dumdum, czekamy na jakieś informacje po Twoim, środowym serwisie.
Przydławienie przy przyśpieszaniu na pełnym gazie.
1, 2
U mnie było podobnie. Jak kupiłem autko to problem się pojawił, po czym byłem w serwisie i zrobili kalibrację wtrysków. Po wyjeździe z serwisu bylo deko lepiej, ale nadal szarpało. Po jakimś czasie problem zaczął zanikać i do ostatniego przeglądu zapomniałem, że coś takiego może sie zdażyć. Po przeglądzie problem znowu się pojawił, a ponowna kalibracja wtrysków nic nie dała. 
- Od: 11 sie 2010, 23:42
- Posty: 98
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GH 2.2 Diesel Kombi wersja Sport
glowasiek napisał(a):hmmm..... to moze trzeba je troche przegonic?? a moze filtr poweitrza jest troche przypchany albo przeplywomierz.
Autko przeganiane jest przynajmniej raz na dzień
A tak właściwie, dławi się komuś z wyłączoną klimą? Może tu gdzieś po drodze tkwi odpowiedź, bo u mnie 80% objawów występuje na załączonej klimatyzacji.
Jeśli chodzi o benzynę, z reguły tankuję na tej samej stacji. Dziś zatankowałem na innej, ale to nie jest raczej przyczyna.
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
Od pewnego czasu zauważam w swojej maździe lekkie "dławienie" przy przyspieszaniu. Mianowicie wciskam pedał gazu i w momencie przyspieszana czuć lekkie spadek mocy. Dosłownie trwa on około sekundy. Na chwilę auto słabnie i zaraz wraca wszystko do normy.
Dzisiaj podczas jazdy wyłączyłem klimatyzację i owego "dławienia" nie zauważyłem.
Ktoś spotkał się z podobnym problemem?
Wyczytałem na forum, że niektóry mają problem ze zbyt mocno nabita klimatyzacją. Jednak u nich objawy występują raczej trwale. Czy u mnie to też może być powodem czy szukać gdzieś indziej?
Mazda 6 2010 r. 2.0 DISI
Dzisiaj podczas jazdy wyłączyłem klimatyzację i owego "dławienia" nie zauważyłem.
Ktoś spotkał się z podobnym problemem?
Wyczytałem na forum, że niektóry mają problem ze zbyt mocno nabita klimatyzacją. Jednak u nich objawy występują raczej trwale. Czy u mnie to też może być powodem czy szukać gdzieś indziej?
Mazda 6 2010 r. 2.0 DISI
- Od: 21 lip 2013, 09:55
- Posty: 31
mam podobny problem, co doprowadza mnie do szału. Moja madzia niestety od dłuższego czasu przerywa przy przyspieszaniu. Masakra. Przy ruszaniu z jedynki i po wrzuceniu 2 biegu. auto robi "kangura". Na obrotomierzu widać jak w trakcie przerwania obroty spadają o około 100 obrotów dosłownie na moment i potem się podnoszą. i tak ze 2-3 razy.
Komputer (poza ASO) nie pokazuje błędów, nowe świece, filtr powietrza i nic.
pomaga jedynie bardzo delikatne operowanie sprzęgłem (trochę na półsprzęgle)
a propos- czy na zimnym silniki długo trzyma wam wysokie obroty? jak ruszam na zimnym to auto wyrywa do przodu ( nie można ruszyć wolno bo wskakuje na wysokie utrzymywane na ssaniu obroty)
Komputer (poza ASO) nie pokazuje błędów, nowe świece, filtr powietrza i nic.
pomaga jedynie bardzo delikatne operowanie sprzęgłem (trochę na półsprzęgle)
a propos- czy na zimnym silniki długo trzyma wam wysokie obroty? jak ruszam na zimnym to auto wyrywa do przodu ( nie można ruszyć wolno bo wskakuje na wysokie utrzymywane na ssaniu obroty)
-
lem9
lem9 napisał(a):Przy ruszaniu z jedynki i po wrzuceniu 2 biegu. auto robi "kangura".
może masz zbyt mało wciśnietego gazu...
lem9 napisał(a):pomaga jedynie bardzo delikatne operowanie sprzęgłem (trochę na półsprzęgle)
lem9 napisał(a):Komputer (poza ASO) nie pokazuje błędów, nowe świece, filtr powietrza i nic.
podłącz się pod IDS'a, ScanXL (z dodatkiem Mazdy) lub ForScan
Nie wiem jak długo już masz autko... Można skasować wyuczone wartości i wtedy ECU będzie uczył się od nowa... pod Twoją nogę
Do tego bym sprawdził / wyczyścił przepustnicę...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Witam wszystkich. Piszę w tym wątku bo jest on najbliżej tego co dzieje się z moją Madzią :/
Mam silnik 2.0 benzyna+LPG 147KM, 2009, skrzynia automatyczna, przebieg 130 tyś.. Jeżdżę nią 2 lata i do tej pory wszystko było idealnie. Niestety od około miesiąca mam dziwne spadki mocy. Dzieje się to zarówno z klimą jak i bez, najczęściej w momencie jak zwalniam przy jakimś skrzyżowaniu czy rondzie i potem dodaje gazu. Naciskam gaz, a obroty stoją w miejscu. Trwa to zazwyczaj ok. 1 do 3 sekund. Uczucie jest takie jakby coś Madzie trzymało za gardło i nagle puszczało :/ Po chwili odzyskuje moc i rusza z kopyta. Komputer nie pokazuje żadnych błędów! Dzieje się to jakieś 2-3 razy dziennie ale zauważam, że tendencja jest rosnąca. Podejrzewałem skrzynię automatyczną ale komputer nic nie pokazuje. Mechanik mówi żebym czekał aż wyskoczy jakiś błąd, ale tak jak pisałem, to jest automat i jak mi zdechnie do końca gdzieś w trasie to będą duże problemy bo holowanie nie jest wskazane. Testowałem na LPG jak i benzynie i źródło zasilania nie ma znaczenia. Sprawdzę przepływkę. Może jeszcze macie jakieś sugestie?
Mam silnik 2.0 benzyna+LPG 147KM, 2009, skrzynia automatyczna, przebieg 130 tyś.. Jeżdżę nią 2 lata i do tej pory wszystko było idealnie. Niestety od około miesiąca mam dziwne spadki mocy. Dzieje się to zarówno z klimą jak i bez, najczęściej w momencie jak zwalniam przy jakimś skrzyżowaniu czy rondzie i potem dodaje gazu. Naciskam gaz, a obroty stoją w miejscu. Trwa to zazwyczaj ok. 1 do 3 sekund. Uczucie jest takie jakby coś Madzie trzymało za gardło i nagle puszczało :/ Po chwili odzyskuje moc i rusza z kopyta. Komputer nie pokazuje żadnych błędów! Dzieje się to jakieś 2-3 razy dziennie ale zauważam, że tendencja jest rosnąca. Podejrzewałem skrzynię automatyczną ale komputer nic nie pokazuje. Mechanik mówi żebym czekał aż wyskoczy jakiś błąd, ale tak jak pisałem, to jest automat i jak mi zdechnie do końca gdzieś w trasie to będą duże problemy bo holowanie nie jest wskazane. Testowałem na LPG jak i benzynie i źródło zasilania nie ma znaczenia. Sprawdzę przepływkę. Może jeszcze macie jakieś sugestie?
- Od: 10 mar 2011, 10:28
- Posty: 9
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda 6 GH / 2009 / LPG 147 KM / Automat
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6