Automatyczna Skrzynia Biegów (ASB) w BA/BH – pytania i odpowiedzi
Na allegro sprawdzałem to tak za 500 at mozna dostać pewnie drugie tyle montaż, tylko że dopiero co miesiąc minął jak całą nową zawieche za prawie 2 k wstawiłem do niego
, koszta koszta. Kupiłem ją za niecałe 2 tysiące ładnie wyglądająca bez rdzy a tu sie sypie po kolei 
- Od: 23 cze 2013, 18:43
- Posty: 7
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 323 1.5 z5 4-ro biegowy automat ba sedan 1995r.
tak to jest z tanimi autami.Jeżdzij i sie nie przejmuj ,no bo gdzie i kiedy mozna u nas w kraju jezdzic wiecej jak 150 
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
kubik_gda napisał(a):Czwórka jest, niedługo zmienię olej i zobaczę może będzie lepiej
Jak są wszystkie biegi to już źle nie jest.
Wymiana oleju nie zaszkodzi.
Ale też nie zaszkodzi abyś sprawdził ustawienie TPS bo na jego podstawie tez sterowana jest ASB.
Opis znajdziesz na Forum.
Uzupełnij proszę profil o lokalizację i dokładniejszy model auta.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam wszystkich
Proszę o pomoc, chciałbym zmienić olej w mojej automatycznej przekładni w mazdzie 323 1.5 z5 ba sedan z 1994 roku tylko że nie wiem jaki tam ma być filtr, szukałem i nie znalazłem.
proszę o odpowiedz pozdrawiam Kuba
Proszę o pomoc, chciałbym zmienić olej w mojej automatycznej przekładni w mazdzie 323 1.5 z5 ba sedan z 1994 roku tylko że nie wiem jaki tam ma być filtr, szukałem i nie znalazłem.
proszę o odpowiedz pozdrawiam Kuba
- Od: 23 cze 2013, 18:43
- Posty: 7
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 323 1.5 z5 4-ro biegowy automat ba sedan 1995r.
Zapytaj się może u nich: http://www.midparts.pl/
Ostatnio z kolegą kupowaliśmy z naszych X9 i wychodziło to dosyć dobrze cenowo.
Ostatnio z kolegą kupowaliśmy z naszych X9 i wychodziło to dosyć dobrze cenowo.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam.Chciałbym wymienić olej w ASB w Mazdzie 323 c Z5 z 94r. z ASB i nie wiem jaki olej kupić. Dexron 2 czy 3? Nie napisałem ,że chodzi mi o olej w ASB.
Ostatnio edytowano 25 lut 2014, 11:48 przez jarek999, łącznie edytowano 1 raz
arafal21 napisał(a):Kup sobie dexelia 5w40 albo 10w40 i bedzie mozesz tez z innej marki.
Ojjj – tutaj trochę chyba nieco przedobrzyłeś bo o tej lepkości są oleje silnikowe.
Moim zdaniem w latach, gdy auto to zostało wyprodukowane to nie wiem czy były oleje klasy Dextron 3
Dlatego jak nalejesz Dextron 2 to też nie powinno się nic złego stać.
Ważniejsze jest abyś przy okazji filtr wymienił.
EDIT:
Filtr to będzie chyba taki: http://www.midparts.com.pl/pl/p/F4A-EL- ... zelka/1658
Ale wcześniej dopytaj się lepiej bo nie mam pewności.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dziękuje Marek 161BD081za odpowiedz,też chyba znalazłem takie info,że powinien być Dexron 2 ale chciałem się upewnić.
arafal21 Wszystko w porządku z Twoimi oczami tylko jak odpowiadałeś na moją wiadomość to nie było napisane,że chodzi o olej w skrzyni biegów tylko o silnik-wina leży po mojej stronie


Witam.
Od razu uprzedzam że jestem blondynką więc proszę o wyrozumiałość. Mam samochód mazda 323 z roku 1996 z automatyczną skrzynią biegów. Nie znam się za bardzo na autach ale słyszałam że automatyczne skrzynie biegów są strasznie drogie w naprawach i troszkę się boję ponieważ niedawno wyczytałam że jeżeli skrzynia biegów szarpie przy zmianie biegów to może to oznaczać poważne problemy.
Niestety u mnie tak jest. Tzn mam tu na myśli pojedyncze szarpnięcie w momencie zmiany biegów... Teraz troszkę się boję gdyż nie wiem czy to normalne i te skrzynie po prostu tak mają, czy też oznacza to wydatki...
Bardzo proszę pomoc.
Pozdrawiam
Od razu uprzedzam że jestem blondynką więc proszę o wyrozumiałość. Mam samochód mazda 323 z roku 1996 z automatyczną skrzynią biegów. Nie znam się za bardzo na autach ale słyszałam że automatyczne skrzynie biegów są strasznie drogie w naprawach i troszkę się boję ponieważ niedawno wyczytałam że jeżeli skrzynia biegów szarpie przy zmianie biegów to może to oznaczać poważne problemy.
Bardzo proszę pomoc.
Pozdrawiam
- Od: 26 kwi 2014, 20:33
- Posty: 7
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 323
Witaj na Forum!
Zacznij od zmiany oleju wraz z filtrem w skrzyni bo to podstawa w skrzyniach automatycznych.
A jak znam życie to nikt nie wie kiedy to było zmieniane ostatnim razem
Olej jakiś klasy Dextron III a w filtr zapewne zaopatrzysz sie w www.midparts.pl
Te ich filtry nie są może rewelacyjne (osobiście sprawdzone) ale lepszych ciężko będzie znaleźć.
Zreszta znacznie lepszy taki niż niewymieniany stary
Uzupełnij proszę profil jeszcze o dokładniejszy model auta i będzie lux.
Temat założyłaś trochę w złym dziale ale zaraz go przeniosę.
Zacznij od zmiany oleju wraz z filtrem w skrzyni bo to podstawa w skrzyniach automatycznych.
A jak znam życie to nikt nie wie kiedy to było zmieniane ostatnim razem
Olej jakiś klasy Dextron III a w filtr zapewne zaopatrzysz sie w www.midparts.pl
Te ich filtry nie są może rewelacyjne (osobiście sprawdzone) ale lepszych ciężko będzie znaleźć.
Zreszta znacznie lepszy taki niż niewymieniany stary
Uzupełnij proszę profil jeszcze o dokładniejszy model auta i będzie lux.
Temat założyłaś trochę w złym dziale ale zaraz go przeniosę.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Olej był wymieniany jakieś 50 tyś. km temu, ale czy takie szarpnięcia to coś poważnego
Czy zmiana biegów powinna być praktycznie niezauważalna?? W skrzyniach biegów z tamtych lat ( 90.) to normalne
PS: Bardzo dziękuję za pomoc
PS: Bardzo dziękuję za pomoc
- Od: 26 kwi 2014, 20:33
- Posty: 7
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 323
Jak był zmieniany 50 tyś. km temu to juz czas najwyższy na jego zmianę!
Serwisant od skrzyni z mojego X9 ze względu na jej konstrukcje i zastosowany filtr zalecał wymianę nawet co ok 20-25 tyś. km.
Szarpnięcia w tych skrzyniach mogą być o ile nie są duże.
Aż tak płynnie to one biegów nie zmieniają
Jak sie szczególnie bytuje to szarpnięcia są bardziej zauważalne, przy jeździe"emeryckiej" umie powinny stanowić problemu.
Zmień na razie olej i zobaczymy co z tego wyniknie.
Serwisant od skrzyni z mojego X9 ze względu na jej konstrukcje i zastosowany filtr zalecał wymianę nawet co ok 20-25 tyś. km.
Szarpnięcia w tych skrzyniach mogą być o ile nie są duże.
Aż tak płynnie to one biegów nie zmieniają
Jak sie szczególnie bytuje to szarpnięcia są bardziej zauważalne, przy jeździe"emeryckiej" umie powinny stanowić problemu.
Zmień na razie olej i zobaczymy co z tego wyniknie.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
O dziękuję bardzo za uspokojenie
a mam jeszcze pytanko... Podobno jakoś można samemu sprawdzić poziom oleju w skrzyni biegów... Tyle że ja nigdy tego nie robiłam. Mógłby mi ktoś podpowiedzieć gdzie i w jaki sposób? Czy gdzieś jest jakiś bagnet do sprawdzenia oleju w skrzyni biegów? Czy należy zrobić to w inny sposób? Czy zwykła kobieta da sobie z tym radę? 
- Od: 26 kwi 2014, 20:33
- Posty: 7
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 323
Sprawdzić olej to nie jest wielki problem 
Miarka będzie gdzieś w okolicach filtra powietrza i akumulatora.
Normalnie – wyciągasz bagnet i sprawdzasz.
Zwykle są dwie miarki na obu stronach bagnetu – dla zimnego i gorącego oleju.
Ważne: poziom oleju sprawdzamy na pracującym silniku i dźwigni wybieraka ustawionej na P lub N.
Przed sprawdzeniem trzeba przewajchować wybierakiem przez każdą pozycję przytrzymując go po min 5 sek. na każdej pozycji.
Tak swoją drogą to proponowałbym poszukać w archiwum tematów dotyczących skrzyń automatycznych (ASB) występujących też w innych autach z tych lat
Miarka będzie gdzieś w okolicach filtra powietrza i akumulatora.
Normalnie – wyciągasz bagnet i sprawdzasz.
Zwykle są dwie miarki na obu stronach bagnetu – dla zimnego i gorącego oleju.
Ważne: poziom oleju sprawdzamy na pracującym silniku i dźwigni wybieraka ustawionej na P lub N.
Przed sprawdzeniem trzeba przewajchować wybierakiem przez każdą pozycję przytrzymując go po min 5 sek. na każdej pozycji.
Tak swoją drogą to proponowałbym poszukać w archiwum tematów dotyczących skrzyń automatycznych (ASB) występujących też w innych autach z tych lat
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Czyli będą tam dwa bagnety? Jeden przy silniku do sprawdzania oleju silnikowego i drugi kolo akumulatora do sprawdzenia oleju w skrzyni biegów?
- Od: 26 kwi 2014, 20:33
- Posty: 7
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 323
Oczywiście! 
W skrzyni masz przecież zupełnie inny olej.
W skrzyni masz przecież zupełnie inny olej.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam,
mam kolejne pytanie. Zauważyłam że jadąc na 4 biegu z prędkością ok 80 km/h auto zaczyna lekko szarpać. Tak jakby nie mogło się zdecydować na jakim biegu jechać... Problem ten nie występuję przy jeździe na innych biegach ani podczas przyspieszania. Czy ktoś wie co to może być?
mam kolejne pytanie. Zauważyłam że jadąc na 4 biegu z prędkością ok 80 km/h auto zaczyna lekko szarpać. Tak jakby nie mogło się zdecydować na jakim biegu jechać... Problem ten nie występuję przy jeździe na innych biegach ani podczas przyspieszania. Czy ktoś wie co to może być?
- Od: 26 kwi 2014, 20:33
- Posty: 7
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 323
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości