Co kupić? Alfa, Volvo, Audi lub...? Dyskusja o przewagach ;)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Paweł » 2 maja 2014, 13:44

loockas napisał(a):Wg wiki jest to C5 II. Poprzednie to były C5 I i I FL.

W wewnętrznej nomenklaturze Citroena stosuje się określenia: C5 (X4), C5 II (X4/C5R) i C5 (X7). Chcąc więc nadać numer modelom oferowanym od 2008 roku (czego nie zrobił Citroen), trzeba o nich mówić raczej C5 III zamiast C5 II, bo wprowadza to zamieszanie.

loockas napisał(a):Z innego źródła:
Citroen C5 I FL różnił się jednak od poprzednika na tyle nieznacznie, że nawet sam producent nie traktował go jako osobnej generacji (która to – C5 II – do seryjnej produkcji trafiła dopiero w 2008 roku).

Oczywiście, że nie była to oddzielna generacja, ale biorąc pod uwagę, że był to lifting, różnice są znaczne. Pomijając inny przód, tył i detale wykończenia, mocno zmodyfikowane zostały silniki (wszystkie benzynowe, 2.2 HDi Biturbo) lub wprowadzono nowe jednostki (1.6 HDi), wprowadzono nowe skrzynie biegów, zmieniono szczegóły zawieszenia, zmieniono wygłuszenie całego nadwozia (łącznie z takimi rzeczami jak plastikowe nadkola), dodano dodatkowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa – poduszkę kolanową, asystenta niezamierzonego opuszczenia pasa, skrętne reflektory... Poza tym nowa jest elektronika oparta o wspólną szynę CAN zamiast CAN+VAN. W praktyce większość rzeczy z modelu przedliftowego nie pasuje do zmodyfikowanego... Podobnie jak w przypadku SA22C i FB ;).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/943)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez loockas » 2 maja 2014, 13:48

Dominator napisał(a):takie 150 to absolutne minimum.


Tu się trudno nie zgodzić. W Lagunie te moje 2.0 130km to takie absolutnie minimum, ale to tylko dlatego, że jest to diesel i momentem nadrobi. Chociaż przemyślę lekkie dłubnięcie. Aż się zdziwiłem jak zobaczyłem, że 1.5 DCI pakują do tej budy.

Dominator napisał(a):Bierz jakies c5 z V6


Jeżeli dalej mówimy o C5 II (czy też III) to tak realnie od 40kzł trzeba liczyć i oczywiście sprowadzić samodzielnie, bo tego jest bardzo mało.

Dopisano 02 maja 2014 13:48:

Paweł napisał(a):C5, C5 II (C5R) i C5 (X7).


O jeszcze lepiej :P Dzięki
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Button » 2 maja 2014, 19:34

Wybór Mondeo Mk4 z silnikiem 1.6 był podyktowany rozsądkiem.
Po Millenii,która w ciągu 2 lat wyciągnęła ponad 15k (nie na paliwo) z kieszeni chciałem odpocząć finansowo

Dodatkowo żonka zrobiła PJ i chciałem żeby uczyła się jeździć dużym autem, które zarazem jest bezpieczne (ograniczona moc + systemy bezpieczeństwa)
Przez ponad 2 lata Mondku nic się nie zepsuło, ale już nawet żonka odczuwa niedostatek mocy.

W tej chwili chyba faworytem jest L3 2.0t.
Rozważam też S-maxa 2.0 TDCi (z silnikiem od PSA), ale nie lubię się przywiązywać do marek i chętnie spróbowałbym czegoś innego. Tu zaletą byłaby jedynie ilość miejsca i ewentualnie dynamiczniejszy silnik.

Odnośnie C5 – posiedziałem w środku i cholerka spodziewałem się większej ilości miejsca z tyłu
Dodatkowo czytałem, że zawieszenie hydro oprócz zalet w postaci trwałości i komfortu ma też wady – np tendencję do nurkowania przy mocnym hamowaniu i pływania po drodze (albo takiego odczuwania jazdy)

V70 – wygląda ciekawie i ... drogawo trochę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2006, 07:47
Posty: 298
Skąd: Łódź
Auto: Xed 6 2.0 V6-->Millenia 2.5 V6 --> Mondeo MKIV

Postprzez Paweł » 2 maja 2014, 20:24

Button napisał(a):Dodatkowo czytałem, że zawieszenie hydro oprócz zalet w postaci trwałości i komfortu ma też wady – np tendencję do nurkowania przy mocnym hamowaniu

Wręcz przeciwnie. Geometria i aktywne sterowanie zawieszeniem powodują, że samochód nie nurkuje, ale "przysiada" stosunkowo równomiernie. Jest to widoczne nawet z zewnątrz. Podejrzewam, że właśnie to zachowanie ktoś określił jako "nurkowanie" (?). Osobiście uznałbym to (i ogólnie samopoziomowanie) za zaletę.

Button napisał(a):i pływania po drodze (albo takiego odczuwania jazdy)

W trybie "sport", kiedy usztywniają się sfery będące odpowiednikami drążków stabilizatora, prowadzenie na wprost jest lepsze, ale ogólnie C5 steruje się jakby kierownica była na gumie od majtek – szczególnie w porównaniu do Mazdy. Samochód może trudno jest wytrącić z równowagi, ale wszystko dzieje się niewyraźnie i z opóźnieniem. Podobno C5 III prowadzi się lepiej, ale nie miałem okazji porównać.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/943)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Szymon » 2 maja 2014, 20:38

Jest lepiej, ale na drogach szybkiego ruchu zawsze włączam "sport" ;–)

Tapatalk2 @ SGS II
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2008, 00:01
Posty: 6452 (359/160)
Skąd: Tarnowskie Dziury
Auto: ‘13 Lexus IS250 III
‘16 Scenic w Longu
‘03 Mx-5 NB FL Silver Blues

Postprzez loockas » 2 maja 2014, 20:47

Nie wiem ile miejsca jest z tyłu w C5, ale w L3 ta ilość również nie powala więc zerknij sobie na to podczas oględzin. Ja osobiście po segmencie D spodziewałem się tego miejsca więcej, ale na moje potrzeby jest wystarczająco.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez brii » 2 maja 2014, 20:55

Jak porównasz miejsca z tyłu L3 do Insignia, Legacy czy W204 (w ostatnim jest wręcz klaustrofobicznie) to zobaczysz, że L3 wcale nie jest taka mała.
2.0T z Renaulta to rewelacyjny silnik – obstawiam, że po jeździe testowej nie będzie dalszego ciągu tego tematu ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez loockas » 2 maja 2014, 21:07

Faktycznie, w Waszym Legacy jest chyba ciaśniej.

Tylko teraz które 2.0T? Były dwie wersje – 170km, która występowało tylko z AT oraz wersja GT 204km. GT ma świetne wyposażenie i tapicerkę, którą chętnie kiedyś przygarnę do swojej jak znajdę coś w dobrej kasie. Jednak za GT w benzynie trzeba będzie dać sporo powyżej tych 30kzł. Wersja 170km też powinna być całkiem dobrze wyposażona. Z resztą o to w L3 nie trudno. Ja mam jedną ze skromniejszych wersji, a klimatronic dwustrefowy, tempomat, el hamulec postojowy czy nawigacja to nic szczególnego. To auto można było mocno doposażyć poza katalogowymi pakietami. Chociaż zdarzają się "rodzynki" z manualną klimą, brakiem nawiewu z tyłu czy z radiem z monochromatycznym wyświetlaczem.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Barthez » 3 maja 2014, 10:11

Button napisał(a):Rav4 – drogawe i ciasne się wydaje

suv – powiadasz :D

kryterium 2+2 i przyzwoite odpychanie (cokolwiek to dla Ciebie znaczy) – rzuć okiem na Xtraila T31 (od 2007r) Wnętrze już ma "normalne" i co ciekawe motorownia 2.0dci (podobna do lookasowej) tylko z mocą 150 lub 173 w serii ma bardzo dobre opinie ;). (są też z virusem ok 200KM – i też bezproblemowe)

Największymi problemami właścicieli tego modelu są:
1) wybór opon – całoroczne czy nie...
2) prawidłowe ciśnienie w oponach
3) zapchane dysze spryskiwaczy szyb
4) coś tam z radiem fabrycznym... któreś nie chce czytać mp3 z cd...

to takie najpoważniejsze tematy z forum....

opcjonalnie:
hyundai santa fe model od 2006r
chevrolet captiva
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez brii » 3 maja 2014, 11:04

loockas napisał(a):Tylko teraz które 2.0T? Były dwie wersje – 170km, która występowało tylko z AT oraz wersja GT 204km.

To jest ten sam silnik, tylko z innym firmware ;) Dostępny był (jest) z wachlarzem mocy od 170KM do 265KM, różnice są w osprzęcie. Każdy z tych silników jest wręcz pancerny (blok F4R który pamięta lata dziewięćdziesiąte), konstrukcja jest prosta (bez udziwnień), dobrze znana, mało pali i daje się gazować w razie potrzeby :) Nieważne która wersja – 170KM już ma bardzo dobrą dynamikę, silniejsze są tylko lepsze :)

Barthez napisał(a):motorownia 2.0dci (podobna do lookasowej) tylko z mocą 150 lub 173 w serii ma bardzo dobre opinie

To te same motorownie ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez loockas » 3 maja 2014, 11:10

Barthez napisał(a): i co ciekawe motorownia 2.0dci (podobna do lookasowej) tylko z mocą 150 lub 173


Moje 130km to nic innego jak wersja 150km z innym softem. 130km powstało w wyniku nacisku na słabszą (bardziej eko) wersję na niektórych rynkach. Dlatego z wirusa wyciąga się te same wartości w przypadku obu tych wersji. W Krakowie jest niejaki tuner Heko http://gcstuning.pl/ kiedyś zbadał dokładnie temat i nie stwierdził żadnych różnic sprzętowych w tych motorach.

Dłubnięte przez heko 130KM:

Obrazek

Poza tym autor tematu chyba jednak preferuje PB (+LPG). Ja z resztą też, ale spróbować w życiu trzeba wszystkiego. Do tej pory tylko słyszałem od miłośników PB, że diesel to największe zło tego świata. Chciałem to na własnej skórze sprawdzić :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Barthez » 3 maja 2014, 11:51

nie wiem jak w lagunie, ale problemy ludzi z 2.0dci na forum Xtraila są bardzo poważne – tak jak pisałem wyżej ;)

ostatnio porównywałem z kolegą 136 moich dilzoskich kuni z jego 140 z PB... w sprińcie do setki na początku wysunął się na czoło i do końca szły równo... w elastyczności D troszkę lepszy, ale dvpy różnica nie urywa – więca utorowi tematu podpowiadam, że nie widzę różnicy czy to będzie 170KM z opału czy szlachetnego trunku zwanego LPG...

w lpg 12 – 15 trzeba liczyć, diesel około 8-9 (l/100km) – kosztowo wyjdzie podobnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Krzemol » 3 maja 2014, 13:12

29.4zł – 36.75zł a 42.48zł – 47.80zł. Może jakoś dziwnie patrzę ale dla mnie nie są to podobne koszty. Liczone na średnich cenach paliw z Motostat.pl (LPG 2.45zł, ON 5.31zł). Ruskiej ropy nie brałem pod uwagę :P . Na zimę gaz drożeje powiedzmy te 20-25gr na litrze, i tak wyjdzie taniej. Wiadomo, koszt instalki ale zawsze można też trafić na zagazowane auto. Osobiście wolałbym PB + LPG, ale już co kto lubi :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1570 (267/86)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBi 280KM '11r

Postprzez Barthez » 3 maja 2014, 13:19

liczysz samo lpg????
dolicz jeszcze Pb bo na zimno nie przełączy, jak i koszt instalacji albo jej amortyzację...
2.0 dci na trasie schodzi do 6-6,5l a lpg (w Xie 2,5l 170KM) żre 12l
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Krzemol » 3 maja 2014, 13:22

Wszystko to wiem. To już autor musiałby sam zdecydować ile jeździ, na ile kupuje auto i tak dalej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1570 (267/86)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBi 280KM '11r

Postprzez loockas » 3 maja 2014, 13:50

Wszystkie moje poprzednie auta byly zasilane lpg. Toledo mozna chyba najbliżej porównać do laguny. Po dwoch miesiacach eksploatacji przyznam, ze toledo wychodziło trochę taniej. Ale roznica powalająca nie jest. W zime do lpg trzeba doliczyc trochę pb. Jednak tak jak pisałem wychodzi kapke taniej. Jednak komfort jaki daje pusty bagaznik i zasieg na zbiorniku ON rekompensuje te kilka zlotych roznicy :)

Warto jednak zaznaczyc, ze toledo swoje spalilo. Gdyby porownac 2.0 dci to jakies normalnej benzyny (toledo to dziwiak) ktora spali w okolicach 10l lpg, to na pewno diesel wypadnie duzo mniej korzystnie.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez sq2jul » 3 maja 2014, 14:25

loockas napisał(a):Gdyby porownac 2.0 dci to jakies normalnej benzyny (toledo to dziwiak) ktora spali w okolicach 10l lpg


Przy takim spalaniu LPG zadna benzyna nie da Ci nawet namiastki osiągów jakie daje Ci ten diesel.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Barthez » 3 maja 2014, 14:28

loockas napisał(a):jakies normalnej benzyny

normalna benzyna o mocy minimum 170KM która pali 10lpg??? po 2007r? i jeszcze buda w formacie XL
jakiś przykład? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez JohnnyB » 3 maja 2014, 14:33

Laguna w kombi z motorem 2.0T na trasie <glupek2>
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez loockas » 3 maja 2014, 15:13

W sumie macie rację... Nie wziąłem pod uwagę, że Toledo było z 200kg lżejsze od Laguny stąd też odczuwalne osiągi były inne.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Moto