Wibracje silnika

Postprzez Li Mu Bai » 13 kwi 2014, 20:25

Nie, wyrzucany jest tylko błąd że nie działa i nic się nie zmienia. Ok, pomijamy temat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 314 (17/19)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez Leoo » 13 kwi 2014, 21:43

Li Mu Bai napisał(a):Ok, pomijamy temat.

Rozumiem, że warunki termiczne silnika zostały osiągnięte zgodnie z zaleceniami:
viewtopic.php?f=410&t=153088&p=2809330&hilit=temperatura+kalibracji#p2809330
Jaka wersja FORSCana?
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Li Mu Bai » 13 kwi 2014, 22:43

Tak, warunki opisane w wątku o kalibracji spełnione, forscan w wersji ostatniej ze strony,bodajże 16 końcówka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 314 (17/19)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez arekt2222 » 22 kwi 2014, 12:53

Witam.Dzisiaj próbowałem zrobić kalibracje FORSCANEM le wyskoczył mi taki oto komunikat
(OK) [13:13:00.340] Wyzeruj wartość pompa paliwowa został rozpoczęty
(OK) [13:13:00.353] Wykonywanie procedury serwisowej...
(ERR) [13:13:00.438] Procedura serwisowa została przerwana, proszę skontaktować się z autorem
Spotkal sie ktos z takim błedem/ Li Mu Bai miał chyba podobny problem.Udało ci sie go zwalczyć?
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2012, 11:14
Posty: 99 (0/1)
Auto: mazda 6 2,0 citd 2005 r

Postprzez Li Mu Bai » 22 kwi 2014, 14:41

Nie, u mnie procedura w ogóle nie startowała – sprawdzałem kilka razy.
Każdorazowa próba kończyła się od razu komunikatem
"Procedura serwisowa została przerwana, proszę skontaktować się z autorem"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 314 (17/19)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez arekt2222 » 22 kwi 2014, 19:28

Noto lipa.Ja niby kalibracje miałem robiona w serwisie i sie udała to oznacza ze wtryski mam sprawne,scv tez ok bo odpala za pierwszym bez problemu.Tym bardziej nie rozumiem dlaczego po postoju jak odpale i dodam gazu to szarpie silnikiem i glosniej klekocze a po paru minutach wszystko jest ok.spalanie w normie,przyspieszenie auta tez w normie.
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2012, 11:14
Posty: 99 (0/1)
Auto: mazda 6 2,0 citd 2005 r

Postprzez arekt2222 » 27 kwi 2014, 10:06

Winowajca był zawór SCV po wymianie problem ustapił.Stary mial oznaczenie 066 a gdzieś na forum było napisane ze to jest poprawiona wersja.Ale jak widac tez moze nie pracować właściwie
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2012, 11:14
Posty: 99 (0/1)
Auto: mazda 6 2,0 citd 2005 r

Postprzez arekt2222 » 29 kwi 2014, 16:53

Niestety objawy powróciły :( Nie wiem juz sam co jeszcze sprawdzic.Kalibracji C.R u Mnie w okolicy nie ma gdzie zabardzo zrobic,a z drugiej strony nie wiem czy nie beda to kolejne pieniadze wyrzucone w błoto.Ma ktos moze jeszcze jakies pomysły?PRZYPOMNE
-samochód odpala za pierwszym bez problemu
-po dłuzszym postoju jak dodam gazu na biehu jałowym to czuć jakby wibracje silnika,i kopcenie na biało z wydechu
-jak zaczynam jazde to słychac głosny klekot i szarpniecia
-wszystkie te objawy znikaja jak tylko silnik sie mocniej rozgrzeje
-spalanie w normie,przyspieszenie również,oleju nie bierze
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2012, 11:14
Posty: 99 (0/1)
Auto: mazda 6 2,0 citd 2005 r

Postprzez Leoo » 1 maja 2014, 18:29

Jest najnowszy FORScan 2.1.17. Może poprawili opcje kalibracji dla RF5C?

Dopisano 1 maja 2014, 18:31:

arekt2222 napisał(a):-po dłuzszym postoju jak dodam gazu na biehu jałowym to czuć jakby wibracje silnika,i kopcenie na biało z wydechu

Może to woda z układu chłodzenia albo mocno lejący wtrysk? Jakie masz korekty po uruchomieniu na zimno?
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez arekt2222 » 5 maja 2014, 07:47

Korekt na zimno nie sprawdziłem bo niestety forscan nie chcial za nic połaczyc sie z ELM 327.Próbowałem na dwóch kompach.Komunikat nie wykryto ELM.A przecierz elm był sparowany z kompem ale nie wazne.Płyn w zbiorniczku wyrównawczym nie ubywa.Stan oleju silnikowego praktycznie bez zmian tzn. nie ubywa ani przybywa.Zastosowałem środek Forte i narazie wydaje mi sie ze nie dymi przy odpalaniu.Jutro zrobie przelewówke i zobacze ale panowie mechanicy upieraja sie ze skoro przeszedł kalibrację wtrysków to malo prawdopodobne żeby którys z nich był uszkodzony.Wie ktos moze jakie powinny byc parametry czy ilość paliwa na dany wtryskiwacz w określonym czasie?(sorki za słownictwo ale nie wiem jak fachowo nazwac wyniki tego testu) Jako ze sprawdzał będe wszystko już tak wiec mam pytanie?
Wjednym z moich postow pisałem o tym ze na jalowym biego słychac tak jakby brzęczenie,jeden z kolegów odpisał ze to jakis elektrozawor ze znaczkiem mitsubishi,czy wie ktos moze od czego jest ten elektro zawór bo zauwazyłem ze coraz mocniej brzęczy i moze to on jest odpowiedzialny za to co dzieje sie z moim autem.Ptrzac z przodu silnika umiejscowiony on jest po prawej stronie i widoczny jest od spodu samochodu.Jak zrobie przelewówke i dajmy na to wyjdzie dobrze to sprawdze poduszki pod silnikiem ale wiecej pomysłów brak :(
PS.Nie wiem czy to tylko moje auto czy ktos miał podobny problem ale w tamtym tygodniu podłaczyłem auto pod IDS i co sie okazalo błedy odczytał (CZUJNIK WAŁKA ROZRZASU SYGNAŁ A)ale testu auta i jakiej kolwiek operacjI nie dało sie wykonac tak jak by auto wogole sie nie łaczyło.Może to wina oprogramowania na tym ids ale przedemna był koles RFJ7 i u niego przeszła ta cała procedura.A ten błąd pozostał raczej z czasu kiedy silnik był wymieniany.
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2012, 11:14
Posty: 99 (0/1)
Auto: mazda 6 2,0 citd 2005 r

Postprzez properek » 6 maja 2014, 19:40

Jest najnowszy FORScan 2.1.17. Może poprawili opcje kalibracji dla RF5C?


W w.w. wersji w M6 RF5C brak jakiejkolwiek procedury serwisowej.
W wersji 2.1.16 były 3:
Wyzeruj wartość:
MAF
wtryskiwacz
pompa paliwa
Niestety żadna nie działała. – wykonywanie i za chwilę przerwana.
Czy wyzerowanie (reset) to to samo co kalibracja (wzorcowanie)?
properek
 

Postprzez arekt2222 » 7 maja 2014, 14:21

Pisałem do gości z FORSCAN odpisali mi ze wykasowali z programu juz ta opcje kalibracji poniewaz dla rf5c nie da rady narazie tego zrobic. "
Thanks for your feedback.

We have removed "reset" functions on Mazda 6 RF 2002-2004 model year because it was found out that these functions do not really work on these models (throw a error when user runs it). We got a lot of complaints from users, so we have to remove them to do not confuse people, until we fix them.

If some of these removed functions really worked on your engine, please let us know."
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2012, 11:14
Posty: 99 (0/1)
Auto: mazda 6 2,0 citd 2005 r

Postprzez arekt2222 » 20 maja 2014, 14:22

Byłem na kalibracji wtrysków,przebiegła pomyslnie,test przelewowy wyszedł ok,nie pamietam jaki był wydatek ale wszystkie dawały podobnie,Auto pali na dotyk,wynieniłem scv,wymieniłem olej silnik pracuje ładnie duzo ciszej.A jednak po cało nocnym postoju objawy szarpania autem pozostały ale zdecydowanie mniejsze,oczywiście zakopci na biało, zauwazyłem tez ze przy dodawaniu gazu na biegu jalowym w pewnym momencie wskazówka obrotomierza rusza sie w góre i w dól (drga)ale ja trzymam pedal gazu w tym samym miejscu.Po rozgrzaniu auto smiga jak nowe przyspiesza az miło.Zamówiłem Forte zobaczymy moze to cos pomoze a jak nie to juz nie mam pojecia i szczerze mechanicy w mojej okolicy nie bardzo wiedza co to moze być powodem takiego zachowania auta.
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2012, 11:14
Posty: 99 (0/1)
Auto: mazda 6 2,0 citd 2005 r

Postprzez tadziol » 20 maja 2014, 19:11

arekt2222 napisał(a): juz nie mam pojecia i szczerze mechanicy w mojej okolicy nie bardzo wiedza co to moze być powodem takiego zachowania auta.

arekt2222 napisał(a):podłaczyłem auto pod IDS i co sie okazalo błedy odczytał (CZUJNIK WAŁKA ROZRZASU SYGNAŁ A)

olałeś tak ważny trop ?
arekt2222 napisał(a):A ten błąd pozostał raczej z czasu kiedy silnik był wymieniany.

tylko ten i żaden inny ?? nie zastanawia Cię to ??
ja bym się nim zainteresował.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez arekt2222 » 20 maja 2014, 20:10

Ten bład juz sie nie pojawia.Wydaje mi sie ze jak by wałek był zle ustawiony to by miał klopot z odpalaniem czy sie myle?
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2012, 11:14
Posty: 99 (0/1)
Auto: mazda 6 2,0 citd 2005 r

Postprzez tadziol » 20 maja 2014, 21:57

Jesteś pewien na 100 %,że nie ma błędu ? Bo wcześniej napisałeś,że tylko IDS się połączył i odczytał ten błąd.
arekt2222 napisał(a):Wydaje mi sie ze jak by wałek był zle ustawiony to by miał klopot z odpalaniem czy sie myle?

jak masz przestawiony rozrząd o jeden ząb,to nie odpalisz.pojawi się błąd korelacji czujników wału korbowego i wałka rozrządu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez arekt2222 » 20 maja 2014, 22:14

W tamtym tygodniu tego błędu nie miałem.U mnie odpala za pierwszym razem bez problemu.I ten mój objaw wystepuje tylko na zimnym silniku jak sie rozgrzeje to juz jest ok.Po dodaniu gazu na biegu jałowym tak jak by sie dławił cos w tym stylu i czuc tak jakby opór pedału gazu ale to raczej tylko takie moje wrazenie.Sytuacja trwa ok 5 min a później wszystko smiga.
ps.ten błąd o ktorym piszesz to jaki ma symbol?
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2012, 11:14
Posty: 99 (0/1)
Auto: mazda 6 2,0 citd 2005 r

Postprzez tadziol » 20 maja 2014, 22:21

P 0016
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez arekt2222 » 20 maja 2014, 22:37

Aha.U mnie kiedys był problem z ustawieniem tego klinu co jest na wałku rozrządu mialo to cos wspólnego z tym czujnikiem,lecz mechanik to ustawił ale błedów nie sprawdzałem przez 2 -3 miesiace.Dopiero niedawno podłaczyłem pod IDS i skasowałem.Ale jak odłacze kostke od tego czujnika czy też sterowania problem tez sie pojawia.Skoro wtryski mam sprawne ,pompe tez ,turbina ok,egr przeczyszczony to co jeszcze warto było by sprawdzic?
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2012, 11:14
Posty: 99 (0/1)
Auto: mazda 6 2,0 citd 2005 r

Postprzez tadziol » 20 maja 2014, 22:48

poprawne ustawienie koła zębatego napędzającego pompę wspomagania względem wałka rozrządu.skoro był problem z klinem,to tam bym uderzał.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron