Jaki olej wybrać?
krystian_w napisał(a):Dzięki ZOOMik, Twoja odpowiedź powinna być gdzieś podklejona, rozwiewa ona 98% problemów i zapytań
Witam,
Odbiegając od bieżącej dyskusji chciałbym na chwilę wrócić do moich dylematów sprzed paru tygodni i stron. Zdecydowałem się finalnie na oliwę Millers XF Longlife Eco 5W-30, zalałem trochę ponad tydzień temu, przeleciałem ok 500-600km i nie mam uwag. Nic się nie pogorszyło, ubytków nie widać (wcześniej też nie było
Jeszcze raz wszystkim co starali się pomóc dziękuję, innym "wahaczom się" szczerze polecam ten wybór.
Pozdrawiam
krystian_w napisał(a):Millers XF Longlife Eco 5W-30, zalałem trochę ponad tydzień temu, przeleciałem ok 500-600km i nie mam uwag. Nic się nie pogorszyło, ubytków nie widać (wcześniej też nie było ), nawet odczuwalnie lekko lepsza kultura pracy silnika jest – delikatnie mniej "trzęsie", minimalnie spokojniej obroty pracują,
Daj znać, tak mniej więcej w połowie interwału, jak oceniasz zmianę smarowidła.
Z całą pewnością bardziej widoczne różnice były by na EE Longlife 5W30 ECO.
krystian_w napisał(a):(...) Zdecydowałem się finalnie na oliwę Millers XF Longlife Eco 5W-30, zalałem trochę ponad tydzień temu, przeleciałem ok 500-600km i nie mam uwag. Nic się nie pogorszyło, ubytków nie widać (wcześniej też nie było), nawet odczuwalnie lekko lepsza kultura pracy silnika jest – delikatnie mniej "trzęsie", minimalnie spokojniej obroty pracują, innymi słowy, po co było tyle czekać i się zastanawiać to już sam nie wiem
Zobaczymy za 5-10k km...
![]()
Jak zalałem Amsoil-a to też miałem takie odczucia. Teraz po 6 tys. km uważam, że silnik pracuje normalnie, tak jak i wcześniej. Podobne odczucia miałem po Elf-ie, zaraz po wymianie i po przejechaniu pewnego dystansu.
Najlepszym sposobem na to, żeby silnik nam zawsze super miękko pracował jest wymiana oleju co 1-2 tysiące kilometrów.
Hubix napisał(a):20 euro za 1 litr, będę miał najdroższy olej w silniku na tym forum !
Zatankuj jeszcze furę do pełna, a następnie wystaw na sprzedaż – podniesiesz wartość auta o ponad 500zł!
To mam pytanie w takim razie.
Zachwalacie olej ENEOS za ponad 200zł.
Zapytałem o Petro Canada – powiedziano mi, że jest bardzo dobry.
Zalałem go, kosztował około 140zł.
Jaki sens lać "Eneos" skoro "Petro" jest bardzo dobry i dużo tańszy ?
Zachwalacie olej ENEOS za ponad 200zł.
Zapytałem o Petro Canada – powiedziano mi, że jest bardzo dobry.
Zalałem go, kosztował około 140zł.
Jaki sens lać "Eneos" skoro "Petro" jest bardzo dobry i dużo tańszy ?
No jak to jaki sens, Eneos podwyższa cenę auta. 
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Hubix napisał(a):Ja następnie zaleję ten olej:
20 euro za 1 litr, będę miał najdroższy olej w silniku na tym forum !
ACEA C3
To nie jest olej do Twojej Mazdy.
Hubix napisał(a):To mam pytanie w takim razie.
Zachwalacie olej ENEOS za ponad 200zł.
Zapytałem o Petro Canada – powiedziano mi, że jest bardzo dobry.
Zalałem go, kosztował około 140zł.
Jaki sens lać "Eneos" skoro "Petro" jest bardzo dobry i dużo tańszy ?
Hubix, jaja sobie robisz, czy co?
Kto tu zachwalał Eneos?!
Jaki sens go lać? – przecież już pytałeś "co zyskasz" i otrzymałeś odpowiedź...no chyba, że czekasz na inną?

Hubix to se jaja robi już od dawna, nie wiedziałeś? 
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
To jest chyba jedno z ostatnich forum jakie widziałem gdzie temat olejowy jest nadal czynny :–).
Na innych forach się z tego tematu nawet śmieją :–).
Na innych forach się z tego tematu nawet śmieją :–).
..::Born To Rise Hell::..
Jeśli się jest wystarczająco długo na forum aby umieć oddzielić zgrywy Hubixa, niewiedzę laików, oraz żargon specjalistów rzucających normami jak ja gilami jesienią, to można nawet bardzo przydatnych rzeczy się tu dowiedzieć.


Ostatnio edytowano 11 maja 2014, 10:09 przez tadziomaru1, łącznie edytowano 2 razy
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Widzę że na nic zdały się moje porządki
Jak to mawiają : "Jak dbasz, tak masz". Zamiast zrobić jakiś sensowny poradnik i zbiór informacji każdy woli się mądrować, pyskować i przy okazji robić sobie jaja z innych
Nic nowego 
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3369 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Widzę że ostatnio pojawiaja sie jakieś nieprawdopodobne opowieści i wnioski odnośy DPFnie oleju.
kolega tamburyn pisał jakoś :
Zanim koledzy napiszecie że winny olej zróbcie analize oleju kazdy Wam to powinien zagwarantować gdzie kupujecie olej chyba ze to byl market to juz kicha.
C3 to tylko norma Europejska mówiaca że olej moze byc zastosowany do silników wyposażonych w filtry DPF, ma ograniczona zawartosc cynku fosforu i siarki ok.0.8% w przeciwienstwie do olejow klasy full saps.
To nie olej wypłukał silnik to Twój silnik był juz w takim stanie, niestety.
Jak macie jakieś pytania walcie śmiało spróbuje pomóc !
ZOOMik: ty masz Mazdę czy VW z filtrem cząsteka stałych po kiego grzyba Ci taki olej który wogole nie pasuje do Twojego silnika
kolega tamburyn pisał jakoś :
Cześć
Miałem tutaj nie pisać o moim problemie, żeby się zbytnio nie stresować, ale z drugiej strony dlaczego nie skoro kocham mój samochód i jak będzie trzeba to wyłożę grosza na jego usprawnienie
Dokładnie 1tys. km temu zasygnalizowałem na forum problem z ubywającym olejem. Oleju ubywało dosyć szybko, ale nie na tyle, żeby mrugały kontrolkiOkazało się, że w ogóle zły olej zalałem, itd (Millers z normą C3).
Kupiłem więc szybko Elfa (Dexelię) i udałem się na wymianę oliwy. Po jej wymianie sprawdziliśmy ciśnienie sprężania i tutaj ZONK – 11,5-11,7-11,7-11,7 (norma między 12 a 17 bar). No i mokra pierwsza świeca od strony rozrządu (gwint).
Zanim koledzy napiszecie że winny olej zróbcie analize oleju kazdy Wam to powinien zagwarantować gdzie kupujecie olej chyba ze to byl market to juz kicha.
C3 to tylko norma Europejska mówiaca że olej moze byc zastosowany do silników wyposażonych w filtry DPF, ma ograniczona zawartosc cynku fosforu i siarki ok.0.8% w przeciwienstwie do olejow klasy full saps.
To nie olej wypłukał silnik to Twój silnik był juz w takim stanie, niestety.
Jak macie jakieś pytania walcie śmiało spróbuje pomóc !
ZOOMik: ty masz Mazdę czy VW z filtrem cząsteka stałych po kiego grzyba Ci taki olej który wogole nie pasuje do Twojego silnika
Właśnie takie wypowiedzi miałem na myśli psząc, że można się tu ciekawych rzeczy dowiedzieć. Nie chcę go chwalić (
), ale Croom zawsze coś mądrego i zrozumiale napisze. 

Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Odnośnie olejów do silników z DPF'em : Oleje do silników z filtrem DPF
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3369 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Croom napisał(a):C3 to tylko norma Europejska mówiaca że olej moze byc zastosowany do silników wyposażonych w filtry DPF, ma ograniczona zawartosc cynku fosforu i siarki ok.0.8% w przeciwienstwie do olejow klasy full saps.
To nie olej wypłukał silnik to Twój silnik był juz w takim stanie, niestety.
Jak macie jakieś pytania walcie śmiało spróbuje pomóc !
Zatem ja mam kilka pytań, zresztą pojawiły się tu już wcześniej.
Jak ma się zawartość powyższych pierwiastków w oleju na stan DPF ?
Rozumiem, że aby w/w pierwiastki pojawiły się w filtrze, olej musi uleć spaleniu.
Ile tego oleju zatem musi się spalić aby filtr uległ uszkodzeniu/zapchaniu ?
Dlaczego niektóre marki które posiadają w ofercie silniki z DPF, nie precyzują norm C ?
No i dlaczego niektórzy sprzedawcy, piszą że danego oleju samochód nie będzie "konsumował" i jak to się ma do potrzeby stosowania oleju z normą C w aucie z DPF przy założeniu że 90% użytkowników nie przestrzega wymian LL tylko skraca je do maks 15 tyś ?
..::Born To Rise Hell::..
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki