 0,5bar,auto ma obskoczyć jeszcze jakieś 10 imprez w tym roku,także aby nie było za ubogo i będę zadowolony.
Z tego co pamiętam to konkretne FMU powodowało zbyt ubogą mieszankę, wg mojego uznania, pod boostem... Nie zakładałbym tego w trosce o Twój silnik. Pamiętaj, że nie masz seryjnego motoru turbo, tylko uturbiasz wolnossaka.
---
Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest DET2 lub jakakolwiek inna świnka. Bez porównania jest bezpieczniejszym rozwiązaniem i dodatkowo zapewniającym możliwość wprowadzania korekt oraz rozwoju projektu w przyszłości – nawet jeśli nie masz tego w najbliższym czasie w planach. Apetyt zawsze rośnie w miarę jedzenia

fmu jest prostsze, montuje sie i tyle....jak ma byc elektronika, która jest lepsza pod kazdym względem, to wiadomo, jakas wiedza jest potrzebna + wideband. Jak ma byc projekt budget do poł bara to fmu styka i nie ma co kombinowac. aczkolwiek dla bezpieczenstwa zawsze mozna sprawdzic afr 
Miałem wczoraj w rękach FMU firmy JDM? (w każdym razie najtańsza chińszczyzna)które miałem mieć pożyczone na próbę ,oględziny zaowocowały zakupem DET3,urządzenie to nie sprawiało pozytywnego wrażenia.
Czy ktoś może mnie poratować schematem podłączenia DET3 do B6D i jakąś mapą bazowa/startową?
A weź nie korzystaj jak można
Czy ktoś może mnie poratować schematem podłączenia DET3 do B6D i jakąś mapą bazowa/startową?
tekkenfan napisał(a):Co do DETa to fakt, że ma większe możliwości ale nikt Ci nie każe z nich korzystać.
A weź nie korzystaj jak można
Kama3 napisał(a):Czy ktoś może mnie poratować schematem podłączenia DET3 do B6D
jedyne co potrzebujesz to pinout swojego ECU – znajdziesz go w serwisówce od swojego auta, np.:
http://www.echostar.pl/~seed/mazda.pdf
i do tego instrukcje ecumastera:
http://www.ecumaster.com/pobierz/det3/Digital%20ECU%20Tuner%20III%20-%20Manual.pdf
lub
http://www.ecumaster.com/pobierz/det3/Digital%20ECU%20Tuner%20III%20-%20FIT%20Manual.pdf
Ewentualnie odezwij sie do kolegi Mayk (MX5) --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=359 Może Ci udostępni
pinout bedzie mocno podobny do silnika bp:
http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... =26&t=8587
http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... =26&t=8587
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
piwo napisał(a):pinout bedzie mocno podobny do silnika bp:
http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... =26&t=8587
W końcu znalazłem czas na poskładanie wszystkiego,odpalenie i finalnie montaż det3.
Podłączam opierając się na schemacie kolegi piwo ,ale zamiast sterować wtryskami w fullgroup mam zamiar oszukiwać przepływkę,będzie to działać czy ciąć wtryski?
Przypomnę setup:
B6 dohc
turbo td04-11g (WG 0,6bar)
wtryskiwacze probe 2.2turbo (330ccm?)
pompa paliwa walbro 255
det3
wydech 60mm
Czy ktoś może poratować gotowcem albo łopatologicznie wytłumaczyć jak zapisać własną charakterystykę czujnika w det3 ? Potrzebuję dla czujnika temp wody,powietrza i dla przepływomierza.
MAP sensor znalazłem bez żadnych oznaczeń ale ma 0v dla -1bar i 5v dla 2bar i był za darmo
Oszukując MAFa nie muszę podłączać TPS prawda? obciążenie będzie z MAPa a seryjny ecu będzie sam odcinał wtryski przy zamkniętej przepustnicy?
Z góry dzięki za pomoc
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje