Awaria rozrządu – kłopoty i koszty

Postprzez iwi » 7 maja 2014, 10:42

Witajcie.

Przez długi czas cieszyłem się bezawaryjną jazdą i niestety samochód padł.
Silnik się rozsypał w drobny mak (popychacze i cała reszta), a powodem była ukręcona śruba od koła napinającego pasek rozrządu. Przykra i kosztowna sprawa – a stało się to po przejechaniu około 15- 20kkm od wymiany paska. Pasek cały, ale co z tego i tak trzeba było wymienić na nowy. A najgorsze że nie ma winnego ponieważ na usługę dają rok gwarancji a to się stało po prawie 2 latach.
W każdym razie silnik 2.0 przy takim uszkodzeniu (a stało się to na wolnych obrotach) rozsypuje się całkowicie – aż strach pomyśleć co by się stało przy 3-4tys obrotów.
Mój samochód miał wymieniany rozrząd 3x (2x w serwisie Mazdy a raz u mojego mechanika) – wg mechanika każdy mógł tą śrubę ukręcić i niestety ma rację. Ciekawe czy w serwisach przykręcają te śruby z kluczem dynamometrycznym – w każdym razie niby taka mała pierdółka a koszty straszne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez Wojtek » 7 maja 2014, 10:47

kurcze... współczuję...
Jedynie co można wnioskowac, to że ukręcona została podczas ostatniej wymiany...

masz tą śrubę? Jak wygląda, bo trudno sobie to wyobrazić...


Ostatnio przesunięty w górę 7 maja 2014, 10:47 przez: Wojtek.
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy