Wzrastający poziom oleju – wykastrowany FAP

Postprzez waciach » 14 kwi 2014, 12:13

Witam,

Miesiąc temu zakupiłem Mazdę 3 z silnikiem Y6 i jak na razie borykam się z ciągłymi problemami (głównie tryb awaryjny poruszany w innym wątku).
Aktualnie najbardziej niepokojącym mnie problemem jest wzrastający poziom oleju. Przeszukałem całe forum (nie tylko dotyczące mazd ale również innych marek z tym silnikiem) i nie znalazłem żadnej wskazówki dla mojego przypadku dla tego zwracam się do was z prośbą o jakiekolwiek sugestie. Niebawem odwiedzę zaprzyjaźnionego mechanika więc chciałbym stworzyć jakąś listę rzeczy które można by sprawdzić.

Objawy:
Rosnący poziom oleju (w dosyć szybkim tempie: 1/2 przedziałka na bagnecie na ok 400/500 km)

Obserwacje:
Brak "majonezu" pod korkiem wlewu oleju
Brak tłustych plam w płynie chłodniczym
Brak jakichkolwiek problemów z odpalaniem
Brak niepokojących odgłosów
Kultura pracy silnika wydaje się być nienaganna (postronne osoby zwracały mi nawet uwagę że niesamowicie cicho i równo pracuje)
Dymi na czarno tylko przy gwałtownym dodaniu gazu, zwłaszcza na zimnym silniku (tuż po odpaleniu zostawia na trawie mokre ślady ale to może być reakcja na brak FAP)
Jednorazowo wystąpiły duże problemy z falującymi obrotami (akcja miała miejsce jednego dnia ale następnego podjąłem się czyszczenia przepływomierza i objawy ustały)

Uwagi:
Brak FAP: usunięty fizycznie jak również w komputerze
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Postprzez akostarek » 14 kwi 2014, 17:18

ze względu na opis odrzuciłbym lejący wtrysk, zostaje chyba tylko źle wykonane kastrowanie FAPa, wtryski ciągle zapodają ropę w suwie wydechu (~ ciągła próba wypalania). Najczęściej przy takiej sytuacji ludzie pisali o białym dymku...

Nic innego mi do głowy nie przychodzi, skoro nie mieszają się inne płyny to musi przybywać ropy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez waciach » 14 kwi 2014, 17:49

Źle wykonana kastracja to był mój pierwszy trop ale jak sie okazało 3 lata temu wykonała to firma Kreator Mocy w Warszawie i juz zasięgnąłem opini w tym temacie. Dostalem informacje iż nie ma takiej możliwości aby komputer uruchamiał procedurę wypalania FAP jeżeli moduł ten został wyciety z sterownika (razem z procedurą czyszcząca). Kreator ma bardzo dobre opinie i od dawna zajmują się kastracja więc wierzę że zrobili to dobrze.
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Postprzez akostarek » 14 kwi 2014, 17:58

to w takim razie zostaje lejący wtrysk, a przynajmniej nic innego mi do głowy nie przychodzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez waciach » 14 kwi 2014, 18:19

Wczoraj zalałem pełny zbiornik z STP do czyszczenia wtrysków, nie zaszkodzi a zobacze czy coś da. Nie mam typowych objawów lejących wtrysków więc może jest zabrudzony i się zacina.
W planie mam sprawdzenie wtryskow wiec to da jednoznaczny wyrok w tym temacie.

Dzięki za sugestie i czekam na inne propozycje.
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Postprzez janek001 » 25 kwi 2014, 21:57

Waciach , jak temat przybywającego oleju , działałeś coś ?
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2014, 18:08
Posty: 39
Auto: Mazda 3 BK
1.6 Diesel 109 Km
2006

Postprzez waciach » 29 kwi 2014, 09:18

Po zalaniu STP i przejechaniu 1 tys . kilometrów w trasie, spokój :) wygląda na to że to mogły być wtryski ale nie uznaje sprawy za zamkniętą, będę monitorował poziom oleju.
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323