Haczenie przy zmianie biegów / głośna skrzynia – nota serwisowa
coś dziwne są te skrzynie, w tematach o BK też pełno wątków o nieciekawej jedynce i dwójce, szczególnie w zimę, niekórzy właśnie za to zimę winili, oleje wymieniali, poddawali się efektowi placebo ale te skrzynie są specyficzne. tak jak uwielbiam moją BK to po półtora roku powiem, że pomimo dużego przywyczajenia, czasem denerwuje mnie, że nie można bez ponownego wysprzeglenia redukować na 2 a o 1 nie ma mowy w ogóle.
- Od: 6 lis 2011, 10:05
- Posty: 315 (1/2)
- Skąd: WLKP/LUB
- Auto: S40 || R-DES. || 2.0D || '04
Mazda 3 || 1.6 || Y6 || '04
MX-5 || 1.6 || '03 krótko.
No właśnie...z drugiej strony we wszystkich testach nowej m3 jakie czytałem skrzynia w ocenach wypadała bardzo dobrze. Na razie liczę, że to kwestia docierania, co niektórzy już potwierdzili, inni wciąż czekają na zmiany na lepsze 
Może w innych markach jest jeszcze gorzej
A tak serio – ta skrzynia poza tym haczeniem jest bardzo fajna, więc jeśli ktoś tego problemu nie ma, to powinien być zadowolony. Ktoś pisał o skrzyni w BK – ja w swojej nie miałem żadnych problemów i w ogóle uważam tę skrzynię za najlepszą, z którą mi przyszło regularnie jeździć. Tym bardziej mnie wpienia sytuacja w BM, ale jeszcze parę tys. km jej dam, żeby się opamiętała.
Ja wczoraj akurat rozmawiałem z ASO i temat haczących biegów przy okazji poruszyłem. Powiedzieli to samo co wszyscy – że powinno zniknąć do 2 tysięcy. Ja na razie dobijam do tysiąca i nie zniknęło (może jest trochę lepiej, ale trudno powiedzieć). Ewidentnie jak się samochód porządnie rozgrzeje, to problem jest mniej zauważalny.
A skrzynia biegów haczy czy biegi wchodzą płynnie ?
Ostatnio edytowano 29 sty 2014, 23:01 przez Trekuś, łącznie edytowano 1 raz
-
Trekuś
Kendi napisał(a):Od samego początku miałem ten sam problem. W tej chwili mam przejechane 2000 km i problem zdecydowanie usąpił... jakby się dotarła![]()
Czy przez pierwsze 2 tys. km., występował również problem z wbijaniem jedynki czy tylko mowa o poprawie biegów 3 i 4?
-
maryousz
hej
sporadycznie jedynka mi nie wchodzila tak z 2 razy ale nie uwazalem to za jakis wiekszy problem ogolnie bym powiedzial ze raczej nie ... tylko 2- 3-4 teraz 2200km przebiegu jest lepiej ale nie moge powiedziec ze jest ideal , w cieple dni chodzi lepiej
sporadycznie jedynka mi nie wchodzila tak z 2 razy ale nie uwazalem to za jakis wiekszy problem ogolnie bym powiedzial ze raczej nie ... tylko 2- 3-4 teraz 2200km przebiegu jest lepiej ale nie moge powiedziec ze jest ideal , w cieple dni chodzi lepiej
maryousz napisał(a):Kendi napisał(a):Od samego początku miałem ten sam problem. W tej chwili mam przejechane 2000 km i problem zdecydowanie usąpił... jakby się dotarła![]()
Czy przez pierwsze 2 tys. km., występował również problem z wbijaniem jedynki czy tylko mowa o poprawie biegów 3 i 4?
Problemu z wbijaniem jedynki nie miałem w ogóle
Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk
- Od: 10 sty 2014, 19:15
- Posty: 10
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda CX30 KANJO Skyactive G 2.0 2019
maryousz napisał(a):Czy przez pierwsze 2 tys. km., występował również problem z wbijaniem jedynki czy tylko mowa o poprawie biegów 3 i 4?
jest oddzielny temat o pierwszym biegu...
viewtopic.php?f=497&t=165821
U mnie po przebiegu 2500km jak jest zimniej na dworze to problem wciąż występuje- jest lepiej niż na początku kiedy 3 i 4 trzeba było kilka razy próbować wrzucić, jednak do ideału wiele brakuje.
Czy komukolwiek ASO w tym pomogło?
Pozdrawiam
Czy komukolwiek ASO w tym pomogło?
Pozdrawiam
- Od: 6 mar 2014, 23:51
- Posty: 10
- Auto: Mazda 3 BM 120km SkyEnergy+Xenon+Navi Soul Red
Witam jestem posiadaczem nowej mazdy3 2013r 2.0 skayactiv 120km, przebieg 2300km odebrana w styczniu b.r.U mnie też występuje problem ze skrzynią biegów(haczenie 3 i 4 biegu, szczególnie gdy auto jest jeszcze nie rozgrzane a także problem z wrzuceniem biegu wstecznego,) Mam pytanie czy zgłaszał już ktoś ten problem w serwisie? jak serwis ewentualnie się do tego problemu ustosunkował, mi jak narazie kazali się tym nie przejmować, nie widzą żadnego problemu, gdyż jak stwierdzili wszystko się dopiero dociera i powinno ustąpić po jakimś czasie.
- Od: 14 kwi 2014, 19:30
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 2.0 120KM 2013r
Czy w Waszych egzemplarzach przy dynamicznym ruszaniu z postoju i zmianie z 1 na 2 bieg przy wartosci obrotow okolo 4 tys. odczuwacie cos jakby głuche chrupniecie? Nie jest to zgrzyt jak przy probie zmiany biegu bez sprzęgła ale odnoszę podobne wrażenie trzymając dzwignie zmiany biegów. Taka jakby kiepska synchronizacja...dodam ze czesto mozna tego uniknac wstrzymując sie na "ułamek sekundy" przed wrzuceniem dwójki po wciśnięciu już sprzęgła. Domyślacie się jednak że jest to nieco kłopotliwe przy dynamicznym starcie.
-
maryousz
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość