Głośna nierówna praca silnika i biały dym

Postprzez tadziol » 16 lut 2014, 21:06

wyraziłem jedynie swoje przypuszczenia w oparciu o opisane objawy.
miejmy nadzieję,że autor powiadomi nas o odkryciu problemu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez grzegorz0924 » 27 kwi 2014, 18:49

Juz wiadomo co sie stalo panewka na drogim tloku zatarta wal do wymiany plus korbowod komplet panewek uszczelka pod glowica i powinno byc ok cylindry ok tylko turbina mogla dostac wraz z olejem resztki panewki bo wirnik ciezko chodzi
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2010, 01:03
Posty: 41

Postprzez Enduro » 27 kwi 2014, 18:58

grzegorz0924 napisał(a):... tylko turbina mogla dostac wraz z olejem resztki panewki bo wirnik ciezko chodzi
<płacze>
ubolewam
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez grzegorz0924 » 29 kwi 2014, 17:01

Takie uroki tych silnikow nieudane bardzo wedlog mojej opini to pompy oleju niewytrzymuja duzego obciazenia i nienadazaja pompowac olej to powoduje zatarcie panewki bo to najczestrza przyczyna awari panewka na czwartym lub drugim korbowodzie
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2010, 01:03
Posty: 41

Postprzez Enduro » 29 kwi 2014, 18:06

mylisz sie,
pompy sa niezle, wydaje i rzadko ulegaja same z siebie wyeksplatowaniu lub awarii.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez grzegorz0924 » 30 kwi 2014, 22:30

To co moze byc przyczyna zatartej panewki na drogim cylindrze to jest tak czesta awaria w tych silnikach ze juz powinno byc wiadomo co jest nie tak
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2010, 01:03
Posty: 41

Postprzez Enduro » 1 maja 2014, 10:54

zatarcie wynika z braku smarowania..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez grzegorz0924 » 1 maja 2014, 17:32

No wlasnie a smarowanie jest przez pompe oleju czyli wada pomp oleju przy wyzszych obrotach jest niedosc wydajna co powoduje zatarcie
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2010, 01:03
Posty: 41

Postprzez smile » 1 maja 2014, 17:48

Smarowanie jest przez olej :) Pompę oleju zostaw w w spokoju.. :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez sheller80 » 1 maja 2014, 18:44

Tez niedawno robiłem kapitalkę RF7J łącznie z turbo ale powodem zatarcia był nagar który zatkał sitko smoka pompy olejowej ,po prostu nie miała co tłoczyć <płacze> <płacze>
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez smile » 1 maja 2014, 18:48

Powodem były nieszczelne podkładki pod wtryskiwaczami, które przepuszczając spaliny do oleju powodowały tworzenie się zwęglonych cząsteczek, które sukcesywnie odkładały się na smoku olejowym powodując ograniczenie jego przepływu.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez sheller80 » 1 maja 2014, 18:50

Masz racje były jeszcze starej konstrukcji auto z 2006 roku i potwierdzone 135tys km wypaliło na 1, 2 cylindrze .
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez Leoo » 1 maja 2014, 19:25

Jest jeszcze drugie dno tej sytuacji. Filtr oleju ma pewną zaplanowaną zdolność (pojemność) czyszczenia. Kiedy zostanie przekroczona, co może nastąpić dość szybko kiedy sadza dostaje się do oleju, filtr otwiera obejście awaryjne, żeby nie odciąć przepływu na magistrali. Niestety dzieje się to przed zatkaniem smoka. Sytuacja ta powoduje, że olej z cząstkami węgla przetłaczany jest przez panewki szlifując je bezlitośnie. Kiedy stężenie zanieczyszczeń wzrasta może wywołać zmniejszenie przepływu przez poszczególne kanały i dysze olejowe. Może okazać się, że wymiana podkładek i czyszczenie smoka zrobione było zbyt późno a były już takie przypadki opisane na forum.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Enduro » 1 maja 2014, 21:11

grzegorz0924 napisał(a):...............................wada pomp oleju przy wyzszych obrotach jest niedosc wydajna co powoduje zatarcie
.
to nie tak, bo wadliwa pompa spowodowalaby zatracie/przytarcie wszystkich panewek i uszkodzenie glowicy i turbiny.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez grzegorz0924 » 1 maja 2014, 21:23

Turbina tez oberwala dlatego wirnik ciezko chodzi to co moze byc przyczyna zacierania sie panewki na drugim lub czwartym korbowodzie tylko niepisz ze brak smarowania bo to wiem ale skoro twierdzisz ze to nie wina pompy oleju to jaka jest przyczyna braku smarowania zawsze na ktoryms z tych dwoch korbowodow bo musi byc jskus powod
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2010, 01:03
Posty: 41

Postprzez smile » 1 maja 2014, 22:55

Lubię czytać post na 3 linijki, w którym nie ma ani jednego znaku interpunkcyjnego <rotfl>
Bardziej łopatologicznie nie potrafię... Spróbuj pić sok przez zapchaną słomkę... Prędzej się zesrasz niż ugasisz pragnienie. Tu jest podobnie, pompa oleju nie ma siły ciągnąć tej magicznej cieczy, przez co najniższe ciśnienie jest w punkcie najbardziej oddalonym od pompy oleju. I tu się okazuje, że najbardziej oddalonym od pampy oleju jest 4 cylinder, a co za tym idzie 4 panewka :) I w takim przypadku silnik także się zesra, i będzie kupa sprzątania.


Wolę mieć diesla na ropę, niż benzynę na gaz.*

*Nie dotyczy Mazdy 6/5/3 z 2,0 MZR-CD
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez grzegorz0924 » 1 maja 2014, 23:28

Jezeli probujesz byc dowcipny to zaloz kabaret , wracajac do tematu to wlasnie napisalem w moim poscie ze pompa jest malo wydajna na wysokich obrotach wiec niekumam twojego postu bo napisales to co ja wczesniej a po drugie jak bys niedoczytal to mi zatarlo panewke na drugim cylindrze i tak na przyszlosc jezeli masz cos madrego do napisania to pisz smialo a glupie docinki zatrzymaj dla siebie albo swoich kolegow
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2010, 01:03
Posty: 41

Postprzez Enduro » 1 maja 2014, 23:44

grzegorz0924 napisał(a):...pompa jest malo wydajna na wysokich obrotach ...

ona podaje prawie 4 ATM, co wystarczy aby olej podac na drugie pietro...
niekiedy wbrew regule nie zaciera sie nie na 4tym, ale na innym ,co nie zmienie faktu,ze przyczyna jest ta sama,czyli brak smarowania.
pompa jest mechaniczna i jest bardzo niewiele znanych przypadkow, aby to ona byla odpowiedzialna za takowe uszkodzenie silnika

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6