Szkodliwość czynnika klimatyzacji R-1234yf
1, 2
Czy ktoś z użytkowńików mazdy cx-5 zastanawiał się może nad tym czynnikiem klimatyzacji w naszych mazdach? Producent w modelach z początku produkcji stosował nowy czynnik w układzie klimatyzacji , pózniej po tym jak okazało się ze czynnik ten może być niebezpieczny dla życia i zdrowia w przypadku gdy się zapali zaczęto stosować znowu stary czynnik. Problem jest tego rodzaju ze mazda nie ma w serwisach maszyn które uzupełniają niedobory czynnika , pomijając już fakt ze czynnik ów kosztuje nieporównywalnie wiecej od starego czynnika. Mercedes wymienia układy klimatyzacyjne kupującym którzy zakupili samochody z nowym układem klimatyzacji. Pytając o to w Aso mazdy serwisanci zdają się nabierać wody w usta. Nikt z nas nie chce jeździć autem ,które może być potencjalnie bardzo groźne w niektórych przypadkach oraz płacić niebotyczne kwoty za zwykły serwis klimatyzacji , pomijając to ze nie wiadomo gdzie uzupełnić ubytki chlodziwa , ten sam problem maja użytkownicy nowych samochodów Hyundai. Problem jest dość mocno nagłośniony przez prasę motoryzacyjna. Jakieś sugestie co możemy zrobić ?
- Od: 15 wrz 2012, 23:46
- Posty: 103
- Skąd: Świnoujście
- Auto: Lexus IS 300H 2013
Mazda CX5 2012 2,0 SKYPASSION
kogut1235 napisał(a):Czy ktoś z użytkowńików mazdy cx-5 zastanawiał się może nad tym czynnikiem klimatyzacji w naszych mazdach?
[...]
Problem jest dość mocno nagłośniony przez prasę motoryzacyjna. Jakieś sugestie co możemy zrobić?
Nie zastanawiałem się ale jeżeli to rzeczywiście jest problem, zapewne zajmą się tym zarówno dziennikarze jak i zapewne na wniosek klientów rzecznicy konsumenta. Myślę, że każde pytanie do Mazdy to strata czasu i energii. Może lepiej pisać do programów w stylu "Tubo Kamera".
Czy pod maską jest naklejka informująca o użytym czynniku?
A jak wygląda to w Europie Zachodniej?
Odpowiem sam sobie:
Nun bietet Mazda als erster Hersteller Rückrüstungen auf das alte Kältemittel an: Mazda-Sprecher Jochen Münzinger bestätigte gegenüber AUTO BILD, dass mit R1234yf ausgelieferte Exemplare des Mazda CX-5 auf R134a umgerüstet werden können. Der Preis stehe noch nicht fest, soll aber "kundenfreundlich" sein. Betroffene CX-5-Besitzer sollen sich bei der Mazda-Kundenbetreuung melden (Telefon 02173/ 94 31 21).
Czyli w DE zdecydowali się na wymianę? Na niemieckim forum wyczytałem, że akcji serwisowej raczej nie było.
Ostatnio edytowano 2 wrz 2013, 15:53 przez fomicz, łącznie edytowano 1 raz
Czyli ze co, ze trzeba sie indywidulanie prosic o wymiane ukladu klimatyzacji ? czyli ze jednemu wymienia a drugiemu nie ?
btw tez mam nowy czynnik i tez mnie odeslali z kwitkiem jak chcialem sprawdzic poziom czynnika i ewentulanie 'dobic' :
btw tez mam nowy czynnik i tez mnie odeslali z kwitkiem jak chcialem sprawdzic poziom czynnika i ewentulanie 'dobic' :

- Od: 8 lut 2012, 20:35
- Posty: 87
- Skąd: Warszawa/Lbn/Trojmiasto
- Auto: Obecnie Mazda CX-5
Bylo Mitsubishi EVO IX 400KM
cheatah napisał(a):btw tez mam nowy czynnik i tez mnie odeslali z kwitkiem jak chcialem sprawdzic poziom czynnika i ewentulanie 'dobic' :
no właśnie o to chodzi , nie dość że klimatyzacja może być niebezpieczna to jeszcze nie ma jak jej serwisiwać. musimy bobmardowac serwisy , przytaczajac sytuacje na rynku niemieckim , powiadomic media w razie braku reakcji.
- Od: 15 wrz 2012, 23:46
- Posty: 103
- Skąd: Świnoujście
- Auto: Lexus IS 300H 2013
Mazda CX5 2012 2,0 SKYPASSION
Napiszcie do MMP list, możecie zebrać się w parę osób będzie wymowniej.
Znajdzie ta informacje z DE i załączcie, jeśli będzie skutek odmowny to do centrali na Europe .
Potem Japonia a potem ewentualnie media. Myślę ze jak zbierzecie się w parę osób to dacie rade i będzie skutek pozytywny. Ostatnio MMP pokazała się z dobrej strony wiec może się uda.
Znajdzie ta informacje z DE i załączcie, jeśli będzie skutek odmowny to do centrali na Europe .
Potem Japonia a potem ewentualnie media. Myślę ze jak zbierzecie się w parę osób to dacie rade i będzie skutek pozytywny. Ostatnio MMP pokazała się z dobrej strony wiec może się uda.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
marstrzel napisał(a):U mnie też nowy czynnik o symbolu R-1234YF. Mam pytanie czym on się różni od R-134a.
Pozdrawiam.
Podobno bardziej ekologiczny ale kilka razy droższy i w serwisach brak jest sprzętu dla tego czynnika.
Poczytaj o teście Mercedesa z tym czynnikiem.
fomicz napisał(a):marstrzel napisał(a):U mnie też nowy czynnik o symbolu R-1234YF. Mam pytanie czym on się różni od R-134a.
Pozdrawiam.
Podobno bardziej ekologiczny ale kilka razy droższy i w serwisach brak jest sprzętu dla tego czynnika.
Poczytaj o teście Mercedesa z tym czynnikiem.
np tu:
http://www.vitay.pl/AutoSwiat/Artykul,Z ... 493,1.html
- Od: 15 wrz 2012, 23:46
- Posty: 103
- Skąd: Świnoujście
- Auto: Lexus IS 300H 2013
Mazda CX5 2012 2,0 SKYPASSION
kogut1235 napisał(a):fomicz napisał(a):marstrzel napisał(a):U mnie też nowy czynnik o symbolu R-1234YF. Mam pytanie czym on się różni od R-134a.
Pozdrawiam.
Podobno bardziej ekologiczny ale kilka razy droższy i w serwisach brak jest sprzętu dla tego czynnika.
Poczytaj o teście Mercedesa z tym czynnikiem.
np tu:
http://www.vitay.pl/AutoSwiat/Artykul,Z ... 493,1.html
Dzięki za podanie źródła, rzeczywiście sprawa jest poważna. Ciekawy jestem , czy nie można by wymienić całości R- 1234 YF na inny, tańszy i bardziej bezpieczny. Ile by taka operacja kosztowała i czy istnieje tania metoda techniczna. Tym bardziej, że jest to gaz toksyczny i łatwopalny, jak go trzeba utylizować.
- Od: 18 sie 2013, 13:33
- Posty: 10
- Auto: Mazda CX-5,2.0 SKYACTIV-G (165KM), rok. 2012
marstrzel napisał(a):Dzięki za podanie źródła, rzeczywiście sprawa jest poważna. Ciekawy jestem , czy nie można by wymienić całości R- 1234 YF na inny, tańszy i bardziej bezpieczny. Ile by taka operacja kosztowała i czy istnieje tania metoda techniczna. Tym bardziej, że jest to gaz toksyczny i łatwopalny, jak go trzeba utylizować.
Dzwoniłem wczoraj do mazdy , czy ktoś może podać zródło tej informacji z niemiec? Mazda nie może robić łaski , jeżeli w innyck krajach wymieniają układ klimatyzacji na stary czynnik to u nas też nie bedą mieli wyboru .
- Od: 15 wrz 2012, 23:46
- Posty: 103
- Skąd: Świnoujście
- Auto: Lexus IS 300H 2013
Mazda CX5 2012 2,0 SKYPASSION
czy komus w PL udalo sie serwisowac klimatyzacje z nowym czynnikiem r-1234yf ?
A moze ktos kontaktowal sie z Mazda Poland w sprawie zagrozen jakie moze ten czynnik spowodowac i moglby sie podzielic tutaj odpowiedzia ?
A moze ktos kontaktowal sie z Mazda Poland w sprawie zagrozen jakie moze ten czynnik spowodowac i moglby sie podzielic tutaj odpowiedzia ?
- Od: 8 lut 2012, 20:35
- Posty: 87
- Skąd: Warszawa/Lbn/Trojmiasto
- Auto: Obecnie Mazda CX-5
Bylo Mitsubishi EVO IX 400KM
Koledzy w związku że w specyfikacji nie znalazłem jaki czynnik jest w CX-5 postanowiłem założyć ten wątek, nie aby dowiedzieć się co wkłada obecnie mazda, ale czy rzeczywiście to co piszą jest prawdą. Ja osobiście po przeczytaniu tego artykułu jestem i zmieszany i wstrząśnięty. Co myślicie, jakie jest wasze zdanie ?
http://autokult.pl/2011/10/24/nowy-czyn ... hy-zabojca
Lista aut z R-1234yf w klimatyzacji:
Alfa Romeo 4C
BMW i3
Cadillac ATS
Cadillac SRX
Chevrolet Malibu
Chevrolet Trax
Citroen C4 Picasso
Hyundai i10
Hyundai i30
Hyundai Santa Fe
Infiniti Q50
Jeep Cherokee
Kia Carens/Rambo
Kia Cee'd
Kia Optima
Kia Picanto
Kia Soul
Kia Sorento
Kia Venga
Lexus GS 250/450h
Lotus Elise
Lotus Exige S
Maserati Quattroporte GTS
Mazda Pick-up BT50
Mazda CX-5
Mitsubishi Spacestar
Nisan Note
Opel Mokka
Peugeot 301
Peugeot 308
Range Rover
Range Rover Sport
Renault ZOE
Subaru BRZ
Subaru Forester
Subaru Impreza
Subaru XV
Suzuki Swift Sport
Suzuki SX4 S-Cross
Tesla Model S
Toyota GT86
Toyota Prius plus
źródło: http://vw-clubpolska.pl/index.php?topic=184.0
http://autokult.pl/2011/10/24/nowy-czyn ... hy-zabojca
Lista aut z R-1234yf w klimatyzacji:
Alfa Romeo 4C
BMW i3
Cadillac ATS
Cadillac SRX
Chevrolet Malibu
Chevrolet Trax
Citroen C4 Picasso
Hyundai i10
Hyundai i30
Hyundai Santa Fe
Infiniti Q50
Jeep Cherokee
Kia Carens/Rambo
Kia Cee'd
Kia Optima
Kia Picanto
Kia Soul
Kia Sorento
Kia Venga
Lexus GS 250/450h
Lotus Elise
Lotus Exige S
Maserati Quattroporte GTS
Mazda Pick-up BT50
Mazda CX-5
Mitsubishi Spacestar
Nisan Note
Opel Mokka
Peugeot 301
Peugeot 308
Range Rover
Range Rover Sport
Renault ZOE
Subaru BRZ
Subaru Forester
Subaru Impreza
Subaru XV
Suzuki Swift Sport
Suzuki SX4 S-Cross
Tesla Model S
Toyota GT86
Toyota Prius plus
źródło: http://vw-clubpolska.pl/index.php?topic=184.0
Witam kolegów ponowni
Znowu jakiś nieścisłość ponieważ byłem z salonie Mazdy na jeździe testowej i rozmawiałem o czynniku klimatyzacji. Sprzedawca zapewnil mnie na 100% że jest stary czynnik a nie R-1234yf. Dodał ze na starym czynniku kompletan jego wymiana, uzupełnienie to maxymalny koszt u nich 300 zł. Prawdę mówiąc trochę zgupiałem i nie mam pewności jak w końcu jest ten czynnik. Napisałem do mazy polska zobaczymy czy i jak odpowiedzą.
Znowu jakiś nieścisłość ponieważ byłem z salonie Mazdy na jeździe testowej i rozmawiałem o czynniku klimatyzacji. Sprzedawca zapewnil mnie na 100% że jest stary czynnik a nie R-1234yf. Dodał ze na starym czynniku kompletan jego wymiana, uzupełnienie to maxymalny koszt u nich 300 zł. Prawdę mówiąc trochę zgupiałem i nie mam pewności jak w końcu jest ten czynnik. Napisałem do mazy polska zobaczymy czy i jak odpowiedzą.
Pabloss napisał(a):Znowu jakiś nieścisłość ponieważ byłem z salonie Mazdy na jeździe testowej i rozmawiałem o czynniku klimatyzacji. Sprzedawca zapewnil mnie na 100% że jest stary czynnik a nie R-1234yf
Po całej tej zadymie z nowym czynnikiem dużo firm zaczeło znowu używać starego czynnika , w maździe CX-5 czynnik ten był nabijany w pierwszym okresie sprzedaży , ja niestety u siebie takowy mam.
- Od: 15 wrz 2012, 23:46
- Posty: 103
- Skąd: Świnoujście
- Auto: Lexus IS 300H 2013
Mazda CX5 2012 2,0 SKYPASSION
No to może rozwieje trochę wątpliwości. Autko odebrałem 2 miesiące temu rocznik 2014 i mam R-134a (tak napisane na belce pod maską)
Odebralem swoje CX5 01 marca – zamawialem w pazdzierniku – w miedzyczasie przekopujac sie przez forum regularnie "nawiedzalem" dealera i meczylem roznymi pytaniami, miedzy innymi o klime i "czynnik". Poniewaz sam byl zdziwiony pytaniem pootwieralismy maski roznych modeli mazdy, ktore akurat staly w salonie i wniosek nasunal sie taki:
Mazda pakowala nowy czynnik mniej wiecej do wrzesnia / pazdziernika – samochody, ktore przyszly do salonu pozniej mialy juz czynnik stary. Byc moze wniosek bledny – bo mowie tu o datach produkcji samochodow, ktore akurat w salonie staly i tak sie jakos okreslila linia zmiany czynnika nowego na stary – w rzeczywistosci moglo to byc o kilka miesiecy inaczej.
W kazdym razie moja CX5 "wypuszczona" z fabryki w grudniu ma czynnik stary – z czego sie ciesze
Mazda pakowala nowy czynnik mniej wiecej do wrzesnia / pazdziernika – samochody, ktore przyszly do salonu pozniej mialy juz czynnik stary. Byc moze wniosek bledny – bo mowie tu o datach produkcji samochodow, ktore akurat w salonie staly i tak sie jakos okreslila linia zmiany czynnika nowego na stary – w rzeczywistosci moglo to byc o kilka miesiecy inaczej.
W kazdym razie moja CX5 "wypuszczona" z fabryki w grudniu ma czynnik stary – z czego sie ciesze
Witam. Odebrałem swoją Mazdę CX5 16 maja. Pod maską duża nalepka z numerem czynnika R-134a, z tego czego dowiedziałem się w serwisie obecnie wszystkie CX5 z rocznika 2014 posiadają ten czynnik. Jak mi powiedziano wadliwy czynnik R-1234yf używany był tylko przez pierwsze kilka miesięcy po wprowadzeniu tego modelu.Mazda wycofała się bardzo szybko.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9