Błąd P0628 – uszkodzony zawór SCV
Strona 1 z 1
Witam, brat ma podobny problem z Mazdą 5 2007 r 2.0 diesel 81 kw (chyba silnik RF7J ?). Mazda w korku zmieniła pracę silnika. zaświeciła się kontrolka check, kontrola trakcji oraz mruga DPF. Mazda kręci się do 2500 obrotów i nic więcej. Wywala błąd P0628 OBWÓD POMPY PALIWA "A"– ZA NISKA WARTOŚĆ SYGNAŁU WEJŚCIOWEGO oraz P0628* bez opisu. Sprawdzane ELM327 w programie PCMSCAM. Z tego co czytałem na naszym forum diagnoza pada na czujnik SCV, czy ona powoduje wywalanie na desce wszystkich kontrolek, które wymieniłem ? Proszę o pomoc POZDRAWIAM
- Od: 25 sty 2012, 23:59
- Posty: 8
- Skąd: Płońsk
- Auto: Protege BJ, 2.0 FS 131KM, 2002r,
lpg AKME
czerniak89 napisał(a):Wywala błąd P0628 OBWÓD POMPY PALIWA "A"– ZA NISKA WARTOŚĆ SYGNAŁU WEJŚCIOWEGO oraz P0628* bez opisu.
hm...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
czerniak89 napisał(a):Z tego co czytałem na naszym forum diagnoza pada na czujnik SCV, czy ona powoduje wywalanie na desce wszystkich kontrolek, które wymieniłem ?
Nie czujnik a zawór SCV. Wymieńcie, a się dowiecie że nie.
czerniak89 napisał(a):Wywala błąd P0628 OBWÓD POMPY PALIWA "A"– ZA NISKA WARTOŚĆ SYGNAŁU WEJŚCIOWEGO oraz P0628* bez opisu. Sprawdzane ELM327 w programie PCMSCAM.
A gdzie kultowe błędy P2458 i P242F?!
Podłączcie się pod jakiś bardziej mazdowy interfejs, najlepiej IDS-a. Odczytajcie na nowo błędy, będzie ich znacznie więcej. Później skasujcie co się da, odczytajcie na nowo
Nie czujnik a zawór SCV. Wymieńcie, a się dowiecie że nie.
Może jakaś inna sugestia skoro nie zawór SCV ?
W weekend majowy ciężko o inną diagnostykę... Kiedy silnik ostygł udało sie skasować błędy. Praca silnika wróciła do normy, ale było tak przez chwilę. Przejechałem ok 500m i znów to samo. Tym razem diagnozowałem programem Forscan, pojawił się oprócz P0628, błąd P0089 Wydajność regulatora ciśnienia paliwa. Po czyszczeniu błędów cały czas zostaje P0628, a innych kultowych błędów nie ma
- Od: 25 sty 2012, 23:59
- Posty: 8
- Skąd: Płońsk
- Auto: Protege BJ, 2.0 FS 131KM, 2002r,
lpg AKME
Witam po przerwie i przepraszam ze od razu nie poinformowałem o rozwiązaniu mojego problemu. Przypominam, że u mnie występowały błędy P0628 oraz sporadycznie P0089 i na desce świeciło się wszystko co mogło w tym mrugała kontrolka DPF, a samochód pracował w trybie awaryjnym. W moim przypadku wadliwy okazał się czujnik SCV. Nie czyściłem go bo po wyjęciu stwierdziłem, że tam chyba nie ma co czyścić
tym bardziej, że te czujniki po prostu padają. Kupiłem nowy za 295 zł. Kontrolki na desce zgasły, a błędy się wykasowały i jak na razie nie wróciły. POZDRAWIAM
- Od: 25 sty 2012, 23:59
- Posty: 8
- Skąd: Płońsk
- Auto: Protege BJ, 2.0 FS 131KM, 2002r,
lpg AKME
No to zawór wymieniony...
ps. Kontrolka filtra DPF nie tylko oznacza kłopoty z filtrem... również daje znać o sobie przy problemach z jednostką napędową

ps. Kontrolka filtra DPF nie tylko oznacza kłopoty z filtrem... również daje znać o sobie przy problemach z jednostką napędową
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość