Mazda Premacy CP FP '02 1.8 101 KM by Danielo

CW / CR / CP / LW / LV

Postprzez daniello001 » 27 kwi 2014, 11:45

Witam. Jest to moja pierwsza Mazda. Wcześniejsze samochody to Ford Fiesta 1.3 60KM 1992r którą wspominam jako czołg. Nic nie musiałem przy niej grzebać. Następne VW Polo Classic 1.4 60KM 1997r przy którym uczyłem się mechaniki. Słaby silnik jak na taką budę, ale samochód prosty w budowie i wszystko łatwe w naprawie. No i przyszedł czas na Mazdę Premacy, moją skarbonkę przy której od roku znajduję jakieś bolączki. Ale to cieszy bo się nie nudzę. Po 2 miesiącach od zakupu byłem załamany ile trzeba w nią włożyć, żeby móc bezpiecznie poruszać się po drogach a i silnik dość głośny powyżej 2,5tys obr. Teraz coraz bardziej się do niej przekonuję. Kupiona w Bytomiu a pochodzi z Niemiec. Kupiłem przyszłościowo bo wózek dla dziecka, bo przewóz szafek, krzeseł a to pralka się zepsuje i trzeba kupić nową. Praktyczność czyli kombi albo VAN. No to VW z dużymi przebiegami i za dużo tego jeździ odpada, Renault komfort ale często się psuje odpada, Kia czy Hyundai jakoś tak niezbyt mnie przekonują. Opel też niezbyt. Mazda... ładny środek, dobre wyposażenie, bardziej agresywny i nowoczesny przód no i przebiegi o połowę mniejsze od konkurencji. Pojechałem zobaczyłem no i jest.
Wszyscy mówią mi, że ta Premacy do mnie nie pasuje, bo jest poważna a ja wręcz przeciwnie <glupek2> .

A oto ona:
Mazda Premacy CP FP 1.8 101KM 157NM 2002r przy zakupie 126tys. potwierdzone książką serwisową. Spalanie 10,5L LPG przy delikatnej jeździe po mieście, przy agresywnej 12L LPG. Maksymalna prędkość uzyskana przeze mnie na trasie 180km/h a spalanie w tym momencie 16L PB. Wyższe prędkości tylko na PB (trzeba oszczędzać silnik).
-kolor błękit
-felgi aluminiowe 15' fabryczne
-ABS
-kontrola trakcji
-klimatyzacja automatyczna
-4 elektryczne szyby
-elektryczne i podgrzewane lusterka
-wspomaganie
-sterowanie radiem obok kierownicy (tzw. pilot)
-welurowa tapicerka
-skórzana kierownica
-komputer pokładowy
-halogeny
-4 poduszki
-gniazdko zapalniczki w bagażniku

Co naprawiałem/wymieniałem/dokupiłem:
-dywaniki zmienione ze szmacianych na gumowe + wykładzina plastikowa do bagażnika
-rozrząd z pompą wody
-świece NGK
-kable WN NGK
-wymiana oleju na sprawdzony dla mnie Motul. Nie otrzymałem informacji jaki był poprzedni. Oraz wszystkich filtrów.
-klocki hamulcowe TRW
-nabicie klimy i wymiana jakiegoś zaworka
-opony letnie i zimowe (samochód kupiłem na slick-ach)
-Montaż dobrego LPG które po paru regulacjach jest idealne
-całe zawieszenie (bez sprężyn i amortyzatorów) czyli gumy stabilizatorów przód i tył, łączniki stabilizatora przód tył, wahacze kupiłem całe żeby były w zapasie i wymieniłem w nich gumy i sworznie, drążki kierownicze, uchwyty górne sprężyn. I tu trzeba podkreślić, że każda Premacy pewnie ma już je zjedzone i są do wymiany. Zastanawiałem się jakim cudem samochód jeszcze jeździł a sprężyna nie wybiła uchwytu. po rozkręceniu uchwyt wyglądał jak powyginany karton i w rękach można go było wyginać.
-czyszczenie przepustnicy które bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło (samochód zbiera się lepiej z niskich obrotów)
-guma zawieszenia silnika od strony rozrządu od której było słychać stuki.
-radio fabryczne zmieniłem na kenwood'a z gniazdem usb ponieważ nie cierpię reklam a naprawdę dobra muzyka skończyła się dla mnie w latach 90-tych więc takową mam na pendrivie
-głośniki helix B 62C z gwizdkami które wpasowały się ładnie pod szybą i grają wyśmienicie
-wymiana przepalonych żarówek podświetlenia klimatyzacji
-montaż centralnego zamka z pilota
-LEDy do jazdy dziennej w miejsce halogenów przeciwmgłowych
-wygłuszenie przednich drzwi dla poprawy dźwięku głośników (kolosalna różnica a wygłuszenie robione po kosztach)
-wygłuszenie tylnych nadkoli i podłogi
-regeneracja felg/malowanie. Farba srebrna popękana i przetarta w wielu miejscach. Pomalowałem je białym lakierem i klarem. Moim zdaniem nie wygląda ani źle ani jakoś cudownie ale mam w planach zmienić na kolor grafitowy.

Co muszę i mam zamiar zrobić:
-wygłuszenie drzwi tylnych i klapy bagażnika (może ściany grodziowej ale do tego już trzeba fachowca)
-wymiana ubitej zębatki ABS która przy prędkości 150km/h wyłącza mi wszystkie systemy bezpieczeństwa
-szukanie przyczyny drgania samochodu podczas pracy silnika (może to jeszcze jakaś guma silnika). Jest to na tyle dokuczliwe, że jadąc z imprezy jako wstawiony już pasażer z tyłu, musiałem powstrzymywać się od zwrócenia skonsumowanych potrawach. Znajomi mówią że to jak masaż, ale mnie on się wcale nie podoba.
-pozbycie się dość dużego hałasu silnika. Jestem bardziej niż pewien, że samochód nie wyszedł z fabryki z tak głośnym silnikiem na wyższych obrotach(już od około 3tys). Przy 100km/h jest już na tyle głośno, że zaczynam tęsknić za moim starym VW Polo w którym było ciszej. Możliwe że to wydech i nie popuszczę puki nie dowiem się co to. Poprzedni punkt może być związany z tym.
-skrzypienie deski rozdzielczej przy niskich temperaturach. Coś z tym trzeba zrobić...

Ogólnie jestem zadowolony z samochodu jednak jest troszkę za głośny.

No i czas na wyrywkowe zdjęcia z prac przy mojej Premacy. Pierwszy raz wygłuszałem drzwi więc nie jest to zrobione tak solidnie jak powinno. W bagażniku się bardziej postarałem bo wiedziałem już co i jak. Nie posiadam aparatu więc zdjęcia są robione telefonem dlatego przepraszam za jakość. Słowa krytyki mile widziane <oczko>.
Załączniki
IMG_20130216_134739~01.jpg
zaraz po zakupie
IMG_20130214_154441~01.jpg
20131208_115300.jpg
nie zapominajmy o dekielkach
20130822_130108.jpg
wygłuszanie drzwi
20140426_070726.jpg
niewygłuszone tylne nadkola
20140426_134752.jpg
tylne nadkola i bagażnik po wygłuszeniu
20140428_192116.jpg
z LEDami
20140429_062218 (Small).jpg
gwizdki
20140429_062359 (Small).jpg
LEDy w jednej z nóżek przekaźnika, nie miałem dostępu do prądu więc nie lutowałem. Mam teraz plug & play :) wypinam je kiedy chcę
Ostatnio edytowano 29 kwi 2014, 07:41 przez daniello001, łącznie edytowano 6 razy
daniello001
 

Postprzez DARO MAZDA 323 » 28 kwi 2014, 09:53

Kawał dobrej roboty z tym wygłuszeniem .
A jaki efekt ? Złudzenie ze jest ciszej bo człowiek się narobił i wydał pieniądze ? :)
U mnie w 2000 cm 3 tez jest głośno ale nie ma tragedii . Spalanie gazu podobne .
Miasto max 12 L /100 km , trasa poniżej 10 l/100 km. Zbiornik 37 L i za zwyczaj robię 345 – 350 km .
Jest dobrze :)
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez daniello001 » 28 kwi 2014, 14:37

Co do wygłuszenia to jestem bardzo zadowolony. Już nie słychać szumu opon przy zmianie nawierzchni. Tył jest głuchy ale ta ściana grodziowa mnie korci :P ją też trzeba wygłuszyć. Jutro jade porobić tłumiki i zobaczymy czy jest poprawa.
Zbiornik mam ten sam czyli wchodzi 37L ale ja robię co tankowanie 320km. Przewaga miasta. A na trasie nie schodzę poniżej 120km/h

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka
daniello001
 

Postprzez robaknow » 28 kwi 2014, 15:51

Co do wygłuszenia to drzwi zostawiłeś tak jak na zdjęciu czy coś jeszcze robiłeś, bo takie wygłuszenie nic nie daje. Widzę że dałeś dystans z mdf'u to idziesz w dobrym kierunku. Kup ciut więcej mat do wygłuszenia i wygłusz całą blachę od wewnątrz drzwi, następnie weź blache tak z 1mm lub jakiś laminat i zasłoń otwory technologiczne w drzwiach. Na to wszystko daj dopiero matę i ciesz się dźwiękiem (coś to u mnie masz zdjęcia z robienia drzwi). Koszt niewielki a korzyści niewyobrażalne. Głośniki zejdą duuuużo niżej, poczujesz bass i dynamikę w głośnikach bo w takich warunkach jak teraz mają to się męczą. Zresztą sam zobaczysz. Helixy grają pod samym radiem? Jak wrażenia nie jest za cicho?
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2010, 20:57
Posty: 298 (1/7)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Było: 323F BA 95 1.5
Jest: Mazda 5 06' 2.0 MZR

Postprzez daniello001 » 28 kwi 2014, 19:09

Jak napisalem zaraz nad zdjęciami: "wyrywkowe zdjęcia z prac". Nie zostawiłbym tak drzwi :P są całe wyciszone :) o blasze nie pomyślałem. A na wzmacniacz przyjdzie jeszcze czas bo do tego trzeba by kable wymieniac na 2,5mm zeby zmniejszyć rezygnację. A zdjęcia chętnie zobaczę :)

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka
daniello001
 

Postprzez manwe » 28 kwi 2014, 20:54

bardzo fajne modyfikacje :) możesz pokazać to radyjko jak siadło w środku ?? No i skąd wziąłeś "+" do instalacji świateł dziennych, możesz napisać gdzie i jaki kabel ?
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2014, 20:07
Posty: 59 (1/0)
Auto: Mazda Premacy 1.8

Postprzez daniello001 » 28 kwi 2014, 22:16

Mam zrobiony taki ala próbnik. Żarówka na 12V i dolutowane do niej 2 drutki. Jeden koniec daję do masy, a drugim szukam zawsze +. No i znalazłem pod maską w skrzynce bezpiecznikowej. Jutro zrobię zdjęcie który to i radyjko też. Wiem że kupowałem ramkę pod radio z premacy sprzed liftu z zegarkiem. A że wisiała wtyczka to podłączyłem i mam zegarek :) Ramka chyba 30zł kosztowała na alledrogo. Chciałem pobawić się jeszcze sterowaniem z kierownicy, ale jakoś tak bardzo mi na nim nie zależy.
daniello001
 

Postprzez manwe » 28 kwi 2014, 22:28

fajny patent :) czekam na zdjęcie bo w majówkę chcę ogarnąć światła dzienne ale nieco inaczej. Myślę o wykorzystaniu seryjnych halogenów ale jak się uda opiszę w swoim temacie.
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2014, 20:07
Posty: 59 (1/0)
Auto: Mazda Premacy 1.8

Postprzez daniello001 » 29 kwi 2014, 07:29

Zdjęcia dodane. Ja wykorzystałem główne obudowy halogenów i musiałem użyć wężyka gumowego do pozbycia się szpary między kołnierzem który się nakręca na halogen a samym ledem. Efekt? Uszczelniłem tak że woda się tam już nie dostanie a i wygląda jak oryginał :P
No to po majówce liczę na zdjęcia Twoich ledów :)
daniello001
 

Postprzez manwe » 29 kwi 2014, 19:18

czyli zwyczajnie wetknięty przewód w tę lewą górną szczelinę i tyle... nie bałeś się zwarcia? ta nóżka nie ma tak że jej lewa strona to plus a prawa to minus czy się mylę ?
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2014, 20:07
Posty: 59 (1/0)
Auto: Mazda Premacy 1.8

Postprzez daniello001 » 30 kwi 2014, 07:19

Pewnie tak jest ze minus po prawej. Przyznam sie... z zawodu i ze szkoły jestem elektrykiem i nigdy nie miałem zwarcia. A jak dorwę lutownice do dolutuje drut od spodu gniazda przekaznika a wyjdę konektorkiem lub na listewke wago ktora opisze "po kluczyku". Wiem ze teraz to troche fuszerka

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka
daniello001
 

Postprzez daniello001 » 3 maja 2014, 20:41

Czy wy też tak macie w swoich premacy oczywiście benzynie, przy 2,8tys obr silnik robi się dużo głośniejszy? Czy tylko w mojej premacy tak jest?
Dziś po trasie katowice-wrocław-katowice mam wrażenie że tym samochodem powyżej 100km/h trzeba jeździć ze stoperami w uszach
daniello001
 

Postprzez manwe » 3 maja 2014, 21:46

u mnie ok ...to znaczy jeździ mi się rewelacyjnie ale po przesiadce z hondy civic ek3 komfort jest nie miarodajny :P poza tym dźwięk silnika jest bardzo przyjemny moim zdaniem . :)
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2014, 20:07
Posty: 59 (1/0)
Auto: Mazda Premacy 1.8

Postprzez Jey » 3 maja 2014, 23:48

TTTM

-czyt. Ten Typ Tak Ma :D
Faktycznie premacy przy wyższych prędkościach nie należy do cichych, może to kwestia słabego wygłuszenia grodzi między silnikiem a kabiną? W mojej z silnikiem 2.0 Pb faktycznie jest głośniej ale tak powyżej 120 km/h, choć tragedii nie ma i jak kolega wyżej napisał dźwięk silnika należy do przyjemnych i można się przyzwyczaić <diabełek>

Po za tym ładny, widać że zadbany egzemplarz premki, widziałbym tu jakieś większe felgi przynajmniej 16" <ok>
Moja Mazda PREMACY SPORTIVEblack and white z dodatkiem orange
viewtopic.php?f=313&t=138901
ObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2012, 12:25
Posty: 232 (0/1)
Auto: Mazda PREMACY SPORTIVE CP 131KM, 2001

Postprzez DARO MAZDA 323 » 4 maja 2014, 07:40

Dziwne. Bardzo głośno mimo wygluszenia które zrobiłeś ? Jak bedziesz nastepnym razem we Wroclawiu to sie zdzwonimy i porownamy auta. U mnie na autostradzie powyżej 120 jest ciut głośniej. Ale nie ma tragedii. Miły dźwięk 130 kucy pod maską. Przewaga mocy pewnie też robi swoje. Nie trzeba tak mocno kręcić.
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez daniello001 » 5 maja 2014, 13:40

Moja druga połówka kazała mi zwolnić do 140 a nawet i do 120 ale to na nic. Dalej głośno. Otworzylem bagażnik zanim wyruszylismy w podróż i był słyszalny basowy dźwięk tłumika. Moze nadszedł jego czas. Albo jeszcze jakaś poduszka pod silnikiem padla :/ wiem że ta od strony chłodnicy jest pęknięta, wymieniłem juz od strony rozrządu ale nie wiem jak wyglada ta od sciany grodziowej :( co do felg... przydałyby się większe ale te nasze polskie drogi... zmieniłem opony na balony żeby po dziurach było komfortowo ale strasznie mi teraz plywa samochód. Jakbym łodzią sterował :P głośno jest tylko od silnika

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka
daniello001
 

Postprzez Domelek » 6 maja 2014, 21:36

No zacna Premka szczególnie kolorek <serduszka> mam siostrę bliżniaczkę hyhyh
co do hałasu to zależy kto czym jeżdził, ja miałem nową Meganke, 2 Focusy, Honde Civic, i faktycznie troche głośno ale to od kół i drogi bo silniczek brzmi miodzio i to lubie a przy okazji słychać jak coś nie gra w motorze hyhy – też myślę nad wytłumieniem nadkoli, co do silnika to ja też mam wibracje stomatologiczne na zimnym silniku i to raczej poduchy więc do wymiany będą w przyszłym tygodniu no ale to 12 lat i wjazd na polskie drogi hyhy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2014, 20:48
Posty: 326 (0/4)
Skąd: Szczecin
Auto: 2002 Premacy 1.8 ma 101 koniów na benzynę, ubrana w Lodowcowy Błękit vel"Mrufka"

Postprzez daniello001 » 7 maja 2014, 08:30

Co się stało z nową meganką jeśli można wiedzieć?
Co do poduch to widziałem na forum fotorelację z wymiany w 323f ale jak sie dostać do tej od ściany grodziowej w premacy... chyba trzeba będzie ściągnąć podszybie...

Wysłane z mojego GT-I8160 przy użyciu Tapatalka
daniello001
 

Postprzez manwe » 7 maja 2014, 16:19

daniello001 napisał(a):Zdjęcia dodane. Ja wykorzystałem główne obudowy halogenów i musiałem użyć wężyka gumowego do pozbycia się szpary między kołnierzem który się nakręca na halogen a samym ledem. Efekt? Uszczelniłem tak że woda się tam już nie dostanie a i wygląda jak oryginał :P
No to po majówce liczę na zdjęcia Twoich ledów :)


mój patent z dziennymi padł... miałem montować moduł wykorzystujący halogeny lub długie jako dzienne , wtedy mógłbym nadal używać p/mgielnych. Jednak brak homologacji i możliwe mandaty sprawiły że będą ledy. Czy możesz opisać jak je umieściłeś w seryjnych halogenach i jaką mają średnicę... może masz jeszcze namiary na aukcję bo pewnie z allegro brane ? :)
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2014, 20:07
Posty: 59 (1/0)
Auto: Mazda Premacy 1.8

Postprzez daniello001 » 7 maja 2014, 16:24

Na allegro znalazłem, ale kupiłem osobiście.
Załączniki
20140510_160421.jpg
Kupione w Gliwicach ul. Dworcowa 50
20140510_075036.jpg
20140510_075053.jpg
20140510_075108.jpg
20140510_075118.jpg
20140510_075139.jpg
20140510_075127.jpg
daniello001
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy