CZY DAM RADE SAM WYMIENIć BEZ SPECJAALISTYCZNEGO SPRZęTU TO łOżYSKO
PROSZę O PORADę
Jak wymienić łożysko w przednim kole ?
Strona 1 z 1
To żeby wyprzedzić pytanie
1. Odkręcasz nakrętkę półosi
2. Podnosisz samochód
3. Podstawiasz kobyłkę
4. Zdejmujesz koło
5. Odkręcasz zacisk
6. Odłączasz końcówkę kierowniczą od zwrotnicy
7. Odkręcasz śrubę blokującą sworzeń wahacza w zwrotnicy i wyciskasz ją
8. Wyciągasz sworzeń ze zwrotnicy (przydaje się dłuższa rura 3/8" min)
9. Odkręcasz kolumnę od zwrotnicy
10. Wyciskasz piastę
11. Wyciskasz łożysko
Przyda się ściągacz do końcówek i prasa. Powodzenia
1. Odkręcasz nakrętkę półosi
2. Podnosisz samochód
3. Podstawiasz kobyłkę
4. Zdejmujesz koło
5. Odkręcasz zacisk
6. Odłączasz końcówkę kierowniczą od zwrotnicy
7. Odkręcasz śrubę blokującą sworzeń wahacza w zwrotnicy i wyciskasz ją
8. Wyciągasz sworzeń ze zwrotnicy (przydaje się dłuższa rura 3/8" min)
9. Odkręcasz kolumnę od zwrotnicy
10. Wyciskasz piastę
11. Wyciskasz łożysko
Przyda się ściągacz do końcówek i prasa. Powodzenia
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Właśnie jestem po tej operacji. Zrobiłem wszystko od pkt 1 do 9. Aha, jeszcze czujnik od ABS – nie okdręciłem bo urwałem srubę
, dzisiaj czeka mnie wiercenie.
Po tych operacjach zaniosłem zwrotnicę do znajomego mechanika, który na prasie wcisnął mi nowe łożysko – 40PLN.
Po rozwierceniu i zaaplikowaniu nowych śrub na czunik ABS, wkładam dzisiaj zwrotnicę do auta i jazda
Wyjęcie zwrotnicy zajęło mi ok godziny – włożenie pewnie też wyjdzie tyle samo (nie mam pneumata
)
Po tych operacjach zaniosłem zwrotnicę do znajomego mechanika, który na prasie wcisnął mi nowe łożysko – 40PLN.
Po rozwierceniu i zaaplikowaniu nowych śrub na czunik ABS, wkładam dzisiaj zwrotnicę do auta i jazda
Wyjęcie zwrotnicy zajęło mi ok godziny – włożenie pewnie też wyjdzie tyle samo (nie mam pneumata
Hazell
- Od: 4 cze 2004, 12:08
- Posty: 618
- Skąd: Grodzisk Maz.
- Auto: BMW E39 523i + SGI
Zmiana łożyska prosta rzecz. Najgorzej odkręcić i dokręcić śrube na przegubie
z tym miałem ubaw
Jak dokręcałem ostatnio przegub po wymianie to wziołem klucz dynamometyryczny długości 1 m o średnicy 1 cal
i jak dokręcałem to zabrakło mi momentu, nawet jak sie powiesiłem na tej rurce i wisiałem. Jak mnie kumple zobaczyli to mało sie nie poprzewracali ze śmiechu
szkoda że żaden mi foty nie zrobił

Jak dokręcałem ostatnio przegub po wymianie to wziołem klucz dynamometyryczny długości 1 m o średnicy 1 cal


Już założyłem zwrotniczkę. Niestety było jakieś ale. Czujnika do ABS nie dokręciłem ponieważ otwory zrobiłem na 8 a otwór w mocowaniu czujnika jest na 7. Teraz wiertarka i rozwiercanko a czujnik tymczatowo przypiąłem cybantem do amora i wyłączyłem ABS. Dodatkowo wydaje mi się, że przekręciłem gwint w śrubie mocującej sworzeń, coś za miękko mi na koniec poszło... ehhh... za dużą ma się parę w łapie
(czytaj brak klucza dynamometrycznego).
Poza tym wszystko gitara, auto jedzie elegancko – już bez wycia łożyska

Poza tym wszystko gitara, auto jedzie elegancko – już bez wycia łożyska
Hazell
- Od: 4 cze 2004, 12:08
- Posty: 618
- Skąd: Grodzisk Maz.
- Auto: BMW E39 523i + SGI
hazell napisał(a):że przekręciłem gwint w śrubie mocującej sworzeń
to wymień. To chyba 8mm jest, więc nie ma problemu, tylko z drobnym zwojem. Bo zacznie ci stukać
Jaksa napisał(a):Wyobrazam sobie tę scenetak jak opisywałes wymont skrzyni
No bo to było 2 dni potem


Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6