Sprężanie, a branie oleju.

Postprzez jarek43_16 » 24 kwi 2014, 10:59

Samochód to Mazda MX-6 2.0 FS 115KM DOHC.
Bierze olej ok 0,5l/1000km, czasem dymi przy rozruchu i przy przygazowaniu, czy wyprzedzaniu.
Kupiłem manometr YATO YT-7301 i pomierzyłem kompresje, robiłem wszystko wg instrukcji, tzn. odczepiłem filtr powietrza, przewody zapłonowe uziemiłem, przy kręceniu rozrusznikiem pedał gazu i sprzęgła w podłodze. A o to wyniki:

Na zimnym niektórzy coś tam pisali, by sprawdzić, ale wg instrukcji jest to źle, ale zrobiłem próbę:
14-13,9-13,9-13,8 bar

Na ciepłym:
14,8-14,5-14,5-14,8

Na ciepłym po dolaniu na tłok 4ml oleju:
16-16-15,8-16,7

No i teraz niech ktoś rzuci swoim fachowym okiem na to i się wypowie.
Niby jak po próbie olejowej znacznie wzrośnie ciśnienie, tzn. że pierścienie puszczają, ale jeszcze wolę się upewnić.

Edit; poprzedni właściciel (mechanik) twierdził, że jak tylko kupił to miał do roboty uszczelkę pod głowicą, to głowica była planowana, a uszczelniacze były nie wymieniane, bo były dobre tzn. sprawdzane ciśnieniowo, czy coś w tym rodzaju.

Jak odkręciłem korek wlewu oleju to coś dymi, albo paruje. Ubytku płynu nie zauważyłem, a w odmie trochę 'majonezu' jest. Wydech jest okopcony na czarno i wodę tam widać w takim wgłębieniu. Samochód z LPG.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2013, 22:50
Posty: 167 (0/2)
Skąd: Lisów, Lubartów
Auto: Mazda MX-6 GE FS 2.0 94'

Postprzez oemauto » 24 kwi 2014, 17:02

jarek43_16 napisał(a): poprzedni właściciel (mechanik) twierdził, że jak tylko kupił to miał do roboty uszczelkę pod głowicą, to głowica była planowana, a uszczelniacze były nie wymieniane, bo były dobre tzn. sprawdzane ciśnieniowo, czy coś w tym rodzaju.[/quote

jarek43_16 napisał(a):Samochód z LPG


Masz odpowiedź. Jedną.

Co do ciśnienia... Raczej tu nie szukałbym przyczyny.
Zresztą przy dużych przebiegach sama wymiana pierścieni może nie pomóc.

Jakiej lepkości oleju używasz?
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 00:04
Posty: 63 (0/3)
Auto: obk

Postprzez noxes » 24 kwi 2014, 22:48

Ale o co Ci chodzi? To że ciśnienie jest ok to nie znaczy, że masz pierścienie zgarniające dobre.
Polecam poczytać na forum, wszystko jest.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez jarek43_16 » 24 kwi 2014, 22:59

Gaz ja zakładałem i zrobiłem ok 2500km, wcześniej tylko na benzynie jeździł.
Olej to Valvoline 10W60.
Wg tego tematu; viewtopic.php?f=429&t=55589&start=20
sprężanie u mnie powinno być jak fabryka podaje 12 bar, a u mnie jest więcej.
Ktoś też napisał, ze planowanie podnosi kompresje, a ciekawe o ile może podnieść.

Ale, że co o co chodzi? Chciałem kilka opinii i tyle.
Czytałem i to sporo <oczko>
Wszyscy o tych pierścieniach i polecają riki, mierzenie owalu itp itd i że nie pomogło, a może nie koniecznie te pierścienie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2013, 22:50
Posty: 167 (0/2)
Skąd: Lisów, Lubartów
Auto: Mazda MX-6 GE FS 2.0 94'

Postprzez mark.87 » 24 kwi 2014, 23:45

Kolego ewidentnie do wymiany sa uszczelniacze w glowicy, wiem bo u siebie 2razy to przerabialem i problem znikl dopiero po wymianie uszczelniaczy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez lewy323s » 18 cze 2014, 10:35

Moim zdaniem przy zużyciu tylko pierscieni zgarniających, nie uszczelniających może wystąpić duże branie oleju z jednoczesnym zachowaniem wysokiego cisnienia sprężania. Olej nie jest dobrze zgarniany i dodatkowo uszczelnia pare cylinder tłok. Dlatego często ludzie się dziwią, że auto bierze mocno olej, jakby wogóle nie miało już pierścieni a moc jest nadal wysoka.
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6