W końcu dojrzałem do założenia własnego tematu w tym dziale. Nie dlatego, że planuję jakieś "grube mody". Powód jest dosyć prozaiczny – chcę mieć w jednym miejscu wszystkie wymiany, naprawy, modyfikacje (będę wiedział kiedy co było robione). Druga sprawa: nie zawsze wiem gdzie zadać dręczące mnie pytanie, czasem ono ginie, a porada forumowiczów może okazać się naprawdę cenna!
Historia:
Moja mazda została wyprodukowana w 1999 roku, Do Polski przyjechała jako samochód używany, z Holandii. Zakupiona w okolicach Elbląga od prywatnego importera. W momencie zakupu na liczniku było 176000 km (przebieg wydawał się być wiarygodny, jak na 8 latka przebieg ani za mały ani za duży). W rodzinie jeździ od 7 lat, moja jest od 1,5 roku.
Dane techniczne:
Model: Mazda 626 GW 2.0 DITD (RF2A , 101 KM) GLX
Rocznik: 1999
Na Liczniku: 254000 km
Kolor: szampański metallic (4f argent champagne mica)

Wyposażenie:
– ABS
– Wspomaganie kierownicy
– Klimatyzacja manualna
– Radio z CD
– Centralny zamek
– Alufelgi 15"
– Poduszka powietrzna kierowcy
-4xelektrycznie sterowane szyby

Modyfikacje:
– nowe radio Sony
– wzmacniacz Sony xm-sd12x – nieaktualne
–wzmacniacz Helix DB four
– zestaw odseparowany głośników na przód Powerbass – nieaktualne
–zestaw odseparowany Morel Tempo 6
– wygłuszenie drzwi matami STP
–letni zestaw kół: alufelgi 16" od poliftowej Mazdy 6 + opony Kumho
–skórzana kierownica od poliftowej Mazdy 626 GF/GW na rynek UK (u nas spotykana w 323f BJ sportive)


Plany:
– Powrócić do tematu rdzy (nadkola, progi były robione, ale ruda powróciła. Uda się naprawić na zasadzie gwarancji)
– Naprawa pilota od centralnego
– Nowe siłowniki do klapy bagażnika
– Obszycie kierownicy i gałki zmiany biegów skórą
– Nowe felgi – obecnie marzą mi się MOMO WIN PRO BLACK
Naprawy/wymiany:
-Lipiec 2007 (176710 km): Rozrząd, Olej, Filtry, Płyn hamulcowy, Siłowniki klapy, Naprawa hamulca ręcznego
-Maj 2008 (186200 km): Olej, filtry, REGENERACJA POMPY WTRYSKOWEJ
-Luty 2009 (197771 km): Olej, filtry, Wymiana amortyzatorów TYŁ
-Październik 2009 (207670 km): Olej, filtry, Wymiana tarcz i klocków hamulcowych PRZÓD+TYŁ
-Czerwiec 2011 (221900 km): Olej, filtry, Wymiana pompy ABS + czujnik LEWY TYŁ
-Wrzesień 2012 (241719 km): Wymiana rozrządu
-Luty 2013 (246142 km): Wymiana tarczy sprzęgła i siłownika
-Wrzesień 2013 (249400 km): Olej, Filtry, lakiernicze poprawki (nadkola, maska, klapa bagażnika)
-Maj 2013 (254810 km): Wahacze przód (kpl.) + gumy, łączniki, nowe tarcze i klocki hamulcowe TYŁ
Są to oczywiście większe naprawy, których dokonywałem i zapisałem w książce. Oczywiście do tego dochodzą małe wymiany dokonywane na bieżąco (np. filtr kabinowy).




