Wibracje silnika
Li Mu Bai napisał(a):Ok, pomijamy temat.
Rozumiem, że warunki termiczne silnika zostały osiągnięte zgodnie z zaleceniami:
viewtopic.php?f=410&t=153088&p=2809330&hilit=temperatura+kalibracji#p2809330
Jaka wersja FORSCana?
Witam.Dzisiaj próbowałem zrobić kalibracje FORSCANEM le wyskoczył mi taki oto komunikat
(OK) [13:13:00.340] Wyzeruj wartość pompa paliwowa został rozpoczęty
(OK) [13:13:00.353] Wykonywanie procedury serwisowej...
(ERR) [13:13:00.438] Procedura serwisowa została przerwana, proszę skontaktować się z autorem
Spotkal sie ktos z takim błedem/ Li Mu Bai miał chyba podobny problem.Udało ci sie go zwalczyć?
(OK) [13:13:00.340] Wyzeruj wartość pompa paliwowa został rozpoczęty
(OK) [13:13:00.353] Wykonywanie procedury serwisowej...
(ERR) [13:13:00.438] Procedura serwisowa została przerwana, proszę skontaktować się z autorem
Spotkal sie ktos z takim błedem/ Li Mu Bai miał chyba podobny problem.Udało ci sie go zwalczyć?
Noto lipa.Ja niby kalibracje miałem robiona w serwisie i sie udała to oznacza ze wtryski mam sprawne,scv tez ok bo odpala za pierwszym bez problemu.Tym bardziej nie rozumiem dlaczego po postoju jak odpale i dodam gazu to szarpie silnikiem i glosniej klekocze a po paru minutach wszystko jest ok.spalanie w normie,przyspieszenie auta tez w normie.
Niestety objawy powróciły
Nie wiem juz sam co jeszcze sprawdzic.Kalibracji C.R u Mnie w okolicy nie ma gdzie zabardzo zrobic,a z drugiej strony nie wiem czy nie beda to kolejne pieniadze wyrzucone w błoto.Ma ktos moze jeszcze jakies pomysły?PRZYPOMNE
-samochód odpala za pierwszym bez problemu
-po dłuzszym postoju jak dodam gazu na biehu jałowym to czuć jakby wibracje silnika,i kopcenie na biało z wydechu
-jak zaczynam jazde to słychac głosny klekot i szarpniecia
-wszystkie te objawy znikaja jak tylko silnik sie mocniej rozgrzeje
-spalanie w normie,przyspieszenie również,oleju nie bierze
-samochód odpala za pierwszym bez problemu
-po dłuzszym postoju jak dodam gazu na biehu jałowym to czuć jakby wibracje silnika,i kopcenie na biało z wydechu
-jak zaczynam jazde to słychac głosny klekot i szarpniecia
-wszystkie te objawy znikaja jak tylko silnik sie mocniej rozgrzeje
-spalanie w normie,przyspieszenie również,oleju nie bierze
Jest najnowszy FORScan 2.1.17. Może poprawili opcje kalibracji dla RF5C?
Dopisano 1 maja 2014, 18:31:
Może to woda z układu chłodzenia albo mocno lejący wtrysk? Jakie masz korekty po uruchomieniu na zimno?
Dopisano 1 maja 2014, 18:31:
arekt2222 napisał(a):-po dłuzszym postoju jak dodam gazu na biehu jałowym to czuć jakby wibracje silnika,i kopcenie na biało z wydechu
Może to woda z układu chłodzenia albo mocno lejący wtrysk? Jakie masz korekty po uruchomieniu na zimno?
Korekt na zimno nie sprawdziłem bo niestety forscan nie chcial za nic połaczyc sie z ELM 327.Próbowałem na dwóch kompach.Komunikat nie wykryto ELM.A przecierz elm był sparowany z kompem ale nie wazne.Płyn w zbiorniczku wyrównawczym nie ubywa.Stan oleju silnikowego praktycznie bez zmian tzn. nie ubywa ani przybywa.Zastosowałem środek Forte i narazie wydaje mi sie ze nie dymi przy odpalaniu.Jutro zrobie przelewówke i zobacze ale panowie mechanicy upieraja sie ze skoro przeszedł kalibrację wtrysków to malo prawdopodobne żeby którys z nich był uszkodzony.Wie ktos moze jakie powinny byc parametry czy ilość paliwa na dany wtryskiwacz w określonym czasie?(sorki za słownictwo ale nie wiem jak fachowo nazwac wyniki tego testu) Jako ze sprawdzał będe wszystko już tak wiec mam pytanie?
Wjednym z moich postow pisałem o tym ze na jalowym biego słychac tak jakby brzęczenie,jeden z kolegów odpisał ze to jakis elektrozawor ze znaczkiem mitsubishi,czy wie ktos moze od czego jest ten elektro zawór bo zauwazyłem ze coraz mocniej brzęczy i moze to on jest odpowiedzialny za to co dzieje sie z moim autem.Ptrzac z przodu silnika umiejscowiony on jest po prawej stronie i widoczny jest od spodu samochodu.Jak zrobie przelewówke i dajmy na to wyjdzie dobrze to sprawdze poduszki pod silnikiem ale wiecej pomysłów brak
PS.Nie wiem czy to tylko moje auto czy ktos miał podobny problem ale w tamtym tygodniu podłaczyłem auto pod IDS i co sie okazalo błedy odczytał (CZUJNIK WAŁKA ROZRZASU SYGNAŁ A)ale testu auta i jakiej kolwiek operacjI nie dało sie wykonac tak jak by auto wogole sie nie łaczyło.Może to wina oprogramowania na tym ids ale przedemna był koles RFJ7 i u niego przeszła ta cała procedura.A ten błąd pozostał raczej z czasu kiedy silnik był wymieniany.
Wjednym z moich postow pisałem o tym ze na jalowym biego słychac tak jakby brzęczenie,jeden z kolegów odpisał ze to jakis elektrozawor ze znaczkiem mitsubishi,czy wie ktos moze od czego jest ten elektro zawór bo zauwazyłem ze coraz mocniej brzęczy i moze to on jest odpowiedzialny za to co dzieje sie z moim autem.Ptrzac z przodu silnika umiejscowiony on jest po prawej stronie i widoczny jest od spodu samochodu.Jak zrobie przelewówke i dajmy na to wyjdzie dobrze to sprawdze poduszki pod silnikiem ale wiecej pomysłów brak
PS.Nie wiem czy to tylko moje auto czy ktos miał podobny problem ale w tamtym tygodniu podłaczyłem auto pod IDS i co sie okazalo błedy odczytał (CZUJNIK WAŁKA ROZRZASU SYGNAŁ A)ale testu auta i jakiej kolwiek operacjI nie dało sie wykonac tak jak by auto wogole sie nie łaczyło.Może to wina oprogramowania na tym ids ale przedemna był koles RFJ7 i u niego przeszła ta cała procedura.A ten błąd pozostał raczej z czasu kiedy silnik był wymieniany.
Jest najnowszy FORScan 2.1.17. Może poprawili opcje kalibracji dla RF5C?
W w.w. wersji w M6 RF5C brak jakiejkolwiek procedury serwisowej.
W wersji 2.1.16 były 3:
Wyzeruj wartość:
MAF
wtryskiwacz
pompa paliwa
Niestety żadna nie działała. – wykonywanie i za chwilę przerwana.
Czy wyzerowanie (reset) to to samo co kalibracja (wzorcowanie)?
-
properek
Pisałem do gości z FORSCAN odpisali mi ze wykasowali z programu juz ta opcje kalibracji poniewaz dla rf5c nie da rady narazie tego zrobic. "
Thanks for your feedback.
We have removed "reset" functions on Mazda 6 RF 2002-2004 model year because it was found out that these functions do not really work on these models (throw a error when user runs it). We got a lot of complaints from users, so we have to remove them to do not confuse people, until we fix them.
If some of these removed functions really worked on your engine, please let us know."
Thanks for your feedback.
We have removed "reset" functions on Mazda 6 RF 2002-2004 model year because it was found out that these functions do not really work on these models (throw a error when user runs it). We got a lot of complaints from users, so we have to remove them to do not confuse people, until we fix them.
If some of these removed functions really worked on your engine, please let us know."
Byłem na kalibracji wtrysków,przebiegła pomyslnie,test przelewowy wyszedł ok,nie pamietam jaki był wydatek ale wszystkie dawały podobnie,Auto pali na dotyk,wynieniłem scv,wymieniłem olej silnik pracuje ładnie duzo ciszej.A jednak po cało nocnym postoju objawy szarpania autem pozostały ale zdecydowanie mniejsze,oczywiście zakopci na biało, zauwazyłem tez ze przy dodawaniu gazu na biegu jalowym w pewnym momencie wskazówka obrotomierza rusza sie w góre i w dól (drga)ale ja trzymam pedal gazu w tym samym miejscu.Po rozgrzaniu auto smiga jak nowe przyspiesza az miło.Zamówiłem Forte zobaczymy moze to cos pomoze a jak nie to juz nie mam pojecia i szczerze mechanicy w mojej okolicy nie bardzo wiedza co to moze być powodem takiego zachowania auta.
arekt2222 napisał(a): juz nie mam pojecia i szczerze mechanicy w mojej okolicy nie bardzo wiedza co to moze być powodem takiego zachowania auta.
arekt2222 napisał(a):podłaczyłem auto pod IDS i co sie okazalo błedy odczytał (CZUJNIK WAŁKA ROZRZASU SYGNAŁ A)
olałeś tak ważny trop ?
arekt2222 napisał(a):A ten błąd pozostał raczej z czasu kiedy silnik był wymieniany.
tylko ten i żaden inny
ja bym się nim zainteresował.
Jesteś pewien na 100 %,że nie ma błędu ? Bo wcześniej napisałeś,że tylko IDS się połączył i odczytał ten błąd.
jak masz przestawiony rozrząd o jeden ząb,to nie odpalisz.pojawi się błąd korelacji czujników wału korbowego i wałka rozrządu.
arekt2222 napisał(a):Wydaje mi sie ze jak by wałek był zle ustawiony to by miał klopot z odpalaniem czy sie myle?
jak masz przestawiony rozrząd o jeden ząb,to nie odpalisz.pojawi się błąd korelacji czujników wału korbowego i wałka rozrządu.
W tamtym tygodniu tego błędu nie miałem.U mnie odpala za pierwszym razem bez problemu.I ten mój objaw wystepuje tylko na zimnym silniku jak sie rozgrzeje to juz jest ok.Po dodaniu gazu na biegu jałowym tak jak by sie dławił cos w tym stylu i czuc tak jakby opór pedału gazu ale to raczej tylko takie moje wrazenie.Sytuacja trwa ok 5 min a później wszystko smiga.
ps.ten błąd o ktorym piszesz to jaki ma symbol?
ps.ten błąd o ktorym piszesz to jaki ma symbol?
Aha.U mnie kiedys był problem z ustawieniem tego klinu co jest na wałku rozrządu mialo to cos wspólnego z tym czujnikiem,lecz mechanik to ustawił ale błedów nie sprawdzałem przez 2 -3 miesiace.Dopiero niedawno podłaczyłem pod IDS i skasowałem.Ale jak odłacze kostke od tego czujnika czy też sterowania problem tez sie pojawia.Skoro wtryski mam sprawne ,pompe tez ,turbina ok,egr przeczyszczony to co jeszcze warto było by sprawdzic?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6