Klimatyzacja – Różne problemy.
Podstawa kazdej diagnostyki urzadzen chlodniczych zaczyna sie od pomiaru cisnien stron tlocznej i ssawnej.
Proszę zgodnie z regulaminem oraz z szacunku dla czytających używać polskich znaków diakrytycznych
Moderator
Proszę zgodnie z regulaminem oraz z szacunku dla czytających używać polskich znaków diakrytycznych
Moderator
Ostatnio edytowano 24 maja 2014, 20:53 przez Yard, łącznie edytowano 2 razy
Powód: zbędne cytowanie poprzedzającego postu
Powód: zbędne cytowanie poprzedzającego postu
-
Przemek323c
była wytworzona próżnia przed nabiciem (dokładnie dzisiaj) i mówili, że wszystko ok , przynajmniej mechanicznie , przyczyny mam szukać w elektronice
Ostatnio edytowano 24 maja 2014, 20:52 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zbędne cytowanie poprzedzającego postu
Powód: zbędne cytowanie poprzedzającego postu
Fred.X napisał(a):Odgrzybiona, sprawdzona szczelność układu i nabita
podaj jak ją nabili... ile jest czynnika?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Powinieneś otrzymać wydruk z maszyny...
Tam powinno być również jaką próżnię przeszła klima i ilości czynnika, oleju i barwnika...
Chyba masz to...
Tam powinno być również jaką próżnię przeszła klima i ilości czynnika, oleju i barwnika...
Chyba masz to...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
heh... na stronie drugiej tego tematu masz przykład poprawnego wydruku... (nie ilości)
Jak go uzyskasz, to może go zeskanujesz?
Jak go uzyskasz, to może go zeskanujesz?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Fred.X napisał(a):przyczyny mam szukać w elektronice
To nie powiedzieli w czym skoro zajmuja sie klima ? Jesli kompresor chodzi, nawiew jest ustawiony tak jak trzeba (nie spadly zadne ciegna itd), a rurka wychodzaca z parownika nie jest zimna przy pracy sprezarki to przyczyna raczej nie jest elektroniczna,
-
Przemek323c
nie działała mi klima, pojechałem do mechanika podszedł do tematu profesjonalnie nie nabijał tylko sprawdził co i jak i okazało się że padła cewka w sprężarce , dzień oczekiwania cewka przychodzi jak to w tych czasach blaszka 2mm za szeroka , trzeba piłować , ale ok montujemy, nabijamy i dalej nie działa 180 zł cewka i nabicie , pokazuje ze wszystko , ciśnienie jest ok tylko nie chłodzi , następna diagnoza padnięta sprężarka ( mechanik mówi że wyciągamy i do naprawy koszt około 1000 zł 
teraz pytanie do kolegów:
– czy szukać używanej na internecie ( i tutaj prośba nie mam kanału i nie mam jak sprawdzić numerów sprężarki , na pewno jest to Panasonic mazda 5 silnik 1.8. benzyna , 2008 rok więc jeżeli ktoś mógłby mi podać symbol tej sprężarki jeżeli były takie same montowane
– czy dawać do regenearacji
– czy kupić nową
– czy ?...
pozdrawiam Paweł
teraz pytanie do kolegów:
– czy szukać używanej na internecie ( i tutaj prośba nie mam kanału i nie mam jak sprawdzić numerów sprężarki , na pewno jest to Panasonic mazda 5 silnik 1.8. benzyna , 2008 rok więc jeżeli ktoś mógłby mi podać symbol tej sprężarki jeżeli były takie same montowane
– czy dawać do regenearacji
– czy kupić nową
– czy ?...
pozdrawiam Paweł
- Od: 21 lut 2014, 21:06
- Posty: 7
- Auto: Mazda5 1,8 116KM 2008rok
kup używkę... o np. tą:
http://allegro.pl/sprezarka-klimy-mazda ... 15106.html
Czy jesteś pewien, że sprężarka jest zepsuta? Może warto zasięgnąć opinii innego warsztatu?
Jak sprawy stoją?

Czy jesteś pewien, że sprężarka jest zepsuta? Może warto zasięgnąć opinii innego warsztatu?
Fred.X napisał(a):się zobaczy , jak nie to stracili klienta
Jak sprawy stoją?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
mechanik mówi że wszystko jest ok ciśnienie, szczelność, przejmuje właściwą ilość środka chłodzącego , tylko rurki cały czas ciepłe
- Od: 21 lut 2014, 21:06
- Posty: 7
- Auto: Mazda5 1,8 116KM 2008rok
Nie jest to mozliwe zeby byly prawidlowe cisnienia i nie chlodzilo. Poza tym poprawne tzn ile dokladnie na ssaniu ?
-
Przemek323c
straciliWojtek napisał(a):Jak sprawy stoją?

Dopisano 28 maja 2014, 16:12:
tak samo u mnie , mam też podejrzenie na zapchany osuszaczitalodisco napisał(a):mechanik mówi że wszystko jest ok ciśnienie, szczelność, przejmuje właściwą ilość środka chłodzącego , tylko rurki cały czas ciepłe
Siema. Może to komuś pomoże w diagnostyce źle działającej klimy.
Krótko mówiąc mój przypadek był podobny do wyżej opisujących, czyli nabita , wentylator się włącza itp... a klima raz chłodzi a raz nie. Np. 20 min jazdy chłodzi a nagle przestaje chłodzić i wieje ciepłym powietrzem. Problem tkwił podobno w elektromagnesie. ( od razu zaznaczam, że ja się kompletnie nie znam na mechanice ). Chodzi o jakąś szczelinę i z tego co ja zrozumiałem to wyjął jakąś podkładkę. Przez wyjęcie tej podkładki powiększyła się tam jakaś szczelina i sprężarka teraz pracuje bez oporów. Wcześniej tak jakby po rozgrzaniu silnika sprężarka potrafiła się zaklinować z powodu tarcia i nie ruszyła. Wentylator działał a sprężarka nie i nie chłodziło.
Kurcze, lakonicznie ale może pomogłem
Krótko mówiąc mój przypadek był podobny do wyżej opisujących, czyli nabita , wentylator się włącza itp... a klima raz chłodzi a raz nie. Np. 20 min jazdy chłodzi a nagle przestaje chłodzić i wieje ciepłym powietrzem. Problem tkwił podobno w elektromagnesie. ( od razu zaznaczam, że ja się kompletnie nie znam na mechanice ). Chodzi o jakąś szczelinę i z tego co ja zrozumiałem to wyjął jakąś podkładkę. Przez wyjęcie tej podkładki powiększyła się tam jakaś szczelina i sprężarka teraz pracuje bez oporów. Wcześniej tak jakby po rozgrzaniu silnika sprężarka potrafiła się zaklinować z powodu tarcia i nie ruszyła. Wentylator działał a sprężarka nie i nie chłodziło.
Kurcze, lakonicznie ale może pomogłem
- Od: 26 maja 2014, 11:48
- Posty: 6
- Auto: Mazda 5, 2,0 benzyna, model 2007
przypomnę jak wygląda poprawny wydruk z automatu do sprawdzania i uzupełniania czynnika w układzie klimatyzacji 
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Witam! Mam pytanie. Pogoda piękna, słoneczna. Termometr wewnętrzny pokazuje 32 stopnie. Klima ustawiona na 21 stopni. Po włączeniu zamyka obieg powietrza zewnętrzny. I tak przejechałem prawie 150 km. Liczyłem, że się otworzy jak schłodzi? Słusznie? Czy jest to normalne działanie, żeby tak długo był zamknięty dopływ powietrza? Czy klima nie wyrabia? Pozdrawiam. I chętnie przyjmę różne uwagi co obsłUgi klimatronika. Z góry DZIĘKUJĘ!
Powinna sama sobie przełączyć... w trybie auto...
Podczas moich podróży w Hiszpanii obieg się zamykał i dopiero po dłuższym czasie przełączał się na obieg zewnętrzny...
Podczas moich podróży w Hiszpanii obieg się zamykał i dopiero po dłuższym czasie przełączał się na obieg zewnętrzny...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Mógłbyś określić co znaczy dłuższy czas? Zauważyłem też, że na wyświetlaczu obok AC nie zapala się ECO. Świeci cały czas tylko AC. Ja jechałem w takich odstępach po około 40 km trasy i przerwa dłuższa lub krótsza i dalej w drogę. Auto za każdym razem przewietrzone. Otwarte wszystkie szyby przez pierwsze minuty jazdy. Potem włączona klima i zamknięte wszystko szczelnie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość