Mazda6 GY LF 2006 2.0 AT / Carbon Gray / Eibach / A-Spec / Chrom out

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez WisniaUs » 26 maja 2014, 20:44

Jesli jestes audiofilem to przywal Bang & Olufsen :P . Wszystko ponizej to porażka ;)
WisniaUs
 

Postprzez Geniek » 27 maja 2014, 08:56

Pewnikiem :–) I od razu wartość auta wzrośnie dwukrotnie <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 16:16
Posty: 631 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Postprzez WisniaUs » 27 maja 2014, 17:42

Geniek napisał(a):I od razu wartość auta wzrośnie dwukrotnie


Obstawiam ze 5 cio krotnie hehehe
WisniaUs
 

Postprzez Arkadius 73 » 27 maja 2014, 17:48

zapytaj czy robił statyczną czy dynamiczą wymianę oleum w ASB-- to tak dla potomnych
Arkadius 73
 

Postprzez brodaM6 » 27 maja 2014, 18:45

http://m.youtube.com/watch?v=-_HX2v0ZDR4. Dla potomnych film mówi sam za siebie :)
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Arkadius 73 » 27 maja 2014, 19:10

za taki pełen flush to ja dziękuję bez odpowiedniej maszyny to jest lipa , ja robiłem wymianę przy urzyciu odpowiedniej maszynki do tego
Arkadius 73
 

Postprzez WisniaUs » 27 maja 2014, 19:54

Mazda 2.3 AT 250 000 km olej nigdy nie wymieniany w AT i śmiga aż milo he <spoko>
WisniaUs
 

Postprzez Geniek » 27 maja 2014, 21:42

Arkadius 73 napisał(a):zapytaj czy robił statyczną czy dynamiczą wymianę oleum w ASB-- to tak dla potomnych

Nie wiem do końca czy to pytanie do mnie czy nie ale u siebie robiłem wymianę statyczną. Podczas wymiany weszło około 4.5l nowego oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 16:16
Posty: 631 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Postprzez Geniek » 31 maja 2014, 14:44

Korzystając z chwili ładnej pogody wziąłem się za wymianę filterków powietrza i kabinowego.
Zakupionych oczywiście w klubowym sklepie :D
20140528_214853.jpg


Najpierw na tapetę poszedł kabinowy. Porównanie starego i nowego. Ten stary wygląda jakby był mocno węglowy <lol> Koniecznie należała mu się wymiana.
20140531_140913.jpg


Następny filtr powietrza. Stary nie wyglądał wiele lepiej.
20140531_141622.jpg


Przy okazji zakupiłem od razu spinki do tapicerki.
20140528_215212.jpg


Wymieniając głośnik jedna się niestety urwała. A dostępne tylko oryginały Mazdy po 12zł sztuka :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 16:16
Posty: 631 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Postprzez Geniek » 18 cze 2014, 09:12

Dziś autko zostaje oddane do warsztatu w celu koserwacji podwozia i profili zamkniętych.
Niestety to będzie nasze pierwsze dłuższe rozstanie od chwili poznania <płacze>
Ale mam nadzieję, że w międzyczasie przyjadą z Chin zamówione światełka do jazdy dziennej to jakoś się będziemy pocieszać po powrocie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 16:16
Posty: 631 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Postprzez Wojcio » 20 cze 2014, 10:52

Geniek napisał(a):Witam,

tak jak pisałem wcześniej dziś byłem u Wieśka na wymianie oleju w skrzyni biegów.

Stary olej wyglądał tak jak poniżej (strasznie był przechodzony).
Niby na bagnecie wyglądał ok, skrzynia biegi zmieniała jak należy ale była już najwyższa pora na wymianę.

Miska olejowa już wyczyszczona:

Miskę założyliśmy na takiej uszczelce:

Miska z założoną uszczelką:

Jeszcze rzut okiem na skrzynię przed oczyszczeniem z resztek silikonu i założeniem miski:

Potem pozostało złożenie wszystkiego do kupy zalenie nowego oleum, kontrola poziomu i można zbierać się do domku. Wydaje mi się że mimo wszystko skrzynia zmienia biegi lepiej niż poprzednio. Przełączenie z 1 na 2 delikatnie czuć głównie ze względu na zmianę momentu ale już z kolei przełączenie kolejnych biegów odbywa się zupełnie niezauważalnie.
Tak, że pierwsze koty za płoty jak to mówią :D

Darek.



Pytanko, mam Mazdę jak w profilu.
Przebieg prawie 130tyś, sprowadzona (Niemiec płakał jak oddawał i odprowadził do samej granicy ;) )
Wg sprawdzonego nr VIN w serwisie nie miała wymienianego oleju w skrzyni biegów.
Czy warto, czy trzeba już wymienić olej ?

I pytanko co do filtra i uszczelki, bo mogę kupić uszczelkę i filtr za 180zł, ale gadałem z gościem w serwisie Mazdy (kiedyś autoryzowany serwis), że oryginalnie jest na silikon i tak on montuje miskę, a filtr jest metalowy i się go czyści, więc za całą operację (wymiana i czyszczenie) bierze 370zł, czy to dużo, czy jednak warto wymienić filtr i dać uszczelkę ???
No i olej, na korku jest ATF M-V, a gość mówił że wg nr VIN który mu podałem wchodzi ATF 3000 (jak dobrze usłyszałem), co o tym sądzicie ?
Dodam tylko, że na chwilę obecną nie mam kłopotu ze zmianą biegów, czasami na zimnym czuć lekki przeskok z 1 na 2, a tak płynnie.
Jestem za młody i za wygodny, żeby jeździć manualem :D

Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2014, 21:14
Posty: 71 (4/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6 GG 2.0 2006 LF Automat Exclusive
LPG BRC Sequent

Postprzez Geniek » 20 cze 2014, 12:34

Wojcio napisał(a):...ciach...
Czy warto, czy trzeba już wymienić olej ?

Według mnie olej w skrzyni zawsze warto wymienić. Tym bardziej, że nie był wymieniany. Na pewno skrzynia będzie zadowolona. A koszt wymiany w stosunku do ewentualnego kosztu remontu jest ułamkowy. Ja wymieniałem przy podobnym przebiegu jak ty (144tyś) a jaki był kolor oleju to możesz pooglądać na zdjęciach, które zamieściłem wcześniej.

Wojcio napisał(a):I pytanko co do filtra i uszczelki, bo mogę kupić uszczelkę i filtr za 180zł, ale gadałem z gościem w serwisie Mazdy (kiedyś autoryzowany serwis), że oryginalnie jest na silikon i tak on montuje miskę, a filtr jest metalowy i się go czyści, więc za całą operację (wymiana i czyszczenie) bierze 370zł, czy to dużo, czy jednak warto wymienić filtr i dać uszczelkę ???

Ja filtr wymieniłem a miskę miałem osadzoną na uszczelce a nie na silikonie bo po osadzeniu na silikonie należało by poczekać kilka godzin aż zastygnie a nie miałem na to tyle czasu.

Wojcio napisał(a):No i olej, na korku jest ATF M-V, a gość mówił że wg nr VIN który mu podałem wchodzi ATF 3000 (jak dobrze usłyszałem), co o tym sądzicie ?

Mi Wiesiek zalał olej Castrol Transmax Dex III.

Wojcio napisał(a):Dodam tylko, że na chwilę obecną nie mam kłopotu ze zmianą biegów, czasami na zimnym czuć lekki przeskok z 1 na 2, a tak płynnie.

Ja też nie miałem problemow ze zmianą biegów. Też tak jak i u ciebie na zimnym delikatnie czuć było przeskok z 1 na 2. Wydaje mi się, że po zmianie jest delikatniej ale to może autosugestia :D

Geniek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 16:16
Posty: 631 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Postprzez Wojcio » 22 cze 2014, 17:50

Dzięki Geniek.
Pełniejszej odpowiedzi nie można było udzielić :D
Ale czego to Maździarze dla siebie nie robią.

A możesz się pochwalić, ile ciebie kosztowała wymiana oleju w skrzyni oraz ile filtr i uszczelka ?
Jestem za młody i za wygodny, żeby jeździć manualem :D

Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2014, 21:14
Posty: 71 (4/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6 GG 2.0 2006 LF Automat Exclusive
LPG BRC Sequent

Postprzez Geniek » 22 cze 2014, 19:52

Za wszystko czyli nowy olej, filtr, uszczelkę do miski i wymianę zapłaciłem 350pln.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 16:16
Posty: 631 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Postprzez Wojcio » 23 cze 2014, 00:35

Geniek napisał(a):Za wszystko czyli nowy olej, filtr, uszczelkę do miski i wymianę zapłaciłem 350pln.


No to dobra cena.

To jeszcze mi napisz ile pali twoja Madzia PB bo chyba LPG nie masz zamontowanego.

Bo dziś się przeraziłem. Nie spodziewałem się wyniku poniżej 10, ale.... 13 ????
No fakt, miałem raz test Vmax, ale bez przesady, komp pokazał 10,1 (oczywiście PB), a z tankowania LPG wyszło 13. Zmartwił mnie też zasięg, butla 53litry a zatankowałem tylko 39,3.
Jestem za młody i za wygodny, żeby jeździć manualem :D

Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2014, 21:14
Posty: 71 (4/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6 GG 2.0 2006 LF Automat Exclusive
LPG BRC Sequent

Postprzez Geniek » 23 cze 2014, 08:23

Po autostradach i przy emeryckiej jeździe na tempomacie miałem 7.5l PB
Teraz jak jeżdżę głównie po mieście to około 9.5l PB
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2014, 16:16
Posty: 631 (1/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda GH 2l/AT 2010

Postprzez WisniaUs » 23 cze 2014, 08:25

Wojcio ja mam butle 48 l a wchodzi mi 34 l,wiec wszystko u ciebie ok.Spalanko tez bo moja na autostradzie przy 140 km/h i teście Vmax to tak ze 13-14 wciagnie LPG. Jadąc normalnie drogami np do Poznania to mi bierze 10 l LPG na klimie i 3 osoby z pelnym bagaznikiem ale u mnie motor 2.3 ;)
WisniaUs
 

Postprzez NIEBO! » 24 cze 2014, 22:02

Tylko dlaczego tak mały zbiornik? US znów ma coś inaczej? <głaszcze> Mniejszy bagażnik? A może to kwestia GG ... choć mi też proponowali mniejszy chyba 52 ale ostatecznie wpadł zbiornik BROMECH 650/230 59l na równo z podłogą i wchodzi do pustego 49,5ltr, a do zwyczajnie opróżnionego około 47ltr. Spalanie podobne jak Wiśnia. Wojcio masz ciężką nogę? Ja zaczynałem przygodę z Mazdą od 14ltr/100km LPG około 12ltr Pb, Na przedwczorajszej trasie do Gdyni udało mi się zejść do 9,89ltr/100km LPG czyli 20zł/osobę za 340km :> i jest to mój rekord :) Nigdy wcześniej nie zszedłem poniżej 10. Oczywiście wszystkie wartości z dystrybutora bo na kompie 8,0l :). Nie spieszyło mi się! Na autostradzie tempomacik na 120km/h ... na pozostałych drogach ... też <wstydniś>. Wyszłoby pewnie koło 9,0-9,5 gdybym jechał nocą, a nie 18-22. W efekcie tego ecodrive dojechałem 15min później niż zwykle :P Zasięg w mieście około 350-370km w trasie 400-420km Obecnie w mieście pali mi 11,5-12,3ltr/100km LPG, a to tylko dlatego, że niedawno zmieniłem trochę technikę jazdy. Starzeję się :) Przyspieszam podobnie jak kiedyś za to do świateł i skrzyżowań dojeżdżam inaczej. Obserwuję sytuację i nie trzymam się tyłka poprzednika Gdy widzę w oddali czerwone puszczam auto na 6 biegu i toczę się te 70-40 dopiero jak muszę, to hamuję. Wyprzedzam sytuację kilka aut przed i jak np piąty przede mną zaczyna hamować ja już zwalniam gdy inni jeszcze trzymają chwilę nogę na gazie ... tylko z tego powodu 1,5litrka mniej pali w mieście. Czasy przejazdów pozostały u mnie bez zmian, bo co z tego że dojadę do skrzyżowania szybciej jak muszę na nim stać 20 sek... teraz często inni stoją, a ja się dotaczam..., redukcja i jadę dalej, stąd pewnie główna oszczędność – brak ruszania. I powiem Wam, że przez to podejście mniej się denerwuję na drodze :) Trochę tylko denerwują mnie Ci co hamują przede mną i wchodzą w szerokie łuki 20km/h, no ale cóż ... ja teraz pewnie denerwuję innych, że przede mną nikogo nie ma (poza tym, że za 200m świeci czerwone) a ja się toczę :D :D :D <fuck_u>


P.S. Przepraszam za mały OT ... Geniek, trochę zazdroszczę Ci tego automata!! Pierwszy raz widzę, AT w europejskim polifcie <spoko> :D Szkoda, że nie 2,3 ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez Wojcio » 24 cze 2014, 22:13

Nogi raczej ciężkiej nie mam, ale automat to podobno 1-2 litry/100km więcej bierze (tylko dlaczego ? ).
Ja staram się jeździć zgodnie z zasadami ecodrivingu, czyli dynamicznie przyspieszyć do prędkości docelowej czyli 55-60km/h i potem "pstryk" tempomacik :) A dojeżdżając do czerwonych albo skrzyżowania, staram się przewidywaći wcześniej puszczać nogę z gazu.
Jak nie ma za dużego ruchu i trafi się na zieloną falę, to nawet 1-2km można tak przejechać :)

jeszcze nie wiem ile w trasie pali, ale powinno być nieźle, bo niedawno po przejechaniu w mieście około 100km, komputer pokazywał spalanie 11,4l, po tym przejechałem 90km w trasie i spalanie spadło do 9,6l.

A spalanie wzrasta, bo ciągle mi się chce dodawać gazu bo ładnie ciągnie :D
Jestem za młody i za wygodny, żeby jeździć manualem :D

Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2014, 21:14
Posty: 71 (4/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6 GG 2.0 2006 LF Automat Exclusive
LPG BRC Sequent

Postprzez rafałmazda » 24 cze 2014, 22:17

Wojcio napisał(a):A spalanie wzrasta, bo ciągle mi się chce dodawać gazu bo ładnie ciągnie

hahaha czyli nie jestem sam <diabełek>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy