Haczenie przy zmianie biegów / głośna skrzynia – nota serwisowa

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez waxain » 8 maja 2014, 08:13

maryousz napisał(a):Czy w Waszych egzemplarzach przy dynamicznym ruszaniu z postoju i zmianie z 1 na 2 bieg przy wartosci obrotow okolo 4 tys. odczuwacie cos jakby głuche chrupniecie? Nie jest to zgrzyt jak przy probie zmiany biegu bez sprzęgła ale odnoszę podobne wrażenie trzymając dzwignie zmiany biegów. Taka jakby kiepska synchronizacja...dodam ze czesto mozna tego uniknac wstrzymując sie na "ułamek sekundy" przed wrzuceniem dwójki po wciśnięciu już sprzęgła. Domyślacie się jednak że jest to nieco kłopotliwe przy dynamicznym starcie.

Nie wiem czy to jest dokładnie to samo, niemniej słyszę chyba coś podobnego (także przy niższych obrotach). Wrzuciłem nawet temat: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=497&t=169991. Ja póki co pojeżdżę nieco więcej i przy okazji zapytam ASO. Nie jest to jakieś bardzo wkurzające, ale słyszalne.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez Dramaturg » 16 maja 2014, 19:09

maryousz napisał(a):Czy w Waszych egzemplarzach przy dynamicznym ruszaniu z postoju i zmianie z 1 na 2 bieg przy wartosci obrotow okolo 4 tys. odczuwacie cos jakby głuche chrupniecie? Nie jest to zgrzyt jak przy probie zmiany biegu bez sprzęgła ale odnoszę podobne wrażenie trzymając dzwignie zmiany biegów. Taka jakby kiepska synchronizacja...dodam ze czesto mozna tego uniknac wstrzymując sie na "ułamek sekundy" przed wrzuceniem dwójki po wciśnięciu już sprzęgła. Domyślacie się jednak że jest to nieco kłopotliwe przy dynamicznym starcie.


Ma dokładnie to samo co opisujesz !!! Coś udało się ustalić ? Jak to wyeliminować ?
Ostatnio edytowano 16 maja 2014, 19:16 przez Wojtek, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Nie powielamy tematów
Początkujący
 
Od: 16 maja 2014, 18:44
Posty: 8
Auto: Mazda 3 120 KM 2.0 Benzyna Manual, rok 11.2013

Postprzez kucor » 16 maja 2014, 20:18

Wygląda na to że przy wyższych prędkościach obrotowych synchronizatory potrzebują więcej czasu żeby wyrównać prędkości obr. zapinanych "biegów" – szczerze mówiąc nie dziwi mnie to. Może warto spróbować w tym konkretnym przypadku wolniej, delikatniej "wbijać" bieg 2?
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2014, 11:44
Posty: 41 (0/2)
Auto: Mazda 3 BM Sedan SkyEnergy 120KM MT

Postprzez Dramaturg » 17 maja 2014, 13:10

Właśnie o to chodzi, że przy wolnym wbijaniu biegów z 1 na 2 i 2 na 3 udaje się zachować płynność – nie kangurzy, i nie słychać "chrupnięcia" jednak wówczas poruszanie się w taki sposób przypomina raczej jazdę Tico. Generalnie po tej klasie samochodu spodziewam się coś więcej. Mercedes to nie jest, ale dla mnie to nie tylko dyskomfort, ale raczej wada/ usterka. Na poniedziałek umówiłem się w ASO- zobaczymy co powiedzą. Mam takie wrażenie, że im większy mam przebieg tym ta "dolegliwość" się bardziej uwydatnia.
Wg mnie coś jest nie tak.
Początkujący
 
Od: 16 maja 2014, 18:44
Posty: 8
Auto: Mazda 3 120 KM 2.0 Benzyna Manual, rok 11.2013

Postprzez kucor » 17 maja 2014, 15:20

Chyba wiem co masz na myśli mówiąc "chrupie" – dzisiaj jak mi się wydaje tego doświadczyłem wrzucając 3kę – z tym że tego nie słychać tylko jest to wyczuwalne na lewarku zmiany biegów jako swego rodzaju masaż dłoni <diabełek> ! Powiem szczerze, że w moim poprzednim samochodzie (seat ibiza) było to raczej normą :) więc w przypadku mazdy nie jest to dla mnie jakiś wielki dyskomfort niemniej według mnie świadczy to o tym iż w pewnych warunkach synchronizacją poszczególnych biegów nie działa optymalnie co może prowadzić do szybszego zużycia, ogólnie rzecz ujmując, skrzyni biegów!

BTW: "Kangurzenie" i "chrupanie" to są dwie różne rzeczy nie mające ze sobą związku aczkolwiek mogące występować równocześnie i w tych samych warunkach. To pierwsze jest bardziej związane z układam przeniesienia napędu (sprzęgłem), swoją drogą bardzo przyjemnym w użytkowaniu (tylko ta 2ka <glupek2> ) natomiast chrupanie jest związane z synchronizacją biegów (patrz wyżej) :)
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2014, 11:44
Posty: 41 (0/2)
Auto: Mazda 3 BM Sedan SkyEnergy 120KM MT

Postprzez graffix » 10 paź 2014, 00:23

Hej,
W mojej SkyEnergy 120km już 14000 na liczniku a 3 na zimno dalej wchodzi z takim nieprzyjemnym metalicznym haczeniem. Po rozgrzaniu wszystko jest ok. Czy u Was jest podobnie? Ja już jestem po regulacji ciągiem w pro-moro Katowice ale bez sukcesu (podobnie jak z szukanej z prawego podszybia).
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 6 mar 2014, 23:51
Posty: 10
Auto: Mazda 3 BM 120km SkyEnergy+Xenon+Navi Soul Red

Postprzez child » 10 paź 2014, 17:00

Ja mam ponad 21k na liczniku i od dość dawna już tego nie mam (a w Kąkolewie szybko biegi wbijałem ;). Ale poczekam do zimy, bo ewidentnie wygląda na to, że jest to związane z temperaturę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Dramaturg » 13 paź 2014, 14:13

Ja generalnie mam dalej kangurzenie przy próbie zmiany biegu z 1 na 2. Trzeba dość precyzyjnie operować sprzęgło/gaz by te uniknąć. Przy szybkich zmianach biegu 1/2/3 ewidentnie jest szarpnięcie. Wkurza strasznie. Cały problem nasila się bardziej przy włączonej klimie. Boję się o sprzęgło/ koło dwumasowe (jeśli jest w tym samochodzie).
Ja już tracę cierpliwość i nie widzi mi się oddawać do ASO by jakiś "praktykant" grzebał mi w skrzyni.
Tak na marginesie spalanie 9 L w ruchu 100 % miejskim z korkami itp też nie robi wrażenia.
Początkujący
 
Od: 16 maja 2014, 18:44
Posty: 8
Auto: Mazda 3 120 KM 2.0 Benzyna Manual, rok 11.2013

Postprzez Minor » 13 paź 2014, 20:17

U mnie z kolei "chrupie" 2-ka. Nie wiem, co z tym zrobić. Trochę boję się im oddać auto do ASO. Pytanie, czy są w stanie cokolwiek z tym zrobić. Wkurza mnie to, bo nigdy nie mogę swobodnie włączyć 2-ki, czasami słychać ten odgłos ze skrzyni nawet przy zamkniętych oknach. A dźwięk jest nieszczególny ( delikatnie to określając). Ponadto też zauważyłem, ze praca skrzyni ( włączanie biegów) ostatnio znowu się pogorszyła ( 11000km). Czyli ewidentnie widać, ze temperatura zewnętrzna ma tu trochę do powiedzenia, Ciekawe co będzie zimą.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2010, 22:19
Posty: 80 (0/2)

Postprzez tymczasowy » 13 lis 2014, 22:35

W kwestii docierania skrzyni biegów. To miałem podobnie. Na jeździe testowej "miód-malina", wszystko wchodzi jak w masło. Po odbiorze nówki z salonu, lekka załamka – bo miała być taka precyzyjna skrzynka ... Ale z kilometra na kilometr było lepiej. Teraz mam ponad 2000km i jest OK.
Początkujący
 
Od: 13 lis 2014, 22:26
Posty: 14 (0/2)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 HB, 2.0L 165KM, 2014

Postprzez apx » 14 lis 2014, 12:33

to prawda ja mialem ostatnio wizyte w aso z drzeniem silnika i haczeniem biegow przejechalem sie demontracyjnym i nie wierzylem jak tam wszystko chodzi , obecnie mi caly czas lekko haczy 2ka co ktores wbicie ....
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez loloxm1 » 14 lis 2014, 22:01

a poradzili ci cos na to drżenie?
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 18:24
Posty: 35 (0/1)
Auto: astra gtc 1.6 2006

mazda 3 BM Sky ENERGY 120KM Sedan MT soul red
+ gyeon mosh+

Postprzez apx » 17 lis 2014, 10:37

niestety nie zawsze wystepuje jak jade do aso zawsze tego brak w demonstracyjnym wszystko pieknie i glatko , mowili ze jeszcze czas jak sie zbiore to znowu pojade . Ogolnie dziwi mnie ze czasami jest a czasami nie ma nie moge zauwazyc co na to wplywa
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez czarmi » 21 lis 2014, 12:37

Usunięto post
Ostatnio edytowano 21 lis 2014, 19:20 przez czarmi, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez loloxm1 » 21 lis 2014, 18:20

co usunieto?
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 18:24
Posty: 35 (0/1)
Auto: astra gtc 1.6 2006

mazda 3 BM Sky ENERGY 120KM Sedan MT soul red
+ gyeon mosh+

Postprzez ellipsis » 24 lis 2014, 19:30

U mnie 4ka ciezko wchodzi, ale auto ma przejechane dopiero 100km, z tego co czytam to u was problem sie zmniejszyl ale nadal wystepuje?
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez apx » 25 lis 2014, 10:43

zmiejszyl ale wystepuje szczegolnie jak zimno jest
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez ellipsis » 25 lis 2014, 12:36

Cholera to wychodzi ze jest to jakas wada? To ze w zime wystepuje bardziej jest naturalne, poniewaz material w niskich temp. sie kurczy i skrzynia jest bardziej spasowana.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez albercik215 » 12 gru 2014, 11:31

Witam,
Jeździłem wcześniej Hondą Civic UFO zanim mi jej nie ukradli.
Teraz jestem szczęśliwym posiadaczem trójki.
Porównując te dwa samochody to skrzynia biegów w Mazdzie 3 to jakieś nieporozumienie.
Mam nadzieję, że to przejściowe. Mam przejechane 800 km.
Początkujący
 
Od: 29 lis 2014, 17:15
Posty: 4
Auto: Mazda 3 sedan 2014r

Postprzez apx » 12 gru 2014, 11:47

hmm to ze ciezko wchodza biegi jak jest zimno to tak jest chociaz po 14000 km jest lepiej niz na poczatku martwi mnie jednak drugi bieg co jakis czas z trudem sie wbija ... strasznie mnie to wkurza
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323