Jaki olej do skrzyni biegów? Sposoby wymiany oleju.
Chciałem kupić normalnie w sklepie, ale ciężko było dostać u mnie w okolicy – wszędzie LiquiMoly, a Motula jak na lekarstwo. Poszukałem więc na Allegro i znalazłem w Warszawie stacjonarny sklep na Dąbrowskiego http://petrostar.pl/index.php – zamówiłem na Allegro http://allegro.pl/show_item.php?item=2764587466 i odebrałem w sklepie. Mam nadzieję, że nie jest to żadna podróbka, bo nie za bardzo jest zadowolony z tego oleju, a inni jakoś chwalą.
Efekt jest taki, że po dłuższym postoju jak się rusza to szczególnie 2 topornie chodzi. Jak się na luzie i puszczonym gazie rozchlapie olej w skrzyni to biegi chodzą jak złoto . Wygląda jakby topornie chodząca dwójka to nie wina samej skrzyni tylko smarowania. Najlepsze, że obserwowałem dokładnie wymianę i nalewali do skrzyni aż się przelewało (weszło 2,5) litra, więc oleju powinno być ok.
Może ktoś kto się zna/otwierał skrzynie wypowie się jak jest zbudowana skrzynia – może koła zębate od 1 i 2 biegu nie dotykają lustra oleju i trzeba nalać ciut więcej oleju np. stawiając samochód pod kątem. Z drugiej strony jak się przeleje za dużo oleju to można rozwalić uszczelniacze i bądź tu mądry .
Efekt jest taki, że po dłuższym postoju jak się rusza to szczególnie 2 topornie chodzi. Jak się na luzie i puszczonym gazie rozchlapie olej w skrzyni to biegi chodzą jak złoto . Wygląda jakby topornie chodząca dwójka to nie wina samej skrzyni tylko smarowania. Najlepsze, że obserwowałem dokładnie wymianę i nalewali do skrzyni aż się przelewało (weszło 2,5) litra, więc oleju powinno być ok.
Może ktoś kto się zna/otwierał skrzynie wypowie się jak jest zbudowana skrzynia – może koła zębate od 1 i 2 biegu nie dotykają lustra oleju i trzeba nalać ciut więcej oleju np. stawiając samochód pod kątem. Z drugiej strony jak się przeleje za dużo oleju to można rozwalić uszczelniacze i bądź tu mądry .
- Od: 11 sie 2010, 23:42
- Posty: 98
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GH 2.2 Diesel Kombi wersja Sport
Ja zaplacilem podobnie, £45 z dostawa za 3 litry. Juz jestem po wymianie. Utknalem troche przy odkrecaniu sruby spustowej (musialem kupic klucz 24), a oleju weszlo troche ponad 2.7l. Jak na razie jakiejs wielkiej zmiany nie odczulem...
- Od: 7 lut 2012, 19:09
- Posty: 13
- Skąd: UK
- Auto: M6 GH 2.0 MZR-CD
MX5 NA 1.8
Witam,
A ja chciałbym zapytać, czy przy wymianie oleju w skrzyni manualnej wymienia się też jakiś filtr tego oleju?
pozdrawiam
A ja chciałbym zapytać, czy przy wymianie oleju w skrzyni manualnej wymienia się też jakiś filtr tego oleju?
pozdrawiam
-
Galczas
Jeśli ktoś na nadal problem z "zakleszczaniem" jedynki lub problemami z wbiciem dwójki zaraz po odpaleniu, szczególnie po zimnej nocy to proponuję sprawdzić/uzupełnić stan oleju w skrzyni. Ja miałem takie objawy po wymianie oleju (problem opisany powyżej w moich postach). Dwa razy był sprawdzany stan oleju i za każdym razem wychodziło, że jest ok. Jakieś dwa tygodnie temu przy wymianie oleju silnikowego poprosiłem jeszcze raz o kontrole stanu oleju (bo objawy nie wskazywały na uszkodzenie skrzyni tylko słabe smarowanie) – tym razem być może samochód był pod innym kątem i udało się dolać ok 100ml oleju. Po tym zabiegu problemy z dwójką i jedynką znikły – nawet po mroźnej nocy.
Wygląda na to, że skrzynią jest bardzo wrażliwa nawet na małe niedobory i warto nalać oleju z "lekkim czubkiem" oczywiście nie przesadzając z ilością.
Jeśli ktoś będzie miał podobne obserwację to prosiłbym o informację.
Wygląda na to, że skrzynią jest bardzo wrażliwa nawet na małe niedobory i warto nalać oleju z "lekkim czubkiem" oczywiście nie przesadzając z ilością.
Jeśli ktoś będzie miał podobne obserwację to prosiłbym o informację.
- Od: 11 sie 2010, 23:42
- Posty: 98
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GH 2.2 Diesel Kombi wersja Sport
Jestem po wymianie oleju w skrzyni. Zalałem polecanym olejem czyli : MOTUL GEAR 300 75W90. Przed wymianą biegi wchodziły ciut opornie ( 1, 2, R ) ale nie było tragedii , a po wymianie jest rewelacyjnie – płynnie, miękko, lekko itp. Przebieg 85 977 km. Spuszczony olej nie był chyba bardzo zużyty sądząc po kolorze – brunatny i mętny.
Poniżej foto skrzyni biegów, silnik 2.0 147KM LF oraz zaznaczone korki ( może komuś się przyda ) :
– czerwony – wlew,
– błękitny – spust
Korki na klucz 23
Poniżej foto skrzyni biegów, silnik 2.0 147KM LF oraz zaznaczone korki ( może komuś się przyda ) :
– czerwony – wlew,
– błękitny – spust
Korki na klucz 23
Jeżeli chodzi o ilość to ok. 3 litrów może wejść, nie bież zbyt gęstego na zimę bo mogą biegi nie wchodzić.
-
alya
Warto
Powinno się go wymieniać co 5 lat... lub niestety nie pamiętam... przebiegu
Powinno się go wymieniać co 5 lat... lub niestety nie pamiętam... przebiegu
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
zawsze możesz częściej
Napewno to nie zaszkodzi, a wręcz bedzie lepiej
Grunt, aby nie przeciągać za długo...
Napewno to nie zaszkodzi, a wręcz bedzie lepiej
Grunt, aby nie przeciągać za długo...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
hej! a mi znowu czasami jedynka nie chce wskoczyć (bez zgrzytów po prostu jakby coś ją blokowało w połowie) a biegi 2 i 3 podczas jazdy czasami czuć jakby haczenie też bez żadnego chrobotania ...
motor to 147km 2.0 benzyna 2008 ma nakulane 44000 mil i z tego co widziałem po historii serwisowania samochodu olej nie był wymieniany jaki olej byście polecili i w jaki sposób go tam wlać?
motor to 147km 2.0 benzyna 2008 ma nakulane 44000 mil i z tego co widziałem po historii serwisowania samochodu olej nie był wymieniany jaki olej byście polecili i w jaki sposób go tam wlać?
- Od: 25 lip 2014, 21:39
- Posty: 16
- Skąd: Scotland
- Auto: mazda 6 2008 2.0 benzyna 147km
a co mówi książka, że co ile należy olej wymieniać? (sprawdź bo ja nie wiem)
Już kilku kolegów podawało przypadki, że zmieniali olej bo mieli takie widzimisię, a okazywało się, że olej w skrzyni był jeszcze w bardzo dobrej kondycji.
Już kilku kolegów podawało przypadki, że zmieniali olej bo mieli takie widzimisię, a okazywało się, że olej w skrzyni był jeszcze w bardzo dobrej kondycji.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Wojtek napisał(a):Powinno się go wymieniać co 5 lat...
Pioteq25 napisał(a):przebieg >90tys/km
proszę czytać
skiba1985 napisał(a):motor to 147km 2.0 benzyna 2008 ma nakulane 44000 mil
O jesteś z Wysp... Tutaj ASO nie wymienia oleju, a tylko robi dolewkę...
(chyba nie przeszli szkolenia )
skiba1985 napisał(a):jaki olej byście polecili i w jaki sposób go tam wlać?
Oczywiście zgodny ze specyfikacją Mazdy
Jeszcze raz polecam czytać tematy... zanim zadamy pytanie...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
jedyne informacje jakie znalazłem to jak często trzeba go wymieniać reszta jest na temat olejów do silnika
mały update
znalazłem informacje jaki olej poleca mazda
mały update
znalazłem informacje jaki olej poleca mazda
Ostatnio edytowano 18 sie 2014, 19:35 przez skiba1985, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 25 lip 2014, 21:39
- Posty: 16
- Skąd: Scotland
- Auto: mazda 6 2008 2.0 benzyna 147km
masz również obrazek
Procedura:
1. Rozgrzać silnik i skrzynię jazdą
2. Zaparkować auto i zabezpieczyć przed toczeniem
3. Odkręcić śrubę wlewu oleju
4. Spuścić olej ze skrzyni odkręcając śrubę spustową z cytowanego zdjęcia
5. Zakręcić śrubę spustową
6. W otwór wlewu wsunąć wężyk z lejkiem i poprowadzić go do góry
lub
włożyć w otwór wężyk od dużej strzykawki
7. wlewać (wpompować) nowy olej za pomocą lejka czy strzykawki
8. przestać wlewać nowy olej w chwili osiągniecia poziomu oleju do otworu wlewu oleju.
9. Zakręcić korek (śrubę) wlewu oleju
i już
T_OMASZ napisał(a):Poniżej foto skrzyni biegów, silnik 2.0 147KM LF oraz zaznaczone korki
Procedura:
1. Rozgrzać silnik i skrzynię jazdą
2. Zaparkować auto i zabezpieczyć przed toczeniem
3. Odkręcić śrubę wlewu oleju
4. Spuścić olej ze skrzyni odkręcając śrubę spustową z cytowanego zdjęcia
5. Zakręcić śrubę spustową
6. W otwór wlewu wsunąć wężyk z lejkiem i poprowadzić go do góry
lub
włożyć w otwór wężyk od dużej strzykawki
7. wlewać (wpompować) nowy olej za pomocą lejka czy strzykawki
8. przestać wlewać nowy olej w chwili osiągniecia poziomu oleju do otworu wlewu oleju.
9. Zakręcić korek (śrubę) wlewu oleju
i już
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6