Cykliczne drganie całego samochodu podczas spokojnej jazdy
1, 2
Od tygodnia jestem właścicielem nowej Mazdy 3 165KM. Ogólnie jestem autkiem zachwycony, jednak jest jedna rzecz, które mnie martwi. Wczoraj po raz pierwszy miałem okazję zrobić dłuższą trasę (wcześniej jeździłem głównie po mieście), podczas której zauważyłem, że praca silnika powoduje pewne cykliczne drganie całego samochodu. Najpierw myślałem, że to może problem z zawieszeniem, wyważeniem kół, lub amortyzatorami. Jednak po wrzuceniu na luz drgania te znikają. Wygląda to trochę tak, jakby silnik miał niższą kulturę pracy, co przekłada się lekkie podskakiwanie samochodu. Czuć to szczególnie podczas jednostajnej spokojnej jazdy, bez przyspieszania. Np. jak jadę równo 120 na 6 biegu. Chciałem się zapytać innych właścicieli Mazd 3, czy maja podobne odczucia? Czy ten samochód po prostu tak ma, czy może powinienem zwrócić się do salonu, aby to sprawdzili?
-
Marcinol
Marcinol, czy możesz nagrać filmik?
Jestem ciekawy tego efektu skakania...
ps. temat wydzieliłem
Jestem ciekawy tego efektu skakania...
ps. temat wydzieliłem
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Wojtek, spróbuję nagrać i wrzucić, choć nie jestem pewny czy filmik odda charakterystykę tych drgań.
-
Marcinol
no wlasnie ja to doswiadczylem na wolnych obrotach , ogolnie samochod przy szybszej jezdzie troche drga ale bardziej tlumaczylem to dosc sztywnym zawieszeniem ... wiem ze poprzednie mazdy mialy czasami problemy z poduszkami silnika nie wiem czy to jest to..
znalazlem ogolnie pare postow ale ciezko mi dyskutowac czy to byl wiekszy problem czy mniejszy wskazywali problem z poduszkami ( fora angielskojezyczne) .. szukajac na naszym forum znalazlem podobne tematy w forum CX5 i mazdy 6 ze ktos mial dragania ale nie bylo wyjasnione czy to norma jak dla mazdy czy cos odstajacego od normy ... to tyle z mojej strony
Wlasnie chcemy to ustaluc... I czekamy na nagranie...
W CX I M6 byly problemy z tarczami hamulcowymi i ich biciem...
Tapatalk
W CX I M6 byly problemy z tarczami hamulcowymi i ich biciem...
Tapatalk
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
powracam do tematu ostanio zauwazylem ze po wcisnieciu przycisku ktory powoduje nawiew na przednia szybe i nie uzywanie istop ze drgania ustaly czasami sie zdarzaja przy zimnym silniku , ogolnie doszedlem do wniosku ze to wplyw chyba wentylatorow ...
Proponuję wykonać taki eksperyment
1. Rozgrzać samochód i doprowadzić do możliwości załączenia I-Stop'a
2. Podjechać w spokojnie miejsce, zatrzymać się trzymając wciśnięte sprzęgło.
3. Zanotować obroty
4. Zablokować I-Stop dedykowanym przyciskiem
5. Puścić sprzęgło
6. Zanotować obroty.
W moim przypadku w punktach 4, 5, 6 widać wyraźne obniżenie obrotów o jedną kreskę i czuć wtedy wibracje pojazdu. Wniosek: silnik ma inne obroty biegu jałowego z wciśniętym sprzęgłem w porównaniu do puszczonego sprzęgła i zablokowanego I-Stop'a.
1. Rozgrzać samochód i doprowadzić do możliwości załączenia I-Stop'a
2. Podjechać w spokojnie miejsce, zatrzymać się trzymając wciśnięte sprzęgło.
3. Zanotować obroty
4. Zablokować I-Stop dedykowanym przyciskiem
5. Puścić sprzęgło
6. Zanotować obroty.
W moim przypadku w punktach 4, 5, 6 widać wyraźne obniżenie obrotów o jedną kreskę i czuć wtedy wibracje pojazdu. Wniosek: silnik ma inne obroty biegu jałowego z wciśniętym sprzęgłem w porównaniu do puszczonego sprzęgła i zablokowanego I-Stop'a.
Witajcie,
chciałbym dołączyć się do problemu.
jak dla mnie obroty na jałowym są zbyt niskie ok.600 do 650obr./min
co przekłada sie na drgania wynikające z pracy silnika- dodatkowo zauważyłem ze przy przyspieszaniu potrafi przerwać na milisekundę odczuwalne przy napędzaniu auta.
czy ktoś ma doświadczenia z takim problemem? i jak sie z nim uporał.
Jutro i tak dzwonie do ASO w końcu auto ma raptem kilka miesięcy
chciałbym dołączyć się do problemu.
jak dla mnie obroty na jałowym są zbyt niskie ok.600 do 650obr./min
co przekłada sie na drgania wynikające z pracy silnika- dodatkowo zauważyłem ze przy przyspieszaniu potrafi przerwać na milisekundę odczuwalne przy napędzaniu auta.
czy ktoś ma doświadczenia z takim problemem? i jak sie z nim uporał.
Jutro i tak dzwonie do ASO w końcu auto ma raptem kilka miesięcy
- Od: 26 sty 2015, 00:18
- Posty: 9
- Auto: Mazda3 SkyENERGY 2.0 120PS
dymekSTI napisał(a):dodatkowo zauważyłem ze przy przyspieszaniu potrafi przerwać na milisekundę odczuwalne przy napędzaniu auta
A to ciekawe – możesz jaśniej
Szkoda, że nie masz na swoim profilu więcej danych o aucie, np. moc auta itp.
Z tymi obrotami to jest różnie bo np. podczas wcisniecia sprzegła i wrzuceniu 1, obroty same lekko sie podnosza. Może aby ułatwić ruszenie z miejsca? Nasz silnik generalnie na wolnych obrotach nie pracuje równo i aksamitnie tylko tak dziwnie drga cały jakby był żle wywazony. Tak pracują silniki 3 cylindrowe.
Ja też zauważyłem, że czasem podczas przyspieszania z niskich obrotów +/– 1500 silnik podczas rozpędzania tak jakby czasami sie zdławiał, poszarpywał. Sądziłem, że mi sie wydaje ale skoro kolega też to dostrzegł to jednak nie
Ja też zauważyłem, że czasem podczas przyspieszania z niskich obrotów +/– 1500 silnik podczas rozpędzania tak jakby czasami sie zdławiał, poszarpywał. Sądziłem, że mi sie wydaje ale skoro kolega też to dostrzegł to jednak nie
czarmi napisał(a):dymekSTI napisał(a):dodatkowo zauważyłem ze przy przyspieszaniu potrafi przerwać na milisekundę odczuwalne przy napędzaniu auta
A to ciekawe – możesz jaśniej
Szkoda, że nie masz na swoim profilu więcej danych o aucie, np. moc auta itp.
2.0 120ps
Przykład z przed chwili przytocze.
Aksamitnie praca że szklankę możesz stawiać nic i tak przez kilka km.... po jezdzie ok.10km się zaczeło -po chwili stania na światłach (wył istop) bach zaczynają się drgania -klima radio- off nie ma różnicy czy sprzęgło wciśnięte czy nie... a na kolejnych znowu ok na początku postoju a po chwili znowu to samo...
według mnie ma zbyt niskie obroty dlatego pojedzie do ASO -sprawdza pod kompem i wsio jasne będzie – na to liczę bo gorzej jak sie dowiem że ten typ tak ma
druga sprawa to:
Przy jeździe- 2bieg 2500 obr/min i gaz w podłogę- zaczyna przyspieszać i nagle przy ok.4000 obr/min przydławienie na ta milisekundę i dalej idzie w obroty.
- Od: 26 sty 2015, 00:18
- Posty: 9
- Auto: Mazda3 SkyENERGY 2.0 120PS
Z tym zamulaniem podczas przyśpieszania (również to mam), nie jest przypadkiem związana kontrola trakcji?
- Od: 20 sty 2015, 15:32
- Posty: 12
- Auto: Mazda 3 HB, 2.0, 120 KM, SkyEnergy
dymekSTI napisał(a):Przy jeździe- 2bieg 2500 obr/min i gaz w podłogę- zaczyna przyspieszać i nagle przy ok.4000 obr/min przydławienie na ta milisekundę i dalej idzie w obroty.
Nie wiem, czy to nie jest efektem charakterystyki naszych silników -maks. moment obrotowy: 210 Nm/4000rpm Ciekawi mnie jak do tego podejdzie ASO. Daj znać co w tej materii.
ellipsis napisał(a):zauważyłem, że czasem podczas przyspieszania z niskich obrotów +/– 1500 silnik podczas rozpędzania tak jakby czasami sie zdławiał, poszarpywał
Też tak czasami mam – silnik szarpie. Sądziłem do tej pory, że jest to raczej "zasługa" mojego operowania autem – sprzęgłem i gazem (za wcześnie puszczane sprzęgło). Przyznam, że to trochę irytuje. Pracuję nad tym.
Myślę jednak, że jest to zasługa za wcześnie puszczanego pedału sprzęgła przy zmianie biegu z jedynki na dwójkę, bo w moim przypadku tylko wtedy tak się zdarzało.
Czarmi ale sytuacja wystepuje nie w chwili zmian biegów i puszczania sprzegla tylko podczas jazdy np. na 2ce czy 3ce, sprzegło puszczone dodajemy gazu, auto przyspiesza i czasem podczas nabierania obrotów i predkości coś tak przydławi dziwnie. Jesli była by to kwestia momentu to raczej auto powinno dostawać drugi oddech w chwili osiagania max. jego wartości a nie wprost przeciwnie sie zdławiać. Pozatym sadze, że nie jest to kwestia momentu, przeciez krzywa jest plynna, i nie ma wielkiej górki przy 4 tys. obrotow. Pozatym u mnie ten efekt wystepuje na samym dole obrotów 1500-2000. Widać TTTM skoro wystepuje to w kilku autach.
Co do szarpania sprzegła to też fakt, nasze sprzegla sa jakies dziwne. Jeździłem wieloma autami i motocyklami i w żadnym nie bylo takiego efektu. Najcześciej to przy zmianie z 1ki na 2ke, żadko kiedy po całkowitym puszczeniu sprzegła nie szarpnie. To jest chyba wina braku dwumasy i sporej mocy silnika.
Co do szarpania sprzegła to też fakt, nasze sprzegla sa jakies dziwne. Jeździłem wieloma autami i motocyklami i w żadnym nie bylo takiego efektu. Najcześciej to przy zmianie z 1ki na 2ke, żadko kiedy po całkowitym puszczeniu sprzegła nie szarpnie. To jest chyba wina braku dwumasy i sporej mocy silnika.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości