Kompresja silnika ZM

Postprzez marecki26 » 23 maja 2014, 19:22

Zakupiłem ostatnio kolejny gadżet – mirnik ciśnienia sprężania i zrobiłem pomiary, aby sprawdzić stan silnika. Wszystko wg instrukcji na ciepłym silniku gaz wciśniety przy kręceniu i tak:
1) 15
2) 15
3) 15
4) 14,8
+/– 0,1 na każdym cylindrze . Jednostka pomiaru Bary.
Przebieg 214000 ,realny to pewnie około 300 bo był kręcony licznik 4,5 tkm na gazie.
Kompresja wg manuala jaka powinna być to 13,73 Bar.
Jak jest u was w tym temacie???
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2011, 14:58
Posty: 63
Skąd: Lublin
Auto: M5 CR LF 2010r/LPG
Była 323f BJ 1.6 2002r/LPG

Postprzez uvekolarz » 24 maja 2014, 13:58

ja miałem przy zakupie auta po okolo 14 bar na cylindrach w ZL czyli tez troche wyzej niz w manualu. Tłumaczyłem sobie to tym że sprzęt pomiarowy mógłbyć niewykalibrowany, albo że olej się dostaje do pierścieni uszczelniających i dodakowo usczelnia. Spróbuj zrobic probe olejowa jeszcze powinno byc opisane w internecie jak sie to robi, chociaż ten test chyba się robi jak się ma za niskie ciśnienie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 18:32
Posty: 61
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: Mazda 323F BJ, 1.5 (ZL) LPG, 1999

Postprzez Przemek323c » 24 maja 2014, 19:19

Jest ok. Ciesz sie ze nie 11.
Przemek323c
 

Postprzez marecki26 » 24 maja 2014, 22:50

Doczytałem jeszcze że,jeżeli wynik odczytu ciśnienia sprężania jest znacznie wyższy od specyfikacji producenta silnika, oznacza to,że w cylindrze zebrała się znaczna ilość nagaru .Używanie świecy o wyższym zakresie ciepła może czasami pomóc skorygować ten problem.
U mnie przekracza niewiele więc chyba zostawię tak jak jest.
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2011, 14:58
Posty: 63
Skąd: Lublin
Auto: M5 CR LF 2010r/LPG
Była 323f BJ 1.6 2002r/LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323