przenoszę
Przekładka silnika, swap ZL na ZM
1, 2
Witam jak w tytule czy ZM podejdzie w miejsce ZL-a? Poprostu muszę wymienić a ceny ZL są chore a mam za grosze ZM-a. Jak ktoś wie odpowiadać bo jutro lecę po silnik 
przenoszę
przenoszę
Ostatnio edytowano 7 maja 2014, 08:09 przez black_pablo, łącznie edytowano 2 razy
Powód: poprawa tematu
Powód: poprawa tematu
- Od: 21 kwi 2014, 23:22
- Posty: 21
- Skąd: zach-pom
- Auto: Mazda 323 BJ
1.5 16v
1998
Raczej kiepsko,ZM ma wiazke el na OBD2 , 2 katy i 2 sondy
ZL ma OBD1,1 kat i 1 sonde.
W poznaniu jest ZL za dobra kase z przebiegiem ok 50 tys km
Wysłane z mojego WT19i
ZL ma OBD1,1 kat i 1 sonde.
W poznaniu jest ZL za dobra kase z przebiegiem ok 50 tys km
Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Chodzi o goły słupek bez osprzętu. Osprzęt zostanie z ZL. Chodzi mi o to czy flansze kolektorów są takie same itd. w Hondach tak zmieniałem i grało nawet 1.6 na osprzęcie od 1.4(a dotego mocy było więcej) więc ciekaw jestem czy tu tak jest ALE dowiedziałem się dokładniej ten silnik co mam do kupna ma oznaczenia ZL01 i pochodzi z polifta 2001r ale osprzęt wygląda dokłądnie tak jak ZM. Więc jak w polifcie też było 1.5?
??
Choodzi dokładnie o ten silnik, dolot inny ale blok wygląda na ten sam.:
http://img17.allegroimg.pl/photos/orygi ... 4131276832
Choodzi dokładnie o ten silnik, dolot inny ale blok wygląda na ten sam.:
http://img17.allegroimg.pl/photos/orygi ... 4131276832
- Od: 21 kwi 2014, 23:22
- Posty: 21
- Skąd: zach-pom
- Auto: Mazda 323 BJ
1.5 16v
1998
to na pewno ZM ma inny kolektor i to widać, oznaczenia takie są bo blok i głowica i reszta ze słupka jest taka sama , możesz to sprawdzić z boku silnika nad termostatem np. ZL-01 i dalej 5-2 i tu jest różnica . wyjścia pod kolektory są identyczne w głowicy ,skok tłoka jest inny w ZM-e i ma czujnik stukowy po tym poznasz . ciekaw jestem czy ci się to uda mocy ZM-a pewno nie będzie bo dolot zostaje z ZL-a.
xedos1972
ja bym próbował przekładać, ale musisz mieć kolektor wydechowy od zm-a, nie wiem jak z dolotem, ale jak będzie z ZMa to na wiązce i kompie z ZLa nie będzie działał VICS, komp powinien sobie poradzić.
a ja nie,temat dość śliski,nie przerabiany na forum.Jak się okaże że nie bangla to zostanie bujając się z niepotrzebnym ZLem.
ZL to nie KL,na pniu nie sprzeda.Jak jestem na forum to dopiero 2 padnięty ZL o którym słyszę.
Ja gdybym już miał się bawić w rzeżbę ,min z OBD1 na OBD2 to już wolałbym rzeżbić na FSa.
czasem się okaże że ZM na gratach od ZLa będzie miał 88 hp
ZL to nie KL,na pniu nie sprzeda.Jak jestem na forum to dopiero 2 padnięty ZL o którym słyszę.
Ja gdybym już miał się bawić w rzeżbę ,min z OBD1 na OBD2 to już wolałbym rzeżbić na FSa.
czasem się okaże że ZM na gratach od ZLa będzie miał 88 hp

Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
W każdym bądź razie zaryzykowałem
Mam go już u siebie, swojego ZL-a dziś wyrzuciłem z komory. Oznaczenie na głowicy w starym silniku na głowicy to: ZL01 2-2 a w nowym ZL01 5-2 i ma czujnik stuku czyli tak jak "Xedos1972" pisał. Spróbuję jeśli nikt tego niepróbował to dam znac jak to działa i czy wogóle działa kolektory zostawiam od ZL bo zadużo zabawy by było, zostawiam tylko nowe czujniki wałków i wału oraz cewki, tylko tyle bo nic więcej niepasuje
Chyba jeszcze tylko sonda jest tasama ale to musze sprawdzić numery jeszcze. A i jeszcze ciekawostką jest duuużo lżejsze koło zamachowe w ZM-ie przynajmniej o połowę.
- Od: 21 kwi 2014, 23:22
- Posty: 21
- Skąd: zach-pom
- Auto: Mazda 323 BJ
1.5 16v
1998
O,to ciekawa sprawa z tym kolem.przypasi to wszystko do skrzyni od ZLa? Wpgole to informuj na biezaco,przecierasz szlaki;–) i koniecznie hamownia po swapie;–)
Wysłane z mojego WT19i
Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Jutro się wszystko okaże będę pisał co i jak
Bo_Lo nie stresuj mnie już tyle bo już sam się boję czy to podejdzie czy nie, stawiając oba silniki bez osprzętu obok siebie wyglądają w zasadzie identycznie więc nadzieja jest 
- Od: 21 kwi 2014, 23:22
- Posty: 21
- Skąd: zach-pom
- Auto: Mazda 323 BJ
1.5 16v
1998
Bo_Lo napisał(a):a ja nie,temat dość śliski
a jednak Ciebie nie posłuchał
przeglądałem zdjęcia kolektorów i wygląda na to, że powinny pasować, nie wiem czemu mi się ubzdurało, że wydech jest całkiem inny...
zaraz za kolektorem wydech jest inny.dla mnie jednak wieksza niewiadoma jest wiązka na OBD1 i OBD2,problem z kompem,sondami,czujnik stukowy itp.nie wiem jak stopień spężania(czy jest taki sam) skądś się te kilka kuniów więcej w ZMie bierze.
Pamiętajcie to nie Hunda.Tak samo jest z KLami i KFem.Niby motory K8,Kf,KLDE,KLZE to praktycznie to samo,a jednak nie do konca.glowice z Kl do KF nie pasuja,komp od KLDEnie pasuje do KLZE a od KFa pasuje...
Pamiętajcie to nie Hunda.Tak samo jest z KLami i KFem.Niby motory K8,Kf,KLDE,KLZE to praktycznie to samo,a jednak nie do konca.glowice z Kl do KF nie pasuja,komp od KLDEnie pasuje do KLZE a od KFa pasuje...
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
kolektory są inne jak i dolotu i wylotu ale mocowanie jest identyczne bo głowica jest taka sama, czujnik stukowy nie zostanie podpięty i tyle, bo sterowanie jest z ZL-a w którym nie został zamontowany .stopień sprężania jest identyczny , moc ZM-a bierze się z innego kolektora dolotowego i przepustnicy ,(przykład zwężka w hondzie civic VI w silniku 1,4 na rynek niemiecki ,ze zwężką ma 75 a po wyjęciu nominale 90 kucy ) w końcu 10KM to nie tak dużo .
xedos1972
Bolo...
o to mi chodziło, a jeśli dolot i wydech jest "węższy" w ZL-u to nie ma mowy o wyciągnięciu serii z samego słupka ZM-a.
Komp (ZLowy) sobie poradzi korektami, o ile nie będą musiały być za duże, i nie ma tu znaczenia jakie jest obd/ wiązka, a jak będzie potrzeba zmiana kompa to i wiązkę będzie trzeba wymienić lub dosztukować pod brakujący osprzęt.
xedos1972 napisał(a):kolektory są inne jak i dolotu i wylotu ale mocowanie jest identyczne bo głowica jest taka sama
o to mi chodziło, a jeśli dolot i wydech jest "węższy" w ZL-u to nie ma mowy o wyciągnięciu serii z samego słupka ZM-a.
Komp (ZLowy) sobie poradzi korektami, o ile nie będą musiały być za duże, i nie ma tu znaczenia jakie jest obd/ wiązka, a jak będzie potrzeba zmiana kompa to i wiązkę będzie trzeba wymienić lub dosztukować pod brakujący osprzęt.
A więc udało się ! Przecierając szlaki stwierdzam że silnik ZM bez problemu pasuje i pracuje na osprzęcie ZL-a, dziś go włożyłem odpaliłem i zrobiłem 70km jak narazie wszystko okej okazuje się że muszę gaz chyba wyregulować bo jest sporo słabsza powyżej 3 tys. rpm, jednakże autko na benzynie pracuje prefekt, nieprzerywa, niegaśnie, ma moc, niemuli i ciągnie łądnie równo niedusząc się i nieszarpiąc w całym zakresie obrotów. Z ZM z osprzętu wziełem koło zamachowe, pasowe, cz. poł. wału i wałków rozrządu, sondę oraz cewki inne rzeczy musiałem zabrać ze starego osprzętu od ZL-a z kolektorami włącznie.
Poniżej Foto:

A tu już włożony ZM :

Tak więc Pasuje
Poniżej Foto:

A tu już włożony ZM :

Tak więc Pasuje
- Od: 21 kwi 2014, 23:22
- Posty: 21
- Skąd: zach-pom
- Auto: Mazda 323 BJ
1.5 16v
1998
No to gitara:-D
A co z tym kolem zamachowym od ZMa? Nie pasuje? Jsk jest lzejsze to fajnie jakby spasowalo. Btw nie daloby sie zmodzic tak zeby kolektor dolotowy z przepustnica od ZMa przypasic?
Wysłane z mojego WT19i
A co z tym kolem zamachowym od ZMa? Nie pasuje? Jsk jest lzejsze to fajnie jakby spasowalo. Btw nie daloby sie zmodzic tak zeby kolektor dolotowy z przepustnica od ZMa przypasic?
Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Z kołem to się trochę przeliczyłem jest lżejsze jakiś kilogram (lipna waga) a wynika to z jego innej budowy bo ZL jest grube jednoczęściowe a z ZM składa się z części blaszanej i żeliwnej (na oko jest połowę chudsze) co do kolektora popatrzę jeszcze bo mi został ale to już na spokojnie narazie mazda ma służyć 
- Od: 21 kwi 2014, 23:22
- Posty: 21
- Skąd: zach-pom
- Auto: Mazda 323 BJ
1.5 16v
1998
W sumie to dlaczego nie zalozyles kolektora dolotowego od ZMa?
Z tym kolem to nie skumalem,czyli zalozyles od ZMa -to lzejsze?jakas roznica odczuwalna jast?
Wysłane z mojego WT19i
Z tym kolem to nie skumalem,czyli zalozyles od ZMa -to lzejsze?jakas roznica odczuwalna jast?
Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość