Wymiana pierścieni czy drugi silnik?

Postprzez piterus87 » 5 maja 2014, 13:12

Witam. W weekend majowy wybrałem się moją mazdą do naszych zachodnich sąsiadów i wszystko byłoby w prządku gdyby moja strzała nie miała tak wielkiego, wręcz ogromnego apetytu na olej. Na odcinku 1300 km, gdzie prawie połowa trasy to autostradowe prędkości rzędu 140-160 km/h musiałem dolać prawie 3 litry oleju... :| Zdaje sobie sprawę, że przy takich prędkościach każdy japończyk lubi sobie popić olej ale takie ilości są już nie do przyjęcia. No i niestety nie obejdzie sie zapewne bez wymiany pierścieni... Aby wyeliminować czy przyczyna nie tkwi np w zużytych uszczelniaczach oddałem auto do mechanika aby zrobił próbę olejową. Z jego obserwacji wynikło, że uszczelniacze też trochę przepuszczają ale nie na tyle aby oleju ubywało w tak znacznych ilościach. I teraz mam dylemat czy bawić się z wymianą pierścieni i uszczelniaczy, gdzie koszt to pewnie ok 2,5 – 3 tys zł czy lepiej kupić drugi silnik z niewielkim przebiegiem w podobnej cenie? Z tego co się orientowałem to koszt silnika z przebiegiem do 100 tys. to ok 3 tys. + wymiana kilka stówek. Lecz i tutaj nie mam pewności czy silnik nie będzie brał oleju... Moje pytanie: którą opcję wybrać <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez marcin255 » 5 maja 2014, 13:17

w naszym przypadku przed liftem z przepustnica na lince silnik z " małym " przebiegiem to raczej mit , chyba ,że takie auto zostało rozbite w 2008 r i silnik sobie ma 100 tys.km i sobie leży , tylko gdzie leży , jak leży itd .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez piterus87 » 5 maja 2014, 13:29

Znalazłem np coś takiego: http://allegro.pl/mazda-3-silnik-2-0-be ... 48042.html
Kupowałem już kilka drobnych rzeczy od tego gościa i za każdym razem było wszystko w porządku. Pytanie tylko czy rzeczywiście silnik jest w takim stanie jak w opisie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez marcin255 » 5 maja 2014, 15:30

skąd to może wiedzieć silnik pewnie wyjęty z wraku
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Paweł » 5 maja 2014, 15:50

Pogodziłbym się z unieruchomieniem auta, wyciągnął to co masz, rozebrał, obejrzał i dokładnie pomierzył tuleje, pierścienie olejowe. W zależności od ich zużycia podejmowałbym decyzję o kupnie drugiego silnika lub remoncie.

P.S. Chciałbym wiedzieć, jak gość sprawdził uszczelniacze próbą olejową... I czy w ogóle bierzesz pod uwagę, że ta próba raczej pomaga określić miejsce przecieku sprężania, a nie oleju.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez piterus87 » 5 maja 2014, 16:27

Nie jestem specem w tej dziedzinie więc nie będę się wypowiadał. Powtarzam tylko to co powiedział mi mechanik. Ponoć kompresja na wszystkich cylindrach jest ok. Osobiście mogę powiedzieć, że auto śmiga jak należy, ładnie przyspiesza i nie zamula, choć nie mam porównania z innymi "trójkami" z tym silnikiem więc ciężko odnieść się do tego jednoznacznie... Jedynym problemem jest to, że przed dłuższą trasą muszę uzbroić się w spory zapas oleju na dolewki i co za tym idzie jazda nie należy do najtańszych :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez Paweł » 5 maja 2014, 16:31

Też nie jestem specjalistą i dlatego muszę uważać na specjalistów, czy raczej speców. Jak mi taki mówi (nie mówiąc o kasowaniu), że zrobił próbę olejową w silniku, który trzyma kompresję i wychodzi mu jeszcze z tego, że uszczelniacze trzonków zaworowych "trochę" przepuszczają, ale "nie na tyle", to robię się niespokojny. Gość powinien pracować jako copywriter. ;)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Marcis » 7 maja 2014, 16:49

Co z tego że mierzył Ci kompresje? Skoro olej brał w takiej ilości to ten olej teraz jest uszczelnieniem i będzie dobra kompresja. Jeśli nie miałeś żadnych stuków w silniku i pracował równo to robiłbym ten co masz, nowe pierścienie i uszczelniacze i będzie dobrze. Bo skąd wiesz że kupisz lepszy? Skoro jest na złomie to rozbite auto było lub możliwe że silnik zjechany. Ten silnik nie jest olejożerny. Jeśli ktoś wlewa dobrej jakości olej i rzadki to będzie oki. U mnie mam przejechane 192tyś, po wymianie już 8 tyś a olej na bagnecie jak nowy. Zależy jak się dba i wlewa lub poprzednik co robił.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 941 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez piterus87 » 7 maja 2014, 17:27

Silnik poza poborem oleju pracuje bardzo dobrze. Nie stuka nie rzęzi. Moc też jest wg mnie odpowiednia. Pierścienie najprawdopodobniej zapiekły się bo auto przed zakupem stało kilka miesięcy nieużywane. Zastanawiam się jeszcze nad potraktowaniem pierścieni naftą, ponoć czasem skutkuje, może ruszą...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez marcin255 » 7 maja 2014, 18:57

Ja na teraz nie rozbierałbym silnika tylko zalał ze 2 razy np. Forté Motor Flush
http://www.forte-nwe.pl/produkty/forte-motor-flush

jakaś szansa ,że pierścienie puszczą jest
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez kuman1987r » 7 maja 2014, 19:03

no warto zrobic plukanke moze akurat pomoze a koszt nieduży :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 13:20
Posty: 482 (4/3)
Skąd: Chełmek
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF
+
Mazda 3 BM 2.0 SkyEnergy Blue Reflex

Postprzez piterus87 » 7 maja 2014, 20:27

Marcin255 stosowałeś ten specyfik u siebie albo znasz kogoś komu pomógł na podobne bolączki? Trochę jestem uprzedzony do tego typu specyfików ale jeżeli jest jakakolwiek szansa, że może pomóc to mogę zaryzykować. Sęk w tym gdzie można to nabyć i ile kosztuje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez Paweł » 7 maja 2014, 20:41

Jeśli chodzi o nagar, to z doświadczenia znacznie lepszym rozpuszczalnikiem od nafty/forte/etc wydaje mi się nitro. Nie wiem jednak, czy miałeś w ręku tłok z pierścieniami olejowymi zapieczonymi od nagaru... Nie mówię, żebym tej nafty/nitro z ciekawości nie zalał, ale na pewno bez wiary w efekt.

P.S. Nitro chyba jednak szybciej odparowuje i raczej nie jest najlepszym pomysłem mieszać je z olejem.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/953)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez marcin255 » 7 maja 2014, 22:44

piterus87 napisał(a):Marcin255 stosowałeś ten specyfik u siebie albo znasz kogoś komu pomógł na podobne bolączki

robiłem remont ale na teraz bym skusił sie na taką terapię koszt w porównaniu do remontu mikry
Paweł napisał(a):P.S. Nitro chyba jednak szybciej odparowuje i raczej nie jest najlepszym pomysłem mieszać je z olejem.

moim zdaniem cokolwiek wlejesz do cylindra na noc to i tak po rozgrzaniu olej do wymiany , poczekać do zmiany oleju , zalać do cylindra naftę , nitro po kolei co noc , jest taki olej do zapieczonych pierścieni
np.
https://www.costeffective.com.au/show_p ... ?ItemId=27

ale to w cywilizowanych krajach
albo pokusić sie o http://www.hq.gniezno.pl/oferta/plukani ... o-tec.html
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez piterus87 » 9 maja 2014, 13:04

Zamówiłem kilka preparatów Forte. Miejmy nadzieję, że wydana kasa nie pójdzie w błoto... O efektach bądź ich braku na pewno poinformuję
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez marcin255 » 9 maja 2014, 14:05

może się udać <spoko>
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez tamburyn » 9 maja 2014, 14:12

piterus87 napisał(a):Zamówiłem kilka preparatów Forte. Miejmy nadzieję, że wydana kasa nie pójdzie w błoto... O efektach bądź ich braku na pewno poinformuję


Czekam z niecierpliwością na efekty działania Forte.
I również mam nadzieję, że zastosowanie tych produktów da pożądany efekt.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez piterus87 » 19 maja 2014, 10:50

A więc przeprowadziłem (nie bez obaw o końcowy efekt) wielopłaszczyznową operację czyszczenia mojego silnika produktami FORTE, przejechałem już ponad 200 km głównie w trasie nie oszczędzając obrotów i mogę pokusić się o pierwsze spostrzeżenia.
Tak jak zaleca producent do starego oleju wlałem 2x Forte Motor Flush po czym silnik chodził na biegu jałowym przez ok godzinę, a co 5 minut była chwilowa "przegazówka" do ok 2,5k obrotów. Następnie spuściłem stary olej a moim oczom ukazał się czarny jak smoła płyn :| Widać jak zabrudzony miałem silnik... Do środka zaaplikowałem Motula 8100 X-Clean 5W30 ponieważ akurat w pobliskim sklepie nie mieli Valvoline'a SynPowera.
W międzyczasie, a raczej przed tym zabiegiem pokusiłem się o przeczyszczenie zaworów i komory spalania preparatem Forte Gas Treatment podając połowę buteleczki w małych dawkach przez przewód podciśnienia. Druga połowa powędrowała do baku. Dodatkowo po wszystkim do ok 3/4 zbiornika wlałem Jedną butlę Forte Fuel System Cleaner. Po wszystkim, niemalże z duszą na ramieniu ruszyłem w krotką ok 50-kilometrową trasę aby sprawdzić jak w pierwszej chiwli będzie zachowywało się auto. Od razu dało sie odczuć, że silnik chodzi trochę równiej. Przyrostu mocy początkowo nie dało się odczuć.
Przez kolejne kilka dni, wskutek braku czasu przeganiałem auto na krótkich kilkudziesięciokilometrowych trasach aż do wczoraj gdzie chciałem ostatecznie sprawdzić czy było warto wydać te ponad 3 stówki na preparaty czy mam powoli przygotowywać się do remontu silnika. Wyruszyłem więc na pobliską drogę ekspresową i przez następne ok 50 km starałem się utrzymać prędkość ok 150km/h. Po takiej odległości i przy takiej prędkości wcześniej dało się zauważyć już znaczny ubytek oleju na bagnecie więc pełen obaw ruszyłem sprawdzić ile moja madzia łyknęła tym razem i.....
EUREKA!!! Stan oleju na bagnecie taki jak na początku!!! <jupi>
Byłem w szoku, bo spodziewałem się, że moje zabiegi to tylko odwlekanie w czasie i tak nieuniknionego remontu silnika...
Jednak preparaty podziałały. Wiem, że trasa, którą dotychczas zrobiłem jest jeszcze zbyt którka aby odtrąbić całkowity sukces ale jak na razie rokowania "pacjenta" są jak najbardziej pomyślne :) Na pewno jakaś poprawa jest.
Ponadto autko trochę odżyło, lepiej się zbiera szczególnie od dołu i w ogóle frajda z jazdy powróciła w 100%. Do wypalenia paliwa z preparatami forte pozostało mi jeszcze ok 10-15 litrów.
Zobaczymy jak będzie dalej ale mam nadzieję, że tendencja zadowolenia po sprawdzaniu stanu na bagnecie oleju się utrzyma ;)

To na razie tyle. O wszystkich zmianach będę informował na bieżąco ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez marcin255 » 19 maja 2014, 19:54

piterus87 napisał(a):na razie rokowania "pacjenta" są jak najbardziej pomyślne

oby , oby
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez majner » 16 gru 2014, 23:29

Może zaproponuje starą sprawdzona metodę na sprawdzenie silnika a przy okazji wyczyszczenie nagaru i wyczyszczenie zapieczonych pierścieni (nie raz pomaga ale trzeba powtórzyć kilka razy).
Kupujemy Naftę :) wykręcamy świece i wlewamy do silnika, nafta ma właściwości penetrujące i silnie czyszczące.
Po kilku godzinkach sprawdzamy czy jest – jak nie ma to jest nieszczelność na garze np: zapieczone pierścienie. Możemy powtórzyć na garach gdzie ucieka.
Nafta która spłynie do oleju pod wpływem temperatury odparuje ale i tak warto po całej operacji wymienić olej.
Strzykawką wyciągamy naftę nie montujemy świec – kręcimy rozrusznikiem (ciecz się nie ściska) resztki nafty idzie w wydech.
Przykręcamy świece i sprawdzamy czy nadal bierze olej.
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2011, 08:14
Posty: 11 (1/0)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323