Problem z DPF oraz mocą

Postprzez lukas82 » 11 kwi 2014, 12:28

Witam wszystkich Forumowiczów.
Zalogowalem sie tutaj bo mam spory problem z moca mojej szóstki po usunieciu DPFu. Filtr po zapchaniu zostal przeczyszczony w ASO Mazda w Finlandii. Po przeczyszczeniu autko smigalo jak mlody źróbek, tzn. wciskalo w fotel po kazdej zmianie biegow, czyli tak jak caly czas przed zatkaniem filtra. I taka jazda cieszylem sie.... 1 dzien. Po 2 dniach od przepalenia GPFu auto juz na starcie z parkingu bylo niesamowicie slabe (do rozpedzenia sie do 40km/h potrzebowalem jakies 300 metrow). Pojechalem prosto do serwisu z reklamacja i... nie dojechalem. Po przejechaniu ok 3 km auto oslablo jeszcze bardziej i zgaslo na Amen. Po zholowaniu, w serwisie zakomunikowali mi, ze filtr jest zapchany i nie do uratowania... Wymiana w Finlandii – 3000€.
Filtr usunalem standardowo w Polsce, wraz z przeprogramowaniem komputera itd. Auto jezdzi bez problemow, bez zadnych bledow komputera, ale jest BARDZO SLABE. Nie ma juz tej mocy co kiedys i bardzo slabo sie zbiera. Przy jezdzie po plaskim terenie i 100 km/h nie moge wyprzedzic starej Astry (nie ujmujac Astrze), nawet po redukcji na 4 lub 3 bieg. To na pewno nie jest normalne.... Jezdzilem kiedys Escortem 90KM i byl zrywniejszy. Teraz max predkosc, ktora moge osiagnac moja Mazda to jakies 150/h, ale potrzebuje sie porzadnie rozpedzic wczesniej i najlepiej z lekkiej gorki bo na plaskim jest bardzo ciezko, a przy lekkim podjezdzie uzycie 6 biegu jest rownoznaczne ze spadkiem predkosci i slabnieciem auta.
Prosze o pomoc i porade. Jezdze z tym problemem juz od 4 miesiecy i odwiedzilem kilku mechanikow, komputerowcow itd. Wszyscy twierdza, ze auto powinno jezdzic bez zarzutu, gdyz wszystko wydaje sie byc ok. A ja wiem, ze nie jest.
Prosze tylko o powazne komentarze i porady. Z gory wszystkim dzieki za przeczytanie.
lukas82
 

Postprzez Wojtek » 11 kwi 2014, 12:45

Witaj...
Po pierwsze nie ten dzial... pewnie moderator przesle do poprawnego...
Po drugie, jedz do kogos i odczytaj bledy z komputera...
Objaw ograniczenia predkosci max do 150 km/h jest jednym z trybow awaryjnych auta... Moze cos je boli...

Ps. Prosze pamietac, ze czasy napraw aut na "przypuszczenia" juz dawno minal...

tapatalk
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Leoo » 13 kwi 2014, 22:28

lukas82 napisał(a):Prosze tylko o powazne komentarze i porady.

Kiedy był wymieniany filtr paliwa?
Jakie maksymalne ciśnienie pokazuje CR podczas przyśpieszania?
Czy przepływ powietrzna na cylinder zgadza się z wyliczonym przez PCM?
Czy turbina jest sprawna, ewentualnie jej siłownik, elektrozawór, przewody podciśnienia i tłumik?
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6