Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez Pioteq25 » 9 kwi 2006, 19:29

Łukasz napisał(a):Skoro samochód się dobrze sprawuje to po co zmieniać olej???Mobil to przecież dobre oleje....

Tyskie też jest dobre i tanie, a jednak wolę żywca ;–)
A tak poważnie to nie uważam, że Mobil jest zły, tylko zaciekawił mnie ten olej maxlife i chciałbym dowiedzieć się coś więcej o nim od ludzi, a nie tylko z reklamy valvoline.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Paweł » 9 kwi 2006, 23:40

Mysle, ze plakietka "MaxLife" w zastepstwie "DuraBlend" jest chwytem marketingowym... ;)

W kazdym razie nie mam powodow, zeby narzekac na te oleje – co prawda w Z5 nie mialem okazji sprawdzac.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Marcin L » 10 kwi 2006, 11:05

ja przejezdziłem najwieksze mrozy na Norauto w skrzyni biegów i było OK :)
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 21:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez zulek » 13 kwi 2006, 12:34

O olejach napisano już chyba wszystko i wniosków jest wiele: jedni kupując olej kierują się sloganami reklamowymi, inni zaufaniem do "marki", jeszcze inni parametrami i normami jakie olej spełnia oraz ceną. Trudno określić jaki olej "jest najlepszy" bo nawet przy tej samej konstrukcji silnika i danym rodzajem oleju ilość opinii jest proporcjonalna do ilości użytkowników :)
Ważne, żeby każdy był zadowolony i usatysfakcjonowany z zakupu i żeby jeszcze na piwo zostało... (ale poemat mi wyszedł)

Chaciałem się podzielić spostrzeżeniem jakie mi się nasunęło przy okazji przerabiania tematu olejów. Po rozmowie ze znajomymi (jeden z hurtowni smarów i olejów drugi ze sklepu z olejami) wynika, że większość "markowych olejów" na naszym rynku jest konfekcjonowana bądź też "produkowana" (!) w rodzimych rafineriach które notabene spełniają najwyższe normy i posiadają certyfikaty pozwalające na to. Krótko mówiąc – następstwa unifikacji ;) . Może Ameryki tu nie odkryłem, albo piszę herezje – proszę zatem o ustosunkowanie się do tego. Ciekawą zatem alternatywą dla chcących mieć oryginał będzie szukanie olejów które są rozlewane u producenta np. mniej znanych firm spełniających określone normy bądź renomowanych np. sprowadzanych.

Kolejnym zagadnieniem jest ilość środków myjacych lub uszczelniających w oleju. To czy olej będzie nam mył (i rozszczelniał stary silnik) nie zależy tylko od jego gęstości ale o zawartości w/w środków. Niejasnym jest więc stwierdzenie: "że lepiej nie zalewać starego silnika syntetykiem bo się rozszczelni albo zacznie go zbyt szybko ubywać". Niektórzy producenci informują o zawartości środków uszczelniających w ich olejach np. http://www.midland.pl/produkty/silnikow ... odukt.html na to też warto zwrócić uwagę. :) Znajomy zalał do 7letniej toyoty z 200kkm przebiegiem bez remontu taki właśnie olej i nie stwierdza nadmiernego ubytku, a auto np. lepiej zapala zimą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2005, 11:16
Posty: 169
Skąd: Białystok (Wasilków)
Auto: Mazda 626 GE(GLX) 1,8l 16V '95

Postprzez brii » 17 kwi 2006, 13:11

A ja wlałem niedawno ten olej i chyba właśnie zaczynają mi popychacze stukać :|
Wcześniej jeździłem na 10W40 Midlanda...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Manstein_ » 19 kwi 2006, 13:37

To jak to w końcu jest z tym Midlandem jest super jak piszą niektórzy czy to tylko marketing ;)
Musze wymienić olej i mam dylemat czy pozostać przy Valvoline MaxLife czy przejść na Midlanda.


Pozdro.
"Polemika – w zależności od interlokutora może to być wymiana poglądów, wymiana ciosów lub wymiana ognia."
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2004, 07:38
Posty: 59
Skąd: Rybnik
Auto: probe 2,2T prawie jak mazda

Postprzez Xavier » 19 kwi 2006, 14:05

A masz zastrzeżenia do Valvoline MaxLife? Czy tylko zmiana dla zmiany bo masz taką "potrzebę wewnętrzną”? ;)
http://madou-belochka.ru/a7d15
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez Manstein_ » 19 kwi 2006, 23:52

Jeżdząc na Valvoline dolewam ok trzy setki na tysiąc km i po za tym olej jest ok.
Poczytałem na forum opinie o Midlandzie i ciekaw jestem czy faktycznie ten olej jest taki super, no ale chyba jak sam nie spróbuje to sie nie przekonam hahaha

pozdro.
"Polemika – w zależności od interlokutora może to być wymiana poglądów, wymiana ciosów lub wymiana ognia."
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2004, 07:38
Posty: 59
Skąd: Rybnik
Auto: probe 2,2T prawie jak mazda

Postprzez Gajnek » 20 kwi 2006, 19:55

Kto mi wyjasni czym sie roznia te oleje i ktory najlepszy
MIDLAND 10W40 SYNQRON
MIDLAND 10W40 AVANZA
MIDLAND 10W40 SPECJAL BLEND
???
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2005, 21:00
Posty: 332
Skąd: Gliwice / Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 626 cronos 2.0i 95r.

Postprzez brii » 20 kwi 2006, 20:25

Z tego co mi wiadomo to:
SYNQRON 10W40 – półsyntetyk
AVANZA 10W40 – syntetyk
SPECIAL BLEND 10W40 – mineralny
Różnią się ogólnie technologią produkcji.
Wjedź na stronę producenta i porównaj jeszcze klasy API tych oleji (raczej powinny być takie same)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Gajnek » 20 kwi 2006, 20:51

brii napisał(a):Z tego co mi wiadomo to:
SYNQRON 10W40 – półsyntetyk
AVANZA 10W40 – syntetyk
SPECIAL BLEND 10W40 – mineralny
Różnią się ogólnie technologią produkcji.
Wjedź na stronę producenta i porównaj jeszcze klasy API tych oleji (raczej powinny być takie same)


yhh a nie czasem 5W40 syntetyk
10W40 półsyntetyk
15W40 mineral?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2005, 21:00
Posty: 332
Skąd: Gliwice / Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 626 cronos 2.0i 95r.

Postprzez nemi » 20 kwi 2006, 20:54

Gajnek napisał(a):yhh a nie czasem 5W40 syntetyk
10W40 półsyntetyk
15W40 mineral?

<nie> W przypadku najpopularniejszych olejów rzeczywiście tak jest, ale to nie jest wcale reguła.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez marakus » 20 kwi 2006, 21:21

Ja lałem półsyntetyk Lotosa do PF126 od pierwszego kilometra (poprzedni silnik umarł po dachowaniu) i do chwili sprzedaży 80kkm robił123km/h i nie brał oleju w ogóle. Podkreślam, że chodziło o kaszlaka, a one brały olej z definicji.
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2006, 13:20
Posty: 818
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L

Postprzez brii » 20 kwi 2006, 21:40

Gajnek napisał(a):brii napisał:
Z tego co mi wiadomo to:
SYNQRON 10W40 – półsyntetyk
AVANZA 10W40 – syntetyk
SPECIAL BLEND 10W40 – mineralny
Różnią się ogólnie technologią produkcji.
Wjedź na stronę producenta i porównaj jeszcze klasy API tych oleji (raczej powinny być takie same)


yhh a nie czasem 5W40 syntetyk
10W40 półsyntetyk
15W40 mineral?

Midland ma kupę wyjątków – robią "ciekawsze" oleje, stąd tyle nazw dla 10W40 :]
Jako ciekawostkę dodam, że jest też olej Motul 15W50 (wg. Twojego toku myślenia to minerał) SYNTETYCZNY
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Gajnek » 20 kwi 2006, 22:22

brii napisał(a):Jako ciekawostkę dodam, że jest też olej Motul 15W50 (wg. Twojego toku myślenia to minerał) SYNTETYCZNY


Nie wg mojego toku myslenia tylko wg opisów osob ktore oferuja te oleje.
ja sie na tym nie znam dlatego pytam :
przykład :
AVANZA SAE 10W-40 SEMISYNTHETIC – jest lekkobieżnym, półsyntetycznym olejem silnikowym. Przeznaczony do stosowania w silnikach benzynowych i diesla, również w lekkich pojazdach ciężarowych (do 3,5 tony), z lub bez turbodoładowania. Również w silnikach wielozaworowych i z katalizatorami + GAZ-LPG
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=98008088
MIDLAND SPECIAL BLEND 10W – 40 – Półsyntetyczny olej silnikowy spełniający najwyższe wymagania. Wysokiej jakości bazowe oleje syntezowe są przetworzone przy zastosowaniu najnowocześniejszych metod przetwórczych w wysokowydajny olej silnikowy. Dodatki uszlachetniające "Unique Technology" gwarantują absolutne bezpieczeństwo w dzisiejszych utrudnionych warunkach, w jakich wykorzystywane są wszystkie nowoczesne silniki. Olej ten charakteryzuje się odpornością na starzenie i optymalną czystością silnika.
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=97751167
Olej Midland SYNQRON 10W-40 – lekkobieżny, półsyntetyczny olej silikowy, przewyższający wymagania wszystkich światowych producentów silników.Zalecany do silników benzynowych i wysokoprężnych w pojazdach do 3,5t,z turbodoładowaniem lub bez,również z katalizatorem i wielozaworowych.API SL/CF ACEA A3 B3 B4 DaimlerChrysler 229.1.
http://www.mati-market.pl/shop/com/302

Wiec chyba mój (znaczy sie wytwórcy) tok myślenia jest DOBRY.
i kolejny przykład

olej syntetyczny MIDLAND AVANZA 5W – 40
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=97742959
olej mineralny MIDLAND 15W – 40
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=97759499

brii napisał(a):Jako ciekawostkę dodam, że jest też olej Motul 15W50 (wg. Twojego toku myślenia to minerał) SYNTETYCZNY

MOTUL 15W-50 jest połsyntetykiem
a rozmawiamy o W40 i tak jak inne Motul także
5W40 – syntetyk
10W40 ...................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2005, 21:00
Posty: 332
Skąd: Gliwice / Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 626 cronos 2.0i 95r.

Postprzez brii » 21 kwi 2006, 00:36

10W40 AVANZA napisał(a):Syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy spełniający najwyższe wymagania. Wysokojakościowe sytetyzowane, hydrokrakowane oleje bazowe są tu przerobione przy zastosowaniu najlepszych metod przetwórczych na nowoczesny i wysokosprawny olej silnikowy. Przez dodanie najnowocześniejszych dodatków uszlachetniających uzyskuje się skuteczne rozwiązanie wszystkich ciężkich problemów stawianych aktualnie olejom silnikowym. Olej ten gwarantuje odporność na starzenie oraz utrzymanie idealnej czystości silnika.

http://www.midland.pl/produkty/silnikowe/2741/AVANZA%2010W-40/produkt.html

Special Blend 10W40 nie mogę teraz znaleźć :|

10W40 SYNQRON jak sam zauważyłeś jest półsyntetykiem

MOTUL 15W50 napisał(a):Olej do silników 4-suwowych o wysokich osiągach.
Do zastosowań profesjonalnych
100% SYNTETYCZNY – TECHNOLOGIA PODWÓJNYCH ESTRÓW
SAE 15W-50...

...STANDARTY: przekracza standardy API SH/CF – CCMC G-4/PD-2
REFERENCJE: PRODRIVE – Ferrari 550 Maranello, 24 Godziny Le Mans, FIA GT, Coloni Motorsport – Formuła 3000, French GT – Ruffier Events, Porsche GT

Technologia Podwójnych Estrów: maksymalna odporność filmu olejowego, zrównoważona polaryzacja, wytrzymałość w bardzo wysokich temperaturach.
Modyfikatory Tarcia: maksymalna moc, zmniejszenie temperatury pracy.
0% straty na ścieraniu: stabilne ciśnienie oleju bez względu na warunki użytkowania.
Maksymalna odporność na zużycie.
Utrzymuje silnik w doskonałej czystości.
Klasa lepkości 15W-50 umożliwia absorbowanie paliwa dostającego się do oleju i utrzymanie wysokiego ciśnienia oleju. Silnik może pracować w bardzo wysokich temperaturach.

http://www.motul.auto.pl/motul_produkty/motul_oleje_silnikowe/motul_300_v_competition_15_w_50.html
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Gajnek » 21 kwi 2006, 09:42

Im wiecej czytam tym mniej wiem. Co strona to inny opis
Opis z czeskiej strony www.midland.cz

Avanza 10W-40 – Lehkoběžný, polosyntetický motorový olej převyšující požadavky všech světových výrobců motorů. Doporučen pro benzinové a vznětové motory s plnícím turbodmychadlem nebo bez, také s katalyzátorem a mnohoventilové motory vozidel do 3,5 t.
Na opakowaniu pisze ze syntetyk ale w wiekszosci opisów jest jako półsyntetyk takze na niemieckich stronach

Special Blend 10W40 – Polosyntetický motorový olej pro čtyřdobé benzinové a naftové motory osobních automobilů. Splňuje všechny požadavky kladeny v současné době motorovým olejům a disponuje značnou výkonostní rezervou.

Synqron Diesel 10W-40 – Lehkoběžný polosyntetický motorový olej určený pro motory s prodlouženýmí výměnnými lhůtami oleje max. do 100 000 km.

NOVA SAE 10W-40

Syntetický lehkoběžný motorový olej nejnovější generace. Vyvinutý speciálně dle norem EURO IV týkajících se naftových motorů s konečným zpracováním spalin. Olej je vyráběný technologií "low SAPS" a je určen pro motory s prodloužeými výměnnými lhůtami max. do 100 000 km.

czyli ch..... dalej wiadomo

http://www.midlandoil.se
na tej stronie chyba wszystkie te wymienione sa syntetykami
<glupek2> <glupek2> <glupek2> <glupek2> <glupek2>

Najlepiej powiedzcie który dokładnie laliscie i go chwalicie albo zostane przy Mobil 1

MOTUL 4100 POWER 15W-50 – półsyntetyk
Juz powariowałem z tymi olejami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2005, 21:00
Posty: 332
Skąd: Gliwice / Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 626 cronos 2.0i 95r.

Postprzez Kanzo » 21 kwi 2006, 15:03

Jak kupiłem swoją Mazdę (Xed 2.0) to chodziła rewelacyjnie cicho. Właściciel twierdził że uzywał Texacolu
5W40, ale jakoś po dolewkach tego oleju auto nabierało "brzmienia" (czytaj stawało się głośniejsze). Xed i tak jest cichy, ale to ciągle nie było to co po kupnie. Postanowiłem przjejść na półsyntetyk, bo mam już prawie 200 tys. nabite, wiec zalalem Castrol 10W40. Polecali go tu i tam. Kicha. Aż do wczoraj. Zadzwoniłem do RBS we Wrocławiu i polecili mi zalanie dość drogiego oleju Liqui Moly 10W60. No i stał się cud. Znowu piesi na osiedlu nie schodzą mi z drogi, bo nie słyszą auta. No i w tym momecie jedyne co słyszę przy otwartej masce to cicha praca pasków w silniku. Nawet charakterystyczny dla V6 delikatny stuktot gdzieś zniknął. Jeśli ktokolwiek z was chciałby dać swojemu slinikowi coś smacznego, to polecam, choć nietani Liqui Moly Race Tech GT1 10W60. Cena za 5 l – 250 zł
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2005, 17:27
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda Xedos 2,0 V6 24V '94

Postprzez brii » 21 kwi 2006, 16:39

Przeczytałem co pisze na konkretnych opakowaniach Midlanda – znalazłem w sklepie AVANZA 10W40 i SYNQRON 10W40. Pierwszy wg. opisu na butelce to syntetyk a drugi półsyntetyk.
Używałem MobliS (Mobil 10W40), potem zmieniłem na SYNQRON 10W40 i samochodzik zrobił się cichszy i wcinał trochę mniej oleju :)
Teraz wlałem SYNQRON 10W50 (syntetyk na duży przebieg). Silnik chodzi cichutko :D Po przejechaniu Do Ryk, zabawie na lotnisku (bez oszczędzania) i powrocie + 1000km (razem ~2kkm) nie zauważyłem żeby coś oleju ubyło (jest ciągle na F :) )
Na chwilę obecną sądzę, że to najlepszy olej do mojej Madzi, ale to jeszcze za mało "kaemów" żeby coś stanowczo stwierdzić.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Gajnek » 21 kwi 2006, 17:32

no i o to mi chodziło
Tez chyba zaleje sobie autko tym 10W50 wkoncu autko ma przejechane juz 191tys.
Co do brania oleju to trudno mi powiedziec poniewaz wlewam ok 1,5l na 10000 MobilS ale ok 1000temu dopiero skonczyłem walczyc z uszczelka pod pokrywa zaworów. Od tamtego czasu dolałem moze z 100ml.
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2005, 21:00
Posty: 332
Skąd: Gliwice / Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 626 cronos 2.0i 95r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki