Mazda6 GY 2007r by odom 165Km 405 Nm chip&fap&BMC – SPRZEDANA

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez odom » 10 kwi 2014, 19:41

rafalmazda6 napisał(a):
odom napisał(a):dwumas ... hmm a jego wplyw na spalanie /

hahaha niezrozumienie <lol> chodziło mi o to, że Mandey wymieniał dwumas u jakiegoś kolesia, który zna się na samochodach i zaproponowałem żebyś może do niego pojechał jak nikogo dobrego w okolicy nie znasz :D nie chodziło mi, że dwumas u Ciebie jest zły, bo on ma wpływ na drgania, a nie na spalanie <lol> po prostu zwykła diagnoza problemu i ewentualna naprawa <oczko>



;P ;P ;P no tak <glupek2> ciężki dzień ;)
Nie jeździj szybciej niż lata Twój Anioł Stróż...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2014, 15:59
Posty: 837 (2/1)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: MAZDA 6 07' 2.0 GY 165 KM
MAZDA CX3 16' 2.0 120KM AT
LEON CUPRA ST 16' 290KM AT
MAZDA 6 2.2 185 KM
TRANSIT CONNECT 17' 120 KM

Postprzez rafałmazda » 10 kwi 2014, 19:45

odom napisał(a): ;P ;P ;P no tak <glupek2> ciężki dzień ;)

ale przynajmniej śmiesznie było <lol> na początku sprawdziłbym to, co Maniekvip napisał, czyli egr, przepływka i przepustnica <oczko> a myślałem, że to ja mam duże spalanie :P
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez mmarcis4 » 10 kwi 2014, 20:16

Przepustnica głównie objawia się falowaniem na wolnych obrotach i właśnie nierównomierne przyspieszanie,a z tego co wiem to w dieslach trzeba częściej czyścić niż w benzynie.Jeszcze przydało by się filtr powietrza zobaczyć.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 16:12
Posty: 624 (0/1)
Auto: Mazda 6 fl 2006rok 2.0 Benzyna
Czarna śliwka :)

Postprzez odom » 10 kwi 2014, 20:23

mmarcis4 napisał(a):Przepustnica głównie objawia się falowaniem na wolnych obrotach i właśnie nierównomierne przyspieszanie,a z tego co wiem to w dieslach trzeba częściej czyścić niż w benzynie.Jeszcze przydało by się filtr powietrza zobaczyć.


konkretnie ;) wielkie dzięki
Nie jeździj szybciej niż lata Twój Anioł Stróż...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2014, 15:59
Posty: 837 (2/1)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: MAZDA 6 07' 2.0 GY 165 KM
MAZDA CX3 16' 2.0 120KM AT
LEON CUPRA ST 16' 290KM AT
MAZDA 6 2.2 185 KM
TRANSIT CONNECT 17' 120 KM

Postprzez piterix » 11 kwi 2014, 12:11

A) Miałem forda benzyna 1.6 i problemy falowania obrotów i znacznego spalania przerabiałem przez ponad 2 lata.

1. Przepływka powietrza – jeśli jest nie sprawna obroty falują jak wyłączona obroty są OK, ale spalanie rośnie w kosmos 25l/100km,
2. Przepustnica – wyczyścić, ustawić, objawy też falowanie obrotów,
3. Silniczek krokowy – falowanie na jałowym biegu, gaśnięcie,
4. Sonda lambda – też może odpowiadać za podobne objawy...

To powyżej zrobiłem – i... jeszcze dużo więcej, a i tak na każdej dłuższej trasie samochód albo palił jak smok 25l/100 albo palił poniżej 5l/100 ale wtedy szarpał i gasł...
Odwiedziłem 3 czy 4 mechanikiów w różnych częściach miasta i każdy coś tam wymyślał, naprawiał a było dalej to samo. Doszło do tego, że rowerzysty nie mogłem wyprzedzić bo jak dodawałem mocniej gazu to auto traciło moc... jak wciskałem sprzęgło obroty spadały do 0 w ciągu max 2 sekund itd... Więcej o tym fordzie pisałem w wątku o mojej M6 (na początku).

B) Dałeś za auto 23 tyś... kupiłem pół roku temu swoją M6 z 2007r. okazyjnie w niemczech po długim szukaniu za 31 tyś do tego opłaty dla handlarza (za sprowadzenie), opłaty celne, ubezpieczenie opony i konserwacja razem ok 40 tyś...
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2013, 08:51
Posty: 35
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6, 1.8, 2007. Wcześniej Mazda 626 2.0D 1991r. – pierwszy właścicel, blachy posypały się całkowicie w 2011r.

Postprzez rafałmazda » 11 kwi 2014, 12:54

a może coś z cyklu "najprostsze rozwiązania są najlepsze". Podnieś samochód na podnośnik i sprawdź opór kół. Niewykluczone, że hamulce są brudne albo trzeba kupić zestawy naprawcze, bo gumki sparciały i przepuszczają zanieczyszczenia drogowe :) u mnie jakiś czas temu hamulce mocno trzymały, a objawów nie zauważałem. Dopiero przy zmianie kół stwierdziłem, że coś jest mocno nie tak <oczko>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez mmarcis4 » 11 kwi 2014, 16:43

rafalmazda6 napisał(a):Podnieś samochód na podnośnik i sprawdź opór kół. Niewykluczone, że hamulce są brudne

Mogło by to być przyczyną gdyby szarpanie występowało cały czas,a "odom" pisze że sporadycznie występuje,także dziwne mi się wydaje to żeby hamulce raz się dobrze cofały a raz nie,ale sprawdzić zawsze można tak dla pewności tym bardziej że kosztów nie poniesie żadnych.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 16:12
Posty: 624 (0/1)
Auto: Mazda 6 fl 2006rok 2.0 Benzyna
Czarna śliwka :)

Postprzez Socyopatic » 11 kwi 2014, 18:15

piterix napisał(a): ok 40 tyś...
interes życia <lol> ciekawe czy ktos by tu trafił za ile swoja V6 kupiłem :]

rafalmazda6 napisał(a): Niewykluczone, że hamulce są brudne albo trzeba kupić zestawy naprawcze, bo gumki sparciały i przepuszczają zanieczyszczenia drogowe :)
niech sprawdzi jeszcze czy kamyczek nie dostał sie w bieżnik opon, bo opory toczenia mogły sie tak zwiekszyc hahaha
Pierwsza rzecza ktora sie sprawdza jak spalanie jest duzo za duze jest wspomniana tu juz Sonda lambda i od tego bym zaczał..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez mmarcis4 » 11 kwi 2014, 18:24

Socyopatic napisał(a):ciekawe czy ktos by tu trafił za ile swoja V6 kupiłem

Jeśli powiem za mało to mam nadzieję że Cię nie urażę, ale ja stawiam na jakieś 17.000zł
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 16:12
Posty: 624 (0/1)
Auto: Mazda 6 fl 2006rok 2.0 Benzyna
Czarna śliwka :)

Postprzez rafałmazda » 11 kwi 2014, 18:43

mmarcis4 napisał(a):Mogło by to być przyczyną gdyby szarpanie występowało cały czas,a "odom" pisze że sporadycznie występuje,także dziwne mi się wydaje to żeby hamulce raz się dobrze cofały a raz nie

akurat tu chodziło mi o spalanie <oczko> szarpanie niekoniecznie musi być spowodowane tą samą przyczyną, co podwyższone spalanie <ok> chociaż możliwe, że te dwie przyczyny się pokrywają :)

Socyopatic napisał(a):niech sprawdzi jeszcze czy kamyczek nie dostał sie w bieżnik opon, bo opory toczenia mogły sie tak zwiekszyc

czyli jeśli hamulce hamują w trakcie jazdy spalanie się nie zwiększa? Dobrze rozumiem? hahaha silnik ciągle ciężej pracuje, bo ma większy opór do pokonania, ale wcale nie ma to wpływu na spalanie hahaha chylę czoło <glupek2>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez Socyopatic » 11 kwi 2014, 20:19

mmarcis4 napisał(a):Jeśli powiem za mało to mam nadzieję że Cię nie urażę, ale ja stawiam na jakieś 17.000zł


ja sie nie urazam, w koncu chodzi o to by kupic jak najkorzystniej ;) Wyjsciowa cena z ogłoszenia była 22 tys a koncowa nizsza niż strzeliłes ;)

rafalmazda6 napisał(a):
Socyopatic napisał(a):niech sprawdzi jeszcze czy kamyczek nie dostał sie w bieżnik opon, bo opory toczenia mogły sie tak zwiekszyc

czyli jeśli hamulce hamują w trakcie jazdy spalanie się nie zwiększa? Dobrze rozumiem? hahaha silnik ciągle ciężej pracuje, bo ma większy opór do pokonania, ale wcale nie ma to wpływu na spalanie hahaha chylę czoło <glupek2>



musiałby chyba stale na maksymalnie zaciagnietym recznym jezdzic, zeby mu tyle spalanie skoczyło.. pomijam juz litosciwie fakt, że takie rzeczy kazdy srednio rozganiety kierowca wyczuwa od razu bo auto nie przyspiesza jak nalezy i hamulce sie grzeja..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez rafałmazda » 11 kwi 2014, 20:25

Socyopatic napisał(a):musiałby chyba stale na maksymalnie zaciagnietym recznym jezdzic, zeby mu tyle spalanie skoczyło.. pomijam juz litosciwie fakt, że takie rzeczy kazdy srednio rozganiety kierowca wyczuwa od razu bo auto nie przyspiesza jak nalezy i hamulce sie grzeja..

jeśli samochód ma 2 miesiące, skąd ma wiedzieć jak ma przyspieszać? Co zaszkodzi podnieść samochód na podnośnik i zakręcić kołem? Nie rozumiem dlaczego miałby tego nie spróbować <co?> najwyżej straci 30 min.
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez Socyopatic » 11 kwi 2014, 23:53

rafalmazda6 napisał(a):samochód na podnośnik i zakręcić kołem. Nie rozumiem dlaczego miałby tego nie spróbować <co?> najwyżej straci 30 min.
nic nie szkodzi sprobowac, można też dac na tace w niedziele ksiedzu w intencji samonaprawy z podobnym sensem/skutkiem ;) jak ma za duzo czasu to niech probuje :P szansa że to to jest promilowa.. uwazam, że naprawde najpierw ma co sprawdzac z bardziej konkretnych spraw, co jest duzo bardziej prawdopodobna przyczyna tzn w tej własnie kolejnosci- sonda, swiece, filtr powietrza lub jakas nieszczelnosc w wydechu np rozwalony łacznik elastyczny. Warto tez żeby sprawdził co słusznie napisałes wczesniej
rafalmazda6 napisał(a): na początku sprawdziłbym to, co Maniekvip napisał, czyli egr, przepływka i przepustnica <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 19:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez rafałmazda » 12 kwi 2014, 17:39

Socyopatic napisał(a):można też dac na tace w niedziele ksiedzu w intencji samonaprawy

a teraz palmowa, to może coś by zadziałało hahaha o tych hamulcach napisałem, bo u mnie sparciałe gumki były właśnie przyczyną podwyższonego spalania (ok. 0,5l), ale trzymały 2 koła. W tym przypadku prawdopodobnie okazałoby się, że hamulce nie trzymają, ale ja osobiście wolałbym mieć pewność :D dlatego bym kołami pokręcił <lol>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez Danmazda » 12 kwi 2014, 17:47

rafalmazda6 napisał(a):o tych hamulcach

W dawnej Mazdzie 626 przez zapieczone tłoczki też miałem podwyższone spalanie.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez odom » 12 kwi 2014, 21:03

rafalmazda6 napisał(a):a może coś z cyklu "najprostsze rozwiązania są najlepsze". Podnieś samochód na podnośnik i sprawdź opór kół. Niewykluczone, że hamulce są brudne albo trzeba kupić zestawy naprawcze, bo gumki sparciały i przepuszczają zanieczyszczenia drogowe :) u mnie jakiś czas temu hamulce mocno trzymały, a objawów nie zauważałem. Dopiero przy zmianie kół stwierdziłem, że coś jest mocno nie tak <oczko>


<spoko> pojechałem do kumpla na trzepaki i okazało się ze jest Rożnica oporów hamowania kol miedzy lewym a prawym 39% ... hamulce do czyszczenia ;) po czyszczeniu spalanie spadło x 9,2 na 8.2 :D :D :D co prawda jest lepiej ale to jeszcze nie to ... ma być > 8l//100 km
Nie jeździj szybciej niż lata Twój Anioł Stróż...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2014, 15:59
Posty: 837 (2/1)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: MAZDA 6 07' 2.0 GY 165 KM
MAZDA CX3 16' 2.0 120KM AT
LEON CUPRA ST 16' 290KM AT
MAZDA 6 2.2 185 KM
TRANSIT CONNECT 17' 120 KM

Postprzez Danmazda » 12 kwi 2014, 21:21

odom napisał(a):co prawda jest lepiej ale to jeszcze nie to ... ma być > 8l//100 km

Spalanie mniej o 1l to jest dużo lepiej <spoko>
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez odom » 12 kwi 2014, 21:50

no tak :) mysle po wymianie filtrow oleju spadnie do 7,5 :D
Nie jeździj szybciej niż lata Twój Anioł Stróż...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2014, 15:59
Posty: 837 (2/1)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: MAZDA 6 07' 2.0 GY 165 KM
MAZDA CX3 16' 2.0 120KM AT
LEON CUPRA ST 16' 290KM AT
MAZDA 6 2.2 185 KM
TRANSIT CONNECT 17' 120 KM

Postprzez rafałmazda » 12 kwi 2014, 22:24

odom napisał(a): <spoko> pojechałem do kumpla na trzepaki i okazało się ze jest Rożnica oporów hamowania kol miedzy lewym a prawym 39% ... hamulce do czyszczenia ;) po czyszczeniu spalanie spadło x 9,2 na 8.2 :D :D :D co prawda jest lepiej ale to jeszcze nie to ... ma być > 8l//100 km

cieszę się, że mogłem pomóc <jupi> spalanie w granicach 8 litrów jest normalne, więc nie masz się co przejmować <oczko>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez odom » 13 kwi 2014, 23:44

hmm a jak u Was chwilowe spalanie ?? głowie na niskich biegach 1-2 podczas ruszania ?? mi sięga nawet do 50-70 l/100 bez ,,buta,, a spalanie było fajne tylko wczoraj 40 km po mieście i jest ju 9 l... dzis 30 km po trasie i jest 8,6 wiec wydaje mi się iz problem jest w spalaniu podczas ruszania ale to tylko moja teoria
Nie jeździj szybciej niż lata Twój Anioł Stróż...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2014, 15:59
Posty: 837 (2/1)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: MAZDA 6 07' 2.0 GY 165 KM
MAZDA CX3 16' 2.0 120KM AT
LEON CUPRA ST 16' 290KM AT
MAZDA 6 2.2 185 KM
TRANSIT CONNECT 17' 120 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy