Przy 200km/h ma lekko ponad 3,5 tys obrotów, ja mam 4 tysiące
Mazda6 GG RF 2003 2.0 MZR-CD ~160KM/370NM
No to wpadaj z tą wiśniówką, zapraszam  
 
Przy 200km/h ma lekko ponad 3,5 tys obrotów, ja mam 4 tysiące
			
			
		Przy 200km/h ma lekko ponad 3,5 tys obrotów, ja mam 4 tysiące

- Od: 3 lis 2011, 00:49
 - Posty: 422 (6/0)
 - Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)
 
tak, tylko teraz jeszcze jedna rzecz: przedlifty i polifty w dieslu dodatkowo mają różne moce, a ty tez masz dużo mocniejszą. DLa mnie to żaden dowód, dopóki nie zestawisz ze sobą dwóch serii.
Przy pb porównywaliśmy PB 2,3 i PB 2,3 o takich samych mocach, więc tutaj TYLKO skrzynia była inna. Jesli w silniku cos się różni to i efekt nie miarodajny.
Z drugiej strony tak się zastanawiam, że może faktycznie mógłbyś zrobić przeszczep, pytanie tylko, czy rzeczywiście się opłaca, bo w takiej sytuacji, przy relatywnei "takich samych" mocach, Vmax by się znacząco różnił, tylko dzięki dołożeniu 6 biegu. Jesli jednak Vmax jest identyczny (bo np 6 jest zestrojona na bardzo krótki bieg) to przy pewnej prędkości i tak to się wszystko wyrówna.
			
			
		Przy pb porównywaliśmy PB 2,3 i PB 2,3 o takich samych mocach, więc tutaj TYLKO skrzynia była inna. Jesli w silniku cos się różni to i efekt nie miarodajny.
Z drugiej strony tak się zastanawiam, że może faktycznie mógłbyś zrobić przeszczep, pytanie tylko, czy rzeczywiście się opłaca, bo w takiej sytuacji, przy relatywnei "takich samych" mocach, Vmax by się znacząco różnił, tylko dzięki dołożeniu 6 biegu. Jesli jednak Vmax jest identyczny (bo np 6 jest zestrojona na bardzo krótki bieg) to przy pewnej prędkości i tak to się wszystko wyrówna.
- 
					
						
					
						Moderator GJ
 
- Od: 10 cze 2012, 18:04
 - Posty: 6358 (61/116)
 - Skąd: Toruń
 - Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
 
ale chip nie wpływa na przełożenia skrzyni biegów, przed chipem też miałem 4tys obrotów przy 200km/h, po chipie tak samo, tylko rozpędza się szybciej i kręci się wyżej bo ma jeszcze moc w przeciwieństwie do tego co było wcześniej 
 wydaje mi się, że v-max mógłby nieznacząco wzrosnąć z uwagi na to, że przy 4,5k obr moment drastycznie maleje, moc w koniach mechanicznych też spada, to w końcu turbo diesel a nie benzyna 
 dopóki nie założę 6 biegowej skrzyni (o ile ktoś się tego podejmie) to tak naprawdę się nie dowiemy 
			
			
		
 dopóki nie założę 6 biegowej skrzyni (o ile ktoś się tego podejmie) to tak naprawdę się nie dowiemy 
- Od: 3 lis 2011, 00:49
 - Posty: 422 (6/0)
 - Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)
 
a może ktoś chciałby się z Tobą na veyrona zamienić? 
 tam v-max jest trochę większy 
 ale zmiana skrzyni to kosztowna i naprawdę poważna modyfikacja, więc dobrze się zastanów 
			
			
		
 tam v-max jest trochę większy 
 ale zmiana skrzyni to kosztowna i naprawdę poważna modyfikacja, więc dobrze się zastanów jakbym miał zmieniać to tylko przy wymianie dwumasy i sprzęgła, oby jeszcze ze 2 lata pojeździły 
 z prostych obliczeń wynika dla skrzyni poliftowej 6 biegowej:
3,600 obr – 200 km/h
4,000 obr – 222,(2) km/h
idąc dalej mamy:
4,100 obr – 227,(7) km/h
4,200 obr – 233,(3) km/h
4,300 obr – 238,(8) km/h
4,400 obr – 244,(4) km/h
i na koniec tyle ile moja madzia obrotów miała na 5 biegu przy ponad 220km/h
4,500 obr – 250 km/h
OCZYWIŚCIE TO CZYSTA TEORIA, OSIĄGALNA TYLKO NA HAMOWNI, wybaczcie za caps lock'a ale to co teraz napiszę jest najważniejsze: nie łudzę się że moja 6 przy skrzyni 6 biegowej przekroczy 230 km/h (OK to mamy ustalone
 ), może być nawet tak, że mimo niższych obrotów (i większej mocy w dieslu) v-max praktycznie nie wzroście, a wszystko to z uwagi na bardzo banalny czynnik jakim są opory powietrza które rosną bardzo mocno przy zwiększaniu prędkości, nieliniowo jak nie kwadratowo 
 Skrzynia nie jest droga, wybierak z drutami się znajdzie, łożysko dokupi i do przodu <– w teorii wszystko fajnie, ale zobaczymy jak w praktyce wyjdzie ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
może zamiana na jakiegoś Hennessey byłaby sensowniejsza faktycznie
 ktoś może zadać pytanie po co się nad tym zastanawiam w ogóle, auto już nie takie nowe, opłacalność inwestycji prawie żadna.. odpowiedź jest prosta: bo lubię, lubię moją M6 i niekonwencjonalność <– to powinno być wystarczającym powodem dla osób szanujących moje zdanie 
			
			
		3,600 obr – 200 km/h
4,000 obr – 222,(2) km/h
idąc dalej mamy:
4,100 obr – 227,(7) km/h
4,200 obr – 233,(3) km/h
4,300 obr – 238,(8) km/h
4,400 obr – 244,(4) km/h
i na koniec tyle ile moja madzia obrotów miała na 5 biegu przy ponad 220km/h
4,500 obr – 250 km/h
OCZYWIŚCIE TO CZYSTA TEORIA, OSIĄGALNA TYLKO NA HAMOWNI, wybaczcie za caps lock'a ale to co teraz napiszę jest najważniejsze: nie łudzę się że moja 6 przy skrzyni 6 biegowej przekroczy 230 km/h (OK to mamy ustalone
 ), może być nawet tak, że mimo niższych obrotów (i większej mocy w dieslu) v-max praktycznie nie wzroście, a wszystko to z uwagi na bardzo banalny czynnik jakim są opory powietrza które rosną bardzo mocno przy zwiększaniu prędkości, nieliniowo jak nie kwadratowo ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
może zamiana na jakiegoś Hennessey byłaby sensowniejsza faktycznie

- Od: 3 lis 2011, 00:49
 - Posty: 422 (6/0)
 - Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)
 
leitowdz napisał(a):bo lubię, lubię moją M6 i niekonwencjonalność
nie mam pytań

dobrze kombinujesz z tą skrzynią 
 ja np. jeszcze w Preludzie zmieniałem skrzynie na taka  która miała 2,3,4-ke krótsze niż moja seria (wiadomo, że w wolnossacej benzynie daje to lepsza dynamikę) i 5 dłuższa niż była w mojej pierwotnej skrzyni – efekt taki że do 100km/h zyskałem 1s na przyspieszeniu a na trasie na 5-tce 3 tys obr miałem przy 115 a nie 100 km/h i było to naprawde odczuwalne w komforcie przemieszczania, bo miałem cały wydech na przelocie, wiec powyżej tych 3 tys robiło się naprawdę głośno 
 Tutaj u Ciebie w dieslu ta skrzynia 6-tka to lepsze możliwości dla turbo i wyciagniecia tego co zyskałeś na czipie 
 wiec jak masz możliwości finansowe i logistyczne się w to bawić to przekładaj 
			
			
		
- Od: 13 sty 2014, 19:06
 - Posty: 892
 - Skąd: Warszawa
 - Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r. 
Witam Wszystkich 
 
Wróciłem z wakacji i od razu wziąłem się do roboty z Madzią, dzisiaj wymieniłem akumulator bo stary Rocket po 11 latach padł (był w niej od nowości), lusterko od strony pasażera, filtr kabinowy (foto) oraz odgrzybiłem układ
  zostało jeszcze parę rzeczy do zrobienia – wymiana oleju, filtr oleju i takie tam 
W planach mam również przedłużenie wydechu od webasto, bo nie lubię tego zapachu zimą
 Zastanawiam się, czy dało by się przełożyć jedno przełożenie ze skrzyni 6 biegowej do skrzyni 5 biegowej, mianowicie zamieniłbym w swojej skrzyni 5 z 6, w Hondach robią takie rzeczy, ale czy tu by się dało to nie wiem, szkoda mi czasu i pieniędzy na szukanie wybieraka, linek i rzeźbę przy montażu.

			
			
		Wróciłem z wakacji i od razu wziąłem się do roboty z Madzią, dzisiaj wymieniłem akumulator bo stary Rocket po 11 latach padł (był w niej od nowości), lusterko od strony pasażera, filtr kabinowy (foto) oraz odgrzybiłem układ
W planach mam również przedłużenie wydechu od webasto, bo nie lubię tego zapachu zimą


- Od: 3 lis 2011, 00:49
 - Posty: 422 (6/0)
 - Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)
 
zapodałbyś jakieś fotki Madzi, a nie filtrów 
 wydech od webasto możesz przedłużyć, bo faktycznie jest krótki, ale ważne też żeby webasto było we właściwym stanie, bo u mnie po ostatnim czyszczeniu w ubiegłą zimę wcale go nie czułem, a przed czyszczeniem śmierdziało i momentami zadymiałem skrzyżowanie 
 co do modów ze skrzynią: "i po co to? Przecież w mieście jest ograniczenie do 50" 
			
			
		
to raczej na trase byłoby dobre 
 sam czyściłeś webasto?
			
			
		
- Od: 3 lis 2011, 00:49
 - Posty: 422 (6/0)
 - Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)
 
oddałem do faceta, który ma autoryzowany serwis webasto (swoją drogą na moim osiedlu) 
 tu zdałem relację viewtopic.php?p=2802749#p2802749 
			
			
		Dzisiaj wymieniłem rurę gumową idącą od IC do kolektora (poprzednia była dziurawa i ciśnienie uciekało). Madzia znów zbiera się bardzo ładnie a wskaźnik od doładowania nie faluje jak wcześniej 
			
			
				
			
		
- Od: 3 lis 2011, 00:49
 - Posty: 422 (6/0)
 - Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)
 
Korzystając z ostatnio dość ładnej pogody Madzia postanowiła sobie przysiąść na trawie 
 

 
			
			
		

- Od: 3 lis 2011, 00:49
 - Posty: 422 (6/0)
 - Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)
 
leitowdz napisał(a):Korzystając z ostatnio dość ładnej pogody Madzia postanowiła sobie przysiąść na trawie![]()
  
 o żesz Ty, konkret - 
					
						makmarc
 
Ładnie Ci sie prezentuje to autko! 
			
			
		
- 
					
						
					
						& Marta
 
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
 - Posty: 3600 (51/69)
 - Skąd: Niepołomice
 - Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08 
póki co fundusze nie pozwalają na więcej, ale kto wie! 
 Zastanawiam się czy 18stki od RX-8 będą pasowały ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
			
			
		![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

- Od: 3 lis 2011, 00:49
 - Posty: 422 (6/0)
 - Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)
 
Będą, ale w czarnym, szarym lub grafitowym kolorku 
			
			
		- 
					
						
					
						& Marta
 
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
 - Posty: 3600 (51/69)
 - Skąd: Niepołomice
 - Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08 
mniej więcej takie lub takie 
 z tym, że plan z drugiego foto w przyszłości do zrealizowania w całości 
			
			
				
			
		

- Od: 3 lis 2011, 00:49
 - Posty: 422 (6/0)
 - Auto: Mazda 6, chipowany diesel :)
 
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

