Szarpanie między 1-2 tys. obrotów, na biegu.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez TTomasz » 22 maja 2014, 00:19

Mam takie objawy: przyspieszając, na biegach 1, 2 czasami czuć również na 3 między 1000-2000 obrotów czuję lekkie szarpanie – określiłbym to jakby auto przyspieszało a jednocześnie przyhamowywało, powiedziałbym nawet że wrażenie można przyrównać do tego jakby obok siedział instruktor i lekko pulsacyjnie naciskał hamulec. Wyeliminowałem:
– tarcze hamulca oraz klocki – brak bicia na pedale hamulca, brak bicia na kierownicy, brak drgań;
– nic nie trze, nie obciera, nic nie słychać;
– patrząc na wskazówkę obrotów wygląda jakby podczas dodawania gazu na chwilkę się zatrzymywała i szła dalej, zatrzymywała i szła dalej – bardzo mało zauważalne bo i auto teoretycznie normalnie przyspiesza;
– pasażerowie mówią że nic nie czują, ja czuję może jestem nadwrażliwy;

Zauważyłem także, że na trzecim biegu dźwignia zmiany biegów lekko drga – nie widać tego na drążku ale czuć w mojej ocenie na dłoni jeżeli trzymam ją na dźwigni.

Obstawiam:
– poduszkę silnika, tylko którą bo wyczytałem, że jest poduszka silnika, poduszka skrzyni biegów, a na Intercars znalazłem poduszkę silnika oraz poduszkę silnika prawą – ile i jakie są, bo się pogubiłem?
– a może czas wymienić filtry, choć do wymiany pozostało mi jeszcze 5k do przejechania, ale może już czas?
– a może jest jeszcze coś innego o czym tutaj nie wspominam?

Zakładając, że jest to poduszka – to oryginał, czy jakiś zamiennik? Jak sprawdzić czy to poduszka aby nie sugerować rozwiązania dla mechanika a już zdecydowanie aby nie wymienił tylko tego co ja uważam za słuszne (a co nie koniecznie musi być prawdą, bo ekspertem akurat w dziedzinie motoryzacji nie jestem)?

Przepraszam, jeżeli powielam temat, ale nie znalazłem odpowiedzi wśród innych wątków a i widzę, że wszędzie tam gdzie mowa o poduszkach to nie zawsze są wątki "dokończone" czy to była słuszna diagnoza.
Początkujący
 
Od: 14 sty 2014, 16:45
Posty: 15 (1/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 (BK) 1.6 16V 2004

Postprzez piterus87 » 22 maja 2014, 13:23

Na początku sprawdziłbym cały dolot czy nie ma gdzieś nieszczelności. być może łapie gdzieś lewe powietrze. Potem świece. To są częste przyczyny nierównej pracy i problemów z przyspieszeniem. Dobrze byloby też przeczyścić przepływomierz powietrza. Z doświadczenia wiem też, że winna może być też pompa paliwa, która nie daje już odpowiedniego ciśnienia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez TTomasz » 23 maja 2014, 22:46

Dzięki za odpowiedź. Zapoznałem się z tematem o czyszczeniu przepływomierza, mam nadzieję, że jako laik dam radę to zrobić i nic nie spieprzę. Szkoda kasy na mechanika, a i większość pewnie powie "wymiana"... :D Tak to jest jak całe życie jeździło się flotowymi i wszystko robiło ASO... :D Teraz trzeba samemu się uczyć.
Początkujący
 
Od: 14 sty 2014, 16:45
Posty: 15 (1/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 (BK) 1.6 16V 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323