Mazda6 GY L3 '04 2,3l Top Sport Wagon
Grill daj do ogarnietego lakiernika bo bedzie lipa..
- Od: 13 sty 2014, 19:06
- Posty: 892
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.
wilusjdm napisał(a):Lipa od razukupisz puszkę spreja 400ml i sam sprawę ogarniesz
ostatnio sam dorabiałem kolor, dorobienie farby + nabicie w puchę = 40zł
I najważniejsze to bezbarwny bo inaczej odpryski Cię zjedzą
matthies napisał(a):trza ten lakier zmatowić czy po porządnym oczyszczeniu od razu na to walić?
chyba matowienie jest konieczne, a jeśli nie to zawsze pewniej, że będzie dobrze trzymać
Mam takie pytanko trochę z innej beczki 
Jak ci się jeździ na tych oponach??
Miałem taki sam zestaw ale w Audi A6 i przy ciasnych szybkich zakrętach miałem takie uczucie jak by auto miało zaraz z zakrętu wypaść.
Gadałem kiedyś ze specem od opon i mi powiedział ze to normalne w tych oponach bo mają miękki rant i "nurkują" w zakrętach
Jak ci się jeździ na tych oponach??
Miałem taki sam zestaw ale w Audi A6 i przy ciasnych szybkich zakrętach miałem takie uczucie jak by auto miało zaraz z zakrętu wypaść.
Gadałem kiedyś ze specem od opon i mi powiedział ze to normalne w tych oponach bo mają miękki rant i "nurkują" w zakrętach
- Od: 11 lut 2014, 00:14
- Posty: 289
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6
3.0 V6 223KM
2006r.
nie wiem czy zwróciłeś uwagę, ale ja mam model 3, nie 2. Produkcję rozpoczęli gdzieś w listopadzie, więc nie jestem przekonany czy rzeczywiście się do nich odwołujesz.
Fakt jednak jest taki, że UR2 miały bardzo miękki rant, toteż wspomniany spec od opon mówił prawdę. Kwestia też zależy od wysokości profilu i czy opona np nie jest XL (dodatkowo wzmocniona). Myślę, że indeks prędkości też sporo wnosi, ja mam Y.
Wspominałem w temacie opon, że na razie chyba tylko raz uświadczyłem ugięcia opony na feldze (albo rzeczywiście auto mi lekko popłynęło) ale to był dość ostry łuk przy prędkości 160+++
Nie miałem jeszcze możliwości polatać w ulewę, ale na te popierdółki wodne co były dotychczas daję 8,5/10
Fakt jednak jest taki, że UR2 miały bardzo miękki rant, toteż wspomniany spec od opon mówił prawdę. Kwestia też zależy od wysokości profilu i czy opona np nie jest XL (dodatkowo wzmocniona). Myślę, że indeks prędkości też sporo wnosi, ja mam Y.
Wspominałem w temacie opon, że na razie chyba tylko raz uświadczyłem ugięcia opony na feldze (albo rzeczywiście auto mi lekko popłynęło) ale to był dość ostry łuk przy prędkości 160+++
Nie miałem jeszcze możliwości polatać w ulewę, ale na te popierdółki wodne co były dotychczas daję 8,5/10
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Miałem model 2 ale miałem okazje jeździć samochodem z modelem 3 i odczucia były podobne.
Tydzień temu też wymieniałem opony i czytałem parę opinii na temat tych opon i większość pisze że dobra wytrzymała opona ale nie do agresywnej jazdy.
Na modelu 2 przejeździłem prawie 2 lata i dobrze mi sie jeździło w szczególności w deszczu czego w Polsce nie brakuje. Tylko na zakrętach nie było tak jak bym tego chciał.
XL to raczej nie oznacza opony dodatkowo wzmocnionej tylko zwiększona nośność opony, a FR to oznacza oponę dodatkowo wzmocniona.
Tydzień temu też wymieniałem opony i czytałem parę opinii na temat tych opon i większość pisze że dobra wytrzymała opona ale nie do agresywnej jazdy.
Na modelu 2 przejeździłem prawie 2 lata i dobrze mi sie jeździło w szczególności w deszczu czego w Polsce nie brakuje. Tylko na zakrętach nie było tak jak bym tego chciał.
XL to raczej nie oznacza opony dodatkowo wzmocnionej tylko zwiększona nośność opony, a FR to oznacza oponę dodatkowo wzmocniona.
- Od: 11 lut 2014, 00:14
- Posty: 289
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6
3.0 V6 223KM
2006r.
nie. FR to rant ochronny dla felgi, a XL oznacza wzmocnioną oponę, ale jest tak jak piszesz, idzie to w parze z większą nośnością, w przypadku tego modelu 94. Ja mam 91 i XL nie mam.
Do sportowej jazdy żadna opona z klasy średniej się nie nadaje, a ja sportowo już raczej nie latam. Zdarzy się przycisnąć, to prawda, ale szaleńcze lata mam już za sobą. Generalnie kwestia tego co kto potrzebuje od opony, dla mnie najważniejsza była przyczepność na mokrym bo to niesie za sobą największe zagrożenie. Porównując opony, NALEŻY pamiętać o porównywaniu dokładnie takich samych rozmiarów, bo nawet 225/45 i 225/50 już będą się inaczej zachowywały.
Ogólnie zapraszam do lektury --> viewtopic.php?f=329&t=11167
Do sportowej jazdy żadna opona z klasy średniej się nie nadaje, a ja sportowo już raczej nie latam. Zdarzy się przycisnąć, to prawda, ale szaleńcze lata mam już za sobą. Generalnie kwestia tego co kto potrzebuje od opony, dla mnie najważniejsza była przyczepność na mokrym bo to niesie za sobą największe zagrożenie. Porównując opony, NALEŻY pamiętać o porównywaniu dokładnie takich samych rozmiarów, bo nawet 225/45 i 225/50 już będą się inaczej zachowywały.
Ogólnie zapraszam do lektury --> viewtopic.php?f=329&t=11167
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Tu się z tobą nie zgodzę ze FR to rant ochrony.
Sprawdziłem dzisiaj specjalnie na stronie Uniroyala i jest tak jak pisałem .
Indeks prędkości
H do 210 km/h
V do 240 km/h
Y do 300 km/h
Specyfikacja
XL zwiększona nośność
FR wzmocniona
SUV dla samochodów typu SUV (Sports Utility Vehicle)
Jeśli chodzi o przyczepność na mokrym to się z Tobą zgodzę. Na modelu 2 jeździłem jak wcześniej pisałem i w czasie deszczu byłem bardzo zadowolony. Na mokre nawierzchnie bardzo dobra opona.
Sprawdziłem dzisiaj specjalnie na stronie Uniroyala i jest tak jak pisałem .
Indeks prędkości
H do 210 km/h
V do 240 km/h
Y do 300 km/h
Specyfikacja
XL zwiększona nośność
FR wzmocniona
SUV dla samochodów typu SUV (Sports Utility Vehicle)
Jeśli chodzi o przyczepność na mokrym to się z Tobą zgodzę. Na modelu 2 jeździłem jak wcześniej pisałem i w czasie deszczu byłem bardzo zadowolony. Na mokre nawierzchnie bardzo dobra opona.
- Od: 11 lut 2014, 00:14
- Posty: 289
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6
3.0 V6 223KM
2006r.
Mnie jeszcze ciekawi jak będzie wyglądała ścieralność tej opony,bo poprzedniczka leciała w oczach przy cięższych autach.
- Od: 9 lut 2013, 16:12
- Posty: 624 (0/1)
- Auto: Mazda 6 fl 2006rok 2.0 Benzyna
Czarna śliwka :)
po drodze jest jeszcze indeks W – 270 km/h, więc ze wszystkim się zgadzam oprócz FR i obstaję przy swoim. Jak mam rozumieć to wzmocnienie? Podaj link skąd masz te dane, bo FR od zawsze było i będzie rantem ochronnym:
oczywiście wiesz, że Uniroyal należy do koncernu Conti?
Co do ścieralności, dla mnie na poziomie 40000km będzie akceptowalna, a taką zbliżoną podobno miała średnio poprzedniczka. Starczy mi na ponad 4 lata, bo w międzyczasie jeszcze latam na zimówkach
Inna sprawa, coś kosztem czegoś Albo opona się nie ściera i kiepsko trzyma, albo się ściera i masz pewność jazdy. Ja wybieram to drugie, bo dla mnie opony zawsze będą najwazniejsze w kwestii bezpieczeństwa – to dzięki nim mamy styczność z podłożem!
oczywiście wiesz, że Uniroyal należy do koncernu Conti?
Co do ścieralności, dla mnie na poziomie 40000km będzie akceptowalna, a taką zbliżoną podobno miała średnio poprzedniczka. Starczy mi na ponad 4 lata, bo w międzyczasie jeszcze latam na zimówkach
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Tutaj masz link skąd wziąłem te dane: (na końcu strony jest specyfikacja)
http://www.uniroyal-tyres.com/www/uniro ... -3_pl.html
Myślę ze 40000 to na pewno wytrzymają ja na tych rainsport2 przejechałem 30000km i jeszcze sporo bieżnika było.
http://www.uniroyal-tyres.com/www/uniro ... -3_pl.html
Myślę ze 40000 to na pewno wytrzymają ja na tych rainsport2 przejechałem 30000km i jeszcze sporo bieżnika było.
- Od: 11 lut 2014, 00:14
- Posty: 289
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6
3.0 V6 223KM
2006r.
dzięki, ciekawe rzeczy tam piszą.
Zaufaj mi że FR to rant ochronny na felgę. Sprawdź np to co wkleiłem z oponeo, nawet wpisz w google "FR opona" to zobaczysz że chodzi o rant. Nie sugeruj się tylko jednym źródłem, a nawet nasz temat o oponach, który wcześniej linkowałem.
Oczywiście najlepiej brać FR XL
Zaufaj mi że FR to rant ochronny na felgę. Sprawdź np to co wkleiłem z oponeo, nawet wpisz w google "FR opona" to zobaczysz że chodzi o rant. Nie sugeruj się tylko jednym źródłem, a nawet nasz temat o oponach, który wcześniej linkowałem.
Oczywiście najlepiej brać FR XL
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
matthies napisał(a):FR to rant ochronny na felgę
19Maaarcin89 napisał(a):FR wzmocniona
19Maaarcin89, opona wzmocniona jest oznaczona symbolem RF
matthies napisał(a):Jak mam rozumieć to wzmocnienie?
są to opony o podwyższonym indeksie nośności
19Maaarcin89 napisał(a):FR wzmocniona
maselek napisał(a):19Maaarcin89, opona wzmocniona jest oznaczona symbolem RF
Widzisz widocznie uniroyal ma inne oznaczenia.
Zobacz sobie na ich stronie
- Od: 11 lut 2014, 00:14
- Posty: 289
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6
3.0 V6 223KM
2006r.
» 2014.04.22 @ 172000km mały serwis.
Celem była wymiana zaworu PCV. W sumie zostały również wymienione:
– Zawór PCV OE Mazda
– Olej LiquiMoly Synthoil HighTech 5W40
– Filtr oleju OE Mazda
– Przewód sprzęgła OE Mazda
– Pompa wody AISIN
– Rolka napinacza paska osprzętu OEM Japan (łożyska NTN)
– Rolka prowadząca paska osprzętu OEM Japan (łożyska NTN)
– Uszczelki kolektora ssącego Victor Reinz (Ford
)


dzięki uprzejmości mechanika mam kilka fotek jak wyglądał silnik po zdjęciu dolotu i niestety ale nie napawa mnie to wielkim optymizmem...
zostało to wyczyszczone, niemniej zastanawia mnie dlaczego takie ubabrane było? Może tam właśnie gromadził się ubywający olej??
Celem była wymiana zaworu PCV. W sumie zostały również wymienione:
– Zawór PCV OE Mazda
– Olej LiquiMoly Synthoil HighTech 5W40
– Filtr oleju OE Mazda
– Przewód sprzęgła OE Mazda
– Pompa wody AISIN
– Rolka napinacza paska osprzętu OEM Japan (łożyska NTN)
– Rolka prowadząca paska osprzętu OEM Japan (łożyska NTN)
– Uszczelki kolektora ssącego Victor Reinz (Ford
dzięki uprzejmości mechanika mam kilka fotek jak wyglądał silnik po zdjęciu dolotu i niestety ale nie napawa mnie to wielkim optymizmem...
zostało to wyczyszczone, niemniej zastanawia mnie dlaczego takie ubabrane było? Może tam właśnie gromadził się ubywający olej??
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości