Wycierający się lakier na progach
Witam, miałem różne auta, ale czegoś takiego nie doświadczyłem – po 1(jednym) miesiącu na progu mam wytarty lakier do gołego metalu! Wytarcie powstało od wsiadania, wysiadania od strony kierowcy – obuwie normalne ("do garnituru" lub sportowe, bez żadnych podkuć itp.). Zauważyłem, że lakier jest taki, że wystarczy przejechanie paznokciem bez specjalnego nacisku (nie mam bynajmniej paznokci gitarzysty klasycznego) i jest trwały ślad na lakierze – np. lakier wgłębieniu pod klamką drzwi od kierowcy jest wyraźnie porysowany – właśnie od kontaktu paznokcia z lakierem (kluczyk radiowy, więc jest w kieszeni a nie w dłoni). Salon proponuje na te progi naklejki za bagatela kilka stówek. Ale w miejscu zdartym będę musiał (w aucie dopiero 6-miesięcznym) chyba robić zaprawki i lakierować!
W mieście stawia się auto na chodniku, gdzie przechodzą piesi – wystarczy z pozoru nieznaczny kontakt i mazda ma rysy. Czy ktoś ma podobne doświadczenia?
W mieście stawia się auto na chodniku, gdzie przechodzą piesi – wystarczy z pozoru nieznaczny kontakt i mazda ma rysy. Czy ktoś ma podobne doświadczenia?
O cienkich, ale przede wszystkim właśnie łatwo wycierających się lakierach Mazd już na forum pisano. Twoje doświadczenie jest dowodem na to, że w nowych M3 nic pod tym względem nie uległo zmianie. Ja jeżdżę dopiero od trzech tygodni, fakt, że na lakier staram się uważać i na razie nic nie zauważyłem, ale widać do czasu ... Jaki masz lakier, metalik czy nie (z niemetalicznych to chyba jest dostępny tylko biały?) i jaki kolor
- Od: 28 lut 2014, 18:58
- Posty: 30
- Auto: Mazda 3 HB 165KM, SkyPassion 2014, Titanium Flash.
Panowie
Nim napiszecie posta ochłońcie i napiszcie na spokojnie Do "mic", piszesz że po miesiącu wytarł ci się lakier na progu, a potem że samochód ma 6 miesięcy, to przez 5 miesięcy nie wsiadałeś do samochodu?
. Prawda jest taka że od paru lat producenci samochodów muszą stosować lakiery ekologiczne "wodne" których twardość jest niższa ( notabene wszystkich lakierów wodnych), przez to łatwiej się rysują. Lakiery samochodowe wytwarza kilku specjalizujących się w tym producentów na świecie, a nie producenci samochodów więc lakier od jednego producenta czy to dla Mazdy czy na przykład dla Subaru będzie tak samo trwały. Wsiadając do samochodu, na butach mamy drobiny piasku, na odzieży zamki błyskwiczne , napy, guziki metalowe więć o zarysownie nietrudno.
Miałem samochody już z lakierami ekologicznymi i poza paroma drobnymi ryskami nie zauważyłem wycierania sie lakieru. Obecnie też mam lakier soul red i nie mam rys ale przy wsiadaniu wysoko podnoszę stopy i nie staję na progu.
Nim napiszecie posta ochłońcie i napiszcie na spokojnie Do "mic", piszesz że po miesiącu wytarł ci się lakier na progu, a potem że samochód ma 6 miesięcy, to przez 5 miesięcy nie wsiadałeś do samochodu?
Miałem samochody już z lakierami ekologicznymi i poza paroma drobnymi ryskami nie zauważyłem wycierania sie lakieru. Obecnie też mam lakier soul red i nie mam rys ale przy wsiadaniu wysoko podnoszę stopy i nie staję na progu.
Mic napisał(a):po 1(jednym) miesiącu na progu mam wytarty lakier do gołego metalu!
Czy możesz wrzucić zdjęcia?
Mic napisał(a):W salonie stwierdzono, że nie będzie to objęte gwarancją.
Na warstwę lakieru jest gwarancja – jak się nie mylę – 3 letnia... Wytarcie się jego warstwy tak wcześnie (zakładając normalną eksploatację) nie jest noralne...
Może napisz do MM Polska... (btw. ASO powinno to zrobić za ciebie)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Potwierdzam, po 1 miesiącu miałem zdarty lakier. Nic z tym nie robiłem, uważałem odtąd by nie dotknąć progu przy wsiadaniu (chociaż nie zawsze się udaje – pośpiech, parkowanie w mieście gdzie nie zawsze jest możliwość szerokiego otworzenia drzwi). Po kolejnych 4 miesiącach siadł w aucie i-eloop i i-stop. Pojechałem wówczas i tym lakierem do serwisu mazdy. Było to 1 miesiąc temu. No i mamy 6 miesięcy
. Poza tym w aucie znalazłem jakieś zatyczki gumowe na podwozie w foliowym opakowaniu, których mi nie zamontowano przed wydaniem auta, nie wiem co to było, może ktoś wie?, w serwisie wówczas mi to zamontowali, ale jakiś czas bez tego jeździłem.
Mic napisał(a):echałem wówczas i tym lakierem do serwisu mazdy. Było to 1 miesiąc temu. No i mamy 6 miesięcy . Poza tym w aucie znalazłem jakieś zatyczki gumowe na podwozie w foliowym opakowaniu, których mi nie zamontowano przed wydaniem auta, nie wiem co to było, może ktoś wie?, w serwisie wówczas mi to zamontowali, ale jakiś czas bez tego jeździłem.
Człowieku, zmień ASO skoro nie przyłożyli się do przeglądu przedsprzedażnego ( nie zamontowali gumowych korków w podwoziu, prawdopodobnie w miejscach mocowania samochodu do statku na czas transportu z Japonii! ), nie przykładają się do obsługi posprzedażnej ( "z góry" odmowa naprawy gwarancyjnej odnośnie wytartego lakieru... ) to powiedz mi, czy przyłożą się do przeglądu na 20 tyś czy tylko wymienią olej i skasują Cię 900 zł?!
Czekamy na foty progów!!
Pzdr.
Dopisano 28 kwi 2014, 22:51:
Dopisano 28 kwi 2014, 22:53:
Proszę o informację – co to za gumowe korki do podwozia – do czego one służą? Przejeździłem zimę bez nich, w aso nie uzyskałem właściwie żadnej informacji, zapewniono mnie że "nic się nie dzieje".
Tragicznie to wygląda
Przecież jak to się będzie tak ścierać to po roku mało co zostanie lakieru. I mam wrażenie, że oryginalne nakładki progowe nie za wiele tutaj pomogą bo nie zabezpieczają tych krawędzi. Czy inni właściciele również mają taki/podobny problem?
Coś tu jest nie tak! Ten próg jest chyba po poważniejszych "przejściach". Jego dolny profil poniżej oskrobanej krawędzi jest wyraźnie powgniatany – krawędź nie jest prosta! Dlaczego od góry są fragmenty odbarwionej blachy? No chyba, że zdjęcie tak przekłamuje!? 

- Od: 28 lut 2014, 18:58
- Posty: 30
- Auto: Mazda 3 HB 165KM, SkyPassion 2014, Titanium Flash.
To są rysy wyłącznie od kontaktu krawędzi obuwia (butów "do garnituru") z progiem. Buty nie są podkute/ani z gwoździami czy innym twardym materiałem poza typową podeszwą. Nie był żadnego uderzania, wożenia/wkładania przedmiotów przez te drzwi itp. Nigdy w żadnym samochodzie twego nie miałem, a eksploatowałem tak samo. Nie wiem co robić, po tym numerze z zatyczką do podwozia nie bardzo ufam aso. Btw, czy ktoś się orientuje co zabezpiecza ta zatyczka?
Nie ma wgnieceń, ani przebarwień, to światło. Załączam pozostałe fotki.
I jeszcze ta. Wszystkie fotki z tego samego dnia, robione komórką
Ostatnia fotka.
Nie ma wgnieceń, ani przebarwień, to światło. Załączam pozostałe fotki.
I jeszcze ta. Wszystkie fotki z tego samego dnia, robione komórką
Ostatnia fotka.
Aż mnie zatkało...
Czy ASO zrobiło zdjęcia i wyjaśniało sprawę z producentem? Czy sami z siebie wydali werdykt?
Czy kontaktowałeś się sam z MMP(*)?
* – zakładam, że mieszkasz w PL dlatego podałem Mazda Motor Poland...

Czy ASO zrobiło zdjęcia i wyjaśniało sprawę z producentem? Czy sami z siebie wydali werdykt?
Czy kontaktowałeś się sam z MMP(*)?
* – zakładam, że mieszkasz w PL dlatego podałem Mazda Motor Poland...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
jest to bardzo dziwne bo rysy są nawet w miejscach gdzie but nie ma prawa ocierać przy wsiadaniu i wysiadaniu. Patrzyłeś dół drzwi? nic nie obciera?
Moim zdaniem to wina źle zamontowanych drzwi. Nie ma bata, żeby takie rysy powstały w wyniku tarcia gumy(podeszwa buta) z lakierem.
Poza tym otarcia są nawet w miejscach gdzie raczej nikt nie ociera nogami. No chyba, że robisz jakieś dziwne ruchy podczas wsiadania.
Poza tym otarcia są nawet w miejscach gdzie raczej nikt nie ociera nogami. No chyba, że robisz jakieś dziwne ruchy podczas wsiadania.
- Od: 3 lut 2014, 00:02
- Posty: 56
- Auto: Mazda 3 SkyPassion 165KM
mindfreak napisał(a):Moim zdaniem to wina źle zamontowanych drzwi
Neonixos666 napisał(a):Patrzyłeś dół drzwi? nic nie obciera?
faktycznie... wygląda jakby drzwi to zrobiły...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Pierwsze co zrób, to pomierz grubość lakieru na tym progu i dla porównania na pozostałych.
Zrób zdjęcia zamkniętych drzwi, porównaj przerwy pomiędzy błotnikami przednimi a drzwiami przednimi i pomiędzy drzwiami przednimi a tylnymi.
Powiem tylko, że śmierdząca sprawa... coś z autem na pewno jest nie tak!
Powiesz w końcu co to za ASO Cię robi w balona?!
Dopisano 29 kwi 2014, 22:51:
Sory, ale sam stwierdzasz że to Twoja wina... Z takim tekstem w ASO sam sobie odbierasz argumenty.
Nigdy nie należy stawiać tezy zanim ASO to nie zrobi, bo po co mają wymyślać coś nowego skoro sam się udupiasz?!
Prawidłowe zachowanie to zgłoszenie problemów z lakierem, niech ASO to obejrzy i się drapią w głowę od czego to może być. ASO by nie wpadło na to, że to od butów... Szukali by przyczyny w źle osadzonych drzwiach ( zawiasy?! ), uszczelkach drzwi lub coś innego..
Jako ciekawostkę powiem Wam, że Mazda 3 w porównaniu do poprzedniczki ma zupełnie na nowo zaprojektowane zawiasy drzwi, dzięki temu do otwarcia/zamknięcia potrzebna jest mniejsza siła. W dodatku japońska precyzja wykonania pozwoliła zmniejszyć szpary miedzy drzwiami a nadwoziem. W tym celu nawet dokonywano pomiarów grubości lakieru na rantach drzwi aby wiedzieć, czy wszystkie wymiary są optymalne
Zrób zdjęcia zamkniętych drzwi, porównaj przerwy pomiędzy błotnikami przednimi a drzwiami przednimi i pomiędzy drzwiami przednimi a tylnymi.
Powiem tylko, że śmierdząca sprawa... coś z autem na pewno jest nie tak!
Powiesz w końcu co to za ASO Cię robi w balona?!
Dopisano 29 kwi 2014, 22:51:
Mic napisał(a):To są rysy wyłącznie od kontaktu krawędzi obuwia (butów "do garnituru") z progiem.
Sory, ale sam stwierdzasz że to Twoja wina... Z takim tekstem w ASO sam sobie odbierasz argumenty.
Nigdy nie należy stawiać tezy zanim ASO to nie zrobi, bo po co mają wymyślać coś nowego skoro sam się udupiasz?!
Prawidłowe zachowanie to zgłoszenie problemów z lakierem, niech ASO to obejrzy i się drapią w głowę od czego to może być. ASO by nie wpadło na to, że to od butów... Szukali by przyczyny w źle osadzonych drzwiach ( zawiasy?! ), uszczelkach drzwi lub coś innego..
Jako ciekawostkę powiem Wam, że Mazda 3 w porównaniu do poprzedniczki ma zupełnie na nowo zaprojektowane zawiasy drzwi, dzięki temu do otwarcia/zamknięcia potrzebna jest mniejsza siła. W dodatku japońska precyzja wykonania pozwoliła zmniejszyć szpary miedzy drzwiami a nadwoziem. W tym celu nawet dokonywano pomiarów grubości lakieru na rantach drzwi aby wiedzieć, czy wszystkie wymiary są optymalne

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości