Problem z olejem?troszke kopci
Ale producent zalecal lac 5w30, takze 5w40 bedzie w sam raz. Ludzie jezdza na 0w30,0w40 i jakos nic sie nie dzieje
Po mineralnym nic dobrego sie nie dzieje w silniku, uwierz mi bo wiem co u mnie sie wyrabialo. Kopcenie po odpale, pil wiecej niz syntetka i ciezki rozruch jest na takim. ZMienial i sie nie zastanawiaj. Temat o olejach jest i to dluuuuuuuuuuuugi
Takie oleje 15w40 to do traktorkow a nie silnik PB 
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
atl123 napisał(a):teraz pytanie jesli bierze nieduza ilosc oleju to czy warto wymieniac pierscienie i uszczelniacze i tracic kupe kasy? czy kupic litra oleju i od zmiany do zmiany lac
O ile kompresja jest dobra a ubytki oleju nie są rzendu 1l na 1kkm to spokojnie można smigać, ale tak jak już pisaliśmy warto zmienić tą oliwę, jak masz wątpliwości co do jazdy na 5W to zmień sobie na 10W, firma tu nie istotna, czy to castrol total czy valvoline, byle cena była dobra
JapanBA napisał(a):Z tym 0W30 to chyba o mnie chodzi![]()
Bo Ty jest hardkorem
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
atl123 napisał(a):Czy orietuje sie ile moze kosztować taka usługa?
Zależy to od mechanika oraz użytych do naprawy części.
A w sumie to o jaką usługę Ci chodzi? Wymianę uszczelniaczy zaworowych czy pierścieni?
Bo różnica w zakresie naprawy spora, również w kosztach...
Zaufany mechanik znajomy ogolnie, Robi praktycznie tylko silniki i skrzynie wiec niewiele wezmie odemnie, powiedzial rozbierze silnik i zobaczy co jest nie tak z tymi pierscieniami...Uszczelniacze napewno powiedzial do wymiany i ogolna regenaracja głowicy
na co moge jeszcze liczyc co moze byc ewentualnie nie tak? bo nie wiem ile kasy szykować wiadom ze moze cos wyjsc jak rozbierze silnik;/
Dopisano 24 kwi 2014, 21:51:
Czy ktos by mi pomogł napisac kosztorys czesci ktore mi beda potzrebne przy naprawie mechanik wezmie 250
ale nie mam pojecia co dalej jakie uszczelki itd;/
na co moge jeszcze liczyc co moze byc ewentualnie nie tak? bo nie wiem ile kasy szykować wiadom ze moze cos wyjsc jak rozbierze silnik;/
Dopisano 24 kwi 2014, 21:51:
Czy ktos by mi pomogł napisac kosztorys czesci ktore mi beda potzrebne przy naprawie mechanik wezmie 250
ale nie mam pojecia co dalej jakie uszczelki itd;/
www.carspeed.pl wycenią ci części takie jakie powinne być 
a wiec tak Regenracja głowicy 450zł i dalej nie wiem nie znam sie;p jaki uszczelki??? bo prawdopodobnie mechanik bedzie tez wymienial pierscienie.
Rozrzad dopiero ma przejechane 13 tyś wiec nie bedzie robiony
czyli narazie tego co mi wiaomo to
regenracja głowicy-450zł
uszczelka pod głowice 100zł
Rozrzad dopiero ma przejechane 13 tyś wiec nie bedzie robiony
czyli narazie tego co mi wiaomo to
regenracja głowicy-450zł
uszczelka pod głowice 100zł
Rozumiem że w regeneracji głowicy jest już uwzględniony koszt nowych uszczelniaczy zaworowych?
Poza tym tak jak piszesz uszczelka pod głowicę ~115zł OE
Jeżeli potrzeba to uszczelki pod kolektor ssący i wydechowy – każda ok 30zł – ja wymieniałem tylko pod ssącym
Pierścionki RIK ~250zł w carspeedzie, ale podobno można dostać taniej
przy okazji można wymienić panewki korbowodowe ~90zł
W razie potrzeby uszczelka pod pokrywę zaworów ~80zł – zostawiłem starą i nie cieknie
Półksiężyce miski 2x70zł – cena zabójcza za taka pierdołę, reanimowałem stare.
Simmeringi wałków rozrządu – ceny nie znam nie wymieniałem
Tak naprawdę to co trzeba wymienić okaże się dopiero po rozebraniu silnika.
Jak już będzie miał wyjęte tłoki to i tak pierścionki bym wymieniał. Koszt nie taki duży a spokój na dłuższy czas.
Poza tym tak jak piszesz uszczelka pod głowicę ~115zł OE
Jeżeli potrzeba to uszczelki pod kolektor ssący i wydechowy – każda ok 30zł – ja wymieniałem tylko pod ssącym
Pierścionki RIK ~250zł w carspeedzie, ale podobno można dostać taniej
przy okazji można wymienić panewki korbowodowe ~90zł
W razie potrzeby uszczelka pod pokrywę zaworów ~80zł – zostawiłem starą i nie cieknie
Półksiężyce miski 2x70zł – cena zabójcza za taka pierdołę, reanimowałem stare.
Simmeringi wałków rozrządu – ceny nie znam nie wymieniałem
Tak naprawdę to co trzeba wymienić okaże się dopiero po rozebraniu silnika.
Jak już będzie miał wyjęte tłoki to i tak pierścionki bym wymieniał. Koszt nie taki duży a spokój na dłuższy czas.
- Od: 13 lut 2014, 12:36
- Posty: 63
- Skąd: Bydoszcz
- Auto: Mazda 323F (BA) 1.5 (Z5) '95
Mazda 6 (GY) 2.0 (LF) +LPG BRC Sequent 24.11 '03
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości